4 טיפים קטנים לעיצוב הניוזלטר של המותג שלכם

לניוזלטר החודשי שלכם יש יתרונות ברורים, אתם משתמשים בו לעדכן את הנמענים שלכם על מבצעים, הנחות, חידושים או שירותים נוספים שהמותג שלכם מספק. כפי שכבר הצגנו בעבר, ניוזלטר שעובד טוב יציג לכם החזר גבוה מאוד על ההשקעה כיוון שעלויות האימייל מרקטינג הן בין הנמוכות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

בין הגורמים החשובים ביותר בהצלחת הניוזלטר היומי, שבועי או חודשי שלכם, תמצאו את העיצוב. אם בעבר לימדו אותנו לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו, היום גולשים מסתכלים קודם כל על הקנקן ורק אחרי זה מחליטים אם מתחשק להם להציץ בתוכו. העבודה העיצובית כוללת התמקדות בחלק הויזואלי, בתוכן הכתוב וחוויית המשתמש של הלקוחות הניגשים לקרוא את הניוזלטר.

הנה כמה טיפים חמים לעיצוב הניוזלטר המתאים לקהל היעד שלכם: 

  1. כולם אוהבים חתולים, לא?

זה נכון, תמיד קל ליפול למלכודת התוכן שפונה לקהל היעד בעל המכנה המשותף הנמוך ביותר ולהניח על כל קבוצות הנמענים שלנו שכולם אוהבים חתולים, את עומר אדם או את חוף הים.

כאן נכנס החלק הטכני של עיצוב הניוזלטר שלכם, פרסונליזציה (התאמה אישית של דיוור אלקטרוני).

לא חשוב מה המותג שלכם מוכר, סביר להניח שגם בתוך קבוצת הנמענים הנישתית שלכם, תאלצו לייצר סגמנטציות פנימיות, למשל, שימוש בבלוק תוכן דינמי שיראה ללקוחות שהזמינו פיג’מת באטמן לגברים, מוצרים נוספים עם דמויות של קומיקס או לחילופין מוצרים נוספים המתאימים למגדר הגברי ולא שמלות לנשים או נעלי ילדות. באותה מידה, ניתן לחלק את קהל היעד ע”פ איזור מגורים, טווח גילאים ועוד.

סגמנטציה מהסוג הזה תעזור לכם לעצב ניוזלטר מותאם יותר לפני שבכלל התחלתם לחשוב על העיצוב הויזואלי או לכתוב את התוכן עצמו.

לדוגמא: רשת הקוסמטיקה ‘אפריל’ מדוורת ניוזלטרים רלוונטיים ע”פ מיקום הנמענים – ניוזלטר שמספר על הטבה בלעדית בהרצליה, נשלח אך ורק ללקוחות שסימנו את הרצליה כמיקום רלוונטי להן:

april 1

  1. ארוך מדי, לא קראתי

הביטוי ‘אמ”לק’ לא סתם הומצא בתקופת הדיגיטל, לאף אחד אין זמן או סבלנות לקרוא תכנים ארוכים, בוודאי שלא בניוזלטרים השיווקיים שמציפים את האינבוקס שלהם.

אז תתחילו בצמצום התוכן ככל האפשר ובאותה נשימה, תוודאו שהמסרים הויזואלים מאוזנים היטב והנמענים לא מתפזרים בתוך הדיוור שלכם ומאבדים את הפואנטה האמיתית לניוזלטר.

נכון, יש לכם מאות ואולי אלפי מוצרים למכור באתר, ואנחנו יודעים איך זה, כל ספק שעובד עם המותג שלכם רוצה סלוט בניוזלטר השבועי (כי הם יודעים שמשם מגיעים הרווחים הגדולים) וסביר להניח שגם הבטחתם לעשרות ספקים שהם יהיו אלה שיופיעו בניוזלטר הקרוב. אבל במקרה הזה, אל תיפלו למלכודת ה”תפסת מרובה לא תפסת”.

הנה דוגמא מעולה לניוזלטר מעוצב בפשטות וגם פרסונלי כפי שהסעיף הראשון מציע:

(כותבת המאמר במקרה הציצה בדיוק על האוברול המדובר יום לפני שקיבלה את הניוזלטר)

express 2

  1. קצת נעים בעיניים

בעולם האי-קומרס אנחנו קונים עם העיניים, תיאורי מוצרים כמעט אף פעם לא יהיו רלוונטים להחלטת הנמען אם להקליק או לא להקליק על הבלוק בניוזלטר או על המוצר באתר. לכן חשוב להציג תוכן כמה שיותר מסודר, עם אימג’ים כמה שיותר מובנים וסידור אסתטי.

הנה כמה טיפים לתוכן ויזואלי טוב:
– יכול להיות שיש לכם 10 אימג’ים למוצר – תציגו רק אימג’ אחד ורק את הטוב ביותר בניוזלטר

– השתמשו רק באימג’ים חדים במיוחד, באיכות הגבוהה ביותר

– הימנעו משימוש באימג’ים “שאטרסטוקיים”, תתנו לנמענים להרגיש את האותנטיות שלכם

– השתדלו לשמור על השפה השיווקית והמיתוגית שלכם זהה בין ניוזלטר לניוזלטר

*טיפ קטן נוסף – אם יש מספר עיצובים עליהם אתם מתלבטים (עמוס יותר או פחות, צבעוני יותר או פחות) תרגישו חופשי לעשות A/B טסטינג ולראות מה עובד טוב יותר עבור קהל היעד שלכם.

לדוגמא, הניוזלטר הזה של סטארבאקס (חתוך בחצי, אגב) הוא אמנם ארוך יחסית אבל כל גלילה מציגה אימג’ נעים, ייחודי למותג וכזה שמתכתב עם הנראות הכללית של הניוזלטר ואיזון כמעט מושלם בין טקסט לויזואל.

starbucks 3

  1. זה עבד בהארי פוטר

כולם אוהבים תמונות זזות, גיפים וסרטוני וידיאו. זה מושך את העין ולעיתים משעשע מאוד. גם אם המוצרים שלכם הם מוצרים טכנולוגיים ומורכבים וקהל היעד שלכם מוגדר כבוגר ורציני, תמיד אפשר לשעשע.

במידה ובחרתם בגיף, ההמלצה שלנו היא להתמקד בגיף אחד, יותר מדי תזוזה על המסך גם יכולה להסיח את דעת הנמענים וגם להכביד על הניוזלטר עצמו ולא לטעון אותו באופן אופטימלי ובמהירות הנוחה לגולשים.

via GIPHY

לסיכום, אחת המטרות של ניוזלטר קבוע (בין אם אתם חברת אי-קומרס או מוצר טכנולוגי) היא לשמור על ערנות ועניין מצד הנמענים שלנו, להזכיר להם שאנחנו חיים, בועטים ושהמותג שלנו לא יפסיק להפתיע אותם כל עוד הם ימשיכו לפתוח את הניוזלטר שלנו. יש הרבה שיטות ודרכים לייעל את אחוזי הפתיחה של הניוזלטרים אבל חשוב לוודא שגם אחרי שעבדנו קשה וגרמנו להם לפתוח אותו, אנחנו רוצים שהם יישארו, יקראו ויקליקו הלאה לאתר שלנו.