כיצד דיוור אלקטרוני יכול לעזור לעסק העונתי שלכם

How Email Marketing Can Help Your Seasonal Business Work

מרגישים את זה? בחוץ מנשבות רוחות קלילות של סתיו, שעון החורף יכנס בקרוב לתוקפו, המחמירים מביניכם ימהרו להחליף בין ארונות הקיץ-חורף ורובנו קרוב לוודאי נאפסן את בגדי הים שלנו אי שם במעמקי הארון עד לקיץ הבא…

כן, בשביל חלק מהעסקים, לא כל עונה היא “עונת שיא”. אבל זה לא אומר שאתם צריכים לנמנם בזמן שאתם מחכים שהיא תתחיל שוב.

בתקופות שמחוץ לעונה, האתגר הוא להישאר רלוונטיים ובקשר שוטף עם הלקוחות, ואחת הדרכים האסטרטגיות ביותר לעשות זאת היא דרך דיוור אלקטרוני.

שיווק באמצעות דוא”ל יכול לעזור לכם לשמר את הקשר שלכם עם הלקוחות ולהלהיב אותם לקראת העונה הבאה. זכרו! עד 91% מהלקוחות בודקים את האימייל שלהם באופן יום- יומי, מה שאומר שיש סבירות גבוהה שהם יפתחו את האימייל שלכם ויקראו אותו.

היעזרו בטיפים הבאים לקמפיינים של דוא”ל ותשמרו על עסק עונתי מצליח, גם מחוץ לעונת השיא:

1. תגדילו את רשימת התפוצה בזמן עונת השיא

אומרים שיש להכות בברזל בעודו חם. אל תשכחו לנצל את ההזדמנות בעונת השיא בכדי להגדיל מאגר המידע באימייל שלכם בתקופה שההתעניינות של הלקוחות בעסק שלכם גבוהה.

תשלבו באתר שלכם קריאות לפעולה (CTA) חזקות ומשכנעות. אתם יכולים להוסיף חלון קופץ עם הרשמה לניוזלטר בדפים נבחרים או hello bar בראש העמוד. אם יש לכם תוכנית הפניות, תחזקו אותה עם תמריצים עבור כל הפנייה שאתם מקבלים מלקוח. זאת יכולה להיות הנחה או מתנה.

זכרו, הדרך להגדיל את מאגר המידע היא באמצעות אנשי קשר שעשו opt-in. תוודאו שקיבלתם את הרשות של אנשי הקשר שלכם בשביל להימנע מתיוג כספאם.

2. תשמרו על העניין של הלקוחות שלכם 

האתגר הוא להישאר מעניינים ורלוונטיים ללקוחות גם לא בעונה. אתם יכולים לעשות זאת על ידי שיתוף סיפורים עם הלקוחות שלכם, ולעסקים תמיד יהיו סיפורים לשתף!

תעדכנו את הלקוחות על הפעילות שלכם בתקופות שאתם ממתינים לעונת השיא שתתחיל. אתם מוכרים פירות או וורדים? תספרו להם מה קורה בשלב שבו אתם מגדלים אותם. האם אתם משתמשים בטכנולוגיות חדשות בשביל לשפר את האיכות? איך אתם מתכוננים לעונת השיא שבה אתם מצפים לנפח גבוה של הזמנות?

שיתוף של המסע שלכם כעסק בתקופה שמחוץ לעונה ישמור את העניין של הלקוחות במה שיש לכם להציע. סיפורים מהסוג הזה חשובים ללקוחות, במיוחד אם הם באמת מתעניינים בעסק שלכם.

3. תתחילו בספירה לאחור

יש שתי מטרות עיקריות לספירה לאחור. ראשית, היא משמשת תזכורת טובה ללקוחות שלכם. שנית, היא בונה ציפייה לעונה המתקרבת וההצעות שלכם.

תתחילו בספירה לאחור כמה שבועות לפני עונת השיא. אתם יכולים להתחיל עם שליחת דיוור אלקטרוני פעם בשבוע, ואז תגבירו את התכיפות ככל שאתם מתקרבים לשעת האפס.

4. תהיו קלים לזיהוי לקהל שלכם

מיתוג הוא הכרחי בשביל להיות מוכרים וקלים לזיהוי עבור לקוחות. זה לא צריך להתחיל ולהיגמר רק בבחירת הצבעים או סגנון הפונט של האימייל שלכם.

תבססו קול אינדיבידואלי למותג שלכם. תדברו לא רק בהתאם לעסק שלכם אלא בהתאם לשוק היעד. קל יותר להתחבר אליהם בדרך הזאת.

ברגע שביססתם את זהות המותג שלכם ללקוחות, יהיה להם הרבה יותר קל להיזכר, להכיר ולזהות את העסק שלכם, גם מחוץ לעונה.

5. תלמדו את הלקוחות על המוצר או השירות שלכם

כאן הפוסטים בבלוג, הסרטונים וההדרכות נכנסים לפעולה. אתם יכולים לשלוח ללקוחות טיפים, רשימות, ועוד סוגים של תוכן אינפורמטיבי שיכול ללמד אותם איך ליהנות יותר מהמוצר או השירות שלכם.

זה לא משנה אם זה בעונת השיא או לא. לקוחות בעניין יצרכו מידע על העסק, המוצר או השירות שלכם כל עוד הוא שימושי ורלוונטי עבורם.

יצירתיות, תושייה וחשיבה אסטרטגית הם המפתח להצלחה בתקופות שמחוץ לעונה. עם שיווק באימייל, אין שום סיבה שלא להישאר רלוונטיים ובקשר עם הלקוחות שלכם.

קראו עוד:

טיפים ליצירת קמפיין דיוור אלקטרוני מוצלח עבור עסקים של אירוח ותיירות

10 טיפים לכתיבת שורת נושא מוצלחת לניוזלטר שלכם