לא נרשמים לניוזלטר? תלמדו מאתרי החדשות

כן, אתם משקיעים המון בתוכן. איזו שאלה זאת בכלל…? מפיקים סרטונים, מעלים פוסטים ממומנים, מעדכנים את הבלוג מדי שבוע ומקפידים לתת ללקוחות מבצעים נהדרים שאסור לפספס. אז למה בכל זאת המבקרים באתר לא מצטרפים לניוזלטר שלכם? השאלה הזאת לא באמת תלויה בהקלקה בודדת על תיבת ההצטרפות. היא קשורה לתהליך עמוק המתרחש בתוך מוחו של הלקוח הבא שלכם, שאמנם התלהב מהמוצר, התחבר למסר – אבל עדיין לא רואה עצמו כלקוח.

אתרי החדשות עושים זאת היטב באמצעות מנגנון מתוחכם לשיתוף תוכן והפיכתו לויראלי – ואין סיבה שאתרים מסחריים או מותגיים לא ינהגו באופן זהה. המספרים לא משקרים: כ-90% מהגולשים הרי קוראים מיילים ופותחים עשרות הודעות בכל יום, אז איך רק פחות מ-2% מחליטים לגלות מעורבות ולהצטרף לרשימת התפוצה שלכם? שאלה מעניינת, במיוחד נוכח הפופולריות של אסטרטגיית האימייל מרקטינג ברחבי העולם. כן, תמיד אפשר להוסיף טופס הרשמה או באנר שיעודד הרשמה מהירה. זה הכרחי מאוד אבל לא משם תגיע הישועה. אז מאיפה כן?

1. ערך מיידי למבקרים באתר

נרשמת עכשיו? קבל הטבה מיידית. קשה להאמין, אבל זה באמת עובד. לא 10% הנחה על הקניה הבאה וגם לא 25% אם תגיע לסכום של חמישה אפסים – פשוט לתת מתנה למי שנרשם. קבלת הניוזלטר היא לא התמריץ האופטימלי שלקוח יכול לצפות לו ולפיכך, בהחלט מומלץ להשקיע בעסקה שתהא משתלמת לשני הצדדים: תן לנו את כתובת המייל שלך וקבל מתנה. מתן ערך מיידי למבקרים באתר ישדר מסר ברור: כדאי לך מאוד להישאר איתנו.

2. גירויים תמיד עובדים

אחת ההמלצות הותיקות שעדיין עובדות היא יצירת גירויים ופיתויים בצורת טיזרים מעניינים. אתרי החדשות מיישמים זאת מצוין: רוצה לצפות בסרטון של הילד שהציל כלב משיניו של תנין או מהשער המדהים של מסי? הירשם לאפליקציה או לניוזלטר. גם מותגים מסחריים יכולים וצריכים להשתמש בדיל הזה ולהציע למבקרים תוכן מרתק או לפחות את חלקו. רוצים לראות את ההמשך? אתם יודעים איפה להירשם.

 

newsletter fete des peres
רשימת תפוצה היא מעין מועדון לקוחות הדורש טיפוח מתמיד וכמו כל מועדון נאמנות (צילום: depositphotos)

3. ההמונים חכמים יותר

טקטיקה נוספת לעידוד הצטרפות לרשימת התפוצה היא פשוט להציג את חוכמת ההמונים. גם כאן, אתרי החדשות פיצחו זאת היטב עם הצגת מספר הצופים או הקוראים ליד הכותרת הראשית, כי אחרי הכל, אם 125 אלף גולשים אחרים מצאו שזה מעניין – כנראה שזה אכן מעניין! הצגת מספר הנרשמים לניוזלטר לא מעידה רק על רמת עניין אלא על רמת אמון גבוהה מצד הגולשים. כי אחרי הכל, אם 125 אלף נרשמים השאירו את הדוא”ל שלהם בבטחה – למה שאני לא אשאיר גם?

4. שתפו שתפו

כל מי שמשווק בדיגיטל יודע עד כמה קשה לשכנע גולשים לשתף תכנים באופן אורגני. אחת “המלכודות” היותר נפוצות לעידוד הרשמות היא שתילת כפתור קטן בכל רכיב תוכן מעניין. “העבר לחבר” הוא לא כפתור תמים, הוא מאפשר לכל גולש לשתף תוכן באופן אורגני לחלוטין באמצעות המייל. כמובן שכללי הספאם מחייבים הסכמה מראש לקבל דוא”ל וגם ברור שרגע לפני השליחה תמתין לאותו גולש תיבת ההסכמה. המהלך הזה לא מגדיל רק את רשימת התפוצה אלא גם את רמת המעורבות של אותם גולשים למותג.

5. לפנק, לפנק, לפנק

רשימת תפוצה היא מעין מועדון לקוחות הדורש טיפוח מתמיד וכמו כל מועדון נאמנות, שיטת הפינוקים עובדת גם כאן. זה הזמן לשאול את עצמכם: מה מונע מכם לתת מחירים טובים יותר לחברי המועדון שלכם? מתנות והטבות שלא מופיעות באתר הבית? לא מדובר במתנה מיידית לאחר ההרשמה, אלא פינוק מתמיד וממושך שיעודד הרשמה למועדון. אחרי שהשבתם בחיוב, הגיע הזמן לצעוק את זה בעמוד הבית ובשאר הנכסים הדיגיטליים.