חשבתם אחרת? 88% מהישראלים קוראים פרסומות ב-SMS

מי שחשב שריבוי ערוצי השיווק הדיגיטליים יחלישו את השימוש בהודעות סמס – טעה בגדול. רגע לפני ש-2022 חולפת, הסמס שומר על מעמדו ככלי פרסומי יעיל ומשתלם. כך לפי ממצאי סקר חדש שערכה חברת אקטיב טרייל, המתמחה במערכות דיוור אוטומטיות ובבניית מסעות לקוח המבוססים על התנהגות גולשים.

לפי הסקר שנערך על ידי חברת ifocus, בקרב 500 משתתפים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל (לא כולל האוכלוסייה החרדית), 98% מהישראלים עדיין מקפידים לפתוח את יישום הודעות סמס בסמארטפון שלהם, 88% מהם קוראים אותן בקביעות. עוד העלה הסקר כי 79% מהישראלים פותחים הודעות לפחות פעם אחת ביום ו-20% מהם קוראים כל הודעה שהם מקבלים.

בשנים האחרונות ומאז הפכה וואטסאפ לערוץ כמעט יחיד להעברת מסרים בין אישית, התחזק כוחו של הסמס כערוץ לקבלת הודעות שיווקיות ותפעוליות מחברות עסקיות, אתרי מכירות ומועדוני לקוחות כמו מעקב אחר חבילות, קבלת קופונים ואישורי רכישה. ואכן, הסקר מוכיח זאת היטב: 77% מהישראלים סבורים שההודעות שהם מקבלים בסמס הן אטרקטיביות עבורם, ו-62% מהם סבורים שקבלת פרסומות והודעות שיווקיות בסמס מחברות עסקיות היא לגיטימית.

בהתפלגות לפי גיל, נמצא כי 88% מבני ה-40 ומעלה פותחים הודעות סמס לפחות פעם ביום ו-כ-50% מהם קוראים את כל או רוב ההודעות שלהם, לעומת 35% מבני ה-18-39. נשים, כך לפי הסקר, מגלות מעורבות גבוהה יותר להודעות סמס שלהן: 83% סבורות שהן אטרקטיביות עבורן ו-45% מהן פותחות את כל או רוב ההודעות שהן מקבלות.

לדברי נאור מן, מנכ”ל אקטיב טרייל, מדובר בתוצאות משמחות במיוחד עבור עסקים המשווקים בסמס באופן שוטף. “אין ספק ששיווק בסמס הוא אחד הכלים היעילים ביותר העומדים לרשותם של מנהלי השיווק. על רקע הירידה ביעילות הפרסום בגוגל ופייסבוק וההתייקרות בערוצים הללו, הידיעה שבכל קמפיין סמס הלקוחות מגלים מעורבות אמיתית מלמדת שגם ב-2023 ההשקעה בקמפיין סמס תמשיך לשאת פרי”.


77% מהישראלים סבורים שההודעות שהם מקבלים בסמס הן אטרקטיביות (צילום: depositphotos)

אימייל מרקטינג: 8 מיליארד סיבות למכור

גם בגזרת האימייל מרקטינג נרשמה התחממות: בשנה החולפת חל גידול של 14% בכמות המיילים השיווקיים שנשלחה בישראל ל-8 מיליארד מיילים. ארגונים בענפי האופנה, האירועים, הביטוח, התיירות והספורט ניצבו בראש רשימת המפרסמים במייל, אליהם הצטרפו אתרי האיקומרס הגדולים כמו KSP וואלה שופס ודומיהם.

ישראל כמובן לא לבד: מגמת הגידול בפעילות אימייל מרקטינג באה לידי ביטוי בכל העולם. לפי נתוני אתר Financesonline, בשנת 2022 נשלחו ברחבי העולם כ-333 מיליארד מיילים מדי יום ועד סוף שנת 2025 המספר צפוי לזנק ל-376 מיליארד מיילים ביום.

לפי נתוני אקטיב טרייל, השיעור הממוצע של פתיחת מיילים פרסומיים בישראל הסתכם ב-21% – עליה של 3.5% לעומת 2021, כאשר בראש הרשימה היו ארגונים בענפים הבאים: מסחר האלקטרוני (34%) שירותים ממשלתיים ומגזר ציבורי (32%), שירותים פיננסיים ובנקאות (32%), עמותות ותרומות (28.5%), קמעונאות (26%), תיירות (25%), בריאות (23%), נדל”ן (22%) ותעשייה (20%).

לפי כל הסימנים, גם ב-2023 אסטרטגיית האימייל מרקטינג תישאר במקום גבוה בתוכניות השיווק השנתיות עם צפי לגידול נוסף של 15% במספר המיילים שנשלחים בישראל.

58% מהעסקים: השנה נפרסם גם בוואטסאפ

למרות שהפרסום בוואטסאפ עדיין נמצא בחיתולים, נראה כי ב-2023 יחול מפנה משמעותי עם מעבר של יותר ויותר מפרסמים לאפליקציית המסרונים הגדולה בעולם. לפי הסקר של אקטיב טרייל, 58% מהעסקים מתכוונים לפרסם בוואטסאפ כבר בתקופה הקרובה, זאת לאחר שבאחרונה אישרה חברת וואטסאפ הנמצאת בבעלות קבוצת מטא (פייסבוק), לשגר הודעות שיווקיות תחת כללי רגולציה מחמירים. לפיכך, מפרסמים שירצו ליישם את השירות החדש יחויבו לעמוד בכללים מחמירים כמו קבלת אישור מוואטסאפ על תוכן ההודעות טרם פרסומן, שליחה מדורגת למספר מוגבל של לקוחות ועוד. וואטסאפ הודיעה שתנקוט בענישה למפרסמים שלא יעמדו בכללי הפרסום, החל מחסימת משתמש בוואטסאפ ועד חסימת דפים עסקיים בפייסבוק.

נאור מן מסכם: “עסקים רבים הבינו השנה שבניית אוטומציות ומשפכי שיווק ושימור לקוחות המבוססים על התנהגויות הלקוח, הם הדרך היעילה והזולה ביותר להגדיל את מחזור המכירות ושורת הרווח. ערוצי הדיוור, הסמס והווטסאפ הוכיחו השנה, יותר מתמיד, את ההחזר האדיר שלהם על ההשקעה לעומת ערוצי ה- PPC בגוגל וברשתות החברתיות. זו הסיבה שהמון תקציבים יוסטו גם בשנה הבאה לערוצים אלה ולשיווק חכם מבוסס דאטה”.