חם ותחרותי: אילו מלכודות מחכות למפרסמים בקיץ הקרוב?

נועה מרקוביץ

העונה החמה כבר כאן. זה אומר שעוד מעט כולנו נישטף במבצעי הקיץ, החופש הגדול או טרום תקופת החגים. הצורך לבלוט בג’ונגל הקמפיינים הוא קריטי ומי שלא מבין את כללי המשחק – הולך להפסיד בגדול. ואולם, גם מי שמבין את כללי המשחק נוטה לעשות טעויות מהותיות על המגרש. ובכן, במקרים רבים זה עלול לעלות ביוקר – במיוחד אם לוקחים בחשבון שמדובר בפיק מכירות קצר יחסית. הצורך לזקק את קהל היעד, לבנות עבורו עולם תוכן רלוונטי ולטפח אותו בזמן קצר יחסית דורשים לא מעט משאבים. מזל שאנחנו כאן. רגע לפני שהקיץ מתחיל רשמית, הנה כמה מלכודות נפוצות שכל מנהל שיווק יכול לפול בהן בקלות.

להניח בצד את גישת Mobile First

הגישה הזו היא עמוד תווך באסטרטגיות שיווק דיגיטלי מודרני. יותר משני שליש מהגולשים גולשים צורכים תוכן ופרסומות דרך הסמארטפון ומי שעדיין לא הפנים זאת – מחטיא את המטרה. זה לא רק להיות רספונסיבי אלא ממש לוודא אופטימיזציה לתמונות, סרטים ותוכן שמותאם היטב לפלטפורמה. כל נכס דיגיטלי חייב להציע לגולשים חוויית משתמש מושלמת ללא פשרות.

לכתוב מאמרי SEO מבוטים

כתיבה למכונות עברה מן העולם. יצירת תוכן שנועד לסריקה של מנועי החיפוש ולא לעיני הקוראים הסקרנים, היא הרגל שכדאי להיפטר ממנו. הבעיה היא שיותר מדי מפרסמים מתעלמים מהעדכונים האחרונים של גוגל, ששמה בהם המון דגש על כתיבה עשירה, מעניינת ובעלת ערך לקוראים. למעשה, עסקים שעדיין מתמקדים בעיקר במאמרים כמו “ניוזלטרים מחיר” ומשלמים לכותבי תוכן כדי לערבב קצת את המילים, גוזרים על עצמם מעורבות לקויה של הגולשים ומוניטין לא חיובי בעיני גוגל. אז חשוב להשליך את מאמרי הקידום הסתמיים למדורה ולמצוא איזון בין אופטימיזציה למנועי חיפוש לבין אספקת תוכן בעל ערך ומרתק שמדבר לצרכים ולתחומי העניין של הקהל שלכם.


שמתם לב שתיבת הדואר שלכם מתחת לבית כבר לא מתפוצצת מפלאיירים כמו פעם? (צילום: Freepic)

להמשיך לפרסם בדואר במקום בדוא”ל

שמתם לב שתיבת הדואר שלכם מתחת לבית כבר לא מתפוצצת מפלאיירים כמו פעם? פה ושם אפשר למצוא איזה מגנט של מדביר או עלון של המספרה החדשה שנפתחה בשכונה, אבל בגדול, העולם הולך לכיוון שיווק בדוא”ל, כלומר – במייל. בקיץ הקרוב מומלץ מאוד לאמץ טקטיקת שיווק טובה בהרבה: בניית רשימת תפוצה איכותית המורכבת מכל הלקוחות ואנשי הקשר שיכולים שהמותג שלכם יכול להואיל להם והוציאו להם דיוור אלקטרוני – רצוי על בסיס קבוע. כך ניתן ליצור קמפיינים ממוקדים בהתאמה אישית, להשתמש בכלי אוטומציה משוכללים כדי לשלוח את הדיוור, לעקוב אחרי הצלחת הקמפיינים ועוד. כל זה באמצעות ממשק אינטואיטיבי ומזמין, שחוסך לכם זמן, כסף וכאב ראש.

לוותר על הבוטים לגמרי

הבינה המלאכותית משנה את העולם במהירות ומשכללת את עולם השיווק הדיגיטלי. מי היה מאמין שבוט יכול לכתוב מאמר מותגי ערכי, גאנט פייסבוק יצירתי, עמוד מוצר מכירתי, להפיק ניוזלטר או לנסח כותרת מהפכנית? ובכן, כנראה שלא אנחנו. אבל אם כבר הרובוטים השתלטו פה על העניינים – כדאי שנרתום אותם להצלחה העסקית. לא כך?

לדבר באופן גנרי לכל הלקוחות

שליחת קופון ביום ההולדת או פניה אישית אל הלקוח בשמו עדיין לא הופך את השיווק לפרסונלי. הסגמנטציה האמיתית מתחילה הרבה לפני יצירת התוכן. אפיון נבון של קהלי היעד לא רק ישנה את כל התמונה אלא יצור מספר תמונות שונות שיתאימו לעיניים האישיות של כל לקוח בנפרד. אין ספק שזה דורש להפסיק עם ההרגל של ייצור תוכן גנרי, אבל ממילא אחוז נמוך מהלקוחות יחשוב שהוא רלוונטי. היכולת לפלח בדיוק מרבי את הדאטה תוביל לטיוב של הקמפיינים השיווקיים בכל ערוץ שיווקי.

להמשיך להמליך את גוגל ופייסבוק

שני האתרים הגדולים בעלם אחראים לכמחצית מנפח הפרסום בעולם כולו. גם מנהלי השיווק מכירים את המספרים היטב, אבל כדאי לדעת גם את הטיעון הנגדי: עלויות הלידים הגואות, התחרות החריפה על כל ביטוי או פרופיל לקוח, אתגר ייחוס ההמרות, השחיקה והירידה במעורבות מצד הלקוחות, החשש מפגיעה בפרטיות והשליטה המוגבלת בחשיפה ובנראות התוכן – כבר מתחילים לחלחל לידיעה שהנה הגיע הזמן לסגור את הארנק ולחפש ערוצי שיווק אלטרנטיביים.

הכותבת היא עורכת חברת כתבנית המעניקה שירותי תוכן לעסקים