בלי “מה קורה”: כך עושים שיווק נכון בוואטסאפ

דמיינו שלט ענק עם כיתוב בולט: אתם ניצבים בפני הזדמנות נהדרת. בדיוק בימים אלה אנחנו פותחים את וואטסאפ כערוץ שיווקי כמערכת לשליחת הודעות מרובות – ואתם כבר אמורים לראות את המספרים מתגלגלים. אתם הרי מכירים את האפליקציה היטב, שמטיסה אליכם הודעות במהירות האור. אז לא, אנחנו לא הולכים ללמד אתכם להשתמש בוואטסאפ, אבל כן, אנחנו בהחלט נוכיח לכם איך במחי הודעה אחת אתם יכולים להרוס את הקשר עם הלקוחות שלכם. ותאמינו לנו, זה עלול לעלות לכם ביוקר. וואטסאפ מפעילה מדיניות ספאם מחמירה מאוד ועלולה לחסום לכם את החשבון אם יותר לקוחות יבקשו להסיר את עצמם מרשימות התפוצה שלכם לאחר קבלת ההודעה.

מי שכבר עושה שימוש בוואטסאפ למטרות שיווקיות, כבר אמור לדעת את כללי המשחק. זה קריטי כי הלקוחות שלכם כבר משחקים אותו היטב. מחקר שערכה חברת נילסן מצא שמחצית מהצרכנים נוטים לרכוש יותר, מספק המאפשר להם לשגר הודעות ישירות. למעשה, קיימת העדפה ברורה לתקשר בוואטסאפ ישירות מול בית העסק מאשר עם נציג שירות לקוחות. ועדיין, כדי ליצור תקשורת חלקה וממירה כדאי מאוד לדעת מה לא לעשות ואיך להימנע מטעויות שיגרמו ללקוחות שלכם להתנתק מהדיאלוג שיצרתם. אנחנו תמיד שמחים לעזור, כמובן.

6 טעויות שאתם עושים בשליחת הודעה שיווקית בוואטסאפ

1. אתם מסתחבקים מדי

כבר ראינו עסקים שפנו ללקוחות בשמם הפרטי ופתחו הודעות ב”מה קורה”? או “ממצב”? ובכן, זאת טעות. וואטסאפ אמנם מאפשרת לייצר תקשורת בלתי אמצעית כמעט, אבל חשוב לזכור שברוב המקרים מקבל ההודעה לא מכיר ולא מזהה אתכם. יתרה מכך: הוא אינו רוצה לקבל הודעות ממי שאינו נמצא ברשימת החברים שלו. הדרך הנכונה לפתוח הודעה היא פשוט להציג את עצמכם (או את שם העסק) בנימוס, להסביר את מהות הפניה הישירה ולהציע בזהירות את הערך המוסף שלכם. הימנעו מסלנג, דאחקות ואימוג’ים כתחליף למילים. המטרה העיקרית כרגע היא לייצר רושם ראשוני חיובי.

הודעה לדוגמה:
“שלום ישראל, כאן ירון מאקטיב טרייל. בתור לקוח ותיק שלנו, רצינו לעדכן אותך שמהיום ניתן לשלוח הודעות שיווקיות יזומות בוואטסאפ. אני בטוח שזה קלף מנצח שיעבוד נהדר עם האסטרטגיה השיווקית שלך. מה דעתך לקבל מידע נוסף על הפיצ’ר החדש?”

2. אתם שולחים יותר מדי הודעות

למרות שהפיצ’ר החדש שלנו בהחלט מאפשר לשלוח הודעות מרובות בוואטסאפ בצורה חוקית – זה לא נותן לכם את המנדט להספים את הלקוחות שלכם. תכננו היטב את מספר ההודעות השבועיות שברצונכם לשלוח, את תוכנן, את הקבצים המצורפים ובעיקר את זמני השליחה. המלצה: שלחו הודעה בוואטסאפ רק ללקוחות שביקשו לתקשר מולכם בעבר או כאלה שכבר עובדים אתכם זמן רב. בנוסף, פעלו כדי לשלב את ההודעות הללו באוטומציות רלוונטיות כחלק ממסע לקוח שכבר מתנהל בשאר ערוצי השיווק שלכם.

3. אתם לא ענייניים מספיק

הודעות ארוכות וטרחניות יזכו במקרה הטוב להתעלמות מצד הלקוחות, ובמקרה הרע – לבקשת הסרה. לפיכך, הקפידו על הודעות קצרות, ענייניות, ישירות ומהירות שמעניקות את כל המידע במבט חטוף אחד. אל תנצלו את ההתמכרות של הלקוחות שלכם לקריאת הודעות בוואטסאפ. המסר שלכם אולי ייפתח מהר אבל אם הוא לא ענייני – הוא יימחק באותה מהירות.

הודעה לדוגמה:
“היי ישראל, כאן ירון מאקטיב טרייל. בהמשך לפנייתך לרכוש חבילת שיווק בוואטסאפ, אשמח לשוחח איתך טלפונית ולהתאים לך חבילת שיווק ייעודית לעסק שלך. מתי נוח לך לשוחח?”

homme avec son telephone
הודעות ארוכות וטרחניות יזכו במקרה הטוב להתעלמות מצד הלקוחות (צילום: דיפוזיט פוטו)

4. אתם לא יצירתיים מספיק

הודעות מילים זה יפה, אבל לשמחתכם אנחנו מאפשרים לכם לשלוח גם תמונות, מסמכים, סרטונים, קטלוגים, ניוזלטרים, מצגות ועוד. תנו למותג שלכם לדבר ואם יש לכם הזדמנות, החליפו את המילים במסרים ויזואליים.

5. אתם לא עקביים

אתם אוהבים את וואטסאפ כערוץ תקשורת ישיר ומהיר, אבל ברוב המקרים אתם שוכחים להציב את המותג שלכם בפרונט מול הלקוחות. כדי שהם יזהו אותו בכל שליחה, מומלץ לבנות למותג שפה, פנים וזהות משלו. היו עקביים ושמרו על מסר, צורת פניה וצבעים מוכרים ככל האפשר. אל תשכחו תמיד לצרף את פרטי הזיהוי כמו כתובת, מייל, טלפון וכו’. כך, תעלו את רמת ההיכרות והנאמנות מצד הלקוחות ותהפכו את הפרופיל שלכם לאמין יותר.

6. אתם לא “אנושיים” מספיק

מאז השקת וואטסאפ ביזנס ב-2018 התרגלנו לתקשר עם בוטים בוואטסאפ. המגמה הזאת מבורכת מובן, אבל לעתים אנחנו שוכחים ששיטת הבוט אינה מתאימה להודעות שיווקיות. גם אם מדובר בהודעות שיווקיות אוטומטיות, כדאי להקדיש מחשבה ובעיקר לב ורגש, לפני ששולחים אותן. הודעות שנראות אוטומטיות והמוניות לא יעבדו ברוב המקרים לכל רשימות התפוצה שלכם, לכן מומלץ להתאים את ההודעה ללקוח באופן שיגרום לו להרגיש שההודעה הזאת נכתבה ממש עבורו ובשבילו.

הודעה לדוגמה:
“שלום ישראל, כאן ירון מאקטיב טרייל. רק רציתי לומר תודה על פנייתך בנושא רכישת חבילת וואטסאפ לעסק שלך. אני יודע שאתה עסוק ולכן, בפעמים הבאות פשוט שלח לי הודעה כאן ואני אדאג ליצור עמך קשר. יום מצוין!”