בניית רשימת תפוצה מ-0: שש אסטרטגיות יעילות ומהירות

יש לכם עסק והחלטתם שהגיע הזמן להתחיל לשווק באמצעות האימייל? מזל טוב! כל המספרים מוכיחים שעשיתם את הבחירה הנכונה כשפניתם לאחד מהאפיקים השיווקיים המשתלמים ביותר בשוק. 

הירשמו לאקטיב טרייל

אנחנו מניחים שזה גם בדיוק השלב שבו יש שאלה אחת שמטרידה אתכם במיוחד: איך, למען השם, בונים רשימת תפוצה איכותית? למרבה המזל, במקרה מדובר בתחום שבו אנחנו מבינים במיוחד ולכן אם בניית רשימת תפוצה היא משימה שאתם מתמודדים איתה עכשיו – הגעתם בדיוק למקום הנכון.

manly hands typing on laptop keyboard

רגע לפני שנצלול איתכם לעולם רשימות התפוצה, חשוב לנו לציין שכל הטיפים שמופיעים פה לפניכם רלוונטיים גם לגבי ניהול רשימת התפוצה שלכם וההרשמות אליה, ובטח ובטח לכל מה שקשור בהגדלת רשימת התפוצה הקיימת שלכם ולכן אנחנו מציעים להתייחס למאמר הזה כ״גזור ושמור״, כלומר מקור ידע ששווה לחזור אליו מפעם לפעם כדי לנהל את רשימת הדיוור שלכם ולוודא שהכל בה מתקתק. 

אסטרטגיה 1: תנו להם מתנה

נפתח בשיטה מגה-אפקטיבית וקלה ליישום, שנשענת על עקרון מאוד פשוט: כולם אוהבים לקבל מתנות. מדובר בעקרון גלובלי שתקף פי מאה כשזה מגיע לקהל הישראלי. לכן, כדי להשיג הרשמות איכותיות שיעזרו לכם בבניית רשימת דיוור, מומלץ בחום להציע לנרשמים משהו נחמד בתמורה; זו יכולה להיות הנחה קטנה, קופון לקניה הבאה, משלוח בחינם, סרטון או טקסט בעלי ערך וכו׳. קחו לדוגמה את מעצבת התכשיטים הגר סתת, שמציעה למצטרפות לרשימת התפוצה 15% הנחה על כל האתר, כולל כפל מבצעים והנחות – 

A gift from Hagar Satat

או את מותג האיפור איל מקיאג׳, שמציע גם הוא לנרשמות 15% הנחה (ועוד עם מיקרו-קופי חמוד מאוד) –

gift from Ill Makiage

התמריץ הקטן הזה, הוא בעל ערך כפול: לא רק שהוא מעודד הרשמות לרשימת התפוצה שלכם, הוא גם מעניק לנרשמים תחושה שהם מוערכים ממש מהרגע הראשון במערכת היחסים שלהם עם המותג שלכם. 

אסטרטגיה 2: שתלו טופס הרשמה במקומות רלוונטיים

אחת הדרכים הפשוטות והיעילות ביותר להשיג הרשמות לרשימת התפוצה שלכם, היא לשתול את טופס ההרשמה במקומות אסטרטגיים באתר; בין אם זה בראש העמוד (ה-Header), בתחתית העמוד (ה-Footer) או בצדו (ה-Side Bar), וודאו שהקריאה להצטרפות לרשימת התפוצה שלכם מלווה את הגולשים באתר בנקודות אסטרטגיות לאורך הגלישה ושכל מי שרוצה להירשם לעדכונים שלכם – יודע בדיוק איך ואיפה עושים את זה. דוגמאות? בשמחה: הנה דוגמה יפה מאוד מה-Footer של כתב העת הדיגיטלי, אלכסון – 

Alaxon Footer

ומאתר הבית של מותג חנויות הנעליים, שופרא

Shuffrah Footer

אסטרטגיה 3: השתמשו ברשתות החברתיות שלכם כדי להשיג נמענים

אנחנו יודעים כמה שיווק דיגיטלי יכול להיות מתיש ומסובך בגלל הצורך לנהל מספר רב של ערוצי שיווק דיגיטלי בו זמנית. יחד עם זאת, חשוב להבין שכל הנכסים הדיגיטליים שלכם (עמודים עסקיים ברשתות החברתיות, האתר שלכם, קבוצות טלגרם, פייסבוק ו-וואטספ, רשימת התפוצה של המיילים וכו׳), אמורים להתנהג כמו אקו-סיסטם שמזינה את עצמה ושולחת את קהל היעד הלאה, במורד המשפך השיווקי. מה זה בעצם אומר? שכל ערוץ שיווקי אמור להפנות את הגולשים הלאה, אל הפעולה הבאה שתיצור מעורבות ארוכת טווח עם המותג שלכם – בין אם מדובר במעבר לחנות או לאתר שלכם, כתיבת תגובה או הרשמה לרשימת התפוצה שלכם.

People holding text boxes

לכן, כשמדובר בעמודים עסקיים או ערוצי פרסום כמו טלגרם/וואטספ, מומלץ לכלול בתמהיל הפרסומים שלכם הפניות לדף הנחיתה שמזמין את העוקבים להירשם לרשימת התפוצה שלכם (רק שימו לב למינון, אתם לא רוצים להעיק). אם יש לכם קבוצת פייסבוק – כללו הזמנה להצטרפות לרשימת התפוצה בתיאור הקבוצה. אפשר גם להגדיל לעשות ולבקש מהמצטרפים לקבוצה לתת את האימייל שלהם בעת ההצטרפות – במידה והם מעוניינים לקבל עדכונים גם במייל. 

משהו קטן שחשוב לזכור: אנשים נרשמים לרשימת התפוצה שלכם באימייל כדי לקבל תכנים אחרים מאלה שאתם חולקים איתם בשאר הערוצים שבהם הם עוקבים אחריכם, לכן אל תשכחו להתייחס לניוזלטרים שלכם כאל יחידות תוכן אחרות מאלו שאתם מפרסמים בערוצים הנוספים שלכם. 

אסטרטגיה 4: שיטת השאלון

אם אתם בעלי עסק שכל מהותו נתינת שירותים מקצועיים, מדובר בשיטה שסביר מאוד שתהיה מגה-אפקטיבית עבורכם וככה זה עובד: אתם חושבים על שאלה שמאוד מאוד מאוד מסקרנת את קהל היעד שלכם, עדיף כזו שהתשובה אליה היא פרסונלית. 

hand holding question mark

אם, למשל, אתם מגיעים מתחומי התזונה והכושר – תוכלו להציע קמפיין שמציף את השאלה הקלאסית: ״מה הדרך הכי מהירה ואפקטיבית *עבורי* לבצע שינוי באורח החיים ולהיכנס לכושר?״. כמובן שהקמפיין לא יישאל את השאלה הזו ישירות, אלא יכלול טקסט מסקרן אחר. משהו כמו: ״כבר שתית את כל השייקים בעולם, רצת מאות קילומטרים והתוצאות פשוט לא מגיעות? עכשיו הזמן לגלות את הפרופיל המטבולי שלך ולהבין איך באמת נכון לאכול ולהתאמן כדי לשבור את המעגל״. הטקסט הזה יפנה לשאלון מקצועי מפורט שמטרתו לאפיין את ״הפרופיל המטבולי״ של הלקוח או הלקוחה, לפיו תוכלו להתאים תכנית כושר ותזונה שמתאימה למתאמנים כמו כפפה ליד. אה-ממה? אחרי שהם יענו על השאלון כולו, יופיע מסך עם טופס הרשמה בו כתוב שכדי לקבל את התשובות למייל, עליהם להזין את פרטי ההתקשרות שלהם (עדיף שם פרטי + משפחה וכתובת מייל, כדי שלא ירגישו שאתם מנסים ׳לסחוט׳ מהם פרטים שלא לצורך). 

אסטרטגיה 5: השתמשו גם באופליין 

כשעובדים על שיווק דיגיטלי, יש נטייה לשכוח שגם עולם האופליין מציע לא מעט אופציות שיווקיות. במקרה שלנו – כלומר, כשהמטרה היא לייצר רשימת תפוצה חדשה מ-0 – חלק מהאופציות האלו יכולות להיות מאוד אפקטיביות. 

two characters talking

למשל: יש לכם חנות, או רשת חנויות? מעולה! אתם יכולים להציע ללקוחות שמגיעים פיזית לקניות אצלכם, להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון החברים של החנות/הרשת. כדי לשכנע אותם בכדאיות ההרשמה תצטרכו כמובן להציע משהו נחמד כמו הטבה בימי הולדת או ימי נישואין, אבל כמו שאתם בטח יודעים מנסיונכם כלקוחות – מדובר בשיטה לא רעה בכלל. שיטה נוספת: דאגו שכרטיסי הביקור שלכם יכללו הפנייה לדף שכולל טופס הרשמה לרשימת התפוצה שאתם בונים ושפרסומים אחרים שלכם (נניח, פלאיירים, מודעות בפרינט אם יש כאלו וכו׳) – יכללו גם הם גישה לאותו דף. אפשר גם באמצעות קוד QR. 

אסטרטגיה 6: הטמיעו פופ-אפ

הטמעת פופ-אפ היא שיטה מגה-אפקטיבית באיסוף הרשמות לרשימת התפוצה שלכם, ולו רק בגלל שפופ-אפים ׳גונבים׳ את כל תשומת הלב אליהם (זו גם הסיבה שבגללה גולשים נוטים פחות לחבב את הטקטיקה הזו). אנחנו חושבים שאפשר בהחלט להשתמש בפופ-אפים גם בלי לעורר את זעמם של הגולשים, אבל בתנאי אחד: הפופ-אפ צריך להופיע בול בטיימינג הנכון, לא מוקדם מדי לתוך הגלישה ולא מאוחר מדי. כדי לזהות את נקודת האמצע החמקמקה הזו, תוכלו לעשות שימוש בכלי ניטור גלישה חיצוניים, או פשוט לחשוב על עצמכם כגולשים ולזהות את הנקודה בזמן שבה פופ-אפים באים לכם בטוב. הנה דוגמה לפופ-אפ יפה שקופץ בול ברגע הנכון (כמה שניות אחרי הכניסה לאתר, עוד לפני שמתחילים לגלוש בו ממש) באתר של מעצבת התכשיטים שלי דהרי – 

Shelly Dahari

ניהול רשימת תפוצה: עוד כמה טיפים שכדאי להכיר

אחרי שבניתם מספר משפכים שיווקיים שמטרתם להביא להרשמות לרשימת הדיוור שלכם, יש עוד כמה טיפים שחשוב להכיר וגם ליישם – בהנחה שאתם רוצים לנהל רשימת תפוצה איכותית ו׳בריאה׳, כלומר כזו שכוללת רק אנשים אמיתיים, שבאמת מתעניינים בתכנים שאתם מפיצים:

  • בצעו A/B טסטינג על כל הרכיבים שאפשר לבדוק, כולל הכותרות שמזמינות את הגולשים להצטרף לרשימת התפוצה, סוגי המתנות שאתם נותנים להם בתמורה להצטרפות, מיקום הטפסים באתר וכו׳ וכו׳. הסטטיסטיקה שם כדי לעזור לכם לדייק, נצלו אותה.
  • אל תוותרו על בניית אוטומציית ׳ברוכים הבאים׳ עבור נמענים חדשים: אחוזי הפתיחה של מייל ׳ברוכים הבאים׳ הם בין הגבוהים ביותר שאפשר להשיג; כ-91.4% (!) מה שאומר שזה רגע קריטי בבניית מערכת היחסים ביניכם לבין הנמענים. 
  • לעולם אל תקנו רשימת תפוצה! אנחנו יודעים שבחוץ מסתובבים לא מעט טיפוסים שמציעים רשימות תפוצה ״איכותיות״ בתשלום. אבל מה שאתם לא עושים, אל תתפתו לקנות רשימת תפוצה שלא אתם גיבשתם – גם כדי לא לעבור על חוק הספאם וגם (ואולי אפילו חשוב יותר) כי המטרה שלכם היא שיווק אפקטיבי. שיווק שבאמת משיג את מטרתו, נוצר אך ורק מול קהל שמגיע אליכם עם אזניים כרויות ובנפש חפצה ולא מול קהל מרוגז שלא מבין איך השגתם את פרטי הקשר שלו ומסמן אתכם כספאם.  

אז מה למדנו?

קודם כל, אנחנו מקווים שהבנתם שלמרות שבהתחלה זה נראה מאיים, בניית רשימת דיוור היא מלאכה לא כל כך מסובכת! מדובר בעבודה שדורשת בעיקר הרבה לב, והרבה מחשבה על מי שיושבים בצד השני של המסך. בניגוד לערוצי תקשורת אחרים, האימייל ממקד את הלקוחות שלכם אך ורק במסר שלכם, ולכן אימייל מרקטינג הופך לכלי מגה-אפקטיבי רק בתנאי שהנמענים אכן מתעניינים במסרים שלכם. 

הירשמו לאקטיב טרייל

זו גם הסיבה שבגללה יש חשיבות עצומה לבניית רשימת תפוצה איכותית כבר מההתחלה. כזו שכוללת נמענים שבאמת רוצים לקרוא את מה שיש לכם לספר להם. אם תיישמו את השיטות שהצענו לכם כאן למעלה, אין לנו צל של ספק שתראו תוצאות מעולות מהר מהצפוי ושתצליחו לגדל רשימת דיוור מעולה כבר מהצעד הראשון.

בהצלחה!


נהניתם? מגניב! אולי יעניין אתכם גם: