להעיר לקוחות מרבצם: 6 דוגמאות למייל Win back מוצלח

למרות שהצלחתו של קמפיין אימייל מרקטינג תלויה בהמון מדדים חשובים – כולם עדיין נוהרים למדד שיעורי הפתיחה. גם אם לא מדובר בשיקול רציונלי, אפשר בהחלט להבין מדוע הוא פופולרי כל כך: מספר הלקוחות שפתחו את המייל משקפים את התמורה להשקעה שנכללה בהפקת הקמפיין וככל הנראה יקבעו בהמשך הדרך את הצלחתו. אחרי הכל, איש לא רוצה לחוות התעלמות מצד המנויים הנכללים ברשימת התפוצה ולפני שמתחילים לספור את הכסף, כדאי לראות על מי הקמפיין עבד ובאיזו תדירות. לא מדובר במשימה פשוטה: מנויים יכולים להתעלם מכמה סיבות – כולן מדירות שינה מעיניו של מנהל השיווק באותה מידה. ואולם, לא הכל אבוד. 45% מהמנויים בכל רשימת תפוצה יגדילו את מעורבותם אם יקבלו את אחד המיילים החשובים ביותר באוטומציה: מייל Win back.

מה זה בעצם מייל Win back?

מייל שתרגומו החופשי לא בהכרח מעיד על מהותו (לא תמיד זה מסתיים בניצחון), אבל הוא בהחלט מסייע להעיר לקוחות שנכנסו לתרדמת ולהראות להם את המסלול הנכון אל הקופה הראשית. מי ששואל למה בעצם לא להשקיע בלקוחות חדשים? הרי לקוח שלא קנה כבר חודש ימים כנראה יודע מה הוא עושה, אז למה לשכנע אותו בעצם? ובכן, המספרים לא מותירים מקום לספק: הסבירות שלקוח חדש יבצע רכישות מאתר חדש מסתכמת ב-20% לעומת לקוח קיים שהסבירות לרכישה מזנקת ל-70%.  יש מספר דרכים לשגר מייל Win back ללקוחות – ולכל אחת מהן את היתרונות שלה. רגע לפני חג הפסח המתקרב וחגיגות הקניות שהוא מביא עמו, הנה 7 הצעות למייל Win back מוצלח שיעורר את הלקוחות מחדש.

1. מייל “זוכר אותי?”

יכול להיות שהלקוחות שלך לא מכירים אותך מספיק טוב? או לפחות כמו שחשבתם שהם מכירים? אם זה המצב, אז כדאי לרענן את זכרונם ומהר. מייל “זוכר אותי” הוא הזדמנות נהדרת לגלות להם מה חדש אצלכם על המדף, בבלוג ובעמוד המחירון. לא צריך לתת קופון או לשלוף את מבצעי המכירות האגרסיביים ביותר, פשוט להעלות את רמת המודעות למותג וערכיו.

2. מייל המלצה על מוצר

בואו נודה על האמת: רוב הלקוחות לא מתחילים את הבוקר עם קריאה של הקטלוג שלך וכדאי מאוד להציף את המוצרים במייל מסודר. מייל ההמלצות הוא חשוב מאוד וכדאי שהוא יהיה פרסונלי ומבוסס על נתוני החיפוש שלהם או על נתוני החיפוש האחרונים. מייל ההמלצה יכול להיות מופץ לפני הפצה של מייל חשוב נוסף: מייל ממליצים בסושיאל.

גם לקוחות רדומים עדיין לא אוהבים לפספס הזדמנויות טובות. מייל Win back של ריינאייר

3. מייל תמריצים

המייל הזה הוא הקלף הגלוי של כל מותג, אבל לא כולם ממהרים להשתמש בו מחשש לאפליית לקוחות קיימים. מייל המכיל הנחות, קופונים והטבות ללקוחות רדומים יכול להיות קצת בעייתי אם יופץ לקהלים הלא נכונים, אבל מי שמשתמש בו בתבונה – יכול לגזור לא מעט קופונים.

4. מייל משוב

הלקוחות שלך רדומים ואין לך מושג למה? אולי פשוט כדאי לשאול אותם ישירות. שליחת סקר שביעות רצון הוא מהלך אמיץ, אבל יש בכוחו לסייע באיסוף מידע ובטיוב תהליך קבלת ההחלטות בהמשך הדרך. למעשה, הלקוחות כבר מצפים לקבל את הסקר ומתייחסים אליו ברצינות. נכון שלא כל הלקוחות הרדומים יפתחו אותו מיד, אבל אלה שכן ישיבו יוכלו להוות מדגם מייצג לסיבה האמיתית.

5. מייל ההזדמנות האחרונה

גם לקוחות רדומים עדיין לא אוהבים לפספס הזדמנויות טובות. הנחת המוצא של כל איש שיווק צריכה להיות שהם רואים את המיילים בתיבה אבל לא טורחים לפתוח אותם. לכן, מבצעי הזדמנות אחרונה עשויים להיות אטרקטיביים ולהציף את תחושת הבטן היחידה שחזקה יותר מהסיכוי להרוויח: הפחד להפסיד.

6. מייל פרידה

בני האדם לא אוהבים שינויים – גם אם לעתים הם ממש מינוריים. ההנחה הזאת מלווה לא מעט לקוחות שחוששים שמישהו יזיז את הגבינה שלהם, אפילו שלא נגעו בה הרבה זמן. מייל פרידה עובד בדיוק על הקטע הזה: לשחרר את מי שלא מגלה מעורבות כאקט של הרגע האחרון. מה גם שהסרה יזומה של נמענים תשפר את העבירות ותחזק את המוניטין בקרב ספקית המייל. כל מה שצריך זה רק לעשות את זה נכון ולאפשר להם להתחבר מחדש בקלות.