LTV = Customer Lifetime Value הוא אומדן ההכנסה הממוצעת שמותג יפיק מלקוח לאורך הזמן שבו הם באינטראקציה. ערך לקוח לא מסתכם בקניה בודדת ויש צורך בחישוב הכולל קנייה רכישה עתידית, רכישת מוצרים משלימים וכיו”ב. LTV הינו מדד מרכזי בצמיחה עסקית בדיגיטל. הוא עוזר למשווקים לבצע אופטימיזציה נכונה של תזרים הכנסה על ידי זיהוי וניתוח התנהגותו של הלקוח.
ערך ממוצע של רכישה X מספר הפעמים שהלקוח מבצע את הקנייה כל תקופת זמן X מספר תקופות הזמן למערכת היחסים עם הלקוח.
יחס ההמרה מבטא את שיעור הרוכשים מתוך כלל המבקרים באתר או באפליקציה. ככל שיחס ההמרה גבוה יותר כך הרווחיות עולה. חוזי של הרווחיות מחושב ע”י הכפלה של מספר הממירים בפרק זמן קבוע אותו נרצה לנתח (חודש או שנה) בערך הלקוח שלנו – ה-LTV.
LTV משקף את אומדן ההכנסה הממוצע שמותג יפיק מלקוח, וכל מותג ישאף לשפר ואף למקסם את הכנסותיו וכתוצאה מכך את רווחיו. ישנן כמה דרכים לשיפור מדד LTV:
שימוש במדד LTV מאפשר למותג לייעל:
– בחירת אסטרטגיות תמחור ממוקדות יותר
– לשפר באופן מתמיד את חווית המשתמש.
– לקבל החלטות צופות פני עתיד בנוגע להוצאה על מודעות. חיזוי LTV ממזער את הסיכון של הוצאה קטנה מדי והחמצת לקוחות פוטנציאליים או לחלופין בזבוז משאבים מיותרים על פרסום.
– להגביר נאמנות ושימור הלקוחות – מיקוד מאמצים במשתמשים עם LTV גבוה יותר יגביר נאמנות למותג.
– לעודד רכישות חוזרות ובכל להעלות את רווחיות.
לסיכום, פוטנציאל הרווח האפשרי שלכם הוא רכיב קריטי בקבלת החלטות עסקיות ופרסומיות – רוב מאמצעי השיווק כיום מתמקדים בלקוחות לטווח הארוך ולא ברכישות חד פעמיות.
צעירה הרוכשת זוג עגילים ממותג מסוים במשך 3 שנים בתדירות של 4 פעמים בשנה כאשר כל זוג עגילים עולה 100 שקל. תהווה LTV שערכו 1,200 שקלים. לעומתה אישה החוגגת יום הולדת תרכוש זוג עגילים מאותו מותג רק אחת ל-3 שנים בעלות של 120 ₪ למשך 9 שנים (כלומר רק 3 פעמים בכל התקופה המוגדרת) וה-LTV שלה יעמוד על 360 ש”ח בלבד ולכן אולי מאמצי השיווק של המותג ותקציב הפרסום שלו ימקדו מאמץ בקידום עגילים לצעירות ולא את לאירוע חד פעמי. עם זאת, אישה שתהיה מרוצה מהעגילים שלה תישאר נאמנה למותג ותשתמש במוצריו גם לצרכים האחרים כך שלא ניתן להתבסס רק על מדד LTV במקרה הזה.