7 נתוני אימייל מרקטינג שכדאי לנתח בסוף כל קמפיין

נינג׳ות מרקטינג? אשפי פייסבוק? תותחי PPC? בואו ונשאיר את כל הסופרלטיבים המוגזמים האלה בצד. עולם השיווק הדיגיטלי מצריך מכם שני דברים חשובים: הראשון הוא בניית אסטרטגיה נכונה לקמפיין אותו תרצו לקדם; השני הוא קביעת בנצ׳מרקים (אמות מידה) לפיהן תוכלו לשפוט האם הקמפיין שלכם באמת הצליח.

כיום, דיוור אלקטרוני הוא עדיין הכלי היעיל ביותר לשיווק דיגיטלי ולכן, כדי להשתפר ולהגיע לתוצאות טובות יותר מקמפיין לקמפיין, כדאי לנתח את הדאטה גם בהתאם לתעשייה ולא רק בהתאם לפעילויות שלכם.

ואיך למעשה תדעו איזה בנצ׳מרק לבחור עבור הקמפיין שלכם? אחת הדרכים הפופולאריות ביותר היא להשוות נתונים לפי היעד האישי שלכם ולאחר מכן, לפי הממוצע בתעשייה. אז אם למשל יצרתם קמפיין אימייל מרקטינג לקידום מכללה או כל מוסד אקדמאי אחר, תשוו את נתוני הקמפיין אל מול הסטנדרטים של התעשייה, במקרה הזה תעשיית ההשכלה הגבוהה בישראל. כך תוכלו לדעת האם הקמפיין שלכם מוצלח רק בהשוואה ליעדים שהצבתם בתחילתו, או מוצלח באופן כללי, בהשוואה למתרחש בתעשייה.

איך עושים את זה? הכנו עבורכם רשימה של מספר נתונים שכדאי לבחון:

בחנו את נתוני הפתיחה של הניוזלטרים שלכם – בדיקת נתוני הפתיחה והשוואת נתונים הם הא’-ב’ של עולם האימייל מרקטינג, מעבר לחשיבות של השוואת נתונים כדאי לוודא שנתוני הפתיחה גדלים לאורך זמן. בחנו אותם בהשוואה לנתונים משנים קודמות, בהשוואה לרבעונים קודמים (במידה ויש בידיכם נתונים כאלה) ובמידה ואתם יכולים השוו אותם לנתונים של קמפיינים אחרים מהתעשייה בה אתם עובדים.

email marketing benchmarks

בחנו את נתוני ההקלקות שלכם (CTR) – מרגישים שאתם עושים עבודה מצוינת? נתוני הפתיחה הפתיעו אתכם לטובה? אבל מה לגבי ההקלקות? אם ראיתם שמספר הלקוחות שפותחים את המייל רחוק משמעותית מכמות ההקלקות ייתכן ויש חוסר תיאום ציפיות בין הכותרת שבחרתם לטקסט שבגוף המייל. אל תבטיחו בכותרת משהו שלא יימצא בדיוור עצמו (קליק בייט), במקרה כזה אחוזי הפתיחה הגבוהים תמיד יאכזבו בהשוואה לנתוני ההקלקות.

קליק פר לינק – מרבית הניוזלטרים כוללים בתוכם מספר לינקים והצעות ערך, במידה ובחנתם את נתוני ההקלקות ומצאתם שאתם עומדים בטווח הממוצע ומעלה בהתייחס לנתונים בתעשייה, בחנו אילו לינקים זוכים לאחוז ההקלקות הגבוה ביותר. יכול להיות שההקלקות הרבות ביותר לאו דווקא מובילות לעמודי הנחיתה או טפסי ההרשמה שלכם. מה עושים? יש לבדוק כיצד ניתן לעשות אופטימיזציה ל-CTA ולאחר מכן לבחון את יחס ההמרה בהתאם. כדאי להוסיף קוד UTM ללינקים כדי שתוכלו לעקוב אחרי הטראפיק שהגיע מהקמפיין.

יחס המרה – אחד הבנצ’מרקים החשובים ביותר בתחום האימייל מרקטינג הוא יחס ההמרה. דרכו הכי קל לבחון את ה-ROI באסטרטגיית השיווק שלכם. יחס ההמרה בהשוואה לנתונים באוכלוסייה יכול להעיד ישירות על הרווחים או ההפסדים שלכם מכל קמפיין. חשבו על זה, במידה ואתם מגלים שממוצע יחס ההמרה בתעשייה בה אתם עובדים גבוה יותר משלכם, תוכלו לבחון מחדש את הסיבות לכך על ידי השוואה של הניוזלטרים שלכם לעומת המתחרים ובחינה של התוצאות בהתאם.

benchmarks article2

אחוז נטישה – במידה מסוימת, בנצ’מרק אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא סוג של השתקפות ישירה לבנצ’מרק של נתוני ההקלקות שלכם (CTR). חשוב לבחון את שני הנתונים האלה כשני צדדים של אותו המטבע. אם נתוני הפתיחה חיוביים עבורכם ואתם מוצאים עצמכם בטווח הממוצע בהתאם לתעשייה (או אפילו מעל), אבל אחוז הנטישה גבוה מהרגיל, יש לבחון מחדש את גוף הניוזלטר עצמו. נכון, בכל ניוזלטר יש אחוז נטישה מסוים, אבל חשוב לדעת איפה הנתונים של הקמפיינים שלנו משתווים לאלה של התעשייה בה אנחנו עובדים על ידי בחינת התנהגות הנמענים. כל תוכלו לשאוף למגמה שלילית פחות של נטישת נמענים.

ביטולי הרשמה – בחינה של ביטולי ההרשמה על ידי הנמענים שלכם לעומת ביטולי ההרשמה בתעשייה הוא פקטור חשוב בניתוח הנתונים שלכם. בחנו זאת לא רק פר קמפיין אלא פר טווח זמן. למה אנחנו מתכוונים? בחנו את אחוז ביטולי ההרשמה לדיוורים שלכם בחודש מרץ 2018 לעומת ביטולי ההרשמה לדיוורים של המתחרים שלכם בתעשייה באותו חודש. ניתוח נתונים ע”פ הבנצ’מרק הזה יספק לכם הבנה לגבי המתרחש בתעשייה באופן כללי ולא רק לגבי המתרחש ברשימת הנמענים שלכם בלבד.

אחוז עבירות – קיימים מספר מצבים בהם תשלחו ניוזלטר לנמענים שלכם וספקיות האימייל שלהם יחסמו את הדיוור. בתור אנשי שיווק שבוחרים באי-מייל מרקטינג, עלינו לצפות לאחוז עבירות מסוים כמעט בכל שליחה ולשאוף להקטין אותו ככל הניתן. בחנו את נתוני העבירות של הדיוורים שלכם לעומת הממוצע בתעשייה, בחנו זאת לא רק ע”פ קמפיין אחד אלא ודאו שזו בדיקה שמתבצעת לפחות אחת לרבעון והוסיפו אותה לדו”ח הנתונים הקבוע שלכם, כמו גם כל שאר הנתונים.

לסיכום, קיימים אינסוף נתונים שניתן לנתח בכדי להגיע לאופטימיזציה מלאה של הקמפיינים שלנו ובמידה מסוימת, עלינו להודות על כל הבנצ’מרקים האלה והיכולת שלהם להבהיר לנו בדיוק איפה אנחנו עומדים ביחס לתעשייה בה אנחנו עובדים ביחס לשפה ולאוכלוסייה אליה אנחנו מדוורים וביחס לסטטיסטיקות אימייל מרקטינג כלליות.