הסודות של אתרי האונליין הגדולים בעולם

42 מיליארד דולר ביום אחד. כן, קראת נכון. 42,000,000,000 דולר ב-24 שעות. 147 מיליארד שקלים במונחים שקליים – 27 מיליארד שקלים יותר מתקציב הביטחון של מדינת ישראל על כל סעיפיו. אה כן…אמרנו שמדובר רק בהכנסות קבוצת עלי אקספרס לבדה בטירוף הקניות המכונה “חג הרווקים הסיניים”?

איך בעצם הם עושים את זה? הנתונים מובנים לכולם. מיליארד סינים, העידן הדיגיטלי, מגפה משתוללת בחוץ – ועדיין, איך מדמיינים מדינה שלמה שכל אחד מאזרחיה רוכש ב-42 דולר ביום נתון? המספר הפנטסטי הזה לא נפל מהשמים. הוא תוצאה של אמנות שיווק דיגיטלי משוכללת שלא עוצרת לרגע. כמובן שעלי אקספרס לא לבד. אתרי הסחר של אמזון, איביי, SHEIN ודומיהם, פועלים ביקום נפרד משלהם ולשאר המתחרים אין באמת סיכוי להגיע לשם. החדשות הטובות הן שאפשר וצריך ללמוד איך עושים זה כמוהם. להבין איך מרוויחים כסף מאי קומרס בלי להיכנס להוצאות עתק.

אז רגע לפני חגי השופינג של נובמבר, יצאנו לחפור, לחקור, לגלות ולהבין את הסודות והטריקים הקטנים שהופכים את האתרים הללו, למכונות משומנות. לא נפתיע אותך אם נגיד שתכל’ס הכל אוטומטי היום. האלגוריתם החכם יודע בדיוק מה כולנו רוצים לרכוש, מתי ובעיקר מה קורה בזמן שאנחנו מתלבטים. כן, אולי כבר הגעת לשם. או נעצרת בחצי הדרך, ואולי כבר יישמת איזה טריק אחד או שניים, אבל זאת רק ההתחלה. שנצא לדרך?

האתר שלכם חייב את זה 1#: דפי נחיתה מרובי מוצרים

קשה למצוא מנהל שיווק שלא מכיר את תאוריית ‘הזנב הארוך’ שטבע עורך מגזין Wired, כריס אנדרסון, לפיה ניתן להגיע היום לכל קהלי היעד האפשריים ולשווק להם מוצרים רבים, על חשבון מוצרי עוגן פופולריים. למעשה, התיאוריה הזאת הובילה את אתרי הסחר הגדולים לשווק עכבר אלחוטי למי שהקליד בגוגל “ציוד למחשבים” או “מחשב נייד במחיר טוב” – ולהציגו בדפי נחיתה מרובי מוצרים באותו עולם תוכן. עלי אקספרס ואמזון עושים זאת נפלא עם דפים מלאים במוצרים נלווים ומקושרים למוצרים המבוקשים – ומגדילים את יחס ההמרה פי ארבעה.

האתר שלך חייב את זה 2#: קהל אוהד

המשפט האלמותי הגורס כי אין דבר שמוכר לקהל כמו קהל, תקף גם בדיגיטל. בוקינג.קום עושה זאת נהדר עם הצגת מספר הצופים באתר בכל רגע נתון והצגה של תגובות חיוביות והמלצות בולטות בכל מוצר. גם באמזון ניתן לראות בכל עמוד מוצר כמה אנשים רכשו אותו קודם כדי לדעת עד כמה הוא פופולרי. המחקרים לא טועים: כ-75% מהצרכנים בדיגיטל סומכים על דעתם של לקוחות אחרים – גם אם לא הכירו אותם מעולם. שימוש בקהל מקוון גם יאפשר הגדלת המכירות הצולבות באתר תחת הנתון: 100 לקוחות רכשו את הכפפות האלה אחרי שרכשו את משאבת האופניים המקצועית.

 


כ-75% מהצרכנים בדיגיטל סומכים על דעתם של לקוחות אחרים – גם אם לא הכירו אותם מעולם (צילום: UNFLASH)

האתר שלך חייב את זה 3#: תשובות לשאלות נפוצות

אמזון עושה את זה נהדר ומקלה את החיים על לקוחותיה. הצגת שאלות נפוצות ששאלו הגולשים – ומתן תשובות ענייניות ומנומקות היטב, בהחלט תגביר את האמון ותזרז את הרכישה. המהדרין אף מוסיפים צ’אט חי (אם כוח האדם מאפשר זאת) לכל עמוד מוצר, למקרה שצצה איזו שאלה נדירה שלא מופיעה באתר עד כה.

האתר שלך חייב את זה 4#: אלפי מסעות לקוח ביום אחד

זוכרים את המספר הדמיוני לעיל? כעת דמיינו שכל לקוח עובר מסע משלו במהלכו האתר יודע בדיוק באיזה שלב הוא נמצא בתהליך קבלת ההחלטות טרם הרכישה. בעלי אקספרס ו-SHEIN למשל, שולחים 2-3 ניוזלטרים מדי יום! ולא חוששים יותר מדי מה תחשבו עליהם. הניוזלטרים שלהם שונים ומגוונים ומבוססים על התנהגות שנוטרה בזמן שגלשתם באתר. נכון, לעתים זה מציק, אבל על מחיר טוב משלמים. ההמלצה הנכונה היא להרגיש את הקהל שלכם כדי לדעת אם האתר מייצר לו מספיק ערך ביום נתון אחד.

האתר שלך חייב את זה 5#: שלחו סקרי משוב

עד כמה שזה נראה בסיסי, יש לא מעט אתרי סחר שמתביישים או חוששים לבקש מלקוחותיהם משוב כנה ואמיתי על תהליך הרכישה ושביעות רצונם מן המוצר. ואולם, משוב אמיתי לא ממתין שהלקוח יזום פניה, אלא מספק דרכי התקשרות שונים בעלי ערך רב. לקוחה רכשה זה עתה ספסל דקורטיבי למרפסת? שלחו לה סרטון הדרכה עם הוראות הרכבה או השראה עיצובית שתסייע לה לבחור את המיקום האופטימלי בבית. 

עדיין לא לקוחות של אקטיב טרייל? קבלו 30% על תוכניות הדיוור והאוטומציה השנתיות כדי שתוכלו לבנות אוטומציית עגלה נטושה במהירות ובקלות. פותחים חשבון ומקבלים קוד קופון ישירות למייל.