היי 2021, אנחנו מוכנים: 6 טרנדים בשיווק דיגיטלי שילוו אותנו השנה

אין פינה בעולם שהקורונה לא השפיעה עליה, ותחום השיווק הדיגיטלי מושפע גם הוא מאוד: אם עד עכשיו חצי מהעולם התנהל באינטרנט וחצי ממנו התעקש להישאר מחוץ למשחק הדיגיטלי, עכשיו – כדי לשרוד – כולם חייבים להיות אונליין, כך שאפילו עסקים קטנים פתחו וואן-פייג’רים או חנויות דיגיטליות קטנות ופשוטות. מנגד, כולם חייבים לקנות אונליין כמעט כל דבר, ואם לא חייבים אז מעדיפים כי אף אחד לא רוצה להידבק בקורונה. 

טרנדים בשיווק דיגיטלי 2021השינויים האלה הכתיבו את הטון בתחום השיווק הדיגיטלי: מגמות מסוימות התחזקו, אחרות נעלמו וכמה אפילו הומצאו יש מאין. אז למה אפשר לצפות ואיך אפשר לרתום את כל זה לטובתכם? התשובות מחכות לכם ממש כאן, בסקירה המפורטת שהכנו ותעזור לכם להתכונן לטרנדים השיווקיים של 2021. 

1. חיים בסרט (טוב): שימוש בסרטונים

השימוש בסרטונים לצרכי שיווק הוא מגמה מתחזקת בשנים האחרונות, וסביר להניח שזה היה קורה בכל מקרה, אבל אין ספק שהמצב העולמי משפיע גם על שימוש מוגבר בסרטונים שעומד להשתלט לחלוטין על השיווק הדיגיטלי ב-2021.

טרנד מספר 1: שימוש בסרטונים
למה?
כי לאנשים אין סבלנות לקרוא. הם רוצים את הכל מונגש ולעוס ויש להם מספיק על הראש אז אל תצפו מהם להתאמץ עכשיו. אנחנו יודעים כבר מזמן שאנשים לא מדליקים את הסאונד של הסרטון (ולכן חשוב תמיד להקפיד על כתוביות), ואפילו לא הופכים את הנייד כדי לראות את הוידאו על מסך מלא, והסבלנות של כולם רק הולכת ומתקצרת.

Rawpixel
היום השימוש בסרטונים הכרחי כדי לגרום לאנשים להיחשף לתוכן שלכם, להיעצר עליו או לשים לב לקיומו בכלל, והם חייבים להיות קצרים וממוקדים. גם באימייל מרקטינג השימוש בויזו’אל הכרחי, וכבר לא רק כתמונה “לקישוט” או פרסומת, אלא כדרך הנכונה להעברת המידע לקהל. רוצים להוסיף מידע כתוב או את תוכן הסרטון? לכו על זה, אבל קחו בחשבון שכדאי שהסרטון יכלול את כל המידע שאתם רוצים שהצופים ייחשפו אליו, כי רוב הסיכויים שהם לא יקראו את הטקסט.

2. זה בא לנו אוטומטי: שימוש ב-AI ואוטומציות


כולנו מכירים את צירוף האותיות AI (בינה מלאכותית, Artificial Intelligence) ואת ההבטחה הגדולה שעומדת מאחוריו. בסרטי מדע בדיוני, לרוב יזכירו AI כדבר מאיים (אחרי הכל, מי רוצה לראות מכונות מפתחות תודעה שמסייעת להן לחסל את האנושות?), אבל בעולם השיווק הדיגיטלי מדובר במגמה מתוחכמת ומשמחת שכבר התחילה להתפתח בשנים האחרונות ושתלווה אותנו ב-2021. 

טרנד מספר 2: אינטיליגנציה מלאכותית

הרתימה של טכנולוגיות AI לתחום השיווק מאפשרת לנו, אנשי השיווק, לבנות מערך שיווקי חכם שאוסף דאטה, מנתח אותה, ומגיב בהתאם. הצ’ט בוטים הם דוגמא אחת לבינה מלאכותית בשירות השיווק הדיגיטלי, וכך גם האלגוריתם של גוגל ושל פייסבוק, שהולכים ומשתכללים כל הזמן, והבינה המלאכותית מתחברת מצוין עם מערכות הדיוור האוטומטיות שלנו.

Rawpixel

כמו שאתם בטח יודעים, גם אצלנו אוטומציות תופסות מקום מכובד, כשכבר עכשיו אנחנו מאפשרים לכם להתאים בצורה מעולה את התכנים שאתם שולחים לכל נמען ונמענת באמצעות כלי הפרסונליזציה המתקדמים שלנו. המעבר לאוטומציות לא רק לוקח לכם הרבה עבודה מהידיים ומאפשר לכם להתמקד בדברים החשובים באמת, אלא גם מאפשר לכם לנהל מערך שיווק ושירות לקוחות מהירים ומתוחכמים, לא משנה מה גודל העסק שלכם. בקיצור – AI בתחום השיווק הדיגיטלי היא להיט, ואם אתם עוד לא משתמשים בה, זה הזמן להתחיל. 


3. כבר לא צריך לדמיין: שיווק באמצעות VR

אין ספק שהשימוש במציאות רבודה הוא פנטזיה של הרבה מאוד מוכרים וקונים במקביל: הקונה יכול לראות ולהרגיש איך יראה המוצר במציאות בלי לדמיין, ואיך אומרים? “טוב מראה עיניים”. המשמעות היא הנעה לרכישה מהירה מתמיד.

טרנד מספר 3: מציאות רבודה

אינסטגרם היא מחלוצות השימוש במציאות הרבודה אבל עד עכשיו זה היה בעיקר בשביל הפאן ויצירת סטוריז מאגניבים. היום ישנם מספר מותגי על שמריצים קמפיינים ניסיוניים באינסטגרם של מציאות רבודה למדידת האקססוריז לפני הקנייה, ולאיקאה יש אפילו אפליקציה ייעודית שמאפשרת לכם לראות איך יראה הריהוט בסלון שלכם.

Rawpixel

המציאות הרבודה היא חלק בלתי נפרד מגישת ה- Total experience, שהיא המשך ישיר של העיסוק בחוויית הלקוחות ותכנים מותאמי UX ב-2020. הגישה הזו מעבירה יותר פוקוס לסיפוק חוויה כוללת ללקוחות, אלה שעובדים מהבית, שאין להם איך לצאת ולאן, ושזקוקים לחוויה כדי להרגיש שהם חיים. מי שיצליח להעניק להם בדיוק את זה – את החוויה, יזכה בהם כלקוחות. לכן הצפי הוא שב-2021 נראה עוד ועוד שירותי מציאות רבודה לביצוע רכישות בדיגיטל, אבל לא רק. ההערכה שלנו היא שהתחום יורחב עוד ועוד ויעשו בו שימושים שונים ככלי אפקטיבי לקידום מכירות, כולל באימייל מרקטינג. 

4. הסושיאל ממשיך להתחזק

עם יד על הלב: כמה שעות אתם ומי שמסביבכם בילו מול המסכים בשנה החולפת? אתם יודעים מה, אתם אפילו לא צריכים לענות לנו, בשביל זה יש סטטיסטיקה עולמית שמדברת על עלייה חודשית של 21% בשימוש ברשתות החברתיות החל מחודש מרץ 2020. לכן, זה רק טבעי ששיווק ברשתות החברתיות היא מגמה שתישאר איתנו ב-2021, ואולי אפילו תתחזק – הודות לשימוש במגוון הכלים שדיברנו עליהם בסעיפים הקודמים. 

טרנד מספר 4: המשך שימוש ברשתות החברתיות

5. ערך, לא בערך

כבר יותר מעשור אנחנו אומרים ושומעים שהתוכן הוא המלך, וכמו הרבה קלישאות אחרות, גם זה נכון, אבל רק בתנאי שניתן דגש על הערך שהתוכן נותן לגולשים/לקוחות/קהל היעד.תקופת הקורונה הדגישה את זה עוד יותר והביאה להאצה במיקוד על ערכו של התוכן.

מספר 6: ערך

עד תחילת 2020 היה נדמה למפרסמים ולאנשי השיווק הדיגיטלי שחשוב להלביש את התוכן באריזה מנצנצת כדי שהקהל יסכים לצפות בו בכלל, אבל 2020 שינתה גם את המחשבה הזאת. זה התחיל במנחי תוכניות אירוח בארה”ב שעברו להגיש את התוכניות מסלון הבית שלהם או מהמטבח בזמן שהם מאכילים את הילדים, וגם באילוץ של אנשי שיווק וקריאייטיב לייצר תוכן ויזואלי בתנאים לא נוחים, בלשון המעטה.

Unsplash

אבל אז התגלה שלאנשים בבית לא אכפת מהמעטפת הנוצצת אלא מהערך שהם מקבלים; ג’ימי פאלון מצחיק אותם גם כשהוא עושה הליכת בוקר עם אשתו בשכונה, והתוכן שלנו מעניין אותם גם אם הוא צולם במכשיר טלפון נייד בחניה של הבניין, הכל בתנאי שהצופים או הקוראים מרגישים שהם מקבלים מאיתנו ערך. אם תשאלו אותנו, האותנטיות שמשתקפת מתוך המימד האנושי החשוף בעל-כורחו – היא סוד הקסם האמיתי. אבל כך או כך, ברור שכשהתוכן הוא בעל ערך ומנוסח נכון הקהל שלכם יקליק על המייל, יצפה בתוכן ויעשה את הפעולות שאתם רוצים שהוא יעשה.

6. ההון אנושי: שילוב בין אנושיות ואמפתיה, לטכנולוגיה מתקדמת

מומחי מכירות אומרים בשנים האחרונות כי הדרך הטובה ביותר לליבו – ולכיסו – של הלקוח היא ההקשבה, איתור הצרכים שלו ומתן מענה ממוקד. זאת פסיכולוגיה פשוטה שלא תשתנה ומערכות הדיוור האוטומטיות שלנו עובדות על העקרון הזה בדיוק. אז איפה השינוי? השינוי הוא במידת הנגישות של המותג או החברה ללקוח ובסוג התקשורת שהם מנהלים ביניהם.

מספר 6: שילוב בין אנושיות לטכנולוגיה

עד כמה שזה נשמע מוזר (או לא), השיווק הדיגיטלי של 2021 צפוי להתמקד יותר באמפתיה, בסיוע ללקוחות, ובחינוך הדרגתי שלהם במקום לחפש את “המכה” המהירה. גם המותגים הגדולים יצטרכו להיות נגישים יותר, אנושיים יותר, מעניינים יותר,  תגובתיים יותר ולהתייחס לקהל שלהם בצורה אחרת. מה שאומר שהמערכות המבוססות בינה מלאכותית יהיו חייבות להשתלב עם אינטראקציה אנושית כדי לייעל את האפקטיביות שלהן. בדיוק כמו שאנחנו עושים באקטיב טרייל. 


אולי יעניין אתכם גם: