טיפים ליצירת קמפיין דיוור אלקטרוני מוצלח עבור עסקים של אירוח ותיירות

Tips for Successful Travel and Hospitality Email Marketing Campaigns

הבחירה להוציא כסף על חוויות במקום על חפצים צוברת פופולריות רבה. רוב האנשים היום מעדיפים ללכת לחדרי בריחה, תערוכות אומנות, להשתתף בפעילויות אקסטרים, ולנסוע ליעדים נחשקים – דברים שמאפשרים להם ליצור זיכרונות נפלאים. אלו חדשות מצוינות עבורכם אם אתם בעלי עסק בענף התיירות והאירוח, במיוחד לאור העובדה שרוב הלקוחות כיום מתכננים ומזמינים כרטיסים אונליין.

הסטטיסטיקה מראה שלמעלה מ- 148.3 מיליון (!!) אנשים מזמינים מקומות ללינה, מסלולי תיירות ופעילויות דרך האינטרנט (57% מכלל הזמנות התיירות נעשית אונליין). אפליקציות בוקינג ותיירות כמו אייר בי אנד בי, הופר, ובוקינג.קום מקבלות יותר תשומת לב הודות לנוחות הרבה שהן מספקות.

העובדה היא שלמטיילים של הדור הזה יש תלות דיגיטלית, ולכן לעסקי תיירות ואירוח אסור לפספס את ההזדמנות האדירה להתחבר אליהם באמצעות ערוצים דיגיטליים כמו אימייל. דיוור אלקטרוני לעסקי תיירות ואירוח יכול להיות סופר משמעותי, מאחר והוא יכול לעזור בהשגת מטרות עסקיות שונות כמו: ללכוד את תשומת ליבם של המטיילים ולהרים את מספר ההזמנות, לחזק את הנאמנות של הלקוחות, לתת תמיכה ושירות לקוחות איכותיים יותר.   

אז לפני שאתם עושים בורדינג ויצאים למסע הדיגיטלי במחוזות האימייל מרקטינג- הנה כמה טיפים לדיוור אוטומטי, איכותי וממוקד עבור עסקי התיירות והאירוח שלכם:

שלחו השראת מסע (פרסונאלית)

כפי שנכתב כאן כבר בעבר, הפרסונליזציה של האימיילים שלכם לא צריכה להיות רק פנייה ללקוחות בשמם. הם אוהבים איים וחופים? אולי הם תיירים עירוניים? לאיזו מדינה או יבשת הם בדרך כלל מטיילים? לקוחות יימצאו ערך גבוה בדיוור שלכם אם תתנו להם רעיונות ליעדים והשראה שתואמת את ההעדפות שלהם. באמצעות הטמעה פשוטה של הסמרט קוד באתר האינטרנט שלכם ובדפי הנחיתה- תוכלו לבצע מעקב אחר המבקרים שכבר רשומים אצלכם (הנמענים שלכם) ואחר ההתנהגות שלהם- לחיצות על קישורים מסויימים, תיוג לפי תחומי עניין ודיווח אוטומטי למערכת אקטיב טרייל. המידע הזה ישמש אתכם לשליחת המלצות והצעות רלוונטיות שיש יותר סיכוי שהלקוחות שלכם ייקחו. ניתן לדוגמא לייצר אוטומציה, שאם גולש ביקר בכתובת הספציפית הזו http://www.lametayel.co.il/טיפים+1001 כמה דקות לאחר מכן ישלח לו קמפיין דוא”ל בנושא “נוסעים לחו”ל ומחפשים מסעדה שווה, מלון מומלץ או אטרקציה לכל המשפחה? הגעתם למקום הנכון!” או/וגם הודעת סמס עם קוד קופון לרכישת המדריך החדש של “למטייל”.  . 

השתמשו ב-FOMO כדי להניע לפעולה

בוא נודה בזה, אף אחד לא רוצה לפספס דיל טוב לחופשה! למה שלא תייצרו תחושה של בהילות על ידי שליחת אימייל עם שעון עצר של ספירה לאחור למבצעי נסיעות מוגבלים. העובדה שמבצע טוב עומד להסתיים בקרוב מאוד תיצור חרדת החמצה (באנגלית: Fear of Missing Out ובקיצור FOMO) ויכולה לגרום להם לפעול מיידית. בכדי למנוע תחושות תסכול בקרב הלקוחות שלכם, המליצו על מבצע דומה לאחר שההצעה המוגבלת בזמן מסתיימת.

קראו עוד: איך להשתמש במוח האנושי כדי להגדיל את שיעור פתיחות האימיילים

התייחסו להזמנות נטושות באופן מיידי!

מחקר מראה שתעשיית התיירות סובלת מאחוז נטישה גבוה של 81%. החדשות הטובות כאן הן שדוא”ל סופר אפקטיבי באחזור הזמנות נטושות.

על ידי שליחת אימייל מעקב ללקוחות שלכם, אתם יכולים להזכיר להם שהם לא סיימו את תהליך ההזמנה. אתם יכולים למשוך אותם אפילו יותר על ידי מתן הנחה שקשה לסרב לה בשביל להשלים את ההזמנה שננטשה.

התזמון הוא הכול כשזה נוגע לאימיילים על עגלות קניות נטושות. מומלץ לשלוח אותם בתוך 60 הדקות הראשונות, כשההתעניינות עדיין חמה והלקוחות באינטרקציה גבוהה אתכם.

עזרו ללקוחות שלכם לתכנן את הכיף לימים מיוחדים וחגים

שימו לב לימים ועונות שבהן אנשים מרבים לנסוע בכדי שלא תפספסו הזדמנויות. אלה כוללים חגים, חופשת הקיץ, ו”גשרים” לסופי שבוע ארוכים.

השתמשו בדאטה שאספתם לגבי ימי הולדת ונישואין של לקוחות בכדי להמליץ על טיול כמתנה לעצמם או לאנשים הקרובים להם. תוודאו שאתם שולחים את האימייל הזה ימים או שבועות לפני התאריך המיועד, בדיוק בזמן שהם מתחילים לגבש תוכניות.

קראו עוד: טכניקות לפרסונליזציה של אימיילים (מעבר לשם הנמען) שחובה להכיר

תנסו, תבחנו, ותנתחו

אחד הדברים המדהימים בדיוור אקטרוני בכלל ובאקטיב טרייל בפרט 🙂 הוא שזה ממש קל לבדוק אסטרטגיות תודות לאיכות והכמות של המידע שהאנליטיקס מספק. תעשו בדיקת A/B לקמפיינים שלכם על ידי שליחת שתי גרסאות לפלחים דומים וזיהוי האימייל שסיפק את התוצאות הטובות יותר! אתם גם יכולים לבדוק לאיזו קריאה-לפעולה יש ביצועים יותר טובים על ידי שינוי צבע הכפתור או המסר.

לאימייל יש אלמנטים רבים שאתם יכולים לשנות ולהתנסות איתם. מה שחשוב זה שתבדקו ותנתחו אותם כמו שצריך בשביל שתגיעו למסקנות הנכונות.

לסיכום,

בגלל שהמהפכה הדיגיטלית שינתה את הדרך שבה מטיילים מתכננים את הנסיעות וההזמנות שלהם, אוטומציה של אימיילים היא אסטרטגיה משמעותית שעוזרת לתעשיית התיירות להישאר מעודכנת ומחוברת לטרנד. תשתמשו בטיפים השיווקיים האלה לעסקי תיירות ואירוח, ותוכלו לצפות ליותר הזמנות ומטיילים שיבחרו בכם.

אז, מה היעד הבא?

קריאה מומלצת:

כן, אנחנו עכשיו מציעים שלושה סוגי A/B testing שונים!