מדוע אסור לכם להזניח את התוכן הישן בבלוג שלכם

בדיוק כמונו, בטח גם אתם אתם עובדים קשה ומנצלים הרבה מאוד משאבים בשביל לתחזק את פעילות התוכן באתר שלכם: מעלים תכנים ב-CMS, בודקים שוב ושוב קישורים, מבצעים פעם נוספת הגהה, מוודאים שה-SEO כמו שצריך…זה רק חלק קטן מהעבודה הרבה שצריך לעשות בשביל לשמור על תוכן עדכני ומעניין בכל אתר.

אבל, צריך גם להכיר בעובדות – התוכן החדש שלכם יהפוך מהר מאוד לתוכן ישן שימצא את עצמו בשולי האתר, ובקרוב מאוד גם אתם תשכחו ממנו.

באסה.

כיצד להשתמש בתוכן הישן שלכם באתר בשביל להשיג עוד טראפיק

WeRSM, אחד מאתרי המדיה החברתית הגדולים ביותר, בדק ומצא ש76% מהביקורים בבלוג שלו היו דווקא לפוסטים ישנים ולא לחדשים. זה אומר ששלושה מתוך ארבעה מבקרים באתר שלכם יקראו תוכן ישן שכבר שכחתם ממנו, ולא את התוכן החדש שהרגע העלתם.

התגובה הטבעית לממצאים האלה היא להתחיל מיד באופטימיזציה לתוכן הישן בכדי לוודא שהסטנדרטים שלו תואמים לסטנדרטים של התוכן החדש- ובצדק! בנוסף, אתם יכולים למצוא שימושים רבים לתוכן הישן שלכם כמו פוסט אורח: תערכו אותו עם מידע חדש ורענן וקדימה, תשתפו אותו עם העולם.

אז הנה 5 סיבות למה אסור להזניח את התוכן הישן וחשוב להמשיך להשקיע בו:

1.תוכן ישן כבר קיים במנועי חיפוש
כל מי שמבין קצת ב SEO=Search Engine Optimization, יודע שלתוכן חדש לוקח זמן למצוא את דרכו אל ראש רשימת תוצאות החיפוש.
הדפים החדשים שלכם מקבלים חשיפה בעיקר מתנועה ישירה, דיוור אלקטרוני ושיווק במדיה החברתית, אז עד שהם מקבלים מספיק חשיפה בשביל שהם יתחילו להופיע במנועי חיפוש, הם כבר לא דפים חדשים.
בשביל לגבות את זה אנחנו יכולים לחזור לבדיקה של “WeRSM” שמגלה שאכן, מתוך 76% של המשתמשים שקראו תוכן ישן, כמעט כולם הופנו אליו דרך מנועי חיפוש.
תשתמשו בכלי האבחון שלכם בשביל לבדוק מאיפה הלקוחות שלכם מופנים אליכם, ותקבלו תוצאות דומות.

2. התוכן הישן שלכם עלול להיות לא רלוונטי ולא מדויק
למשווקים באינטרנט יש נטייה לשכוח מכל תוכן שלא נמצא ממש מול הפנים שלהם, אבל רק בגלל שהתוכן לא מופיע בדף הבית – זה לא אומר שהמשתמשים שלכם לא קוראים אותו. הקפדה על עדכון של התוכן הישן היא הכרחית בשביל להימנע מהטעיית הקוראים או מתן מידע שכבר אינו נכון או לא רלוונטי.
גם למילות מפתח ל SEO יש נטייה להשתנות לעיתים קרובות. בדיקה של הרלוונטיות שלהן חשובה בשביל להמשיך למשוך לקוחות חדשים לאתר שלכם.

קראו גם על: אופס… איך לתקן טעות בשליחת קמפיין דוא”ל ולצאת גדולים!

3. תחסכו במשאבים – לערוך זה הרבה יותר קל מלכתוב מחדש
השקעה בתוכן חדש היא משימה שתנצל את כל הזמן והמשאבים שלכם. בשביל למקסם יעילות, עדיף לכם לשפץ תוכן ישן מאשר לכתוב לאתר תוכן חדש.
תעשו רשימה של כל הדפים הישנים שעדיין רלוונטיים ומייצרים תנועה ותשתמשו בהם כתוכן חדש על ידי הוספת מילות מפתח עדכניות ועריכה לפי הצורך.

4. אל תירו לעצמכם ברגל – תוכן שחוזר על עצמו הוא תוכן שמתחרה בעצמו
הבלוג של אקטיב טרייל מכיל אינספור מאמרים וטיפים ולפעמים אנחנו כותבים מאמר על נושא שכבר נכתב עליו ובכך מייצרים תוכן חוזר. כמות גדולה יותר של דפים אכן מייצרת יותר חשיפה במנועי חיפוש, אבל זה גם אומר שאנחנו מתחרים בעצמנו על קליקים וחשיפה.
כשיש לכם תוכן שחוזר על עצמו באתר שלכם (**שימו לב: בחוזר הכוונה לאותו נושא בפוסטים שונים ולא משוכפל- גוגל מענישה על שכפול!**), יש לכם שני דפים שיניבו כמות מתונה של משתמשים, אבל דף איכותי אחד עם פחות תחרות יכול לקפוץ לראש החיפוש ולהביא הרבה יותר משתמשים חדשים.
אז במקום לכתוב מאמר חדש, קחו אחד ישן ותרעננו אותו. תוודאו שהוא מעודכן ותריצו אותו בזמן שאתם ממשיכים לשפר את דירוג הSEO שלו תוך כדי עבודה.

5. לוודא שהתוכן הישן שלכם מעודכן זה הדרך הכי קלה להשיג לידים חדשים
אם רוב התנועה באתר שלכם נוצרת מתוכן ישן אז זה נכון גם לגבי רוב הלידים שלכם. ה”ליד” (Lead) הוא לקוח פוטנציאלי, ובשביל להפוך לקוח פוטנציאלי ללקוח ממשי אנחנו צריכים לכוון אותו לביצוע פעולה מסוימת.
תוודאו שכפתורי הפעולה CTA שלכם עדיין רלוונטיים ופעילים בכל הדפים הישנים שלכם, אחרת אתם מפספסים לקוחות פוטנציאליים. תוודאו גם שכל הלינקים בדפים הישנים שלכם עדיין פעילים ויביאו את המשתמשים שלכם אל הדפים שאתם רוצים שהם ייראו.

לעקוב אחרי תוכן ישן באתר זה לא משימה קלה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להפסיק להזניח את התוכן הישן שלכם:

  • תיצרו משימה חודשית לעריכה ואופטימיזציה.
  • תעשו רשימה של הדפים הכי מצליחים שלכם – תוודאו שהם תמיד מעודכנים.
  • בכל פעם שאתם רוצים להוסיף תוכן חדש לאתר שלכם, תעצרו ותבדקו קודם את התוכן הישן, אולי אתם לא צריכים לעבוד קשה כל כך.

יש לנו נטייה לשכוח את מה שממש מתחת לאף שלנו, אל תשכחו את התוכן הישן שלכם. זכרו, למילים יש משמעות והאתר שלכם הוא המכלול של כל הדפים שבו, אז שמרו על תוכן מעודכן.

אולי יעניין אותכם גם:

10 טיפים לכתיבת שורת נושא מוצלחת לניוזלטר שלכם

5 דוגמאות ייחודיות של דפי נחיתה שכדאי ללמוד מהם!