7 פודקאסטים מומלצים לאנשי שיווק בישראל

כל איש שיווק יודע שלא צריך להמציא את הגלגל מחדש כדי להרים קמפיין מוצלח, להשיג לקוחות וכמובן – בוס מרוצה. צריך רק ללמוד מנסיונם של אחרים, להבין איך הרעיונות שלהם יכולים להשתלב בחברה ולרוץ קדימה. ואיך לומדים? בפודקאסטים מובילים כמובן; מה שהתחיל בתור באזזוורד שעשתה עליה לארץ מארה”ב, הפך בשנים האחרונות לאפיק תוכן מרכזי ונוח ביותר. 

אבל הזמן שלכם יקר, נכון? יש המוני פודקאסטים להאזנה לאנשי שיווק ובכולם יש טיפים טובים. ואולם, חלקם מלאים בדיבורי סרק ורעיונות לא מעודכנים, אחרים עמוסים תוכן שעלול להיות מוטה, וכמה פשוט נשמעים כמו מסיבת פירגונים בין מנהלים – ולא כמו משהו שבאמת יעזור לכם לשפר יכולות וביצועים. לפניכם 7 פודקאסטים לאנשי שיווק, שלא יאכזבו אתכם. בכולם תמצאו טריקים שימושיים ואפס שטויות, וכולם יוכלו לשדרג את העבודה שלכם ממש מהיום. 

רשימת המומלצים: פודקאסטים לאנשי שיווק

1. לחובבי התכל’ס: 10 דקות על שיווק

מי: שרון חלבני 

מה: “פודקאסט שבועי על אסטרטגיות שיווק ושיטות עבודה שיעזרו לכם לנצח במשחק” 

היכן: אתר הפודקאסט

פודקאסט שיווק דיגיטלי שמביא עדכוני שיווק מקו החזית, ממש מתוך השוחות: שרון חלבני מארחת מנהלי שיווק מחברות שונות ומגוונות, שמספרים על קשיים ופיתרונות, אתגרים וטריקים שימושיים. חלבני מכירה היטב את שדה הקרב: עשר שנים עבדה בסוכנויות פרסום, שיווק וסטארט-אפים, וראתה שיש הרבה אנשי שיווק מבריקים שפשוט לא מקבלים במה למרות שהרבה אנשים יכולים להיעזר בהם. בין היתר, התארחו בתוכנית מומחי שיווק בכירים מאורקל, אינסטגרם, אינטל, Appsflyer, Any.do, פלייבאז ועוד. אהבנו את כמה שהתוכנית ממוקדת; אין פה חפירות וקישוטים, רק תיאורי מוצרים שימושיים, שיטות שאשכרה עובדות ופרשנויות קצרות. עשר דקות (לפעמים טיפה יותר) ותוכלו ללמוד המון על המחשת סיפור מותג, אימייל מרקטינג, שיפור ביצועים בכנסים ותערוכות, תחרות מול טיטאנים כמו פייסבוק וגוגל, שיווק SAAS, ניהול יצירתי של קמפיין ממומן, שיווק מערכת דיוור אלקטרוני ועוד. 

עשר דקות על שיווק

2. למי שלומד מטעויות: המנגל

מי: יוסי פורקוש וחגי גולדובסקי

מה: “יזמות, מיתוג, שיווק ודיגיטל”

היכן: לאתר הפודקאסט

“פודקאסט בלי קשקושים”, מציגים יוסי פורקוש וחגי גולדובסקי את התוכנית הוותיקה שלהם – ובצדק: המנגל הוא פודקאסט שיווק שלא עושה הנחות. בין היתר, מנתחים השניים לעומק טעויות שיווק ופאדיחות של מותגי ענק ומראים איך לא לפספס הזדמנויות. השפה היא הכי עניינית שאפשר, מה הופך את המנגל לנגיש וכיפי מאוד. זה פודקאסט לאנשי שיווק שאחד היתרונות הכי גדולים בו הוא העובדה שאינו מתמקד דווקא בחברות הייטק; תוכלו למצוא בו תוכניות שמספרות על מרקטינג ומיתוג גם בתחומים עם מנטליות אופליין – ישנו פרק שלם על שיווק במסעדות, למשל – מה שיכול להיות שימושי ביותר עבור איש שיווק שרוצה להתבלט בחברה שלו ולהצמיח אותה. כמו כן, החיבור החזק של מגישי המנגל עם תחום המיתוג מספק הרבה תובנות פסיכולוגיות שימושיות – מניתוח התנהגות צרכנים ועד חשיבותם של צבעים. תוכלו למצוא בתוכנית רעיונות טובים לקידום חברות משלל תחומים וללמוד כיצד להיזהר ממוקשים שונים, לגלות האם אתם צריכים דיוור אלקטרוני או דווקא קידום מובייל ע”ב מערכת לשליחת SMS ועוד. התוכנית ארוכה יחסית, שעה פלוס לכל פרק. 

פודקאסט המנגל

3. למי שלא מפחד מדאטה: CRM.BUZZ

מי: סלע יפה

מה: “שיווק, חוויית לקוח, טכנולוגיה ודאטה”

היכן: לאתר הפודקאסט

איך ומתי נכון להשתמש בקוקיז? איך לבחור מערכת לדיוור באימייל? איך נכון למדוד ביצועים של קמפיין, ומדוע רשימת תפוצה אחת מצליחה ואחרת נכשלת? CRM.BUZZ אמנם מתהדר בשם שלא בהכרח צועק “פודקאסט לאנשי שיווק”, אבל תמצאו בו המון טיפים שימושיים ביותר. מגיש אותו סלע יפה, מומחה לשיווק מכוון דאטה. זהו פודקאסט לבעלי עסקים שהקצב שלו קצת יותר איטי, מדוד ונינוח; הדגשים בו טכניים ותוכלו ללמוד בו פרקטיקות מעולות לבקרת איכות דאטה וכיצד ליישם אותן בקמפיין שלכם. בסופו של דבר, מדידה נכונה ומדויקת היא אחד הגורמים המרכזיים בהצלחה של כל עסק. בתוכנית מתארחים מומחי שיווק מרחבי השוק הישראלי ומוסיפים רעיונות וטיפים, ומסבירים כיצד להתמודד עם אתגרים שמציבות פלטפורמות עולמיות כגוגל, טרנדים משפיעים ועוד. כל תוכנית אורכת בין חצי שעה לשעה, ותספק ערך ברור לכל מי שמתעסק בשיווק מקוון. 

crm.buzz

4. להייטקיסטים וסקרנים: הייטק בפקקים 

מי: יזהר שי, אורי טולידאנו, נירית כהן, שקד דמבו, אורטל הבר, נתן לייבזון וקרין רביב 

מה: “יזמות, סטארט-אפים, טכנולוגיה והעתיד”

היכן: רדיו תל אביב | אצטדיון הסטארט-אפ | כלכליסט

פודקאסט ותיק ביותר שייסד יזהר שי ומצליח להישאר רענן ומרתק. הצוות הגדול והמגוון שלו מצליח למשוך את היזמים והמשקיעים הכי בולטים בישראל – ולשאול את כל השאלות הנכונות. בין היתר, התארחו בתוכנית אהרון אהרון, צחי וייספלד, עדי סופר תאני, יובל טל, ינקי מרגלית, גיגי לוי, יוסי ורדי ועוד רבים וטובים. אל תתנו לשמות הגדולים לבלבל: לא מדובר במין “משקיעים מפרגנים למשקיעים”, אלא בתוכנית ללא פוליטקלי קורקט, שמנתחת לעומק גם הצלחות וגם כישלונות ומותחת ביקורות כשצריך. כמו כן, תקבלו פרשנויות בנוגע לטרנדים חדשים או ענייני רגולציה שיכולים להשפיע על ארגונים בארץ ובעולם. אנשי שיווק יכולים ללמוד ממש מכל פרק – בין השאר, על נטוורקינג, הזדמנויות עסקיות, פתיחת דלתות בהייטק, שיווק ממוקד לקוח וניהול משימות בימי קורונה.  

הייטק בפקקים

5. לבעלי טעם אקלקטי: קליקבילי 

מי: יואל דורון

מה: “שיווק דיגיטלי, יזמות ופרסום באינטרנט”

היכן: אתר הפודקאסט

פרסום באאוטבריין, טריקים לאנשי PPC, יצירת סרטון למותג בלי לקרוע את הכיס ואפילו ניהול משברי שיווק – הפודקאסט של יואל דורון הוא ארגז כלים עצום ומגוון ביותר. הוא מתמחה בקריאייטיב, תוכן ואסטרטגיה למותגים, ויכול לספק לאנשי שיווק שורה ארוכה של טיפים שימושיים. בפודקאסט קליקבילי תוכלו להכיר פרקטיקות מתקדמות מפי אנשי שיווק בכירים שמתארחים בכל תוכנית, והם נוגעים בתחומים רבים מאוד – כך שווה לעבור על התוכניות ממש אחת-אחת; אורך הפרקים נע בין 20 ל-40 דק’. דורון מציע עוד תוכן שימושי ומעניין, למשל – פוסטים שמסבירים איך בכלל מקימים פודקאסט, לאנשי שיווק שרוצים לקפוץ על העגלה בקלות. 

קליקבילי

6. למי שמחפש תשובות: Ear Catcher

מי: מירן פחמן 

מה: “פודקאסט על פרסום, שיווק ותוכן עם נגיעה של קריאייטיב”

היכן: באתר הפודקאסט

איך משווקים עמותה? כיצד מונעים התנגשות בין הקריאייטיב והדיגיטל? האם משאבים כמו יח”צ הם באמת מדידים? בפודקאסט של מירן פחמן תמצאו המון תשובות להמון שאלות שלא ידעתם שמשפיעות עליכם. Ear Catcher העלה כבר כ-200 פרקים, בהם מדבר פחמן עם סמנכ”לי שיווק ומנהלים בתחום, אך גם עם מומחי זכויות יוצרים, אמנים, מנהלי קמפיינים פוליטיים ועוד הרבה מוחות חדים ומעניינים. היתרון הכי גדול של Ear Catcher, לצד קשת הנושאים הרחבה להפתיע, הוא העובדה שלכל פרק עמוד ובו תיאור מאוד מפורט של הנושאים שעלו בו – כך שתדעו בדיוק איזה ערך אתם צפויים להפיק פה. זה פחות רלוונטי כשתקועים בפקק ורק רוצים להאזין למומחי שיווק מדברים – אבל עדיין שימושי ונוח. הפרקים ארוכים, ונעים בין 50 דק’ לשעה פלוס – אך משתלמים מאוד. 

ear catcher podcast

7. למי שרוצה להתעדכן: טרגטת ניוז

מי: רוברט נחום ויורי שוב 

מה: “פודקאסט חדשות שיווק דיגיטלי”

היכן: לאתר הפודקאסט

הרבה תכנים מעניינים יש לקהילת השיווק טרגטת – אך פודקאסט החדשות הוא פיצ’ר מאוד מיוחד ושימושי, שמוזר שאין יותר מסוגו ברשת הישראלית: במקום להתמקד בטרנדים ומגמות, הוא מציג את התכל’ס – החידושים המידיים שמשפיעים על כל איש שיווק. למשל, פיצ’רים חדשים בפלטפורמות רלוונטיות של גוגל, אפל, פייסבוק ואחרות; שינויי מדיניות של חברות הענק, שעלולות לשבש את כלי המדידה שלכם; ותנודות בשוק השיווק, קרי מיזוג שירותים וחברות, רכישות וסוגיות רגולציה. מדובר בפרקים קצרים של 15 דק’, לצד סיכומים חודשיים. התועלת שתצמח לכם מהפודקאסט הזה עצומה – ביכולתו לעזור לכם להימנע מכשלי קמפיינים שנובעים מאי-ידיעה. בסופו של דבר, אף אחד לא רוצה להסתכל למנכ”ל שלו בעיניים ולהגיד “די, לא ידעתי שגוגל הפסיקו לתמוך בזה”. 

טרגטת ניוז

7. למי שאין לו זמן: בזמן שעבדתם

מי: דרור גלוברמן ודני פלד

מה: ״כל חדשות המדיה והדיגיטל שאולי פספסתם בזמן שעבדתם״

היכן: ספוטיפיי | אפל | מאקו

אנחנו יודעים שכשאנשי שיווק, זמן הוא המשאב הכי יקר שלכםזה שאף פעם אין ממנו מספיק. נוסיף על זה את העובדה שתחומי המדיה והדיגיטיל הם תחומים שמתקדמים ומתפתחים בקצב שיא וקיבלנו דיסוננס: מצד אחד, אתם לא רוצים להוריד את הרגל מהגז ומרגישים שכדי להישאר רלוונטיים, אתם חייבים להקפיד להתעדכן בחידושים האחרונים. מהצד השני, פשוט אין לכם מספיק זמן כדי לעקוב אחרי כל הפוסטים, הציוצים, הבלוגים והכותרות בתחום.

״בזמן שעבדתם״ מבקש לענות בדיוק על הבעיה הזו ולתת לכם סקירה שבועית של כל הכותרות החשובות בתחומי המדיה, החדשנות והדיגיטל כדי שתישארו מעודכנים בכל מה שחשוב. תורמות לו השיחות בין גלוברמן (העורך הראשי של ערוץ NEXTER במאקו ומגיש תכנית הטלוויזיה next בקשת 12) לדני פלד (שותף מנהל בקרן KDC של קבוצת קשת) שתמיד מציפות נקודות חשובות ומעניינות.

Dror Globrman and Danny Pelled

פודקאסטים מומלצים לאנשי שיווק באנגלית

לפניכם עוד שלושה פודקאסטים באנגלית, שלפעמים מדברים על טרנדים ומגמות שטרם הגיעו לקהל הישראלי – אך עדיין מלאים ברעיונות מעולים לכל איש שיווק, בדגש על מי שרוצה לכבוש את הגלובוס. 

Earphones headset

1. לציידי הפידים: Social Media Marketing

מי: מייקל סטלזנר

מה: “פודקאסט שעוזר לעסק שלך לנווט בג’ונגל המדיה החברתית עם סיפורי הצלחה וראיונות עם מומחי שיווק מובילים” 

היכן: אתר הפודקאסט 

כל מי שמצא את עצמו מנסה להרחיב או לייעל תוכנית שיווק במדיה חברתית צריך להתחיל להאזין למייקל סטלזנר. הוא יודע על מה הוא מדבר: מייסד חברת Social Media Examiner מתמחה במדידה וניטור ביצועים ברשתות חברתיות מאז 2009. הפודקאסט שלו ותיק מאוד – 451 פרקים – ומהווה אוצר בלום של טיפים ורעיונות לכל פלטפורמה חברתית שתוכלו לדמיין. סטלזנר ואורחיו מוצאים עוד ועוד כיוונים שימושיים עבור אנשי שיווק, כמו קידום ב-Quora, אסטרטגיות סטוריז חדשות, טירגוט בלינקדאין, צעדים ראשונים לקמפיין טיקטוק, מדידת יוטיוב חכמה ועוד. רוב האורחים שלו הם אנשי שיווק בעצמם, ולא רק מנהלים בכירים מחברות הייטק ואחרות; סטלזנר נותן את המיקרופון גם לאנשי שיווק זוטרים עם רעיונות מעניינים, כל עוד ביכולתם לשפר את אפקטיביות הקמפיינים שלכם ברשתות חברתיות. תוכלו למצוא בו המון רעיונות להרחבת תוכניות שיווק כדי להוציא את העיניים למתחרים, לשמח לקוחות ולתקוע דגל בפידים חדשים. הפרקים אורכים בין 45 דק’ לשעה ושווים כל רגע. 

recording a podcast

2. למאוכזבים מאנשי התוכן: Copyblogger FM 

מי: דארל וסטרפלט וטים סטודארט

מה: “תוכן שיווקי, קופירייטינג, כותבים פרילאנסרים ושיווק במדיה חברתית”

היכן: אתר הפודקאסט 

כל איש שיווק יודע שבלי תוכן נכון ואפקטיבי, הקמפיין יסתבך ויתייקר, יתעכב וייכשל; הפודקאסט האמריקאי הזה מעמיד את התוכן במרכז, בשלל רמות – מהדרך הנכונה לבנות שיווק מבוסס תוכן, דרך שיטות לייעול תוכן שיווקי קיים, ועד לגיוס כותבים ובניית תוכן שיתאים לפלטפורמה בה רוצים לעבוד. דארל וסטרפלט וטים סטודארט מחוברים לסוכנות הדיגיטל Rainmaker, ומציגים שורה ארוכה של טיפים שימושיים לכל מי שנמאס להתאכזב כשתשתית הקמפיין נבנית בצורה מעולה, אבל הביצועים מדשדשים בגלל תוכן בינוני. תוכלו ללמוד ב-Copyblogger FM איך להפעיל נכון את צוותי התוכן שלכם, כדי לבנות תוכניות חכמות יותר לקידום אורגני ולחסוך כסף לארגון. 

girl recording podcast

3. לכל מי שמבין אנגלית: Marketing over Coffee

מי: כריסטופר פן וג’ון וול

מה: “דיון שבועי על מה שחדש בשיווק”

היכן: לאתר הפודקאסט

אם אנגלית אינה בעיה ושיווק הוא התחום שלכם, שווה להקשיב לפודקאסט הזה. בגדול, אפשר לומר שהדגש הוא על SEO ו-SEM, אך Marketing over Coffee מציע עוד עולם ומלואו: יש פרקים שמספרים על רבדים טכניים כמו האינדוקס של גוגל וכלים מתקדמים, פרקים שעוסקים בהתמודדות עם אלגוריתמים חכמים ויישום כלי AI, ופרקים שמדברים על ניצול הזדמנויות שיווקיות. כמו כן, מארחים השניים מנהלי שיווק בכירים של מותגים גדולים שמחוברים בעצמם לשירותי שיווק – למשל, ווייז, גטי אימג’ס ועוד. בקצרה, אפשר להגדיר את Marketing over Coffee בתור ארגז כלים מורחב למנהלי מרקטינג. אורך הפרקים נע בין 20 ל-40 דק’, ואנחנו חייבים להודות שלפעמים שני המגישים קצת מתקשקשים וסוטים מהנושא – אך כל הפרקים כיפיים להאזנה וכוללים רעיונות ועצות שימושיות ביותר. לא פלא שהפודקאסט הזה קוצר שבחים מכל עבר מאז עלה לאוויר. 

microphone


נהניתם? מגניב! אולי יעניין אתכם גם: