כיצד לייצר ניוזלטר אפקטיבי

בעלי עסקים רבים שולחים ניוזלטר ללקוחותיהם – בין אם אחת לשבוע, אחת לחודש או אחת לרבעון. הניוזלטר מפרסם את המבצעים החדשים ואת המוצרים שנוספו לעסק, מספק מידע באשר לשירותים השונים המוצעים ובנוגע לכל פרט אחר שעוזר בקידומו של העסק ובשיווקו.

איך לייצר ניוזלטר אפקטיבי

ישנן דרכים שונות לייצר ניוזלטר, כשחלקן אפקטיביות מאד וחלקן פחות. רוצים למשוך את עין הלקוחות שלכם? חשוב לכם שהניוזלטר שאתם שולחים אליהם אכן יעביר את המסר הנדרש ויעודד אותם לרכוש את המוצר או להזמין את השירות? הנה כמה דרכים שיעזרו לכם בכך:

לצרף אליו ערך מוסף

הניוזלטרים הם אמצעי שיווקי מצוין, המאפשר לעסקים רבים להגיע לכמה שיותר לקוחות ולעודד אותם לבצע רכישות. כדי להפוך אותו לאפקטיבי מאד, כזה שיצליח להעביר את המסר הנדרש ובעיקר ימשוך אל העסק כמה שיותר לקוחות, כדאי שיתן ערך מוסף. למשל, EBOOK. כאשר מדובר בעסק שמוכר תבלינים למשל, ה- EBOOK יכול להתמקד במתכונים המכילים תבלינים אלה.

כיתבו בגובה העיניים

לפני שבונים את הניוזלטר עצמו, חשוב להכיר את קהל היעד. כלומר, מי הם הלקוחות הצפויים לקבל אותו: מה מעניין אותם, באיזה טווח גילאים מדובר, היכן הם מתגוררים, מהם הרגלי הקניה שלהם וכל פרט אחר שיכול לעזור לכם להכיר אותם טוב יותר. היכרות עם קהל היעד ועם צרכיו תאפשר לכם לשלב תכנים רלוונטיים בניוזלטר שלכם ולדבר בשפה מובנת יותר. כתיבה בגובה העיניים היא דרך מצוינת למשוך את הקוראים ולהפוך את המייל עצמו לאפקטיבי הרבה יותר.

חלוקה לפסקאות

חשוב להקפיד ולחלק את הניוזלטר לפסקאות. במקום שיופיע כמסת טקסט ארוכה (מה שמקשה לעיתים את הקריאה), מומלץ לחלק אותו לכמה פסקאות. כדאי שכל פיסקה תכיל בין 4 ל-5 שורות, אולם לא יותר מכך. אל תרבו בפסקאות והקפידו שהתוכן עצמו יהיה כתוב בעברית נכונה (או בכל שפה אחרת רלוונטית), רהוטה וקולחת. בצעו עריכה לפני שאתם שולחים את המייל שלכם והיעזרו גם בסעיפים ממוספרים או בבולטים (Bullets) שיחלקו את הטקסט עצמו בצורה נכונה יותר ויהפכו אותו לקריא הרבה יותר.

קצר וקולע

ניוזלטר אפקטיבי הוא כזה שמעביר את המסר בכמה פסקאות או אפילו בפסקה אחת.   התוכן שאתם שולחים ללקוחות שלכם להיות קצר וממוקד. לא ארוך מדי ובעיקר גם קל לקריאה. אל תרבו במילים גם אם יש לכם לא מעט לומר, ותנסו להעביר את הרעיון המרכזי בכמה משפטים בודדים בלבד. תוכלו לשלב גם תמונות או אולי סרטונים שיוסיפו לכך וישמשו כאמצעי תוכן נלווה לטקסטים המופיעים על גבי הניוזלטר עצמו.

אינטרקציה נוספת

הניוזלטר אף פעם לא צועד לבדו. בכל דיוור שנשלח נשלב טריגרים שיעזרו לנו ללמוד עוד קצת על הלקוחות שלנו. באמצעות מערכת הטריגרים נוכל לעדכן את פרופיל הנמען שלנו בהתאם להקלקות של אותו נמען בדיוור. נאמר ויש לנו מייל שמדבר על 2 נושאים כמו ביגוד לגברים וביגוד לנשים – אז נוכל להגדיר כי במידה והנמען לחץ על ביגוד לגברים מופעל טריגר שישייך את הנמען לקבוצת בגדי גברים וכך נוכל מאוחר יותר לדוור אליו תוכן רלוונטי בעתיד.

לסיכום

כדי שהניוזלטר שאתם שולחים ללקוחות שלכם יהיה אפקטיבי ויגרום להם לפנות אליכם ולהזמין את המוצר או את השירות שאתם מציעים, ודאו שהוא קריא, קצר וקולע, מחולק לפסקאות וגם כולל תוכן שמדבר אל קהל היעד – אל הלקוחות עצמם, בגובה העיניים.

כדי לדעת עוד איך לשלוח ניוזלטרים מוצלחים קראו על 15 טעויות דיוור שכדאי לכם להימנע מהם.

קראו עוד בבלוג שלנו.