זהירות, ביקורת: 5 כללי ברזל לחיזוק מוניטין עסקי

המספרים לא מותירים מקום לספק: מעל 80% מהעסקים ברשת מנטרים או לפחות בודקים לפחות פעם בחודש את הביקורות והתגובות המופיעות עליהם ברשת. בקרב הדור הצעיר, הנתונים מלמדים שמעל 65% מהם, משתמשים בכלים טכנולוגיים למעקב אחרי השיח והביקורות שנכתבות עליהם ברשת. כבר מזמן לא מדובר בהמלצה: על כל עסק מוטלת החובה להיות חלק מהשיח שמתרחש ברשת ולעקוב ולנטר את הדעות שנכתבות על העסק ברחבי הרשת.

הבעיה היא שלא תמיד עסקים קטנים יודעים איך לעשות את זה בלי להיכנס להשקעות טכנולוגיות יקרות. עסקים אלה, עלולים להיות חשופים לפגיעה המוניטין המותג שלהם ומשם הדרך לאבדן הכנסות היא קצרה מאוד. ואולם, עדיין יש מה לעשות ויפה שעה אחת קודם. כל מה שצריך זה מערכת דיוור מהימנה, שימוש באוטומציות חכמות והיכרות עם המרחב הדיגיטלי. שנתחיל?

1. כרטיס הביקור שלכם חי ברשת

השלב הראשון בשמירה על מוניטין חיובי ברשת הוא לפתוח ולנהל את הכרטיס שלכם בכל מנועי החיפוש המובילים ובאתרי תגובות ואינדקסים מובילים. התחילו מהגדולים בישראל: כרטיס עסק בגוגל, כרטיס בבזק או דפי זהב, אתר טופר – T או אתר easy. וודאו שבכל אחד מהאתרים הללו יופיעו שכל הפרטים החשובים כמו: שם העסק, כתובות וטלפונים, אתר האינטרנט וכד’. מדובר בצעד שאולי נראה משני, אבל שימו לב: פרטים לא נכונים באתרים מובילים ברשת גורמת לפגיעה באמון של לקוחות חדשים ויוצרת רתיעה. עדכון הפרטים וניהול הכרטיסים בכל האתרים הגדולים בישראל יכולה גם לשפר את הנוכחות שלכם בחיפוש מקומי (חיפושי מבוסס מיקום) ולקדם את האתר שלכם.

2. הפכו למובילי דעה

בנוסף לקידום המוצרים והשירותים באתרי האינטרנט, מומלץ לייצר תוכן המקדם את המוצר, השירות או הענף בו אתם פועלים. לדוגמה, רופא שיניים המפרסם סרטון הסבר והדרכה על טיפולי שורש, מאפייה קטנה המספקת מתכונים לעוגת יום הולדת וכד’. רכיבי התוכן הללו מעלים את החשיפה באינטרנט, אך חשוב מכך, הם מבססים את המותג ואת בעליו כמומחה בתחומו וכמשתף ידע יעיל לגולשים.

client qui recoit un sms
60% מהצרכנים ישתמשו ברשתות חברתיות כדי לחפש מוצרים או עסקים חדשים (צילום: UNFLASH)


3. אל תשכחו את הסושיאל

מדיה חברתית היא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של אנשים, עד כדי כך ש-60% מהצרכנים ישתמשו ברשתות חברתיות כדי לחפש מוצרים או עסקים חדשים. חשוב לוודא כי אנשים הללו מוצאים את המותג בפיד שלהם על בסיס קבוע. בנוסף לקידום תוכן, מבצעים ואירועים מיוחדים, ניתן להשתמש במדיה החברתית כדי לענות על שאלות מלקוחות או אפילו לספק תמיכת לקוחות. מתן תמיכה ברמה גבוהה דרך הרשתות, מאוד תורמת לעסק שלכם. מחקר של Statista גילה כי בממוצע עולמי ל 59% מהצרכנים הייתה השקפה חיובית יותר על מותגים שהשתמשו במדיה החברתית כדי לעזור בתלונות ושאלות של לקוחות.

4. לפקח, ליצור ולהגיב לחוות דעת באינטרנט

כל עסק זקוק לביקורות באינטרנט. לא רק שהביקורות עוזרות להביא יותר לקוחות, הן מסייעות לשיפור בחוויית הלקוח ומידת המעורבות עם המותג. לכן, חשוב לשים לב במיוחד לכרטיס העסק ב-Google, המהווה מקור מרכזי למחקר לקוחות, שכן 63% מהצרכנים בודקים את Google לפני שהם מבקרים בעסק. מעקב אחר אתרי המלצות על בסיס יומי/שבועי יוכל לספק גם מקור המשמעותי ביותר של גיוס לקוחות חדשים וגם ישמור על המוניטין האינטרנט שלך מנוהל בקפידה.

5. השתתפות פעילה במרחב העירוני בו העסק נמצא

דו”ח של משרד הכלכלה הראה כי 27% מהישראלים מבקרים בעסק קטן לפחות פעם בשבוע, וניתן להגדיל את המספר על ידי השתתפות באירועים שכונתיים / עירוניים. אם יש מפגש שכונתי, שוק מקומי, אירוע לחג או התאספות כלשהיא מאורגנת, כדאי להפגין נוכחות באמצעות דוכן, חסות, או חומרי קידום מכירות. זה לא רק מעלה את המודעות של המותג, אלא מחזק את ערכיו ומושך אליו לקוחות עם ערכים זהים. הדו”ח מלמד גם כי הסיבה העיקרית לבחירה בעסקים קטנים היא תמיכה מקומית.

נמרוד רייזנר, הוא הבעלים של קבוצת טופר – המתמחה בבנייה וניהול מוניטין לעסקים קטנים