איך בונים דף נחיתה בצורה נכונה?

נוסעים ונוסעות יקרים, כאן הטייסים שלכם. מקווים שנהניתם בחופשה, תודה שבחרתם לטוס איתנו. אנחנו מתקרבים אל היעד, אנא חזרו למקומותיכם והדקו חגורות, כי בקרוב נראה איך בונים דף נחיתה מוצלח, כזה שיטיס את העסק שלכם לשחקים.

בניית דף נחיתה
תמונה מספר 1:

רגע לפני שנראה איך לבנות דף נחיתה לעסק, ראוי להבין תחילה מהו בכלל דף נחיתה? ומה מייחד אותו מנכסים דיגיטליים אחרים?

הכירו: דף נחיתה

דף נחיתה הוא דף אינטרנט עצמאי שנועד לעודד לקוחות לבצע פעולה מסוימת וממוקדת אחת והוא מציג שירות מסוים או מוצר ספציפי. הוא נקרא כך מכיוון שמבקרים “נוחתים” עליו כחלק ממסע הלקוח שלהם בזירת האונליין, אחרי שלחצו על קישור במייל או ב-SMS, לאחר שלחצו על קישור בכתבה ברשת, הקליקו על מודעת פרסום או לאחר שערכו חיפוש של מילת מפתח ספציפית בגוגל.

בניגוד לאתרי אינטרנט שונים, בהם יש שפע של עמודים נוספים כמו: מאמרים, דפי מוצר או שירות, עמוד אודות החברה וכו’, שנחשבים – מסיחי דעת, בדף נחיתה יש עמוד אחד בלבד שמטרתו למקד את הגולש במסר העיקרי ולגרום לו לבצע פעולה כמו הקלקה על כפתור, רכישה וכו’.

אז מי יכול לעשות שימוש בדפי נחיתה?

מי לא?!

דפי נחיתה הם כלי שיווקי יעיל ומשתלם שיכול לשרת עסקים, ארגונים וחברות מכל תחום ומכל מגזר, יהא זה עסק בתחום המזון, חברת הייטק ובכלל כל עסק עצמאי  ועד עסק ענק עם אלפי עובדים.

יצירת דף נחיתה מאפשרת:

  • לאסוף לידים ולהגדיל את רשימת התפוצה
  • לאסוף מידע על הגולשים בדף
  • להגדיל מכירות
  • להירשם לוובינר, להרצאות, למועדוני לקוחות ועוד
  • להוריד תוכנה, קורס דיגיטלי או ספר אלקטרוני
  • ועוד

אז איך בונים דף נחיתה שיטיס את העסק שלכם לרקיע?

עכשיו נשאלת השאלה לא רק איך בונים דף נחיתה לעסק, כי בינינו לרוב העסקים יש היום לפחות דף נחיתה אחד, אלא איך לבנות דף נחיתה שייקח את העסק שלכם כמה צעדים קדימה ויאפשר לכם לעשות את הקפיצה העסקית שתמיד חלמתם עליה.

לפני כל, עובדים עם מערכת דפי נחיתה

נכון, בתיאוריה אם יש לכם קצת ידע טכני אתם יכולים לעבוד על יצירת דף נחיתה מאפס – בעצמכם. כנראה תצטרכו קצת עזרה ממעצבים גרפיים, לשלם גם לקופירייטרים ולמתכנתים ולהשקיע זמן, מחשבה ומשאבים. אבל במציאות כדאי מאוד להתחבר אל מערכת דפי נחיתה מקצועית ואוטומטית.

עם מערכת דפי נחיתה איכותית וידידותית למשתמשים ניתן לקצר משמעותית את זמן העבודה ולחסוך גם הרבה מאוד כסף. כך למשל, רוב המערכות לבניית דפי נחיתה מגיעות עם מגוון רחב של תבניות מעוצבות מוכנות לשימוש, כך שניתן לבחור תבניות מתאימות מתוך מאגר גדול ולהתאים את התבניות בקלות לצרכים הייחודיים שלכם. לא צריך מעצבים, אין צורך במתכנתים – הכול בתוך המערכת בפורמט פשוט לתפעול של גרירה-ושחרור (Drag & Drop).

ויש עוד לא מעט סיבות שבעטיין כדאי להתחבר אל מערכת דפי נחיתה מקצועית. לדוגמה, במערכת דפי הנחיתה שלנו באקטיב טרייל לצד מבחר גדול של תבניות מעוצבות, שניתן להתאימן בקלות, יש עוד שפע של פיצ’רים שיכולים להפוך דפי נחיתה גנריים למכונת מכירות משומנת, ביניהן:

רספונסיביות – רספונסיביות פירושה התאמת דפי הנחיתה לכל המכשירים, המסכים והרזולוציות. זה חשוב שלקוחות הגולשים בכל מכשיר יראו היטב את דף הנחיתה: במחשב, בטאבלט ובטלפונים ניידים.

במערכת דפי הנחיתה שלנו באקטיב טרייל, כל דפי הנחיתה רספונסיביים ומתאימים את עצמם באופן אוטומטי לכל המסכים, הגדלים והרזולוציות.

דפי הנחיתה רספונסיביים

אינטגרציה –מערכת דפי נחיתה מתקדמת מאפשרת אינטגרציה מהירה ופשוטה עם מגוון רחב של מערכות ותוכנות חיוניות בעסק למשל: מערכות CRM, רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, PayPal וגם גוגל אנליטיקס.

A/B testing – הפיצ’ר הזה בעצם מלמד משווקים איך בונים דף נחיתה מוצלח ואיך משפרים אותו תוך כדי תנועה. A/B testing בעצם מאפשר למשווקים לבדוק, אילו דפי נחיתה עובדים וממלאים את ייעודם ואילו דפי נחיתה עובדים פחות טוב וכדאי לעבוד כדי למקסם את התוצאות מהדף הספציפי. בעזרת פיצ’ר A/B testing ניתן לבחון יעילות של דפי נחיתה באופן כללי, אך גם ניתן לבחון את האפקטיביות של אלמנטים מסוימים בכל דף נחיתה. אפשר לבחון את היעילות של פונטים, תמונות, סרטונים, צבעים, עיצובים, טפסי הרשמה, מיקום של אלמנטים ויזואליים בדף הנחיתה ועוד. לאחר שיש מספיק גולשים שהגיעו לדף, בודקים אילו דפי נחיתה המירו ואילו דפי נחיתה לא הביאו את התוצאות המיוחלות, בודקים מדוע

ובהתאם למידע ונתונים משפרים כל הזמן את הקמפיין וממקסמים אותו.

טפסי הרשמה מוכנים לאיסוף פרטים ולידים. עוד יתרון שממתין למי שעובד עם מערכת דפי נחיתה ייעודית הוא שניתן לחולל במערכות אלו טפסי הרשמה בקלות רבה וכך להגדיל את רשימת התפוצה. במערכת דפי נחיתה המשווקים לרוב יכולים לבחור בקלות טפסי הרשמה מעוצבים ודינמיים ולשלב אותם בתוך דפי הנחיתה, כאשר המערכת מאפשרת לבחור את תזמון הטופס, את מיקומו ואפילו את האופן שבו הוא יוצג: טופס סטטי קבוע, חלון צף או פופ-אפ. בנוסף, קיימים פיצ’רים נוספים, המאפשרים לבצע מסעות לקוח אוטומטיים המוטרגים על ידי פעולה שקרתה בדף נחיתה. בעזרתה האדיבה של מערכת אוטומציות, אפשר למשל לשלוח באופן אוטומטי מייל או סמס, ללקוחות שנרשמו או ביצעו רכישה בדף, מיד לאחר שהשלימו את הפעולה הרצויה. לדוגמה: לקוחות שהשלימו רכישה דרך דף הנחיתה שלכם יקבלו הודעת “תודה שרכשת אצלנו, ההזמנה שלך התקבלה בהצלחה”. הודעה זו אולי נראית בנאלית, אבל היא מרגיעה את הלקוחות שזה עתה חשפו גם את הפרטים האישיים שלהם וגם את פרטי כרטיס האשראי שלהם. בתמונה מספר 5, למטה, אפשר לראות דוגמה נפלאה לטופס הרשמה יפה, מושך ומשכנע. טופס ההרשמה של אתר Tumblr לא רק אסתטי הוא גם קצר וכולל מעט שדות למילוי כדי לא להרתיע לקוחות בשל תהליך הרשמה מייגע וארוך.

דוגמה לטופס הרשמה של חברת Tumbler
תמונה מספר 5: דוגמה לטופס הרשמה של חברת Tumbler. הטופס מעוצב יפה, נקי, יש בו מעט שדות למילוי וניכר שהושקעה מחשבה גם בתוכן.

לאחר מכן, משקיעים בזיהוי קהלי יעד ויצירת מסרים פרסונליים

עד כה דנו בשאלה איך בונים דף נחיתה מקצועי בודד, אולם בפועל רוב המשווקים צריכים שיהיו להם כמה דפי נחיתה, ונסביר גם מדוע. אם יש לכם עסק אתם בוודאי מוכרים כמה סוגים של מוצרים או שירותים. עם זאת, כל שירות/מוצר מתאים לקהל יעד מסוים אחר. אם ניקח לדוגמה חנות אופניים, אז בחנות יש אופניים לילדים, לפעוטות, למבוגרים, לרוכבים מקצועיים, לחובבים, יש אופני נשים ואופני גברים. לכן, מומלץ מאוד ליצור כמה וכמה דפי נחיתה, לכל קהל יעד ובכל אחד מדפי הנחיתה לצקת תוכן פרסונלי מתאים. אם נחזור לחנות האופניים שלנו, אז מומלץ להכין דף נחיתה אחד לנשים ובו להציג אופני נשים ומסרים שמדברים לנשים. בנוסף, כדאי להשקיע גם ביצירת דף נחיתה ייעודי לאופני ילדים, לאופני גברים, דף לחובבי רכיבה ודף נחיתה אחר לרוכבי אופניים מקצועיים. הרעיון הוא פשוט – ככל שדף הנחיתה יתאים יותר לקהל היעד וידבר את שפתו של קהל היעד, כך גדל הסיכוי שהלקוחות יבצעו את הפעולה הרצויה לכם. וזה גם מה שהלקוחות מצפים כיום מחברות וממותגים. ממחקר שנערך לאחרונה על ידי MARKETING DIVE עולה כי 71% מהלקוחות אונליין מעדיפים פרסומים ומסרים פרסונליים שהותאמו להם באופן אישי.

אם נתבונן לרגע בתמונה מספר 6 נראה את דף הנחיתה של אוניברסיטת קפלה ((Capella University המציג דוגמה מעלפת לדף נחיתה שקהל היעד שלו הוא נשים בלבד. אפשר לראות שהתמונות בדף הנחיתה הן של נשים, הכותרת הראשית מדברת על שילוב בין פנאי וקריירה – נושא שמדבר ללב של נשים רבות, והתוכן כולו מותאם לנשים, מה שמגדיל את שיעורי ההמרה של דף נחיתה.

דוגמה לדף נחיתה שהותאם באופן פרסונלי לקהל יעד נשי מבית היוצר של Capella University

תמונה מספר 6: דוגמה לדף נחיתה שהותאם באופן פרסונלי לקהל יעד נשי מבית היוצר של Capella University.

 

השלב הבא ביצירת דף נחיתה ממיר: משלבים הנעה ברורה לפעולה

נראה כי אי אפשר לענות על השאלה איך בונים דף נחיתה מנצח מבלי לתת מקום של כבוד להנעה לפעולה. הנעה לפעולה (Call To Action) הוא מונח מתחום השיווק שנועד להסביר ולעודד לקוחות לבצע פעולה ספציפית: לרכוש, להוריד, להירשם וכו’. המטרה של הנעה לפעולה היא לעורר תגובה מיידית. כך לדוגמה, אם עובדים על יצירת דף נחיתה על מנת שלקוחות ירכשו מוצר דרך דף זה, אז חשוב מאוד לציין באופן ברור ובולט שזו הפעולה שיש לבצע. זכרו שאין להניח שהלקוחות הנוחתים על הדף שלכם מבינים מה עליהם לעשות. צריך להנחות אותם וללוות אותם יד ביד בדרך להשלמת הפעולה. את התוכן המניע לפעולה אפשר לשלב בתחילתו של דף הנחיתה, באמצע הדף וגם בסוף, כך שלקוחות יוכלו לבצע רכישה, הרשמה או הורדה ברגע שהכי מתאים להם, מבלי שיצטרכו לגלול את הדף או לבזבז זמן בחיפוש אחר כפתור הקניה, טופס ההרשמה או לחצן ההורדה.

הנה דוגמה נוספת לשילוב של קריאה לפעולה. בדף הנחיתה של חברת כרטיסי הברכות GiftRocket אפשר לראות את הכפתור החום במרכז הדף הקורא ללקוחות “לשגר כרטיס ברכה”. הכפתור בולט, ברור ונמצא במרכז והלקוחות מבינים מהר מאוד מה צריך לעשות.

דוגמה לשילוב נכון של הנעה לפעולה בדף הנחיתה של חברת  GiftRocket, המתמחה בכרטיסי ברכה

תמונה מספר 7: דוגמה לשילוב נכון של הנעה לפעולה בדף הנחיתה של חברת  GiftRocket, המתמחה בכרטיסי ברכה.

לבסוף, דואגים לבניית אמון והעצמת מערכת היחסים עם הלקוחות

כדי שלקוחות יקבלו החלטה להשאיר את פרטיהם האישיים ואת פרטי האשראי שלהם צריך לשכנע אותם שהם מוסרים את פרטיהם לחברה אמינה, מהימנה וישרה. לכן, אחד האתגרים הניצבים בפני משווקים הוא בניית מערכת יחסים המבוססת על אמון. עכשיו אתם בטח שואלים איך בונים דף נחיתה שיעורר אמון בלקוחות וישכנע אותם שבטוח להשאיר פרטים אישיים?

התשובה, אולי תתפלאו, דווקא די פשוטה:

  • הקפידו לציין פרטי התקשרות בדף הנחיתה. ציינו בדף הנחיתה שלכם טלפון, מייל, כתובת, וואצאפ, קישור לעמוד ברשתות החברתיות או כל אמצעי קשר אחר. כאשר לקוחות רואים שיש דרך ליצור איתכם קשר, הם מסיקים שיש גוף אחראי שעומד מאחורי דף הנחיתה, שניתן ליצור איתו קשר אנושי בעת הצורך. כך שאם כרטיס האשראי חויב בטעות פעמיים או אם המוצר לא הגיע לבית הלקוח, אפשר יהיה לקבל מענה מיידי לבעיה.
  • שלבו את שם העסק ואת לוגו. מכיוון שדף נחיתה הוא עמוד אינטרנט עצמאי שאינו קשור לנכס דיגיטלי אחר, חשוב לזכור לציין את שם העסק וגם להוסיף את לוגו החברה לדף הנחיתה. זה יאפשר ללקוחות להכיר אתכם, לזכור אתכם לאורך זמן וזה גם חשוב למיצוב התדמית ולמיתוג העסק.
  • הוכיחו ללקוחות שבטוח לבצע פעולות בדף הנחיתה שלכם. אם בניתם דף נחיתה לעסק כי אתם מעוניינים שהלקוחות ירשמו, הבטיחו להם שהפרטים האישיים שלהם לא יועברו לאף גורם אחר. אם החלטתם על יצירת דף נחיתה לצורך הגדלת רכישות, הוכיחו ללקוחות שלכם שדף הנחיתה מאובטח בסטנדרט אבטחה המחמיר ביותר ושפרטי כרטיס האשראי של הלקוחות מוגנים ובטוחים, ואם אתם מוכרים מוצר אינטימי בדף הנחיתה, הבטיחו סודיות ודיסקרטיות. אבטחת העמוד מאוד חשובה ויש לה השפעה ישירה על המרות בדף, לא סתם פייסבוק הכריזה לפני כמה חודשים כי היא לא מאפשרת לקדם קמפייני המרות מעמודים לא מאובטחים.

אבטחת דפי נחיתה

תמונה מספר 8:

ראינו איך בונים דף נחיתה לעסק בצורה נכונה ואיך ממקסמים את הביצועים שלו, אך מומלץ מאוד להיות מעודכנים

בהתפתחויות חדשות בתחום. מערכות דפי נחיתה משתכללות כל העת ומתווספים אליהן עוד ועוד פיצ’רים ופונקציות חדשות, יש כל הזמן גם התפתחויות בתחום השיווק של דפי נחיתה, וכדאי מאוד לעקוב ולהיות עם היד על הדופק.

להתראות, ומקווים שתבחרו בנו גם בטיסה הבאה שלכם!