כך תפיקו ניוזלטרים נהדרים באמצעות ChatGPT

נתחיל מהסוף: ChatGPT לא פותח כדי לשרת את המשווקים בדיגיטל. הוא בהחלט מסייע לשפר פעולות רבות בעולמם של אנשי השיווק, התוכן והעיצוב הגרפי, אבל הוא נעדר (עדיין לפחות) כל יכולת לבצע אופטימיזציה שתגדיל את שיעורי הפתיחה וההקלקה בניוזלטרים. זה אומר שמי שתכנן לוותר על שירותיו של מנהל התוכן או הסושיאל שלו – מומלץ לו לשקול שנית את המהלך.

ועדיין, הגרסה החדשה של מודל השפה המתקדם היא בשורה חדשנית נהדרת לכל איש שיווק. יש מי שרואה בו אלטרנטיבה מהירה ומדויקת יותר למנוע החיפוש של גוגל ויש גם מי שמשתמש בו לקידוד תוכנות מתקדמות, אבל יכולותיו לספק השראה שתבנה סיפור מותג נהדר או לזקק תוכן מותגי ושיווקי להפקת ניוזלטר בתוך זמן קצר – הן בהחלט הסיפור כאן.

רשימת הפעולות שניתן לבצע כדי לשפר את אסטרטגיית האימייל מרקטינג באמצעות ChatGPT היא רחבה מאוד: כתיבת שורות נושא לניוזלטר, מציאת רעיונות שיווקיים יצירתיים למיתוג ומבצעי מכירות, יצירת גרסאות ל-A\B Testing ואפילו לבקש מהבינה המלאכותית הצעות לשיפור שיזניקו את הניוזלטר קדימה. השאלה הגדולה היא: איך עושים את זה נכון, ובעיקר מהיר ויעיל? ובכן, יש לנו כמה המלצות שיסייעו לך לחסוך זמן וכסף.

1. לפני הכל, חדדו את השאלות

“הממ, אני לא ממש בטוח למה אתה מתכוון. האם תוכל בבקשה להבהיר או לספק הקשר נוסף?” אם אינך רוצה לקבל את התשובה הזאת, מומלץ מאוד לחדד ולדייק את ההנחיות המתבקשות מהבוט. כזכור, הבינה המלאכותית שואבת את תשובותיה מחומרים קיימים ובקשה לא מדויקת עלולה להוביל להוביל לתוצאות שגויות או לא רלוונטיות. תן לי 10 שורות נושא לניוזלטר מכירתי של מזון לבעלי חיים; תן לי ניסוח לתוכן מותגי של הניוזלטר, המבוסס על שורת הנושא שנמצאה לעיל; איך לעצב ניוזלטר אטרקטיבי בנושא מזון לבעלי חיים? – הן רק שלוש הצעות מתוך רבות שעשויות לעזור לצורך הפקה מהירה של ניוזלטר.


היכולת לבנות סיפור מותג נהדר או לזקק תוכן מותגי ושיווקי להפקת ניוזלטר בתוך זמן קצר – משנה את כל התמונה (PEXEL)

2. שפרו את הלמידה בטווח הארוך

ChatGPT מסייע לא רק בכתיבת התוכן לניוזלטר, אלא יכול ממש ללמד אותך איך לשפר את המדדים שלו כך שבעתיד, יהיה קל יותר להפיק אותו. פשוט שואלים שאלות כגון: איך עושים קמפיין A\B Testing? אילו רכיבים בניוזלטר חייבים להיות שונים כדי לייצר את השוני הדרוש בקמפיין שכזה? איך לנתח אותו נכון? איך ניתן לבנות נכון את רשימת התפוצה שלי? איך להפחית את מספר הלקוחות המבקשים להסיר עצמם בכל שליחה? או איך להבטיח שהניוזלטר שלי לא יגיע לספאם? – הן רק חלק קטן מהאקדמיה הבלתי נגמרת של הבינה המלאכותית.

3. זכרו לבצע הגהות והצלבות תוכן

כן, זה מתבקש גם אם נדמה שהמכונה לעולם אינה טועה. ובכן, גם היא עלולה לטעות בין השאר, כי ה-ChatGPT שואב את המידע מרחבי הרשת. ובכלל, אף אחד הרי לא רוצה להסתבך עם האלגוריתם של גוגל, אז כדאי מאוד לבצע התאמות, עריכות, שכתובים והגהות כל התוכן המתקבל מהבוט. הפעולות הללו מחויבות גם לצורך חיבור התוכן לקהלי היעד, שימוש בשפת המותג וכמובן – כדי למנוע הפרת זכויות יוצרים.

4. הימנעו מחשיפת מידע אישי ופוגעני על הלקוחות

חשיפת רשימת תפוצה ב-ChatGPT או כל מידע אישי אחר העלול להפר את פרטיותם של הלקוחות היא לא פחות מאסורה. גם מי שרוצה להדק את הטון הפרסונלי בקמפיין שלו, מומלץ שלא יקליד שאילתות אישיות ופוגעניות כמו: איך לכתוב תוכן ליוצאי עדות המזרח? איזו שורת נושא מתאימה לאתיופים? או איך לא לפנות ללקוחות שהצביעו לשמאל בבחירות האחרונות?