5 טיפים של אימייל מרקטינג לבעלי עסקים קטנים

בתור בעלי עסק קטן אתם בוודאי מבינים את המשמעות של חיזוק המותג שלכם בתודעה של הקהל הפוטנציאלי שלכם. ניהול קמפיין אימייל מרקטינג מוצלח היא אחת הדרכים הכי יעילות לעשות את זה. למעשה,בחישוב כללי של השקעה ורווחים, ROI של אימייל מרקטינג נחשב למניב ביותר בתחום, כשהחלק מהסטטיסטיקות מגיעות לרווח של מעל 3000% פר קמפיין, זה די מרשים, לא?

אז הנה כמה טיפים קטנים אך מעולים להתחיל בגדול עם שיווק באמצעות אימייל מרקטינג:

1. הרשמה בקלי קלות – נתחיל מהברור מאליו אבל החייב להאמר, גם אם פתחתם את העסק שלכם אתמול והיום החלטתם להתחיל את הפעילות השיווקית שלכם. תוודאו שבאתר שלכם ובעמודי הנחיתה שלכם יש טופס הרשמה ואפילו פופ-אפ פשוט ומובן שמאפשר להם להרשם לניוזלטר שלכם. נסחו קופי כמה שיותר חד ומדויק שמבהיר למה הם נרשמים ומה הם מקבלים בתמורה (את הכיף שבניוזלטרים המדהימים שתדוורו להם, כמובן).

welcome

2. תלמדו מהמותגים הגדולים – אני משוכנעת שמיד אחרי שהחלטתם להקים את העסק שלכם, גם שכרתם את מיטב המומחים והתייעצתם בכל הנוגע להגדרת השפה הויזואלית, התוכן והמיתוג של העסק אבל אחד האסקפטים הכי קריטיים כאן הוא שמירה על עקביות המיתוג והמסרים שלכם. דמיינו מברשת צבע ענקית שצובעת וירטואלית את כל הנכסים הדיגיטליים שלכם בצבע אחיד. במיוחד בהתחלה, השתדלו ליצור טמפלטים מעוצבים בהתאם לשפה הויזואלית שיהיו מוכנים מראש לניוזלטרים, לפחות בחודשים הראשונים בהם אתם מדוורים. זה יגרום לנמענים להתרגל ולהרגיש שהם מכירים ומזהים את המיתוג שלכם.

תחשבו אדום-לבן של קוקה קולה – כמה קטן השם או הלוגו שלהם לעומת המודעה, ככה גם ברור לכם מהשניה הראשונה שמדובר במותג שלהם.

coca cola

3. דברו אליהם במובייל! – לפי המחקרים, כ-54% מהאימיילים נפתחים במכשירים הניידים והסטטיסטיקה הזאת נמצאת במגמה חיובית מדי יום. לכן, אם עוד לא התאמתם את הניוזלטרים שלכם למובייל, הגיעו הזמן לעשות זאת וכמובן, לדאוג שגם הגלישה באתר שלכם תהיה רספונסיבית ונוחה.

כדי למקסם את הקמפיינים שלכם, שלבו הודעות SMS בכל קמפיין ושלחו לנמענים שלכם הודעות כשמדובר בהטבה, מבצע או אפילו רק עדכון חגיגי.

mobile

מתוך ITC

4. אל תשכחו להיות סוציאלים – כנראה שברור לכם כבר כמה הכרחי לפתוח עמודים עסקיים בכל הרשתות החברתיות לעסק החדש שלכם. סביר להניח שזה המקום בו התחלתם את כל התהליך השיווקי, במיוחד לאור העובדה שכאן בישראל, כמעט לכולם יש חשבון פייסבוק פעיל וכ-50% מהמשתמשים מדווחים שהם בודקים את הפיד מדי בוקר, כשמתעוררים. דרך מעולה לשלב בין אימייל מרקטינג למדיה חברתית היא להוסיף לינקים לכל הפרופילים שלכם ממש בגוף הניוזלטרים שלכם, אפשרו לנמענים לחלוק תוכן היישר מתוך הניוזלטרים, לשלוח לינק לחברים שלהם או פשוט לעקוב אחרי העמודים שלכם כדי לא לפספס שום דבר.

via GIPHY

5. זה לא ספרינט, זה מרתון – כל הכבוד, התחלתם את הפעילות השיווקית שלכם בבום כמו שרציתם, אתם אוספים לידים, אתם מדוורים ניוזלטרים, אתם משקיעים את מירב המאמצים בתוכן איכותי, אתר מעולה ונגיש, ערוצי מדיה חברתית פעילים ועוד המון פעילויות תחת המטרייה הרחבה של שיווק העסק החדש שלכם. אם עשיתם את כל זה נכון, סביר להניח שגם יצרתם המון באז סביב העסק שלכם.

אבל תזכרו שיש המון תחרות כמעט בכל תחום ולכן גם אם בשלב הראשון של המירוץ אתם מרגישים הישגיים במיוחד, זכרו שלפניכם יש מותגים אחרים, מתחרים למעשה, שנמצאים במרתון הזה כבר זמן מה, לכן חשוב לבחון את הפעילות השיווקית של המתחרים שלכם.  איך תעשו את זה? תרשמו לכמה שיותר ניוזלטרים של המותגים המתחרים וודאו שאתם עם יד על הדופק בכל הנוגע לחידושים בתחום, תהיו בטוחים שגם הם מנויים לניוזלטרים שלכם.

לסיכום, בין אם אתם מנהלי עסק קטן וצומח או מנהלי שיווק לחברה חדשה בתחומה, לא תמיד צריך תקציב גדול או צוות שיווק מפואר, לפעמים מסרים מדויקים, שמירה על חוקיות ועבודה נכונה עם הכלים הדיגיטליים שיש ברשותכם יכול להיות מספיק בשביל להקפיץ את העסק גבוה מאוד, בהצלחה!