5 משימות שיזניקו את השיווק הדיגיטלי שלך בשנה הקרובה

שנה חדשה, הרגלים חדשים. אין כמו חגי תשרי כדי להחליט על דרך חדשה, טובה ומעצימה יותר. בין אם מדובר במישור האישי ובין אם במקבילו העסקי – השנה העברית החדשה שבפתח מקפלת הזדמנות נהדרת להוביל לשינוי. ככל שמדובר בהתנהלות הדיגיטלית הרווחת שלך, נראה שהגיע הזמן לשים את האצבע על כמה סעיפים שאולי נשכחו או לא טופלו בשנה האחרונה.

שלא יהיה לך ספק: כל סעיף כאן מוכר לך היטב, אבל כנראה שרובם איפשהו נשכחו בדרך. הרצון לאמץ תהליכים חדשניים, המחסור בכוח האדם, ריבוי ערוצי השיווק – הכל נכון, ועדיין. יש מהלכים שאסור לפספס גם אם בטווח הקצר התוצאות מאחרות להגיע. מהלכים די בנאליים מהסוג שאם מתמידים בהם בטווח הארוך – זה ממש עובד. הרשימה הבאה תעשה לך חשק להתחיל מחדש. לא צריך תקציבי ענק ולא לחפש פתרונות טכנולוגיים יש מאין. אז שנסו מותניים, קחו נשימה ארוכה ותכניסו את ההמלצות שלנו לרשימת ה-to do list לשנה הקרובה.

משימה 1 – לרענן את הבלוג

כן, לא ברור איך אבל הזנחת אותו. חשבת שאיש כבר לא קורא בלוגים היום ובעצם – למה לטרוח? שכחת שתפקידו הראשי של הבלוג הוא למצב את המותג כמקור ידע מהימן המשתף את לקוחותיו בעולם התוכן שלו. בדרך, הוא גם מאנדקס תנועה לאתר שלך ממנועי החיפוש ומקפיץ מילות חיפוש אורגניות. פקפקת בכוחו של בלוג המתעדכן בקביעות לחסוך לך המון כסף. ובכן, כדאי לחשוב שוב. אבל לא רק לשם הנוכחות. פשוט תשקיעו, תהיו יצירתיים ובעיקר תנו ערך אמיתי לקוראים. בלוג, או בשמו המעודכן יותר: מגזין מותגי – הוא מנוע צמיחה אמיתי לכל עסק דיגיטלי הן במידע שהוא מעניק והן בטווח ההפצה הזול ביותר ללקוחות פוטנציאליים. כל מה שצריך זה לייצר תוכן אמיתי שיחזק את האינטראקציה עם הלקוחות שלך.

משימה 2 – לחזור לפייסבוק

פייסבוק היא שם קוד לסושיאל, למקרה ששכחתם, כי נראה שכבר הרבה זמן לא העלתם איזה פוסט מיתוגי או קמפיין ממומן.  כן, הטיעונים כבר מוכרים: מ”פייסבוק כבר עבר מן העולם”, דרך “אף אחד לא נכנס היום לפיד” ועד “הקהל שלי לא נמצא שם בכלל”. מדובר בטעות חמורה. המדיה החברתית חיונית מאוד לתהליך איסוף הלידים והפיכתם ללקוחות, כמו גם להפצת התוכן ופיתוי קהלים חדשים. מי שטרם הבין שגם היום, כולנו מבלים בפייס, באינסטה או בטיקטוק לפחות כשליש מהזמן שלנו – מפסיד בגדול. בקיצור, חזרו הביתה. בין אם בקמפיין ממומן שיקפוץ בפיד לפי תחומי עניין ובין אם בפוסטים אורגניים שיקפיצו את המותג שלכם לתודעה.


מי שטרם הבין שכולנו מבלים ברשתות לפחות כשליש מהזמן שלנו – מפסיד בגדול (צילום: UNFLUSH)

משימה 3 – לא לוותר על ה-SEO

מה עדיין לא אמרו על אסטרטגיית ה-SEO? אז כן, היא עדיין חיה ובועטת, גם אם האלגוריתם של מנועי החיפוש הפך למתוחכם יותר – קידום אורגני של אתרים עדיין עושה את העבודה, מהסיבה הפשוטה: הגולשים לא יראו את האתר שלך ללא שימוש ב-SEO חכם. מי שירוויח מההימנעות הזאת הם ללא ספק המתחרים שלך, שיגזרו את הקופון על חשבונך. נכון, עבודת הקידום האורגני מחייבת סבלנות ותכנון ארוך טווח כדי לראות תוצאות, אבל ככל שיעבור הזמן – יותר ויותר מילות חיפוש אסטרטגיות לפעילות שלך יובילו את הגולשים אל הנכסים הדיגיטליים שלך. לא בכדי העדכון האחרון של גוגל מתעדף באופן ברור תוכן מקורי ואיכותי ומכריח את בעלי האתרים לחשוב מחוץ לקופסה כדי לטפס לעמודי החיפוש הראשונים.

משימה 4 – לעשות (דחוף) מסע לקוח

ברור שכולם מכירים את צמד המילים הזה, אבל רק המקצוענים באמת עושים בו שימוש. מסע לקוח כשמו כן הוא: תהליך המלווה כל לקוח בתהליך קבלת ההחלטות שלו מרגע החשיפה למותג ועד רגע הרכישה. מסע לקוח המתוכנן היטב מביא בחשבון את כלל השלבים התודעתיים של הלקוח ומאפשר מעקב מלא וחסכוני אחר תהליך המכירה עצמה. נראה מורכב? אז זהו שלא. מדובר בתהליך אוטומטי לגמרי המבוסס על התנהגות הגולשים וכולל את כל ערוצי השיווק של העסק: מאימייל מרקטינג, דרך סמס וואטסאפ ועד פושים באפליקציות. איך עושים את זה מהר ויעיל? פשוט מתחברים למערכת מרקטינג אוטומיישן מובילה ומתחילים לעבוד. מחקר של מקינזי כבר קבע ששיווק באמצעות הדוא”ל יעיל פי 40! בהשגת לקוחות חדשים, משיווק בסושיאל, ולקוחות שרכשו באמצעות הדוא”ל מוציאים כמעט 140% יותר לעומת לקוחות שרכשו בערוצים אחרים. שווה, נכון?

משימה 5 – לשווק בוואטסאפ

אפליקציית המסרים הפופולריים בעולם משמשת כבר מזמן כערוץ תקשורת פתוח בין אנשים למותגים. הבעיה היא שרבים עדיין לא מבינים איך להשתמש בה בצורה נכונה, בלי לעבור את הגבול הדק שכולנו מציבים לכל הודעה חורגת. שימוש בוואטסאפ שיווקי, גם אם נראה מורכב במבט ראשון, עשוי להטיס את העסק שלך קדימה. בניגוד להודעות סמס שיווקיות הנשלחות לשם “הידיעה והעדכון”, הודעות וואטסאפ נשלחות כדי לייצר דיאלוג ישיר ומהיר עם הלקוחות. להתקשרות הזאת יש מטרה אחת: להעלות את רמת המעורבות והמחויבות בין הצדדים, כשכל צד מודע למגבלות של משנהו. פשוט תהיו יצירתיים, ענייניים, עקביים והכי חשוב – אל תהיו סחבקים.