כל הסיבות לשלב הודעות סמס באסטרטגיית הדיוור האלקטרוני שלכם

בשנים האחרונות קיימות אינספור דרכים לתקשר באמצעות הודעות טקסט, החל מאפליקציית Whatsapp ועד לאפליקציית המסנג’ר של פייסבוק שמזמן הפכה ליישות עצמאית עם פיד סטורי נפרד. עם זאת, הודעות ה-SMS המסורתיות עדיין הכרחיות ונותנות תחושה שהן פחות חודרות לפרטיות לעומת ההודעות באפליקציות אחרות.

למעשה מרבית האוכלוסייה עדיין משתמשת בהן למגוון צרכים, כמו הודעות אימות לזיהוי חשבון כשכבת אבטחת מידע נוספת במקום סיסמא או כניסה חד פעמית, הודעות אישור ועדכון בנוגע לתשלומים או הודעות ממשלתיות ומוסדיות (בנק, דואר, משרדים ממשלתיים וכו’) או הזמנות דיגיטליות לאירועים ולפגישות עסקיות.

הסטטיסטיקה מעידה על כך שכ-90% מהודעות ה-SMS נפתחות תוך 3 דקות מרגע שדוורו, ורק על סמך הסטטיסטיקה הזו, שווה לקחת אותן בחשבון כשמנהלים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי.

דוגמא: המותג ‘IL Makiage’ מדוור הודעות סמס אך ורק כשמדובר בקמפיין שיווקי גדול ועושה זאת על ידי פניה ישירה ומספר מילים בודדות.

Ilmakiage sms marketing

הנה כמה יתרונות נוספים שאולי לא חשבתם עליהם:

  1. פנייה ישירה – לא קיים גורם צד ג’ שעלול למנוע את קבלת המסר מכיוון שניתן לשלוח הודעת SMS לכל לקוח במועדון הלקוחות או רשימת התפוצה שלנו אשר נתן לנו את אישורו לדיוור מסוג זה, בניגוד למסרים שמתקבלים מתוך האפליקציה אשר מחייבים את קיומה.
  2. אין תלות בגלישה סלולרית – נכון שב-2018 קשה לדמיין את עצמנו מתניידים ממקום למקום מבלי גישה תמידית וישירה לרשת האינטרנט בכל רגע נתון, אבל כשאנחנו בונים את האסטרטגיה השיווקית שלנו, אנחנו לא יכולים להסתמך אך ורק על אותם לקוחות בעלי חיבור סלולרי תמידי וחבילות גלישה בלתי מוגבלות. הודעות SMS לוקחות בחשבון כמעט את כל האוכלוסייה ולכן החשיפה גבוהה יותר.
  3. אין צורך בטלפון חכם – כמעט כמו בסעיף למעלה, יש לקחת בחשבון שקיימים מכשירים ניידים רבים בשוק אשר לא מציעים אפשרות קריאת דוא”ל או הודעת אפליקציה. עם זאת, כל המכשירים הללו מאפשרים דיוור וקבלת SMS ולכן מאוד חשוב לייצר אסטרטגיית sms חכמה שתתייחס גם לאוכלוסיות מגוונות כמו המגזר החרדי, קשישים וכו’.
  4. קריאה מהירה וגישה נוחה – הודעות SMS הן קצרות, במיוחד אם מדובר בעדכון שיווקי חשוב או הטבה מיוחדת שאתם רוצים לתקשר למגוון הלקוחות שלכם. אורך התווים משפיע על הזמינות ועל היכולת של הלקוחות לגשת למידע ולעבד אותו תוך מספר שניות קצר. בנוסף, רוב המכשירים הסלולריים מציגים הודעות SMS ממש על המסך ולכן שיעור פתיחת הודעות ה-SMS הוא הגבוה ביותר משאר מתחריו השיווקיים.
  5. זיהוי פשוט – האפשרות לשלוח SMS תחת שם המוען לבחירתכם מאפשרת זיהוי קל של הנמען ללא התעוררות החשד מצידם. בנוסף, עם רשימת נמענים מדויקת, תוכלו להוסיף את שמם הפרטי של הנמענים להודעות הרצויות ולייצר פניה פרסונלית יותר שתרגיש הרבה פחות כמו הודעת ספאם.
  6. קישוריות נוחה – הטמעת קישורים לעמודי נחיתה, הטבה או תוכן תאפשר לכם ניצול מלא של אסטרטגיית ה-SMS. חשבו על כך, אתם מקבלים חשיפה כמעט מלאה לתוכן הקצר והמדויק ולאחר מכן מגדילים את הסיכויים לפתיחת התוכן המלא יותר ולהמרה.

sms and email marketing

אז מהי הדרך הכי טובה לשילוב קמפיין SMS עם דואר אלקטרוני?

דיוור הודעות דרך מערכת לשליחת SMS ללא תלות במערכות הפעלה או מכשירים סלולריים, הנו דיוור נוח יותר ופשוט בהרבה מאשר שכפול הודעה אחת למספר נמענים מהטלפון הנייד.

הדרך הנכונה לייצר אסטרטגיה משולבת היא סנכרון רשימות התפוצה של המספרים הניידים עם רשימת הנמענים שלכם וכך להיות בטוחים שאף מסר לא יתפספס והמסע השיווקי שהלקוח שלכם יעבור דרככם, יהיה מלא ומדויק.

מערכת כזו תאפשר לכם אחוזי המרה גבוהים יותר על ידי שימוש בהתאמת שדות לצורך פנייה אישית, ניהול רשימות תפוצה מפולחות עם פנייה שונה ומותאמת לכל קבוצה ע”פ תחומי עניין או מיקומה במסע הלקוח או בשלב הרכישה, וכמובן, שימוש בקבוצות דינמיות יאפשרו לכם עדכון אוטומטי של סטטוס הנמענים בקבוצות אלה במידה ועברו משלב ה”מתעניינים” לשלב ה”רוכשים” וכו’.

טיפ קטן: דיוור הודעות SMS במועדים ייעודיים ומדויקים ללקוחות שלכם צריך להיות כמעט בגדר הברור מאליו, אל תפספסו את התאריכים החשובים וקשורים למוצר ולשירות שלכם, כמו – ימי הולדת, ימי נישואין, מועד הצטרפות, חגים ומועדים וכו’. בנוסף, משלוח של סקרי שביעות רצון באמצעות הודעות SMS מהווה יאפשר לכם לאסוף נתונים סטטיסטיים רבים יותר ולשפר את איכות השירות שלכם בעקבות המענה.

לסיכום, דיוור הודעות SMS מחזיק יתרונות רבים ושילוב שלהם יחד עם אסטרטגיית הדיוור האלקטרוני שלכם, בין אם אתם בתחום ה-B2B או ה-B2C, יכולה להקפיץ את אחוזי ההמרה שלכם ולייצר מסע לקוח מדויק ואישי יותר.

קראו עוד על מערכת האוטומציות של אקטיב טרייל:

איך להשתמש בהודעות SMS כך שיחמיאו לקמפיין הדוא”ל שלכם

אוטומציה של דוא”ל: הבחירה בין אימייל יחיד או סדרה