למה גם ב-2023 אתם חייבים לשלוח קמפיין סמס

מסתבר שהודעות הסמס השיווקיות לא הולכות לשום מקום. להיפך, לפי כל הסימנים גם ב-2023 צפויה עליה במספר ההודעות שישלחו ארגונים ללקוחותיהם. לפי סקר שערכה חברת MessageMedia, מעל 90% מהאמריקאים פותחים הודעות בכל יום ו-95% מהם הודו כי פתחו את הלינקים שהיו בתוך ההודעה. גם הנתון הבא מעיד שמדובר בכלי שיווקי מוביל בקרב משווקים רבים בכל העולם: בשנת 2017 נשלחו 8.3 טריליון הודעות טקסט ברחבי העולם (16 מיליון הודעות מדי דקה). עד סוף 2023 מספר זה צפוי לזנק באופן דרמטי ב-52% ל-13.5 טריליון הודעות.

המפרסמים לא לבד. גם הלקוחות מעדיפים לקבל הודעות סמס כחלק מתקשורת הוליסטית בחוויית הרכישה או השירות. ואולם, שליחת הודעת סמס לצרכי שיווק היא לא המשימה היחידה בארגז הכלים. רגע לפני ש-2023 נכנסת, מיפינו את הטרנדים החמים שצפויים להתחזק בשנה הקרובה.

למה אתם חייבים קמפיין סמס עכשיו?

1. סמס כערוץ שירות לקוחות מוביל

מכירים את הלקוחות שמתקשרים לספקים שלהם ומחפשים שירות? ובכן, מספרם הולך להצטמצם משמעותית בשנים הקרובות. מרבית הלקוחות מעדיפים לשלוח הודעת סמס (בתנאי שבצד השני יש מי שמשיב) ולקבל תשובה מהירה מאשר להמתין לנציג על הקו. האפשרויות לשליחת הודעות הן רבות: מעדכון על משלוחים וחבילות, דרך שליחת תזכורות ועד בקשת משוב. הגבתם בזמן? גם המכירות שלכם יגיבו בחיוב.

2. סמס כערוץ לקבל תמריצים

הנחות, הטבות, קופונים ושאר תמריצים להגדלת המכירות הם טריגר נהדר ללקוחות להשאיר את מספר הנייד שלהם למשווקים. קשה למצוא לקוחות שירצו לקבל מגזין שלם בתוך הודעה, אבל לקבל מתנת יום הולדת שווה, זה כבר סיפור אחר. אם תנהגו בהם ברגישות ולא תספימו אותם אלא תגבירו את הנאמנות למותג באמצעות תוכן ערכי – המכירות יעלו מהר משחשבתם.


שליחת הודעת סמס לצרכי שיווק היא לא המשימה היחידה בארגז הכלים

3. הודעות סמס מגדילות טראפיק לאתר

כ-70% מהגולשים נכנסים לרשת דרך הסמארטפון ויצירת לינקים מעניינים באמצעות הודעות סמס, בהחלט מגדילות את תנועת הגולשים לאתר הבית או לאתר המכירות. כמובן שלפני ששולחים הודעות חשוב מאוד לוודא שהאתר מותאם לגלישת סמארטפון (כן, לא כולם עדיין שם…), אבל מי שכבר עשה זאת רואה מהר מאוד איך מבקרים ארעיים הופכים ללקוחות.

4. סמס מעודד מכירות צולבות

אין כמו להגדיל בקלות מכירות של מוצרים נלווים באתר ואם 77% מהלקוחות כבר מאשרים לכם לשלוח סמס – אז המשימה הופכת פשוטה יותר.  איך עושים את זה נכון? פשוט מוסיפים לכל עדכון הזמנה או משלוח גם לינק עם מוצרים מעולם תוכן קרוב שעשוי לעניין את הלקוחות שלכם. זה עובד וזה בעיקר מספק ערך אישי לכל לקוח.

5. סמס כהודעות אוטומטיות

הודעות אוטומטיות או הודעות בוט המבוססות על בינה מלאכותית ימשיכו לתפוס תאוצה גם בשנה הקרובה. טכנולוגיית ה-AI הרי ממילא שולחת זרועות לכל ענף אפשרי, אז ככה שכולנו בסביבה טובה. בוטים והודעות אוטומטיות כחלק ממסע לקוח הן פתרון נהדר המלווה את הלקוח משלב החשיפה למוצר ועד לשלב ההמרה, ובהחלט אפשר לעשות זאת ללא התערבות אנושית.

6. שליחת קבצים בסמס

קבצי MMS, קבצי שמע, תמונות ואפילו קבצי קול הולכים לדבר חזק בשנה הקרובה. בינתיים, מדובר בכלי עבודה למתקדמים שגם נושא תג מחיר גבוה יותר, אבל ככל שעובר הזמן השימוש בו יגבר. 

7. סמס ככלי עבודה למשפיענים

כן, זה ממש קורה. מסתבר שלא מעט משפיענים כבר החלו לשגר הודעות סמס ותמריצים לעוקביהם באמצעות מערכות דיוור מתקדמות. המהלך החדשני הזה בהחלט מחזק את הקשר והדיאלוג בין שני הצדדים. הלקוחות הרי מחפשים גישה ישירה ומה יותר מרגש מהודעה אישית מהמשפיען שממליץ לרכוש את הקולקציה האחרונה שלו?