מילון מושגים

יחס המרה Conversion Rate


יחס המרה הוא מינוח מעולם השיווק הדיגיטלי והאימייל מרקטינג המתייחס למדידת שיעורן של פעולות שהוגדרו כרצויות מתוך סך כמות המבקרים בדף נחיתה – אתר, חנות או כל נכס דיגיטלי מדיד אחר. כולל מדדי המרה – אותה פעולה שהוגדרה כרצויה (רכישה, הרשמה בטופס לידים, צפייה בסרטון וידאו, הרשמה לדיוור, הורדת אפליקציה וכיו”ב).

יחס המרה הוא מדד קריטי בבחינת משפך שיווקי (מלוא התהליך שהגולש עובר מרגע החשיפה הראשונית למוצר ועד שלב הרכישה). ככל שיחס ההמרה גבוה, כך המשפך השיווקי נחשב מוצלח.  

חישוב יחס המרה

זהו חישוב די פשוט המתבצע על ידי חילוק המספר הכולל של האינטראקציות (לדוגמה הקלקה על מודעה) במספר ההמרות שהוגדרו לפרק זמן מסוים. לדוגמה, אם 5 המרות מ-100 אינטראקציות, שיעור ההמרות יעמוד על 5%. שיעורי ההמרה משתנים מאוד לפי ענף ומודל עסקי.

מדוע שיעור ההמרה חשוב?

מעקב אחר שיעורי המרות מאפשר מדידת הביצועים של דפי הנחיתה והאתרים. הבנת יחס ההמרה מאפשרת לאמוד את הצלחת האתר ולזהות תחומים לשיפור. שיפור יחס המרה באתר מאפשר להשיג יותר מכירות בלי להשקיע בהגדלת כמות התנועה. ככל שיחס ההמרה ישתפר ויגדל, ניתן לנצל טוב יותר את תקציב הפרסום ואולי בהמשך אף לצמצם אותו.

איך משיגים שיפור יחס המרה?

תהליך זיהוי יעדי ההמרה, חישוב שיעורי ההמרה שלהם ואופטימיזציה שלהם הכרחית לשיפור יחס המרה באתר. שיעור המרה נמוך יכול להצביע על כמה בעיות:

 

עיצוב האתר או דף הנחיתה לא יעילים לביצוע המרות. חווית משתמש לא מספקת או זמן תגובה איטי יעיבו על ביצוע המרה. אחוז הנטישה (שיעור הגולשים שנטש את האתר בכניסה הראשונית) הוא אינדיקטור מצוין לדפים המצריכים שיפור לעומת דפים מוצלחים יותר. מה ניתן לעשות?

לשפר את העיצוב ואת חווית המשתמש באתר – תמונות מוצר באיכות גבוהה, כפתור בולטים מספיק, גודל גופן מושך ועיצוב כללי חשובים מאוד.

להשקיע בתכנים ובמיקרוקופי מוצלח – כותרות ברורות ולא מתחכמות מדי, תכנים מעניינים ורלוונטיים, תיאורי המוצר ענייניים ותמציתיים.

להימנע מאיסוף פרטים מעייף מן הגולשים, פעולה שמעייפת ומייאשת את הגולשים.

להבליט יתרונות המוצר/השירות – ככל שיתרונות המוצר יבלטו יותר ובייחוד אל מול המתחרים, כך יגדל הסיכוי להמרה.

 לזהות באופן מתמיד את האיזורים שבהם ניתן לשפר את שיעור ההמרה. הטכניקות המקובלות ליישום בדיקות של תכונות היא A/B Testing.

תהליך בדיקת שינויים באתר בגירסאות שונות לעתים קרובות, בכדי לזקק את הגירסאות המוצלחות יותר. או מפות חום המסמנות את “האזורים החמים” בהם מתרכז הגולש או תוכנות המציעות אנליזות מסוג זה.

ייתכן וההצעה אינה מתאימה למבקרים. לעתים מחיר המוצר או השירות יקר מדי או לא תואם את הערך של המוצר עבור הגולש. אם מדובר בפעולה ולא ברכישה ייתכן והיא אינה בעלת ערך מספיק לקהל היעד או שהוא חושד במניע נסתר. במקרה זה מומלץ לשקול מחדש את המחיר או את ערכו של השירות ולשנותם.