5 טיפים ליצירת לוגו לעסק שלך

פתחתם עסק ואתם רוצים להתחיל להפיץ את הבשורה, לפרסם אותו ולגייס לקוחות – אבל מאיפה מתחילים?
גיבוש שפה ויזואלית הוא אחד השלבים הראשונים שאתם צריכים לעשות לפני היציאה לדרך. עיצוב לוגו לעסק ובחירת פלטת צבעים מתאימה יעזרו לכם ליצור אחידות עבור כל האלמנטים הוויזואליים השיווקיים בעסק שלכם, מהדיוורים שתוציאו ללקוחות ועד לפיד האינסטגרם.

מה זה לוגו ולמה אתם צריכים אותו?

לוגו הוא הסמל שמייצג את העסק שלכם ועוזר לקהל שלהם לזהות אתכם מבין ההמון. הוא יכול להיות מורכב מתמונה וטקסט, או כל אחד לחוד, וכשהוא עשוי נכון הוא נחרט כל כך עמוק בתודעה של הקהל עד שלא צריך לציין את שם המותג או העסק.
לוגו של חברה יכול להתאפיין בסימן, צורה, סמל, או כיתוב בפונט מיוחד, הוא מגיע באריזות שונות אבל מטרתו היא להעביר מסר פשוט: מי אתם.

הירשמו לאקטיב טרייל

בעולם הדיגיטלי של היום, הקהל מוצף כל הזמן בשפע של מסרים מתוכם הם צריכים לברור את מה שרלוונטי ומדויק להם. לוגו נכון ושפה ויזואלית ברורה ומגובשת, יעזרו לכם לבלוט ולקהל שלכם לזהות אתכם ואת העשיה שלכם. בנוסף, עסק שמשקיע באלמנטים הגרפיים שלו משדר אמינות ומקצועיות, ובסופו של דבר יגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לסמוך עליכם יותר.

יצירת הלוגו יכולה להתבצע על ידי מעצב גרפי, בד”כ בחבילת מיתוג כוללת שמתייחסת גם לשפה הויזואלית של אלמנטים נוספים כמו כרטיסי ביקור ודפי מכתבים. אפשרות נוספת וזולה יותר היא דרך נותני השירותים של FIVERR, שם תוכלו לקבל תוצרים במחירים זולים יותר אך מומלץ לבחור את הספקים בקפידה. אם אתם בכל זאת רוצים לנסות לעצב לוגו לבד, תוכלו להיעזר בתוכנות כמו CANVA שמאפשרת לכם לעבוד עם טמפלטים מוכנים ולהתאים אותם אליכם, עיצוב לוגו לבד הוא משימה לא פשוטה אבל אפשרית, רק צריך להיות ממוקדים.
מעבר לכך, אם תחפשו אתר ליצירת לוגו תיווכחו לגלות כי יש אופציות אין סופיות, חלקן חינמיות, חלקן בתשלום אך הן אמורות לתת לכם כיוון ראשוני.
לא משנה מה בחרתם, כדאי שתדעו כיצד לבחור לוגו לעסק שלכם, התהליך והחשיבה מאחורי הלוגו הם החשובים, לא יודעים איך להתחיל? בשביל זה אנחנו כאן.

canva logo builder

אספנו עבורכם כמה טיפים ליצירת לוגו לעסק שלכם

כדי שאתם תהיו ממוקדים יותר ותגבשו כיוון ראשוני החלטנו לתת לכם דוגמאות ללוגו שסביר להניח שאתם מכירים,
הדוגמאות הללו ימחישו לכם כמה בחירת לוגו לחברה היא אולי תהליך ראשוני, אבל רק בדיעבד מבינים כמה שזה תהליך משמעותי.
תעברו על הדוגמאות, קבלו השראה ותוכלו לצאת לדרך.

1. החליטו על סוג הלוגו הנכון עבורכם

האם אתם רוצים שהלוגו שלכם יהיה תמונה, טקסט, או שאתם בכלל רוצים להמציא סוג של אייקון שייצג את העסק שלכם? אם אתם בוחרים בלוגו שהוא טקסט – משמע, שם העסק הוא הלוגו עצמו – שם המותג שלכם ייכנס לתודעה מהר יותר, מכיוון שזה מה שאנשים יראו ויזכרו. 

אם תלכו על האופציה של תמונה כלשהי – כמו למשל התפוח של אפל – קחו בחשבון שלאנשים ייקח קצת יותר זמן להכיר את שם המותג. לכן רצוי שבשלב הראשון שם המותג כן ילווה את הלוגו ועם הזמן והחשיפה תוכלו להישאר עם התמונה בלבד.

אם אתם בוחרים באופציה של אייקון – כמו למשל ה-V של נייקי, מומלץ לעשות זאת עם מעצב מקצועי שידע לקחת את החזון שלכם ולהמיר אותו לכדי אובייקט גרפי שבאמת עובד ומשדר את מה שחשבתם עליו.
זכרו, יצירת לוגו היא תהליך שהתוצאות שלו מלוות אתכם שנים קדימה, בעזרתו אתם מצטיירים במחשבת הלקוח וממותגים בצורה מסוימת.

2. בחרו צבעים שמשדרים את המסרים הנכונים

בבואכם לבחור צבע ללוגו (ובכלל צבעוניות לעסק שלכם), כדאי שתחקרו קצת על תורת הצבע. בשלב המיתוג אתם כבר אמורים לדעת מה המסרים והערכים של המותג שלכם, ורצוי לבחור את הצבעים המייצגים בהתאם. כך למשל אם תרצו להעביר תחושה נינוחה ורגועה, יתאימו לכם גווני ירוק או כחול בהיר, ואם אתם רוצים לשדר תעוזה או יוקרה יתאים דווקא הצבע השחור.
אחרי שתבחרו את הצבעוניות ללוגו שלכם, תוכלו לבנות סביבה את שאר הצבעוניות שתשמש אתכם לחומרים השיווקיים שלכם. כלי שימושי שיכול לעזור לכם עם זה הוא Coolors: באתר הזה תוכלו לקבל השראות לפלטות צבעים שנוצרו על ידי משתמשים אחרים, או להשתמש במחולל שיציע לכם צבעים משלימים על פי הגוון שתזינו למערכת.
כל לוגו של חברה מכיל בתוכו את צבעי המותג, חשבו על הצבעים שמאפיינים את המותג שלכם ומשדרים ללקוח את הערכים שלכם.

color logos

3. ודאו שהטקסט קריא

זכרו שהמטרה של הלוגו היא להיטמע בתודעה של מי שנחשף אליו. ברוב המקרים, הלוגו שלכם יופיע בקטן (אם מדובר למשל בכרטיס ביקור או בדף נחיתה) או במקומות שרואים מרחוק (כמו שלטי חוצות למשל) ועליכם לשים לב שהטקסט שמופיע בו יהיה תמיד קריא. בחרו פונט שיהיה קריא, ובגודל מתאים כך שהשם של העסק שלכם אף פעם לא יתפספס.
בנוסף, כדאי לשים לב שאתם לא משתמשים ביותר משני פונטים ללוגו,זה יעזור לכם לשמור על מראה נקי וברור.

4. שמרו על עיצוב נקי ופשוט

מאותן הסיבות שצוינו בסעיף 3, כדאי לזכור שהלוגו הוא לא המקום לריבוי פרטים. קחו בחשבון שהלוגו שלכם יכול להופיע במקומות שונים ובגדלים שונים ולכן אם תעמיסו בפרטים – הם כנראה ילכו לאיבוד בוריאציות שונות. עיצוב נקי ופשוט יגרום לכך שהלוגו שלכם יראה אחיד, לא משנה באיזו טכניקה של הדפסה או גודל הוא מודפס.
שימו לב שחלק מהעיצוב הנקי מתייחס גם לפלטת הצבעים: אל תעשו שימוש ביותר מ-3 צבעים עיקריים ללוגו, והעדיפו שימוש בצבעים חלקים ולא בטקסטורות.

sony logo example

5. צרו לוגו שיזכרו

החשיפה שתקבלו באמצעות הלוגו תהיה באמצעות חזרתיות: ככל שאנשים יראו אותו יותר, כך המודעות שלכם לעסק או המותג שלכם תגדל. לכן חשוב ליצור לוגו זכיר, כזה שברגע שרואים אותו מיד מזהים למי הוא שייך.
בין אם תעשו את זה באמצעות אלמנט כמו איור או אייקון, או בעזרת משחק מילים או עיצוב מחדש של הפונטים – נסו ליצור לוגו כזה שמשאיר חותם.
אחד היתרונות של שימוש באייקון או תמונה לצד הטקסט, זו ורסטיליות השימוש בלוגו: תוכלו לעשות שימוש באייקון לצד טקסט, או רק אייקון ובכך להתאים את הלוגו למקום בו הוא אמור להופיע. לחלופין, תוכלו לעשות שימוש בוריאציות שונות של הלוגו ב-A/B טסטינג  ולראות האם אחת מהאופציות משפיעה טוב יותר על הקהל.
חשוב לשים לב שאתם זה אתם, אל תנסו להיות דומים למשהו אחר, צרו ייחודיות שתזכיר אתכם ולא מותג אחר, כן, עיצוב לוגו לעסק קטן או גדול הוא חשוב מאוד, אבל אל תאבדו את הזהות שלכם.

הנה כמה דוגמאות ללוגואים שיווקיים מצויינים:

1. בול פגיעה – TARGET

טרגט היא אחת מהרשתות הקמעונאיות המוכרות ביותר בארה”ב, עם למעלה מ-1,800 סניפים בארה”ב בלבד. בחודשים שלפני הקמת החנות הראשונה, מנהל השיווק של הרשת התחבט עם הצוות שלו בין כ-200 שמות אפשריים. בסופו של דבר, הם בחרו בטרגט: כמו שתפקיד החץ לפגוע במרכז לוח המטרה, כך המטרה שלהם לפגוע בול בכל מה שקשור לקמעונאות, שירות, מחויבות לקהילה, מחיר וחוויית הלקוח הכוללת בחנויות.
הלוגו של טרגט הוא דוגמה ללוגו שממחיש בצורה ישירה את שם המותג, וגם הוא התפתח עם השנים. בשנת 1968 הלוגו עוצב מחדש: כמה מהעיגולים הפנימיים ירדו, ושם המותג ירד – זאת במטרה לפשט את הלוגו ולהפוך אותו לסמל זכיר יותר עבור החברה.
יצירת לוגו לעסק יכולה להעביר את כל הערכים של המותג בנקודת המפגש הראשונית.

Target logo example

2. לוגו עד הבית – FedEx

פדקס היא אחת מחברות השליחויות הגדולות בעולם, והלוגו המקורי שלה עוצב בשנת 1974. הלוגו החדש יצא לאור לצד שינוי שם החברה – שינוי שנועד לשדר משהו הרבה יותר נקי ופשוט.
הצבע הסגול נשמר מהלוגו המקורי, ואליו הוסיפו את הצבע הכתום לצד שימוש בחלל הלבן מסביב לאותיות. 

הלוגו של פדקס הוא דוגמה לאחד כזה שמופיע לא רק בדיגיטל או על מוצרי נייר פיזיים, אלא גם על כלי תחבורה גדולים כמו מטוסים ורכבים – והוא עדיין עובד.
קל לפספס אותו, אבל החץ החמקמק שנוצר בין האות E ל-X מסמל במדוייק את מה שהחברה עושה:
מעבירה מכתבים, חבילות וסחורה מנקודה אחת לאחרת.

fedex logo

3. גם באופנה – Levis

הלוגו של ליווי’ס, מותג הג’ינסים הותיק והידוע, הוא דוגמה מצויינת להתפתחות של לוגו לאורך השנים.
הלוגו המקורי של החברה הוא בכלל פרשנות מאוירת של פרסומת שלהם, שהופיע על פאצ’ העור שהוצמד לכל ג’ינס של החברה. באיור רואים שני סוסים שהולכים לכיוונים הפוכים שביניהם ג’ינס של החברה. 

המסר הוא שהמכנסיים חזקים ועמידים כל כך שהם לא יכולים להיקרע. למעשה, בין השנים 1873-1928 עד שהחברה שינתה את שמה, כולם התייחסו למותג בתור “מותג שני הסוסים” (The two horses brand).
levis old logo example

בשנת 1967 הלוגו עוצב מחדש והפך למה שאנחנו מכירים היום: מעין כנפי עטלף בצבע אדום עם שם המותג עליו. צורת הלוגו מייצגת את תפירת הכיס האחורי של הדגם הידוע של החברה, ה-501, והצבע האדום מייצג את התווית הקטנה שהוצמדה לכל ג’ינס כשהחלו לצוץ להם חיקויים בשנת 1936.
עם הזמן ליווי’ס לא חששו לתת פרשנויות חדשות ללוגו ולהניח לו להתפתח עם החברה, ואף העניקו ללקוחות שלהם אפשרות לעצב את הלוגו בהתאמה אישית.
ליווי’ס היא דוגמא לכך שתהליך בחירת לוגו לעסק הוא לא בלתי הפיך. כן הוא קריטי וחשוב לזהות המותג אבל תמיד אפשר לבצע שינויים ולשפר.

  levis simple company logo

בסופו של דבר, לוגו הוא הסמל המייצג את המותג או העסק שלכם בכל תהליך שיווקי שתנקטו בו. חשוב להשקיע בו מחשבה, וזיכרו שכמו העסק שלכם – גם הלוגו יכול להתפתח ולהשתנות עם השנים. 

הירשמו לאקטיב טרייל

לקריאת מאמרים נוספים:

בניית תכנית עסקית: כך תעשו את זה נכון

בניית אתרים: 5 הפלטפורמות הטובות ביותר לשנת 2020

10 כלים מצויינים לשיווק עסקים קטנים באינטרנט