להתראות 2018 – כל מה שקרה השנה באימייל מרקטינג

שנת 2018 מתקרבת לסיומה בצעדי ענק, והאמת? היא הייתה טובה אלינו. שנייה לפני שהיא עוזבת ונכנסת לדפי ההיסטוריה, שווה להסתכל רגע לאחור ולהיזכר בכל הדברים הטובים שקרו לנו השנה בעולם השיווק הדיגיטלי בכלל ובאימייל מרקטינג בפרט.

אז מה היה לנו השנה? שמנו יותר דגש על ויזואליה, נהננו ממגוון פיתוחים חדשניים, שלחנו דיוורים אינטראקטיביים יותר, הנמענים שלנו נהנו מהרבה יותר שליטה ופרסונליזציה מאי פעם ובעיקר, זכינו להרבה יותר המרות. חזינו גם בשינוי מהיסוד של הפאנל השיווקי כמו שהכרנו אותו, השתמשנו בטכנולוגיות חדשות, עבדנו בשיתוף פעולה נרחב יותר עם ערוצים נוספים תוך יצירת אסטרטגיה שתשלב את כולם בהרמוניה כדי ליצור מעטפת מושלמת לנמענים שלנו, וכל זה רק על קצה המזלג.

אז כדי לפתוח את השנה הבאה עם קצת סדר בבלאגן, אספנו עבורכם את חמשת הסיבות שהפכו את שנת 2018 לשנה ייחודית באמת בתחום האימייל מרקטינג. חממו מנועים, אנחנו יוצאים לדרך…

  1. ה-GDPR – מי מפחד משינויים?

ללא ספק, מדובר בשינוי המשמעותי ביותר שעולם השיווק חווה השנה. ה-GDPR, חוקי ההגנה על הפרטיות של האיחוד האירופי נכנסו לחיינו בסערה במאי האחרון ושינו את כללי המשחק.

מבלי להיכנס לפירוט מלא של כל החוקים החדשים והשינויים שהתרחשו בחברות גדולות וקטנות כאחד, אפשר להסכים שההשפעה על האימייל מרקטינג הייתה עצומה. בשנה האחרונה, כל חברה, מותג או תאגיד אשר עושים שימוש בשיווק באמצעות אימייל או סמס, מוכרחים לוודא שכל נמען ברשימת הנמענים שלהם – הסכימו ואישרו את קבלת הדיוורים הללו והם מודעים בדיוק למה שמתרחש עם הדאטה שלהם בכל רגע נתון.

השקיפות הזו חוללה מהפך באופן שבו אימייל מרקטינג נתפס בתחילתו וסגר את האופציה לדוור לרשימות נמענים קנויות או לנמענים שלא הסכימו לכך.

חוקי הרגולציה החדשים איפשרו לחברות ומותגים לספק לנמענים שלהם דיוורים איכותיים יותר ולהנות מאחוזי פתיחה גבוהים יותר, כיוון שהנמענים מעוניינים לקבל את התוכן המדובר. למעשה, במחקר שנעשה מול חברות שכבר עובדות בכפוף לתקנות החדשות, לא פחות מ-61% מהמגיבים העידו על שביעות רצון מה-GDPR והשינויים שהחוקים חוללו.

  1. מיישרים קו עם Gmail

שינוי משמעותי נוסף שהתרחש השנה היה ב-Gmail, שם ביצעה גוגל שינויים ויזואליים ותוכניים מהפכניים שהשפיעו על עולם האימייל-מרקטינג בכמה רמות. לדוגמה, הוספת סרגל הצד אותו כל נמען יכול להתאים אישית לצרכיו עם מגוון תוספים. סרגל הצד מאפשר לתחום האימייל מרקטינג לפרוח עם דיוורים שיודעים להתחבר ישירות ללוח השנה ולהטמיע בו אירועים ישירות מהמייל. שינוי נוסף ומרחיק לכת הוא האפשרות לצפות בקבצים המצורפים למייל, מבלי לפתוח אותו. אין ספק שהשינוי הזה הופך את הנתונים על פתיחת דיוורים לפחות יציבים ומדוייקים ודורש היערכות מחדש. שינוי נוסף, שעלול ליצור השלכות גם בשנה הבאה, הוא ההצעה של ג׳מייל לנמענים להסיר עצמם מניוזלטרים ודיוורים אחרים על סמך תדירות ההתקשרות של הנמען עם הדיוור- מה שעלול להביא לירידה בכמות ההמרות והלידים, אלא אם כן נשקיע חשיבה וזמן ביצירת פאנלים פרסונליים יותר, עם תוכן מדויק יותר עבור הנמענים שלנו.

  1. שנה של יחס אישי

שנת 2018 הייתה השנה שבה עברנו את נקודת האל חזור בכל מה שנוגע לפרסונוליזציה. כמו שהמודעות בקרב הנמענים לקונספט של תוכן פרסונלי עלתה, כך גם עלתה הציפייה לפתוח ניוזלטרים עם תוכן מותאם אישית.

אנשי שיווק אף עלולים להיתקל באכזבה מצד הנמענים אשר מצפים שידברו אליהם באופן אישי.

איך תוכלו לייצר תוכן יותר פרסונלי בשנת 2019?

השתמשו בסמארט-קוד – צבעו את קהל הנמענים שלכם עם הסמארט קוד של אקטיב טרייל ושלחו להם מיילים אישיים יותר המבוססים על ההתנהגות שלהם באתר שלכם.

– השתמשו בפנייה אישית (שם פרטי או כל פנייה שמתאימה לסגמנטציית הנמענים הספציפית)

– השתמשו בתוכן דינמי – התאימו תנאים לבלוקים של תוכן דינמי בניוזלטרים שלכם ע”פ תחומי העניין של הנמענים שלכם בקבוצה המסוימת.

-personalize-

  1. מי שמתחבר- מתחזק

אינטגרציות מספקות לנו את היכולת לשלב כוחות בין מספר מערכות ובשנה האחרונה הצורך ביכולת להתממשק עם מגוון אפליקציות ומערכות רק גבר.

כל מי שעוסק בתחום האימייל מרקטינג למד השנה שהתממשקות למגוון מערכות (כגון מערכות CRM) ופלטפורמות אחרות תשדרג משמעותית את מערך האימייל מרקטינג, תסייע בהפקת דאטה נוסף ותביא לתוצאות מצוינות שאי אפשר להתווכח איתן.

לכן היה לנו חשוב לאפשר למגוון הלקוחות שלנו לחבר את חנות האי-קומרס שלהם עם המערכת שלנו ולפתוח ללקוחות המשתמשים בפלטפורמות מסחר פופולאריות (שופיפיי, מג’נטו ופרסטה-שופ) את האפשרות לשלוח ניוזלטרים חכמים יותר באופן אוטומטי (עגלה נטושה, מייל לאחר רכישה ועוד).

  1. לא עוצרים ב-Web, שלום RESTful API

הבשורה המעניינת והמחדשת ביותר שתפסה תאוצה השנה היא שימוש ב-RESTful API שמאפשר אינטגרציה בין מערכות וחיזוק של מערך האימייל מרקטינג בכל חברה או עסק. הממשק פותח את כל האפשרויות של מערכת דיוור אלקטרוני (ויותר) גם בפלטפורמות אחרות, כך ניתן להרחיב את היקף העבודה.
ה-RESTful API של אקטיב טרייל מביא איתו נוחות וגמישות, עיצוב חדשני ואינטואיטיבי שמקל על העבודה, גישה נוחה למתכנתים, Webhooks ועוד, והכל עם חיבור אוניברסלי לכל אתר או אפליקציה, בכל שפת תכנות ובכל מקום בעולם.

אז עכשיו כששנת 2018 ממש עוד רגע מאחורינו, אפשר להסתכל קדימה. מה מחכה לנו ב2019?

ראשית, האימייל מרקטינג מתקדם יותר ויותר לעולמות המובייל, וזו מגמה שאנחנו נמשיך לראות גם בשנה הבאה, וכדאי להערך אליה בהתאם. גם הקונספט של מיילים פרסונליים ימשיך להתחזק והנמענים שלנו יצפו לראות מאיתנו יותר אותנטיות, יותר אמינות ובעיקר- התאמה טובה ומדוייקת הרבה יותר לרצונות שלהם.
כמו כן, אנחנו מצפים לראות שימוש רב יותר ב-AI ובצ׳אט בוטים, שהולכים ותופסים תאוצה בתחום האימייל מרקטינג ועוזרים לנו לשפר את הדיוורים שלנו בצורה משמעותית.

זה הזמן לקחת את כל מה שלמדנו ב2018 וליישם גם בשנה החדשה, ושתהיה שנה חדשה מוצלחת!