נחיתה רכה – אופטימיזציה איכותית לדפי נחיתה בשנת 2019

בזמן שכל מחלקות השיווק שוקדות על תכנון אסטרטגיות לשנת 2019, אנחנו כאן להזכיר לכם לא להזניח גם את האופטימיזציה ההכרחית של דפי הנחיתה לשנה החדשה ולוודא שאתם מתחילים שנה עם עמודי נחיתה איכותיים יותר, נגישים יותר ובעיקר ממירים יותר.
מצד אחד דפי נחיתה יכולים עלול להיות קונספט מסובך, הם צריכים להיות קלילים וברורים, אבל לא פשוטים מדי וריקים מתוכן. הם חייבים להיות רספונסיביים, להניע לפעולה באופן מובהק ובל נשכח גם את כל הטרנדים שמשתנים בלי הפסקה, שלא ממש עוזרים למי שחדש בתחום למצוא את הידיים והרגליים.
מצד שני, גם שאננות היא לא דבר מומלץ כשזה מגיע לדפי נחיתה. גם אם אתם בתחום כבר שנים ובטוחים שראיתם ועשיתם הכל, תמיד תוכלו למצוא איזה חידוש טכנולוגי או טרנד חם.

קודם כל, אנחנו ממליצים לעשות מעבר על מערכת דפי הנחיתה באקטיב טרייל ולוודא שאתם מעודכנים. בנוסף, אספנו עבורכם כמה דרכים מומלצות לאופטימיזציה שתעזור לכם להקפיץ את אחוזי ההמרה שלכם גבוה:

  1. סיכול ממוקד – להתפקס על פעולה אחת בלבד

טווח הקשב של כולנו הולך ומתקצר עם כל שנה שחולפת, וגם הטווח של הנמענים שלכם לא בדיוק הולך ומשתפר. לכן, שווה למקד אותם על פעולה אחת בלבד, כדי שלא יתפזרו ברחבי דף הנחיתה, יתבלבלו, יתייאשו ולבסוף ינטשו את העמוד.

נכון,לפעמים מתחשק להגיד את הכל ולהשוויץ במותג המהמם שלכם, אבל חשוב לתרגל קצת איפוק, למקד את המסרים, להחליט מה הפעולה שהכי חשוב לכם שהנמענים יבצעו בדף הנחיתה ולכוון אותם אליה בלבד.

נמען שדף הנחיתה נראה לו נגיש והפעולה שנדרשת ממנו תמציתית ומדויקת, ישמח לשתף פעולה בקלות רבה יותר מנמען שמרגיש שדף הנחיתה עמוס ודורש ממנו יותר מדי מאמצים ופעולות.

דוגמה טובה היא דף הנחיתה הזה של Shopify, קצר ולעניין –

shopify landing page 2

  1. נא להתנהג בהתאם (לגוגל)

בואו נודה בעובדות- גוגל הוא המלך הבלתי מעורער של האינטרנט. אין דבר שאתם לא מחפשים דרכו ובגדול, הוא די מנהל את חיינו ונראה שגם ימשיך לנהל אותם ב-2019. גם דפי הנחיתה מושפעים מזה, ולכן חשוב להקפיד שהתוכן שלהם יהיה מותאם לדרישות של גוגל, כדי לעזור להם להתבלט יותר בחיפוש ולהביא תוצאות איכותיות יותר. תוכן שמתמקד במוצר או בשירות הספציפי שאנחנו מציעים בדף הנחיתה, הוא תוכן שגוגל אוהב יותר ויתעדף באינדקס החיפוש שלו. כמובן שכדאי גם לפרט קצת על החברה כדי לתת לנמען מבט כללי עליכם ולחזק את האמינות, אך לא כדאי שכמות התוכן הזה תעלה על 20% מכלל התוכן בדף הנחיתה.

  1. החיים והמוות ביד הכותרת

אין משהו שתופס את העין מהר יותר מכותרת מדוייקת, שיודעת לגרום לנו לעצור הכל ולחשוב לעצמנו ״את זה אני רוצה לקרוא כאן ועכשיו״. יש סיבה שכותרת עם ניסוח חזק תופסת לנו את העין- היא עושה לנו סדר בדברים ועוזרת למנוע בלבול מיותר, שסתם עלול לייאש את הנמען שלנו כשהוא מגיע לדף הנחיתה. כותרת עם קופי חד ושנון היא לא רק משעשעת מספיק כדי לעניין את הנמענים, היא גם תעזור לנמענים שלכם לאתר את המידע המדויק שהם חיפשו ולקצר זמנים בצורה משמעותית.
בנוסף, כדאי להשאר עירניים ולא להתרחק יותר מדי מהנושא המרכזי של דף הנחיתה. כותרת מצחיקה אולי תמשוך את הנמען לקרוא, אבל אם היא תהיה לחלוטין לא קשורה לתוכן הכללי של דף הנחיתה, עלולים להיווצר בלבול וחוסר הבנה, שיעכבו את הנמען שלכם ויקשו עליו לנוע לעבר הפעולה שאנחנו רוצים שיבצע.

 

הנה דוגמה מצויינת לזה, שוב מ- Shopify-

shopify landing page 2

  1. טסטינג, אחת שתיים, זה עובד?

כל מי שנמצא בתחום השיווק באופן כללי ובתחום דפי הנחיתה באופן ספציפי, יודע להגיד בקלות שהחלק החשוב ביותר, שבלעדיו אין לנו דרך לדעת מה עובד ומה לא, זה A/B טסטינג. אי אפשר להפוך דף נחיתה להצלחה מסחררת בלי לבחון שוב ושוב מה מצליח, למה ואיך, וליישם את המסקנות באופן מיידי בדף הנחיתה. מומלץ ליצור כמה דפי נחיתה, עם הבדלים קטנים אך מורגשים, כדי שתוכלו להניח את האצבע בדיוק על מה שעובד וממיר יותר, לשנות בהתאם ולהעלות משמעותית את אחוזי ההצלחה של דף הנחיתה שלכם.

  1. אל תלכו סחור סחור, גשו ישר לנקודה

דף נחיתה צריך להיות מתומצת, קליל, נעים ובעיקר- לאפשר לנמען לגשת למידע בקלות ובמהירות.

זה לא הזמן להפריז במילים, להוסיף תיאורים מרגשים ולהרחיב עם נושאים שמסביב. אנחנו ממש לא רוצים שהנמענים שלכם ילכו לאיבוד בין הררי מילים ובסוף לא יבינו מה בעצם הייתה כוונת המשורר בכלל. אף אחד לא אוהב לקרוא מגילות, ולכן השאיפה היא שהנמען יוכל לרפרף בקלות על הדף, להבין בבהירות את מה שניסיתם לומר ולהחליט שהוא מעוניין, בלי חרטות ובלי היסוסים.

לדוגמא: עמוד הנחיתה של אקטיב טרייל למבצע ההרשמה למערכת ה-SMS מספטמבר האחרון

activetrail landing page example

  1. You Lose some, You win some

אין ספק שאחד המשאבים המבוקשים ביותר שדפי נחיתה יכולים לספק לנו, הוא כמובן הדאטה– כל המידע על הנמענים שלכם ועל מה שהם אוהבים. המידע הזה יכול לשמש אתכם בדרכים רבות ומועילות מאוד באופטימיזציה של דף הנחיתה, אבל צריך להזהר שלא ללחוץ חזק מדי. כן, זה חשוב מאוד להשיג דאטה על הנמענים שלכם, אבל אם תדרשו מהם יותר מדי, במהירות גבוהה מדי, ייתכן שתפסידו את כל הידע בבת אחת, כיוון שהם פשוט לא ירצו לשתף פעולה.
מדובר בעניין של אמון- יותר מדי שאלות יגרמו לנמען להרגיש שאוספים עליו מידע במקום לספק לו את המידע שהוא מעוניין בו, מה שעלול להרחיק אותו מהמותג ומההמרה הנחשקת.

לפעמים שווה לוותר על חלק מהאינפורמציה כדי להרוויח את התשובות לשאלות שחשובות באמת. מומלץ להשקיע מחשבה במוצר או בשירות שאנחנו מציעים ולנסות לסמן את האינפורמציה שרלוונטית עבורו יותר ושתסייע לנו באופן יעיל יותר. על כל השאר- אפשר ורצוי לוותר.

  1. רואים רחוק- רואים שקוף

כנות היא המדיניות הטובה ביותר. גם אם בחיים האמיתיים זה לא תמיד נכון עבור כולם, כשזה מגיע לדפי נחיתה, מומלץ לאמץ את המשפט הזה כדרך חיים. ככל שתשמרו על שקיפות ואמינות רבה יותר מול הנמענים שלכם, ככה הם יהיו פתוחים יותר לשמוע את מה שיש לכם להגיד ובעיקר- לשתף פעולה. מומלץ להסביר לנמענים שלנו מה הם יקבלו בתמורה למתן פרטיהם האישיים, לשקף בכנות את תהליך ההרשמה ומה הוא כולל, להבהיר מראש לאיזה סוג של תכנים הם יחשפו ועוד.

  1. עדות ממקור ראשון

אם כבר דיברנו על נושא האמינות, הדרך הכי מוצלחת לחזק אותה היא באמצעות עדויות של נמענים מרוצים אחרים שכבר מחוברים למותג, נאמנים לו ובעיקר מבסוטים ממנו וממליצים עליו לאחרים. בינינו, הדרך הכי טובה לקבל החלטה כזו או אחרת בימינו היא לפי חוכמת ההמונים- מסה קריטית של חוות דעת של אנשים שדומים לנו, נטולי אינטרס ועם נסיון, שישמחו לחלוק איתנו מידע. ככה, הנמענים שלכם יוכלו לשמוע מאחרים על החוויה האיכותית שמספק להם המוצר או השירות, ולקבל תמונה מלאה יותר של באופן בו הוא ישתלב באופן פרקטי בחיים שלהם.

כך לדוגמה, בעמוד הנחיתה של הספר של הזה-

landing page example1

זה נכון שהמשפט הידוע אומר ״אם זה לא שבור, אין צורך לתקן״, ורבים מאיתנו מרגישים שאם משהו עבד לנו ב-2018, הוא יעבוד גם בשנה החדשה. עם זאת, כשזה מגיע לאופטימיזציה של דפי נחיתה, יש תמיד לאן לשאוף ולאן להתקדם. לכן שווה תמיד להשאר עם היד על הדופק, להתעדכן, להתנסות במשהו חדש ומדי פעם לשנות את נקודת המבט. לפעמים, אפילו השינויים הקטנים ביותר יכולים להוביל להבדל משמעותי ולשיפור של ממש באחוזי ההמרה.