להיות שם לפני כולם: כך ייראה השיווק הדיגיטלי ב-2023

כל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי יודע שמדובר ברכבת הרים. היעד אולי ידוע מראש, אבל הדרך אליו – זה כבר סיפור אחר. מה שעבד אתמול לא עובד היום ומה שהצליח למתחרים, לא תמיד יצליח שוב במקום אחר. החוק היחיד שנכון לכולם הוא שאסור להפסיק לנסות לעולם ועיקר העבודה של מנהל השיווק הוא לצפות (או לנסות לפחות) את העתיד לבוא.

כאן אנחנו נכנסים לתמונה. שנת 2023 שזה עתה נכנסת לתפקידה הולכת להיות מאתגרת במיוחד. במילים אחרות: כולם נערכים לצפות את הטרנד הבא שיקדם את העסק להמרה המיוחלת. כללי הזהב כבר ידועים לכולם, אבל אנחנו הרי מחפשים הזדמנויות להקדים את המתחרים – בקיצור הגיע הזמן להתחיל לפני כולם. שנה חדשה בפתח, בואו נצא לדרך.

1. וידאו, אבל כמו בטיקטוק

כן, קשה למצוא מישהו שלא מעלה סרטונים ביוטיוב או חוטא באנימציה מגניבה למותג שלו, אבל ככל שהעולם מתקיים באמצעות סרטון של 20 שניות בטיקטוק – שם אתם חייבים להיות. הגולשים אוהבים לצרוך תוכן מוסרט ואם תמצאו את תמהיל הקסם שיכבוש אותם בתוך שניות, הרי לכם ניצחון אחד. תרבות הטיקטוק כבשה לא רק הגולשים אלא גם את ספקיות האינטרנט שעם המעבר ל-5G אפשרו זרימה מהירה יותר של תוכן בסמארטפונים ובטאבלטים. 

2. חיפוש קולי

כבר לפני 4 שנים החלו לדבר על חיפוש קולי, אבל ככל שהתחזק עידן הפודקאסטים כך מתחזקת האפשרות ש-2023 תהיה שנת המפנה. נכון, מנועי החיפוש הגדולים בעולם עדיין לא מאפשרים קידום קולי, אבל זה לא אומר שמספר החיפושים לא עולה בכל שנה. למעשה, מפרסמים רבים היו רוצים לראות תוצאות חיפוש חיוביות ורלוונטיות למשמע לקוחות קוראים בשם המותג שלהם.


מיקרו רגעים מורכבים בפחות מ-7 שניות, פרק הזמן שכל מותג חייב ללכוד את לקוחותיו הבאים (צילום: PEXEL)

3. שיווק בוואטסאפ

אפליקציית המסרים המובילה בעולם אמנם עדיין לא מזוהה עם פרסומות, אבל זה לא אומר שהיא סגורה למפרסמים. לפי סקר שערכה אקטיב טרייל, 58% מהמפרסמים נערכים לפרסם בוואטסאפ בשנה הקרובה תחת כללי רגולציה מחמירים שקבעה קבוצת מטא עצמה. המפרסמים הרגישים והיצירתיים שירצו ליישם את השירות החדש יחויבו לעמוד בכללים מחמירים כמו קבלת אישור על תוכן ההודעות טרם פרסומן, שליחה מדורגת למספר מוגבל של לקוחות ועוד.

4. באינטרנט, הכל אישי

הלקוחות כבר רגילים ומודעים לכך שמידע רב על הרגלי הקנייה שלהם מנוטר ומנותח. התנאי שבשתיקה הוא שכל עוד הם מקבלים ערך מוסף אמיתי, הם גורמים למשוואה הזאת להמשיך ולהתקיים. לכן, ככל שהפרסום יהיה יותר פרסונלי, בכל הערוצים, כך ייטב לשני הצדדים. החדשות הטובות הן שכלי הסגמנטציה המובילים בשוק מאפשרים ניתוח אישי מתקדם כמעט בכל ערוץ פרסום. יש לכם מבצע שווה במיוחד? זה לא מספיק אם הוא לא הגיע לעיניים הנכונות.

5. מיקרו רגעים בדרך לאושר

רמת הקשב של הלקוחות נמצאת בירידה, עד כאן אין חדש. גם העובדה שהחלטות רכישה מתקבלות בשבריר שניה היא אולד ניוז, אבל התופעה שגוגל מכנה micro moments – היא בהחלט חדשה ומאתגרת. מיקרו רגעים מורכבים בפחות מ-7 שניות, פרק הזמן שכל מותג חייב ללכוד את לקוחותיו הבאים, באמצעות פרסום ממוקד ובעיקר מסקרן. מה זה אומר בפועל? שמי שישעמם/יטרחן/יסביר/יאריך או יניח שהמותג שלו מעניין מספיק בלי לרגש – הולך להפסיד בגדול. 

6. שיווק משפיענים

ככל שמספר ערוצי המדיה החברתית גדל – כך עולה השימוש במשפיענים לקידום מותגים ברשת. שיווק משפיענים החל לפני מספר שנים עם התחזקות האינסטגרם, אבל ספג מהלומה עם עלייתם של משפיענים רבים (בעיקר בעיני עצמם) שלא התמחו או הבינו במוצרים אותם שיווקו. כעת, ניתנת להם הזדמנות לשוב לקדמת המצלמה ונראה שהם לא הולכים לוותר עליה. גם המפרסמים למדו היטב איך לעבוד עם ערוץ השיווק הזה ומיפו היטב את קהלי היעד שלהם לצורך התאמת המשפיען המתאים ביותר.

7. Metaverse

בסתיו 2021 הכריז מייסד פייסבוק מארק צוקרברג על תחילתו של עידן ה-Metaverse שיהווה את הדור הבא של הרשתות החברתיות ואולי אפילו של המרחב האינטרנטי עצמו. צוקרברג חולם להטמיע יישומים רבים במרחב הדיגיטלי של כולנו, בראשם שיווק בכלי VR ו-AR באמצעות אפליקציות ייעודיות של מציאות רבודה שיפעלו בסמארטפונים. מאז ההשקה החלו מפרסמים גדולים לבנות קמפיינים במציאות רבודה, אבל בינתיים הם עדיין נחשבים חלוצים. ב-2023 מספרם יעלה משמעותית (בין השאר כי מטא תשווק היטב את רעיון ה-Metaverse) ומי שעדיין חולם להיות first adopter – זה הזמן.