מילון מושגים

שיווק בוואטסאפ


אסטרטגיית שיווק המקדמת מותג או מוצר באמצעות אפליקציית וואטסאפ וליתר דיוק באפליקציית וואטסאפ לעסקים (Whatsapp business), המאפשרת לכל ארגון או חברה להגיע לקהל עצום אך ממוקד, לבנות קשרים חזקים עם לקוחות ולהגדיל את המכירות.

יתרונות שיווק בוואטסאפ

וואטסאפ היא פלטפורמת ההודעות הפופולרית ביותר בעולם ולכן חשיבותה רבה כערוץ שיווק המאפשר קשר עם קהלים גדולים. בנוסף, יש לה יתרונות ייחודיים:

  1. שמירה על קשר עם הלקוחות הקיימים (יותר ממחצית ממשתמשי וואטסאפ בודקים את האפליקציה מדי יום) ובכך לדאוג למעורבות גבוהה של הלקוחות ולנאמנותם.
  2. שיעור פתיחה של 98%. אם רוצים לוודא שהלקוחות יראו את המידע, זו כנראה הדרך לעשות זאת. לקוחות מגלים העדפה לערוץ התקשורת הזה וע”פ נחקרים גם נוטים לסמוך יותר על מותגים עם אפליקציות צ’אט.
  3. שיעור המרה גבוה יותר ויותר מכירות – באמצעות צ’אטבוטים ניתן להמיר יותר לידים ללקוחות וגם לספק תמיכה ושירות ללקוחות 24/7.
  4. הפחתת עלויות פרסום ושיווק – שימוש במסנג’ר של WhatsApp הוא הזדמנות לשפר ולהוזיל את אסטרטגיית השיווק משום ששיעור המרה גבוה יותר מוזיל את עלויות הפרסום ההמוני. העברת הודעות לאחר מגע ראשוני עם לקוחות פוטנציאליים יכולה להגדיל את שיעור במאות אחוזים.
  5. WhatsApp יכול להוות ערוץ מכירה עצמאי עבור כל מוצר או שירות. ללקוחות יש יותר ויותר נטייה לקנות דרך אפליקציות הודעות. זה מייעל את מערך המכירות של חלק מהעסקים.

לסיכום: שיווק בוואטסאפ מניב יותר המרות, משפר את המכירות, מאפשר לבנות קשרים איכותיים ועמוקים עם הלקוחות, וזול מאוד במונחים של הוצאות על שיווק.
חשוב להגדיר ראשית יעדים עסקיים ומדדי KPI אותם מעדכנים במשפך השיווקי כמו גם להגדיר קהל יעד ודבקות בקהל זה. הכרת קהל היעד עומדת בבסיס כל מאמצי השיווק ומגדירה את הצלחתם.

פיצ’רים ייחודיים לשיווק בוואטסאפ עסקי:

  1. מידע חיוני ללקוח אודות החברה – הכתובת, תיאור העסק, כתובת האימייל והאתר.
  2. קטלוג – אפשרות ליצור תצוגה וירטואלית של המוצרים והשירותים.
  3. תוויות לארגון הצ’אטים עם לקוחות (למשל ניתן לתייג שיחות בהתאם לשלב המכירה במשפך השיווקי) .
  4. תשובות מהירות ואוטומטיות המסייעות לשמור על קשר עם הלקוחות ולספק שירות באופן מיידי.
  5. נתונים סטטיסטיים למעקב אחר הודעות שנשלחו, נמסרו, התקבלו וקראו.
  6. ניתן לבנות רשימת אנשי קשר, טפסי הרשמה.
  7. ניתן להשתמש בצ’אט בוטים – אופציה שלא קיימת בשיווק ב-SMS או בערוצי שיווק אחרים.

המלצות לשיווק מוצלח בוואטסאפ:

כל אחד יכול להשתמש בוואטסאפ עסקי אבל הדרך המושכלת לשווק בוואטסאפ תכלול:

  • בניית אסטרטגיית שיווק WhatsApp הכוללת הגדרת יעדים, מחקר קהל, אספקת תוכן מעולה ושמירה על קשרים טובים עם הלקוחות.
  • חיזוק הטקסט בהודעות עם קבצי מולטימדיה – סרטונים, אימוג’י אנימציות ותמונות.
  • שמירה על נוכחות גבוהה אבל בתדירות לא גבוהה מדי – תדירות ההודעות. לא מומלץ לשלוח הודעות שיווקיות בוואטסאפ לעתים קרובות מדי כי זה יגרום לתחושת מיאוס בקרב הלקוחות שעשויים לחסום את ההודעות.
  • אספקת ערך מוסף ללקוח חשוב מאוד לשלב עדכונים, מידע מקצועי חדשני, מבצעים או הטבות רלוונטיות. תכנים פרסומיים מדי או כאלה שחוזרים על עצמם לעתים קרובות כנראה יובילו לנטישה.

הפנייה לשירות הוואטסאפ בכל הנכסים הדיגיטליים: כפתור באתר, בעמודי המדיה החברתית, במודעות בדיגיטל יעשה הבדל משמעותי.