למה דיוור ישיר עדיין הכרחי לאסטרטגיית השיווק שלכם ב-2019?

מאז ימיו הראשונים של הדואר האלקטרוני ככלי נפוץ ובטוח לתקשורת, כמעט כל חברה או בית עסק בארץ ובעולם מנהלים קשר רציף עם לקוחות באמצעותו. עם הזמן, ארגונים צברו מאגרים עצומים של כתובות דואר אלקטרוני, מה שהוביל לפיתוח מערכות חכמות המאפשרות תקשורת מתוזמנת ובעלת תפוצה רחבה עם לקוחות על ידי דיוור ישיר של קמפיינים. דיוור זה כולל מידע עסקי רלוונטי כמו מבצעים, הטבות ועדכונים. אחד הכלים היעילים והפופולריים ביותר שנולד בעקבות מהפכת הדיוור הישיר הוא הניוזלטר. מערכות דיוור ישיר מהדור החדש, מאפשרות עיצוב עצמאי ופשוט יחסית של הניוזלטר וחוסכות עלויות רבות למשתמשים שלהן.

דיוור ישיר לרשימת תפוצה באמצעות מערכת מתקדמת הינו הכלי החזק ביותר שיש לשיווק באינטרנט להציע כיום. הדיוור מאפשר יצירת קשר עקבי עם הגולשים, שימור והפיכת לקוחות פוטנציאליים לקבועים. שיווק באימייל מאפשר שליחת סדרות מיילים שהוגדרו מראש או ניוזלטר יזום אחת לשבוע, שבועיים או חודש.

לדיוור ישיר יש הרבה יתרונות בולטים: ניתן לפלח את הקהל על פי קריטריונים רלוונטיים כמו מין, גיל, תחביבים, מיקום גיאוגרפי ועוד. למעשה, הפצה של מידע רלוונטי שמותאם ללקוח פרסונלית, יגדיל את הסבירות לקריאת ההודעה, להתעניינות והכי חשוב – להמרה. הפילוח אף מאפשר ניתוח של תוצאות הדיוור, כך שלאחר הפצתו ניתן לקבל מידע מדויק על פתיחתו, הקלקות על קישורים, נמענים פעילים וכו’. ניוזלטר טוב יציג החזר גבוה מאוד על ההשקעה מכיוון שעלויות האימייל מרקטינג הן בין הנמוכות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. בגדול, הגורמים שיכריעו אם הניוזלטר יצליח או לא הם העיצוב והשפה, אבל לא רק.

מהו דיוור ישיר מוצלח ואיך תפיקו ממנו את המקסימום? הנה כמה טיפים:

1. תוכן איכותי

בסופו של דבר, אין תחליף לתוכן איכותי, כזה שהושקעה בו מחשבה וקריאייטיביות. ברגע שהלקוח מזהה ערך מוסף בדיוור שנשלח אליו, הסיכוי שיהפוך ללקוח קבוע גבוה יותר. לא כל דיוור חייב להיות “מכירתי”. לפעמים התוכן האיכותי ביותר הוא דווקא כזה שמשלב כתבות שמתקשרות לעולם התוכן של המותג. הנה דוגמא נהדרת לדיוור שמכיל לא מעט אלמנטים, אבל עושה את זה באלגנטיות. יש כאן מידע עדכני, קישור לוידאו (שימוש בוידאו תמיד מומלץ ובעל סיכוי להגדיל את ה-CTR ב-300%) ותמונות שמושכות את העין.

direct_email_marketing_1

2. רשימת נמענים מאושרת דיוור

בעידן שבו הלקוחות שלכם מוצפים במידע מכל עבר, חשוב מאוד ליצור עימם מערכת יחסים של אמון. רשימת נמענים שאישרה קבלת דיוור מצדכם היא הכרחית על מנת להתחיל את היחסים שלכם ברגל ימין. האידיאל הוא אישור של הלקוח גם בעמוד הנחיתה וגם במייל. כך תבטיחו שמי שמקבל את המיילים שלכם באמת מעוניין בתוכן, לפחות בזמן ההרשמה. במצב כזה תרוויחו לא רק את האמון של הלקוח, אלא תגדילו משמעותית את הסיכויים להמרה.

direct_email_marketing_2

3. אופטימיזציה

כמובן שאסטרטגיות התרעננות והזרמת דם חדש לרשימות הדיוור שלכם הן הכרחיות, אבל לא מומלץ להזניח את האופטימיזציה ההכרחית לתוכן שאתם שולחים כדי שיהיה איכותי, נגיש וממיר יותר. אופטימיזציה למובייל היא אולי הסעיף הראשון והחשוב ביותר שכדאי להתייחס אליו. למה? הנה קצת נתונים:

  • 67% מתוך הצרכנים משתמשים בסמארטפון כדי לבדוק את האימיילים שלהם (BlueHornet)
  • 47% מהאנשים בממוצע משתמשים במובייל לפתיחת קמפיינים של דיוור אלקטרוני (Vision6)
  • 29% בקרב קבוצת גיל 19-34 פותחים אימיילים קודם כל במובייל (Adestra)
  • קרוב ל52% מהאימיילים נפתחו במכשירים סלולאריים ברבעון השני של 2017  (Litmus)

בנוסף, כדאי לשים דגש על אימיילים אינטראקטיביים ועיצוב קפדני ומהודק. נסו לשלב צבעים ולא רקעים לבנים משעממים, תתפרעו עם הפונטים והאימוג’ים (גם בגוף המייל ולא רק בכותרת) ותעשו שימוש בגיפים. כל אלה, במינון הנכון, יכולים לשדרג פלאים את מערך הדיוור הישיר שלכם.

direct_email_marketing_3

4. עבירות נמוכה

יש לכם רשימת תפוצה ענקית? נהדר. אבל האם כל ההודעות שנשלחו גם נמסרו או נקראו? זה מחזיר אותנו אל הסעיפים הקודמים – הקפידו על רשימת נמענים מעודכנת שאושרה על ידי הלקוחות והשתדלו לייצר תוכן איכותי על בסיס קבוע כדי להרגיל את הנמענים שלכם להודעות שכיף לקרוא ולפתוח.

direct_email_marketing_4

5. ויז’ואל מותאם מותג ומושך את העין

רוצים למשוך את תשומת לב הקורא? שימוש בסטטיסטיקות הוכח כאחד הכלים הפרסומיים היעילים ביותר. בטח ובטח כשמדובר בנושא שהוא הבטן הרכה של הישראלי הממוצע – לשלם יותר ממה שצריך. תוסיפו לזה תמונה שמזוהה עם המותג שלכם, ממש כמו שביטוח ישיר עשו עם שתי הציפורים בחלק העליון של המודעה, ויש לכם נוסחה מנצחת. בנוסף, בחלק התחתון של המודעה יש כפתור בולט שמניע לפעולה.

direct_email_marketing_5

6. הנעה לפעולה

דיוור ישיר שאינו כולל הנעה לפעולה לא יוביל לרכישות. הקפידו על כפתור הנעה לפעולה שלא ניתן להתעלם ממנו ואחוזי ההמרה שלכם ישתפרו פלאים. הנה דוגמא נהדרת מהאתר BOMBAS. מעבר לכפתור בולט מאוד בתחתית העמוד, יש כאן כותרת מאוד פשוטה ומזמינה שאומרת “הזמן חבר וקבל גרביים בחינם”. כל כך פשוט ובחינם? הקלקנו.

direct_email_marketing_6

7. אינטגרציות

דיוור ישיר בשנת 2019 כולל כמה חידושים מעניינים ויעילים. אינטגרציות היא אחד מהם. למעשה, כמעט כל הפעולות במערכת האוטומציה הן אינטגרטיביות ומאפשרות חיבור בין ערוצי השיווק השונים. אינטגרציות עם טפסי הרשמה ודפי נחיתה למשל, מקשרת בין מערכת האוטומציה שלכם לטופס ההרשמה שנמצא באתר האינטרנט או בדף הנחיתה אליו הובלתם. אינטגרציה עם מודעות לידים מאפשרת ליצור אוטומציה אך ורק ללידים שהגיעו דרך הפייסבוק. ניתן גם לבצע אינטגרציות באמצעות שירותים כמו Zapier ובכך לחבר ולסנכרן בין מערכת האוטומציה שלכם למגוון רחב של מערכות אחרות.

direct_email_marketing_9

8. דיוור ישיר אוטומטי

חשוב מאוד לשלב הודעות אוטומטיות במערך הדיוור הישיר שלכם. למשל: תוכלו להגדיל את הסבירות לרכישה על סמך נתונים של לקוחות ותזכורות על הפריטים שהם עשויים לפספס במקרים של נטישת עגלה. מומלץ לבחור קופי קליל, ידידותי וכיפי שידחוף את הלקוח לסיים את הרכישה ולא כזה שילחיץ אותו. חשוב שהאוטומציות יהיו פרסונליות ככל הניתן. ברגע שלקוח מקבל פנייה אישית שמברכת אותו על ההצטרפות, או שולחת לו ברכת יום הולדת, הוא מרגיש שהפנייה אליו היא ישירה ולא עוד תוכן שיווקי מעייף. שלבו את שם הנמען בכותרת ואפילו בגוף המייל ותראו איך נתוני פתיחת המיילים שלכם משתפרים פלאים.

direct_email_marketing_7

לסיכום, דיוור ישיר הוא עדיין אחד הכלים הכי רלוונטיים שיש כיום בעולם השיווק, במיוחד בשנת 2019. התקדמות והתפתחות המערכות בשנים האחרונות הופכות אותו לכלי רב עוצמה. בשביל להפיק מהדיוור הישיר שלכם את המקסימום, חשוב להקפיד לנסח נכון את הניוזלטר או המודעות ולנצל את מאגר כתובות הדואר האלקטרוני של הלקוחות באופן הנכון ביותר. שלבו תוכן איכותי וויז’ואלים בולטים שמושכים את העין, זכרו להניע לפעולה ואל תשכחו אוטומציות ואינטגרציות. עשיתם את כל זה? צפו לשיפור חד באחוזי ההמרות שלכם.

 

קראו מאמרים רלוונטים נוספים:

6 טיפים לשיפור אחוזי ההמרה של דפי הנחיתה שלכם

10 דוגמאות לניוזלטרים אביביים ומוצלחים בתחום האי-קומרס

איך לבחור מערכת אימייל מרקטינג אוטומטית וחכמה לצרכים השיווקיים שלכם