מנהלי אתר אי-קומרס? הנה 5 דרכים ליצור קמפיין אימייל מרקטינג בולט

חודש נובמבר הגדול כבר מאחורינו ואם אתם מנהלים חנות אי-קומרס, סביר להניח שגם הרגשתם את העומס הרב, את העלייה המשמעותית במכירות באתר שלכם וגם כלקוחות, את ההצפה של תיבות המייל שלכם.

בשנים האחרונות עסקים רבים רואים עלייה משמעותית של רווח מערוצי קניות אונליין. בארה”ב, לדוגמא, הסטטיסטיקה מעידה על עלייה של כ-75% ברווחים משנת 2014 ועד היום.

כאן בישראל המצב מעט שונה, אמנם ההשפעה המערבית מאוד מהותית בשנים האחרונות וכמעט אין עסק שלא מכוון למבצעי נובמבר (בלאק פריידי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני והשופינג IL), השפה השיווקית שונה בתכלית. אם בארה”ב ובאירופה מכוונים לחודש נובמבר רווחי על ידי עידוד הקהלים לרכישת מתנות לחג, בישראל קיים עידוד לרכישה ללא סיבה נראית לעין מלבד הוזלת המחירים המשמעותית.

כאשר מדובר בתוכן ומסרים של צרכנות נקייה, עליכם לייצר קמפיינים משובחים במיוחד, וכדי לבלוט מעל כל היתר יש להשתמש בכמה שיותר כלים מתקדמים של אימייל מרקטינג לאי-קומרס ולמקסם את הרווחים מהקמפיינים שלכם.

אספנו עבורכם כמה ניוזלטרים שהצליחו לבלוט מעל כל השאר בחודש נובמבר האחרון:

1. בלאק פריידי לפני כולם –

ע”פ נתונים סטטיסטיים, מעל 90% מקהל הקונים אונליין בודק לפני את מגוון המבצעים המתקיימים בימי הקניות החמים של השנה.

חברת האופנה האמריקאית Express יידעה את לקוחות ה-VIP שלה כבר בבוקר יום חמישי שבחצות הלילה הם מוזמנים להציף את האתר אונליין:

black friday for ecommerce 1

2. השעון המתקתק –

מותגים רבים יצרו תחושת דחיפות אצל הנמענים על ידי הוספה של שעון שרץ אחורה וסופר את הזמן שנותר להנות מהמבצעים המטורפים שהם מציעים.

דוגמא מאתר התיירות Vueling (אופס, נגמר לנו הזמן!)

black friday for ecommerce 2

3. המחט בערימת השחת –

עודף מסרים שיווקים זו אחת הבעיות הכי גדולות בימי העסקים העמוסים של נובמבר, לכן, אחת הטקטיקות המדויקות במיוחד הן לבחור עבור הנמענים שלכם במה להתמקד (למרות שכל האתר שלכם כנראה נהנה מהוזלת מחירים משמעותית).

טיפ! שדרגו את הניוזלטר על ידי שימוש בבלוק תוכן דינמי, מסננים וקבוצות דינמיות כדי ליצור תוכן מדויק יותר עבור הנמענים שלכם.

לדוגמא, מרמלדה מרקט דיוורו מספר ניוזלטרים לאורך שבוע המבצעים הארוך של סוף נובמבר, אבל במייל הבלאק פריידי הם החליטו להתמקד דווקא בפריטים מסוימים כדי להקל על הנמענים, במסווה בחירת העורכת.

black Friday for e-commerce 2

4. ה’מטריושקה’ של הניוזלטרים

אלא אם כן הנמענים שלכם נחתו החודש מהירח, סביר להניח שהם לא יופתעו מההצפה המשמעותית של מיילים עם מבצעים “מטורפים” בסוף נובמבר. מה כן אפשר לעשות? לחפש דרכים אחרות להפתיע אותם בגוף המייל.

טיפ! השתמשו בפיצ’ר הסמארט קוד כדי לצבוע את קהל הנמענים שלכם ולאסוף דאטה פרסונלית ודווקא כשהם הכי לא מצפים, הפתיעו אותם עם הטבה מיוחדת על המוצרים שהם הסתכלו עליהם באתר ולא רכשו, על ידי הוספת בלוק תוכן ייעודי בניוזלטר.

לדוגמא, בחברת ההלבשה התחתונה Soma, הוסיפו בלוק תוכן מסתורי בניוזלטר הבלאק פריידי הגנרי שלהם שהוביל אותי היישר לפריט שהצצתי עליו מספר פעמים בעבר ומעולם לא רכשתי, הפעם עם הנחה משמעותית.

black Friday for e-commerce 3

5. לא אמרנו כלום אבל אמרנו הכל

זה בלאק פריידי, הנמענים שלכם יודעים שיש לכם מבצעים אבל אולי לפעמים המבצעים לא מספיק טובים בשביל לקפוץ לאתר שלכם ולהזמין. לכן ניוזלטרים מבריקים ויזואלית, עם קופירייטינג חד אבל בלי מסרים אמיתיים, הם אלה שגורמים לנמענים שלכם להקליק ולהכנס לאתר. משם? זו כבר העבודה שלכם לדאוג שההטבות *באמת* משתלמות.

חברת האיפור Tarte הבריקה עם ניוזלטר בלאק פריידי שלא אומר שום דבר אבל גם אומר המון במקביל:

black Friday for e-commerce 4

והנה כמה טיפים אחרונים, אל תשכחו את כללי הבסיס של אימייל מרקטינג לאי-קומרס גם בתקופות הכי עמוסות של השנה כדי למקסם את הרווחים מכל מבקר ומבקרת בחנות האונליין.

  1. דאגו לאוטומציית עגלה נטושה – אם עשיתם את עבודת השיווק שלכם, גולשים רבים יגיעו לבקר בתקופות המבצעים העמוסות והרבה מהם גם ינטשו את עגלת הקניות שלהם. אוטומציית עגלה נטושה זה בדיוק מה שיכול להחזיר אותם לאתר שלכם.
  2. תשלחו מיילים לאחר רכישה – הצלחתם להמיר אחוז גדול מהנמענים שלכם? נפלא, אל תשכחו לשמור איתם על קשר גם אחרי עם מיילים שיכללו מוצרים משלימים, קודי קופון ועוד.
  3. תעוררו לקוחות רדומים – אל תפספסו את ההזדמנות לעורר את הנמענים הרדומים שלכם עם הטבות מיוחדות עבורם. לדוגמא: צרו אוטומציה מיוחדת עבור אותם נמענים שרכשו מכם בתקופת המבצעים אשתקד, הזכירו להם את חוויית הקניה אצלכם ושלחו להם קוד קופון מיוחד.

בהצלחה!