שולחים דיוור שיווקי? הכלים שישפרו אותו דרמטית

יהיו כאלה שיגידו ששיווק באמצעות דיוור אלקטרוני זה פשוט לחיצה על כפתור send ושליחת מידע לכל מי שנמצא ברשימת אנשי הקשר שלהם. והם יטעו. כמו כל ערוץ שיווק או פרסום, גם קמפיין דיוור אלקטרוני ניתן למדידה, לשיפור ולהגעה למצב אופטימלי.

כלים לשיפור ניוזלטרים

כדי לעזור לכם לייצר קמפיין מוצלח עבור המוצר שאתם מפרסמים, התכנים שלכם או האירוע שאתם מקדמים, ריכזתי מספר כלים שיסייעו לכם להיות מומחי דיוור. הכלים הללו קלים מאוד לשימוש והם יעזרו לכם לשפר פלאים את תוצאות הקמפיין. וכמובן, הם מוצעים בחינם במערכת אקטיב טרייל.

צפו: בניית ניוזלטר מעולם לא הייתה קלה יותר

1. מערכת טריגרים

דמיינו שיש באפשרותכם להציב תנאים למערכת הדיוור שלכם – זה מה שמערכת הטריגרים עושה. באמצעות הפונקציה הזו, אתם יכולים להגדיר פעולות מערכת לכל מיני תרחישים. לדוגמה: כשהנמען יקליק על כפתור עמוד הבית, יישלח אליו קמפיין דיוור עם הסבר קצר על האתר. או למשל, אם הנמען יחליט לרכוש חולצה באתר שלכם, עם ההקלקה שלו על הוספת המוצר, הוא יועבר אוטומטית לקבוצת נמענים VIP.

אין סוף למה שניתן לעשות עם מערכת הטריגרים. כל שאתם צריכים זה קצת יצירתיות והרבה משחק. ברגע שתבינו מה עובד עבור האתר או הבלוג שלכם, שליחת הדיוור תהפוך לכלי היעיל ביותר בסל שלכם. לפי מחקר שנערך על ידי Forrester Research, בניית ניוזלטר שמבוסס על טריגרים יכולה להניב עד פי ארבעה בהכנסות מקמפיין רגיל, ועד פי 18 ברווחים. בנוסף, טוענים החוקרים, זו דרך ודאית להקפיץ את שיעור ההמרות.

קרא עוד על מערכת הטריגרים של אקטיב טרייל

דוגמה טובה לטריגר מובאת על ידי אתר ההיכרויות okcupid, שהגדיר שכשאחד מהמשתמשים בוחן אחד אחר, יישלח אליו מייל אוטומטי שמתריע כי יש מישהו שמתעניין בו.

מערכת טריגרים באתר היכרויות

okcupid. צילום מסך

שליחת המייל מתבצעת אוטומטית על ידי מערכת הטריגרים, והנמען מקבל מידע חשוב, כי הרי בדיוק למטרה הזו הוא נרשם לאתר, ישירות לאימייל שלו.

יתרונות מערכת הטריגרים:

נאמנות: כשנמענים נרשמים לרשימת התפוצה, הוא מביעים את אמונם בכם. צרו טריגרים שמבוססים על התנהגות הגולש כדי לתחזק את האמון הזה. שלחו להם תוכן שרלוונטי עבורם, על סמך ההעדפות שלהם, כפי שנראו בקמפיינים הקודמים.

רלוונטיות: תיבות הדואר הנכנס של הנמענים שלכם תמיד עמוסות. כדי לבלוט, הדיוור שלכם חייב להיות רלוונטי. באמצעות מערכת הטריגרים יש לכם אפשרות לייעד את הדיוור, כך שהנמען ירגיש שהוא נכתב במיוחד עבורו.

תחרותיות: מערכת הטריגרים אמנם צוברת תאוצה, אך עדיין לא נכנסה למיינסטרים של הדיוור האלקטרוני. נצלו את המעמד ותבלטו בקרב הנמענים שלכם.

הגדלת רווחים: עם מערכת הטריגרים, אתם יכולים לבנות מספר רב של קמפיינים, שיכולים ללוות תהליך רכישה. כל קליק של הנמען מקפיץ טריגר, שמוביל לקריאה נוספת לפעולה. תתחילו מאימייל “ברוכים הבאים” ותתקדמו עם שלבי הרכישה. כך ניתנות לכם הזדמנויות נוספות לייצר רווחים.

דמיינו שמערכת הטריגרים מייצרת דו-שיח ביניכם לבין הנמענים שלכם. בכל פעולה שלהם, אתם גומלים עם פעולה – כך נוצר ביניכם שיתוף פעולה שמבוסס על אמון.

2. AB Testing

הימים בהם היינו מסופקים ממה שקיבלנו חלפו מזמן והיום, אנחנו בעיקר מתנסים. בעולם העסקי והשיווקי בפרט, הניסויים הללו עוזרים לנו לשפר את המהלכים שלנו ולהוביל לתוצאות טובות יותר, על ידי ניתוח מעמיק.

כלי ה-AB Testing נוצר בדיוק למטרות הללו. באמצעותו, אתם יכולים לשחרר שתי גרסאות של אותו קמפיין דיוור, רק עם שינויים לבחירתכם. השינוי יכול להיות בשורת הנושא, בצבע כפתור הקריאה לפעולה, במיקום התמונות ועוד. האפשרויות הן בלתי מוגבלות.

נכון שישנם חוקים מסוימים לכתיבת, עיצוב ושליחת דיוורים שיווקיים, אך אל תשכחו כי בסופו של דבר, רצון הנמענים הכי חשוב ואתם צריכים לספק אותו, גם אם זה אומר שאתם צריכים להתפשר.

קרא עוד על כלי ה-AB Testing של אקטיב טרייל

לדוגמה, האתר הזה שמשווק ארונות, ניסה לבדוק איזו קריאה לפעולה תעבוד טוב יותר.

לפני ואחרי: השוואה בין קמפיינים שונים

California Closets. צילום מסך

במבט ראשון נדמה כי גרסה B יכולה לעבוד טוב יותר; הכותרת שנונה יותר והקריאה לפעולה בשורה השנייה ברורה יותר ועדיין – לאחר הבדיקות התגלה שדווקא גרסה A עבדה טוב יותר – הגדילה את כמות ההרשמות ב-115 אחוזים.

יתרונות AB Testing

אופציה זולה: אתם אמנם נדרשים לייצר שתי גרסאות לקמפיין שלכם, אך השינויים כל כך זניחים, שלרוב הפער בהוצאות הוא מינימלי, אם בכלל. בנוסף, זו פעולה שאינה גוזלת זמן רב. אין צורך ביצירת קבוצות מיוחדות לצורך ההשוואה, אתם פשוט יכולים לחלק את הנמענים שלכם שווה בשווה.

ניתוח פשוט: מערכת הדוחות של פונקציית ה-AB Testing מאפשרת מבט מעמיק והשוואתי על שני הקמפיינים, להבנה טובה יותר של תגובת הנמענים לכל אחת מהגרסאות. בדוחות אתם יכולים לבדוק את תוצאות הקמפיינים, זה מול זה, מבחינת אחוזי פתיחות, בקשות להסרה, הקלקות ועוד.

מדד להתנהגות אנושית: בשלב פיתוח והקמת הקמפיין, קשה לצפות איך ירגישו הנמענים למראה הכיתוב ומה תהיה התנהגותם. עם AB Testing לא צריך לנחש ולחזות מה יהיה בעתיד, אלא לבדוק את ההשלכות בזמן אמת. עם ניתוח נכון של התוצאות, אולי לא תוכלו לחזות בדיוק את התנהגות קהל היעד שלכם, אבל תוכלו להיות מאד קרובים לזה.

3. אינטגרציה לגוגל אנליטיקס

אחת התכונות החשובות ביותר לכל מדוור באשר הוא, היא מעקב. מערכת המעקב וניתוח הנתונים הטובה ביותר שמוצעת בשוק היא ללא ספק גוגל אנליטיקס מבית גוגל.

רוב האתרים מסתמכים על גוגל אנליטיקס כדי לצפות בנתונים כמו כניסות לאתר, נקודות חמות בדף הבית, שיעור המרה וכדומה, בזמן אמת. כשאתם שולחים קמפיין דיוור, אתם עוקבים אחר נתונים דומים ממערכת הדיוור שלכם. למה לא לרכז את כל המידע בפלטפורמה אחת?

קרא עוד על אינטגרציה בין אקטיב טרייל לגוגל אנליטיקס

google analytics chart

גוגל אנליטיקס. צילום מסך

יתרונות האינטגרציה עם גוגל אנליטיקס:

ראיית על: סנכרון של מערכת הדיוור שלכם עם גוגל אנליטיקס תעניק לכם תצפית רחבה על כל המידע שאפשר להוציא מהקמפיינים שלכם ומהתנהגות הנמענים: אחוז הקלקות על כל לינק, זמן שהייה ממוצע בעמוד, אחוז הגולשים שהשלימו את הקריאה לפעולה (רכישה, הצטרפות וכדומה), שיעור נטישה מהעמוד ונתונים על רווחיות הקמפיין.

אופטימיזציה: מעבר לעובדה שמדובר בכלי חינמי, בעזרת הנתונים שגוגל אנליטיקס מספק, אתם יכולים להעניק לגולשים שלכם שירות טוב יותר ובסופו של דבר, להגדיל רווחים בדרך הזו. ידע הוא כלי חזק וכשאתם יודעים מה עובד ומה פחות, יש לכם את הכוח לשפר את המוצר שלכם.

האח הגדול: מערכת הדוחות של גוגל אנליטיקס נותנת לכם את כל המידע שאפשר להוציא על הנמענים שלכם. ממיקומם הגיאוגרפי ועד להרגלי הגלישה שלהם. עם המידע הזה אתם יכולים להתאים את הדיוור, הן מבחינת תוכן והן מבחינת עיצוב, כך שיתאים לאופי קהל היעד.

4. ניהול קבוצות דינמיות ברשימת התפוצה

לאחר שניתחתם את קהל היעד שלכם לפי הרגלי הגלישה שלו, כעת זה הזמן לפלח אותו לקבוצות שונות. מדוע? בדיוק כפי שלא תמכרו חולצות רק במידה small או רק בצבע כחול, כך גם הדיוורים שלכם צריכים להתאים לאוכלוסיות שונות ומגוונות שמרכיבות את קהל היעד שלכם.

תחשבו על זה. האם הנמענים הרווקים שלכם באמת יהיו מעוניינים לקבל דיוור שמשווק חופשה משפחתית בכרתים? או לחילופין, לנשואים מביניהם לא תציעו להצטרף לאתר היכרויות, נכון?

יצירת קבוצות ברשימת התפוצה לא חייבת להיות מעיקה וקשה. באקטיב טרייל לדוגמה, אתם יכולים לקבוע את המכנה המשותף וברגע שהנמענים מזינים את הפרט הזה, הם מוכנסים אוטומטית לקבוצה אליה הם צריכים להשתייך.

הפילוח ייעשה בהתאם למוצר שאתם משווקים, אבל האפשרויות הן רבות: מסטטוס משפחתי ועד לגיל, מין, מצב הכנסה, מקום מגורים, שפה וכלה במצב תעסוקתי והיסטוריית גלישה.

קרא עוד על ניהול רשימות דיוור דינאמיות באקטיב טרייל

תחומי העניין של הגולשים הישראלים

לפי נתוני וועדת המדרוג לחודש פברואר 2013

יתרונות יצירת קבוצות ברשימת התפוצה:

אמון הדדי: ברגע שתשלחו קמפיין ייעודי לקבוצה מסוימת, רמת האמון בכם תעלה ועם כל אימייל מעניין שהנמענים הללו יקבלו, הם ישמחו יותר ויותר לקבל את הדיוור שלכם ורמת המעורבות שלהם תגבר.

לא רוצים, לא צריך: נמענים רבים מתעצלים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה וכעבור זמן מה, אתם מועברים לתיקיים הספאם על ידי ספקית הדואר. כדי להימנע מלהגיע למצב הזה (שעלול לפגוע במוניטין שלכם אצל הספקיות), צרו קבוצה של נמענים שאינם מגיבים ותגדירו אותה כקבוצת “לא לדיוור”. אם הם ירצו לחזור, הם ידעו איך למצוא אתכם.

אירועים מיוחדים: פילוח לפי מכנה משותף יכול להיות נהדר לתקופת החגים ולאירועים מיוחדים, בייחוד אם אתם עוסקים במסחר אונליין. הרבה מחקרים נכתסים בתקופת החגים ומהם אתם יכולים להבין מה עובד טוב יותר על כל חתך באוכלוסייה, כך לנתב את הקמפיינים לקבוצה הנכונה.

5. אינטגרציה לרשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן פלטפורמה שיווקית טובה, ובשילוב עם דיוור אלקטרוני – מדובר בקרש קפיצה מדהים.

אם כבר בניתם רשימת תפוצה מבוססת של נמענים שמכירים אתכם וסומכים עליכם, הפנו אותם לפרופיל העסקי שלכם ברשתות החברתיות ותבנו קשרים בעוד פלטפורמה. זה מאד פשוט. הכניסו כפתורי שיתוף ולייק לדיוורים שלכם ותנו לנמענים הזדמנות להצטרף לרשימת החברים שלכם ולהביא איתם לידים נוספים.

ואתם ממש לא מוכרחים להתחייב לכפתורים המסורתיים של אותן רשתות חברתיות. עם מערכת דיוור טובה, שמאפשרת לכם להטמיע לינקים, אתם יכולים לשחק בעיצובים שונים – לבניית ניוזלטר מנצח.

קחו לדוגמה את האתר New Look, ששלח קמפיין דיוור מיוחד שמזמין לקוחות להצטרף לרשתות החברתיות.

אינטגרציה עם רשתות חברתיות

NewLook. צילום מסך

יתרונות הרשתות החברתיות:

קהילתיות: אתם מכירים את הנמענים שלכם והם מכירים אתכם. אז למה שהם לא יכירו אחד את השני? כשאתם מעבירים אותם לרשתות החברתיות, אתם מעניקים להם את ההזדמנות להכיר את השני, לשתף אחד את השני ואותכם ולהגיב לכם, לטוב ולרע.

שיתוף: בהוספת כפתור share לדיוור שלכם, אתם משאירים פתח ללידים חדשים. הנמענים שלכם יכולים לשתף תוכן, מוצר או פשוט את עמוד הבית שלכם עם החברים שלו, שבמנוחים של פייסבוק, מדובר בכמה מאות.

מדד: נכון שיש לכם מערכת דוחות מדהימה, בשיתוף עם גוגל אנליטיקס, אך לעתים, חשוב להקשיב לגולשים שלכם. הדרך הטובה ביותר היא לקרוא את מה שהם כותבים ברשתות החברתיות, לבחון על מה הם עשו לייק ואת מה שיתפו ולהכיר אותם טובה יותר.

לסיכום

בניית ועיצוב ניוזלטר יכולים להיות כיף. חמשת הכלים שהוצגו במאמר הזה מועילים מאד לטרפיק ולשיפור תוצאות הקמפיין אך לא רק- הכלים הללו יכולים להקל על הלך העבודה שלכם ובטווח הארוך – לגרום לכם ליהנות מהתהליך.