למדו מה הלקוחות שלכם חושבים עליכם עם מערכת הסקרים

כבעלי עסק חשוב שנדע מה הלקוחות חושבים על המוצרים והשרותים שלנו. פידבק מהלקוחות עוזר לנו להבין איפה נקודות החולשה שלנו ולנסות לשפר אותן. לעיתים שיחה עם לקוח יכולה להציף לנו בעיה או רעיון שלא חשבנו עליו לפני.

שימוש בסקרים מאפשר לכם לשפר הישגים במגוון תחומים ולהשיג יתרונות מול המתחרים. הדו”ח הסטטיסטי שנקבל יאפשר למנהלי שיווק, לאנשי המכירות ולמקבלי ההחלטות בחברה ללמוד על הלקוחות ולהעניק שירות טוב.

מערכת סקרים לעסקים

התאימו את הסקר לקהל היעד

הצלחת הסקר תלויה בהיענות גבוהה מצד הלקוחות וביעדים שהצבנו לעצמנו. ישנן מספר צעדים שנוכל לעשות כדי להגביר את ההענות לסקר:

פסקת פתיחה

אם הצלחתם לשכנע לקוח להגיע לעמוד הסקר, בין אם באמצעות שליחת הסקר במייל ובין אם באמצעות פרסום בפייסבוק– אז כבר עשיתם חצי מהדרך. עכשיו זה לשכנע אותו להשקיע מספר דקות מזמנו לצורך מילוי הסקר. נעשה זאת בעזרת פסקת פתיחה קצרה. ישנם מספר גישות לשכנוע הלקוחות להתחיל ולמלא את הסקר.

פנו ללב של הלקוחות שלכם

עליכם לזכור כי אתם מבקשים מלקוחות להקדיש זמן יקר ואנרגיה כדי להשיב על הסקר, במיוחד אם הכנתם סקר ארוך ומקיף. אם החלטתם לא להעניק תשורה על מילוי הסקר (לדוגמה שובר הנחה או פרס שיוגרל בין המשתתפים במילוי הסקר), קחו בחשבון שאתם נשענים על היענות הנמענים מטוב לבם ומרצונם החופשי.

לכן, כדאי להתחיל את הסקר עם הסבר מדוע הוא נחוץ וחשוב לכם, אך בעיקר להסביר למשיבים מדוע הסקר חשוב עבורם, וכיצד מילוי הסקר יסייע להם בעתיד לקבל שירות טוב יותר.

סמנכ”ל התוכן של קימאמה מסכם את פעילות הקיץ של התכנית ומזמין את צוות המדריכים לענות על סקר קצר.

סקר שביעות רצון

ציינו מהו הזמן הנדרש למילוי הסקר ואת אורכו

כדי להימנע ממקרים בהם המשתתפים מגלים כי הסקר נמשך ונמשך עד אין קץ, כדאי לציין כבר בראשית הסקר מהו אורכו אחרת רבים עלולים לנטוש אותו באמצע.
ניתן לציין כמה זמן נדרש למילוי הסקר ואם הסקר ארוך- חלקו אותו למספר עמודים שבראשם סטטוס בר המציג את קצב ההתקדמות.

בנוסף, בסקרים ארוכים כדאי להוסיף משפטים כמו הגעתם לחצי, תודה על השתתפותכם ונשמח אם תמשיכו עד הסוף, או לציין כי נותרו עוד חמש שאלות לסיום הסקר וכדומה.

בסקר של מכללת ספיר מצויין שמילוי הסקר אורך 5 דקות ובין המשתתפים תערך הגרלת פרסים.

 

סקר סטודנטים

הציעו תשורה מעניינת

ככל שהסקר שלכם יהיה ארוך יותר או ככל שהלקוחות שלכם פחות רגילים לאינטרקציה ישירה עם המותג שלכם, כך הצעת פרס לאחר מילוי הסקר ישכנעו את הלקוחות להתחיל ולסיים את הסקר שלכם.

קבוצת המועדונים זאפה נותנת ללקוחות ערך כפול- גם אפשרות לעזור ולהשפיע על ההופעות שהקבוצה תביא מחו”ל וגם הזדמנות לקבל זוג כרטיסים לאחד המופעים. כך נוצר מצב Win-Win קלאסי. זאפה אף הגדילו והוסיפו שיש למלא את הסקר בתוך 24 שעות- דרך “הלחצת” הלקוחות והצבת דד-ליין ברור וקצר למילוי הסקר, כך יש יותר סיכוי שלקוחות ימלאו את הסקר במלואו.

סקר זאפה

כתבו סקר מעניין בשפה המתאימה למשתתפים

כאשר כותבים סקר תמיד נשאלת השאלה האם לפנות למשתתפים בגוף ראשון, האם להשתמש בשפה גבוהה וכו’.

אמנם סקר לא נועד למטרות בידור כיוון שיש לו תפקיד חשוב עבורכם, אך עדיין עליכם להימנע משפה יבשה וגבוהה מדי, ומעריכת סקר משעמם שעלול לגרום לנטישה גבוהה ולחוסר עניין.

חשוב להשתמש בשפה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים כדי למנוע בלבול, וכדאי להשתמש בביטויים המעודדים את המשתתפים למלא פרטים נדרשים. כמו כן, בשאלות קשות ומורכבות כדאי להוסיף עזרה כדי להסביר את השאלה למי שמתקשה לענות עליה.

יחד עם זאת נסו לחשוב על המותג שלכם, מה הוא מייצג ולמי הוא פונה.

קבלו רעיונות לסקרים

ביצירת סקר אנחנו יכולים לללמוד על טרנדים, לקבל פידבקים ולדבר עם מאסה של לקוחות בזמן קצר ובקלות. יחד עם זאת ישנם עוד שימושים שניתן לעשות באמצעות מערכת הסקרים של אקטיב טרייל:

אישורי הגעה– עם מערכת הסקרים של אקטיב טרייל תוכלו לייצר בקלות אישורי הגעה לכל מטרה וכולל סעיפים מפורטים שיעזרו לכם לרכז את כל המידע לקראת האירוע שלכם בצורה היעילה ביותר.

מערכת אישורי הגעה

אישורי הגעה

פידבק ארגנתם אירוע? ערכתם וובינר? בסיום האירוע תוכלו לשלוח סקר שביעות רצון למשתתפים כדי לדעת איך להשתפר לפעם הבאה.

מערכת סקרים באינטרנט

מערכת סקרים באינטרנט

פרסום ממוקד– “חצי מהכסף שאני מוציא על פרסום מבוזבז – הבעיה היא שאני לא יודע איזה חצי” (ג’ון וונאמייקר). רוצים להבין איך הלקוחות הגיעו אליכם? רוצים למקד ולצמצם את תקציב הפרסום שלכם? הוסיפו שאלה עם סימון מרובה כדי להבין איך הלקוחות שמעו עליהם.

יצירת סקרים באינטרנט

הגרלה– הכינו טפסי הרשמה להגרלות. מעבר ליתרון הפונקציונאלי והמערכתי של שימוש במערכת אקטיב טרייל כמערכת רישום, תוכלו גם להוסיף את הנרשמים לרשימת התפוצה שלכם.

סקר להגרלה

למדו על הקהל שלכם- בעזרת מערכת הסקרים תוכלו ללמוד קצת יותר על הקהל שלכם- בן כמה הוא, איפה הוא גר, באיזה תדירות הוא באינטרקציה עם העסק שלכם ומהן ההעדפות שלו בתחומים שונים שנוגעים לעסק שלכם. קבוצת זאפה נוהגת לבצע סקר קצר למצטרפים החדשים למועדון שלה כדי ללמוד מי הקהל שלה ואיזה הופעות הוא מעדיף לראות.

מערכת סקרים לעסקים

בחירת תשובות

ישנן מספר דרכים להציג את התשובות לסקר.

שאלת בחירה יחידה: אם ישנן מספר אפשרויות מוגבלות ומתוכן המשתמש צריך לבחור תשובה אחת, תוכלו להציג לו את התשובות ככפתורי רדיו (בלחיצה) או כתפריט נפתח.

בחירה יחידה

בחירת שעה בסקר

שאלת ריבוי בחירות: תוכלו לאפשר למשתמשים לסמן יותר מתשובה אחת מתוך מגוון אפשרויות.

שאלת בחירה מרובה

שאלת פרטים אישיים: כדי לשייך את תשובות הסקר ולחזור ללקוחות שלכם לאחר המילוי (במידת הצורך), ניתן להוסיף שאלות פרטים אישיים.

חשבו האם הסקר שלכם אנונימי, האם מתן הפרטים של הלקוחות שלהם הם הכרחיים להמשך התקשרות, או שהשארת הפרטים נתונה בידי המשתמש. אם ברצונכם להמשיך לדוור את העונים מאוחר יותר בהתאם לתשובותיהם, ממולץ לסמן את שאלת מילוי הפרטים כ”שאלת חובה”.

שאלון מילוי פרטים

מטריצת שאלות: תוכלו להכין מטריצת תשובות אם תרצו לבצע דירוג או סימון בצורה מרובה.

בחירת יחידה בסקרים במערכת אקטיב טרייל

בחירת מרובה בסקרים במערכת אקטיב טרייל

שאלה פתוחה: מאפשרת למשתמשים לכתוב בסגנון חופשי וללא הגבלה. ניתן לבחור בין שורה אחת או יותר.

מילוי פרטים מרובים בסקר

כמו שציינו קודם, בכל שלב תוכלו גם לבחור האם השאלה היא שאלת רשות או חובה. במידה ואתם מסמנים ששאלה מסויימת היא שאלת חובה, אין אפשרות לסיים את הסקר בלעדיה.

סיום הסקר עם אפשרות לביטוי עצמי

בחלק האחרון של הסקר כדאי להעניק למשתתפים אפשרות להביע את דעתם בעזרת תיבת “טקסט חופשי” כך שמשתתףיוכל להוסיף פידבק משלו. אגב, מפידבק זה תוכלו ללמוד רבות על הלקוחות, לגלות מה דעתם על החברה ומוצריה או שירותיה, ולשאוב רעיונות חשובים לייעול תהליכים בחברה.

אם נחזור לדוגמה של זאפה, אז בסוף הסקר הם מאפשרים לממלאים של הסקר לרשום שם של אמן שלא מופיע ברשימה כדי לקבל רעיונות חדשים להופעות מעניינות לקיץ הבא.

סקר במילוי עצמי ללקוחות

יש מגוון דרכים ורעיונות כיצד לסיים את הסקר. בעמוד התודה ניתן להשתמש במשפט כמו: “תודה רבה! השתתפותך חשובה לנו ואנו מתחייבים להתייחס לתשובותיך ולכל הערה והארה. בזכותך נוכל לייעל ולשפר את השירות עבורך בעתיד.”.

המשיכו לדוור בהתאם לתשובות

מעבר לתוצאות הסקר בעצמן, קבלת פידבק מהלקוחות והסקת המסקנות בנוגע לעסק שלכם, נסו לחשוב איך אתם יכולים למנף את התשובות בסקר להמשך התקשרות עם הלקוחות שלכם.

על-ידי הוספת שאלת “פרטים אישיים” לסקר שלכם, הפרטים האישיים של העונים לסקר שלכם משוייכים לתשובות שלהם. בדרך הזאת, במידה ותרצו לדוור להם הטבה מיוחדת שקשורה לתשובות הסקר- תוכלו לעשות זאת בקלות.

נאמר ואתם מפיצים סקר להורים אשר במהלכו אתם שואלים בני כמה הילדים של העונים לסקר- הרי שבשלב מאוחר יותר תוכלו לייצר דיוור ממוקד להורים עם ילדים בגיל מסויים (לדוגמא מוצרים לתינוקות).

רעיון נוסף לשימוש בשאלת פרטים אישיים היא להמשך התקשרות מאוחרת יותר: מעבר להכנסת העונים לרשימת הדיוור שלכם, תוכלו לייצר תיבה שמאשרת המשך התקשרות טלפונית.

סיום סקר

להפיק לקחים ולהשתפר כל הזמן

לסיכום, מערכת סקרים לעסקים היא כלי שיווקי חשוב ויעיל. סקרים מחזקים את הקשר עם לקוחות החברה ומעניקים להם תחושה כי דעתם חשובה. באמצעות הסקר תוכלו להפיק לקחים, לנתח מידע לגבי שירות או מוצר מסוים, לייעל את הפעילות בחברה, לבצע שינויים ארגוניים, לקבל החלטות עסקיות חשובות, ולהתחבר ללקוחות כדי לזכות ביתרון מול המתחרים.

יש לכם חנות וירטואלית? מוכרים ברשת? קבלו 5 טיפים מקצועיים להגדלת המכירות.

נשמע מעניין? פתחו חשבון בחינם.