ראיון עם מומחי הדיגיטל בישראל – פבל ישראלסקי, מייסד ומנכ”ל אנגורה מדיה

פבל ישראלסקי הוא אחד האנשים המובילים בתעשיית השיווק הדיגיטלי בישראל ולכן גם בחרנו בו לראיון הראשון בסדרת הראיונות שלנו עם מומחי הדיגיטל.  את דרכו בעולם הדיגיטל, פבל החל בשנת 2006 בתחום קידום האתרים האורגני (SEO), אז גם פתח את הבלוג שלו AskPavel שהפך להצלחה מסחררת בעולם הדיגיטל.  בשנת 2013, פבל הקים את קבוצת אנגורה מדיה המספקת מגוון רחב של שירותי שיווק דיגיטלי ואף מפיקה את אחד הכנסים הגדולים בישראל בתחום, כנס ה-Next Case. 

פבל ישראלסקי

פבל, תספר על תפקידך בתחום השיווק הדיגיטלי היום.

הקמתי את קבוצת Angora Media בשנת 2013 וכיום אנחנו מספקים את רוב שירותי הדיגיטל. באופן אישי אני מגיע מעולם ה-SEO ולכן ממשיך לעסוק בזה גם עכשיו. החל מבניית אסטרטגיות קידום ללקוחות שלנו, ניתוח אתרי מתחרים, מעורבות בקידום הנכסים והאתרים שלנו ומחקר מתמיד על הטרנדים בענף. 

חוץ מנגיעה ב-SEO, אני מאוד אוהב להתעסק בשיווק באמצעות תוכן ואימייל מרקטינג.

בנוסף, כחלק מהעבודה היומיומית שלי אני גם מרצה על התחום. יש לנו קורס שיווק דיגיטלי וקורסים בתחומים ספציפיים לבעלי עסקים ומנהלי דיגיטל בארגונים במסגרת מכללת AskPavel Academy. 

כיצד נראה המסע שלך בעולם הדיגיטל? איך עשית את צעדייך הראשונים בתעשייה?

בתחילת הדרך כשנכנסתי לתחום לא היו מספיק מקורות מידע באינטרנט והיה לי קשה ללמוד את כל הטכניקות והטריקים כי רוב האנשים שמרו לעצמם את כל המידע.  זה הוביל אותי לפתוח בלוג שבו תיעדתי את כל מה שלמדתי וכיוון שאהבתי (ועדיין אוהב) לשתף ידע, אנשים כל הזמן פנו אלי עם שאלות, החלטתי להקים בלוג על קידום אתרים בשם AskPavel. אני מאמין מאד בקארמה וחושב שאסור לנו לשמור לעצמנו את כל מה שאנחנו לומדים, מבחינתי שיתוף ידע זו אבן הבסיס הכי חשובה בתחום הזה כי המידע מתחדש על בסיס יומי ואם לא נעבוד בשיתוף פעולה ונחלוק עם אחרים את מה שאנחנו יודעים התחום לא יתפתח.

באילו ערוצי שיווק מרכזיים אתה עושה שימוש במסגרת עבודתך?

אני ספציפית הגעתי מעולם ה-SEO. זה היה תחום האחריות שלי כשעבדתי בחברת 888 לפני שהקמתי את אנגורה מדיה. יש משהו שתמיד סיקרן אותי בקידום אתרים אורגני ובתור מזל טלה (בן-אדם תחרותי), אני מאוד אוהב את האתגר שב-SEO. מכיוון שאף אחד לא יודע איך האלגוריתם עובד ובגלל שיש מקום רק ל-10 תוצאות חיפוש, אני מרגיש המון סיפוק כשאני והצוות שלי מגיעים לתוצאות בכל מה שאנחנו עושים. 

אבל זה אני כפבל. ברמת החברה, אנחנו מאד מאמינים שכל ערוצי השיווק אמורים לדבר אחד עם השני, אנחנו חיים בעולם של Multi-Touch שבו פאנל ההמרה משלב את כל הפלטפורמות – בן אדם חיפש מידע, נכנס לאתר, הוצמד אליו פיקסל, יום אחרי ראה פרסומת בפייסבוק ובסוף המיר בכלל דרך כתבה ממומנת באאוטבריין.

כיצד שימוש באימייל מרקטינג ואוטומציות משפר את פעילות השיווק הדיגיטלית שלך?

משפר משמעותית! מאז שגיליתי את האוטוריספונדרים לפני כמה שנים הבנתי איזה כלי חזק זה. נכון שכיום אחוזי הפתיחה של המיילים גרועים בגלל כמות הספאם ונכון שבאופן כללי אנשים כיום פחות משתמשים במייל כפלטפורמה, אבל אם עושים את זה נכון אפשר להפיק מהכלי הזה המון ערך. עם השנים בנינו רשימת דיוור של כ-15,000 איש ולמדנו המון טריקים שעזרו לנו למקסם את מה שאנחנו עושים בערוץ הזה. 

הנה 8 טיפים פשוטים שעזרו לנו להגיע ל-40% פתיחה בדיוורים (הבנצ׳מרק הוא עד 25%):

  1. שילוב אימוג׳י רלוונטי בנושא המייל – גורם למייל לבלוט בתיבה.
  2. שילוב שם המותג בנושא – רק אם המותג מוכר ויש לו קהל עוקבים, מהסיבה של הסעיף הקודם.
  3. הצגת ערך ברור בנושא – What’s in it for me? זה מה שהגולש שואל את עצמו כשעובר בין המיילים ומחליט מה לפתוח.
  4. הכנסת אלמנט סקרנות בתת הכותרת – משפט כמו ״השיטה הזו הגדילה את המכירות פי 2״ מייצר סקרנות לפתוח את המייל. להקפיד לכתוב רק אמת ולוודא שיש לזה תועלת.
  5. נראות כמו מייל – בדומה לעיוורון באנרים, אנשים מתעלמים ממה שנראה כמו ניוזלטר. דווקא בניגוד להמלצה, אנחנו מורידים את כל האלמנטים הגרפיים כדי שיראה כמו מייל – בלי תמונות, מתחיל ב-היי, רקע לבן, פונט אחיד, בלי כפתורים וכתיבה בגובה העיניים.
  6. סגנון כתיבה – כשבן אדם חתום על המייל זה מייצר מימד פרסונלי ושובר את סטיגמת הניוזלטר. אנחנו משתמשים בשפת דיבור ממש כמו הפוסט הזה, בלי מילים כמו ״לפיכך״, ״ברצוננו״ וכל הקישקושיאדה של התאגידים.
  7. בקשה לפידבק – הצגת רצון להשתפר תמיד עוזרת להגדיל אנגייג׳מנט. לרוב אנחנו שואלים איזה תוכן מעניין אותך?
  8. ניסוח יחיד לכולם – לנסח את הטקסט ככה שגם גברים וגם נשים יוכלו לקרוא אותו בלשון יחיד. ״מה דעתך?״ במקום ״מה אתם/את/אתה חושבים/חושבת/חושב?״. לרוב לוקח יותר זמן, אבל משמעותית מגדיל מעורבות.

אימייל מרקטינג תוצאות

איזו עצה היית נותן לאנשי דיגיטל מתחילים היום?

יש המון עצות אבל מה שלדעתי הופך מישהו מאיש דיגיטל רגיל לאיש דיגיטל ברמה הגבוהה ביותר זה התשוקה. לאורך השנים ראיינתי מאות אנשים, העסקתי עשרות ותמיד חיפשתי תשוקה, בסופו של דבר האנשים עם התשוקה הגבוהה ביותר הם אלו שהצליחו בטווח הארוך להתקדם.

יש המון דברים קשים במקצוע שלנו, המידע כל הזמן משתנה כי יש דברים חדשים, בנאדם בלי תשוקה פשוט יאבד עניין ויעבור למוד אוטומטי ויפסיק להתקדם. העניין הוא שזה לא משהו שאפשר ללמוד (ואני הייתי אפילו ממליץ שלא לנסות ללמוד את זה כי אין דבר גרוע יותר מלהכריח את עצמך בכוח לאהוב משהו), זה אמור לבוא טבעי.

אם יש תשוקה לתחום, זה התחום הנכון ביותר עבורך ומפה זה רק ללמוד ולהתנסות. אבל אם אין תשוקה, לא משנה על איזה ערוץ שיווק מדובר, אולי המקצוע הזה לא בשבילך.

תספר על מיזם Next Case, עבור מי הכנס מתאים?

אני ממש אוהב ללכת לכנסים שעוסקים בשיווק דיגיטלי אבל כמעט תמיד אני מרגיש שיש איזשהו חוסר איזון בין הצרכים. מצד אחד אני משקיע מהזמן ומהכסף שלי כדי ללמוד ולהשתפר ומצד שני אני מרגיש שהפורמט הסטנדרטי של הכנסים לא ממש מאפשר לי את זה. או שההרצאות ארוכות מדי או שהחומר כבר מוכר וידוע. תכלס, אין פה אשמים, הבעיה היא יותר בפורמט.

ואז חשבתי לעצמי – באיזה כנס אני הייתי רוצה להיות ומה אני הייתי רוצה לקבל? וככה נולד לו לפני 6 שנים כנס Next Case. הבנתי שבמקום הרצאות תיאורטיות – אני רוצה קייס סטאדיז! אני רוצה ללמוד מאנשים מוכשרים שעשו דברים גדולים. ואני רוצה את הכל מתומצת ומרוכז – 20 דקות להרצאה. לא שעה. יותר מזה, אני רוצה שיחדשו לי, מעניין אותי ללמוד מה שיטות הקידום והטרנדים הכי חמים בתחום.

next case conference

נקסט קייס 2019 יתקיים בתאריך ה-11.12.19

כל הפרטים על ההרצאות באתר הכנס >>

 

קראו מאמרים נוספים:

4 טיפים שיעזרו לכם להרוויח יותר מתקופת ה-Black Friday ושאר מבצעי סוף השנה

10 כלים מצויינים לשיווק עסקים קטנים באינטרנט

כתיבה שיווקית בשנת 2020 – כל מה שחשוב לדעת