הפצת הודעות SMS היא שיטת שיווק נפוצה ואפקטיבית להעברת מסרים במובייל. שיעור הפתיחה של הודעות SMS עומד על 90% בתוך 3 דקות ולכן הרבה משווקים עושים שימוש בכלי הספציפי במידה ועליהם להגיע לקהל היעד שלהם עם מסר מיידי.
הפצת ההודעות מתבססת על מערכת לשליחת הודעות SMS המאפשרת שליחה לתפוצה רחבה ישירות מהמחשב לנמענים הרשומים במערכת – רשימת תפוצה הכוללת מספרי טלפון ניידים אליהם ניתן לשלוח הודעות מהמותג.
היום קיימות מגוון מערכות חכמות המאפשרות לשלב SMS כחלק ממשפך שיווקי שלם ולא רק כקמפיין בודד.
אז מה אפשר לעשות בעצם עם מערכת SMS:
SMS מהווה חלק אינטגרלי בשיווק של הרבה מאוד עסקים וארגונים ויש לו הרבה מאוד יתרונות בהשוואה לכלים אחרים (שדאגנו לפרט מטה), אז הנה כמה מהנקוודת שתוכלו לשלב בהם הודעות SMS:
- שיווק קלאסי – ניתן לעדכן משתמשים על מבצעים והנחות שמוגבלים בזמן, ביחד עם לינק שמוביל ישירות לעמוד הקטגוריה באתר המכירה שלכם.
הודעות תפעוליות – לעיתים קרובות תהיה שליחת הודעת SMS אפקטיבית יותר לעדכון משתמשים בתקלות, בעיות, חוסרים ופערים. בנוסף, פנייה כזו תיראה אישית וכל הנראה גם תתקבל בצד הלקווח באופן מיידי.
- שיווק אוטומטי– ניתן לשלב הודעות סמס כחלק ממשפכי לקוח אוטומטיים למשל: לעיתים גולשים בחנויות אונליין מוסיפים מוצרים לעגלת הקניות אך לא משלימים את הרכישה, בשלב כזה ניתן לשלוח הודעת סמס מיידית עם קוד קופון ולשכנע אותם לסיים את הרכישה. דוגמא נוספת היא ללקוחות שזה עתה ביצעו רכישה: ניתן לשלוח להם סמס עם פרטי העסקה, דבר שעשוי לשפר את חווית הלקוח ולהוסיף לתחושת הנוחות של הלקוח בכל שהוא יודע שהזמנתו התקבלה וכי היא מישהו עובד על זה בצד השני.
יתרונות השיווק ב- SMS:
- מיידיות -כפי שכבר ציינו 90% מההודעות שנשלחות נפתחות בתוך 3 דקות מה שאומר שזו הדרך האידאלית לשלוח מסר מיידי: כמו הודעות תפעוליות: ליידע את הלקוחות על תקלות, בעיה בחשבון הלקוח למשל ושינוי בשעות הפתיחה. כמו כן ניתן לשלוח הודעות שיווקיות ולשלב אותן כתמהיל השיווקי שלכם.
- מחירים– עלויות השליחה יחסית זניחות, בעיקר לאלו המשווקים לקהל ישראלי ולכן מומלץ לשלב SMS ולראות איך הנמענים מגיבים למסרים.
- נוחות – ניתן לשלוח הודעות ישירות מהמחשב בלחיצת כפתור, מה שהופך את השליחה למאוד פשוטה ומהירה.