Retention בשיווק משמעו שימור לקוחות – יכולת של מותג לשמר את לקוחותיו לאורך תקופה מסוימת. שימור לקוחות גבוה פירושו שלקוחות של המוצר או העסק נוטים לחזור, להמשיך לקנות או בדרך אחרת ולא לערוק למותג אחר. שימור הלקוחות מתחיל במגע הראשון שיש למותג עם לקוח ונמתח לאורך כל חיי מערכת היחסים. מאמצי שימור מוצלחים לוקחים בחשבון את כל מחזור החיים הזה.
היכולת של חברה למשוך ולשמר לקוחות חדשים קשורה לא רק למוצר או לשירות, אלא גם לאופן שבו היא משרתת את הלקוחות הקיימים שלה, הערך שהלקוחות תופסים בפועל כתוצאה משימוש במוצריה כמו גם למוניטין שהיא יוצרת בתוך השוק וברחבי המרשתת.
כלי שימור לקוחות יכולים לכלול הטבות מסוגים שונים (הנחות, מתנות או חבילות מותאמות אחרות) או מענה אנושי שישכך את אי-שביעות הרצון של הלקוח. יצירת נאמנות לקוחות שמה במרכז האסטרטגיה השיווקית סטנדרט גבוה באופן עקבי של שירות לקוחות כמו גם ערך ללקוח.
אסטרטגיית שימור לקוחות בכלל ובשיווק דיגיטלי בפרט, מצריכה שימוש במדד Retention – שיעור שימור הלקוחות. שיעור שימור לקוחות מודד את מספר הלקוחות שחברה מצליחה לשמר על פני פרק זמן נתון. זה מתבטא כאחוז מהלקוחות הקיימים של החברה שנשארים נאמנים בתוך מסגרת זמן זו.
חשיבות מדד זה גבוהה משום שיש לה השפעה על זיהוי הבעיות וההתנגדויות ויצירת מענה מדויק עבורן שיגדיל את המכירות, ה-ROI על פרסום ועל הרווחיות של האתר.
שיעור ה- Retention מחושב כך: בוחרים פרק זמן, מחשבים את סך הלקוחות שנשארו נאמנים לאחר פרק זמן זה מינוס מספר הלקוחות שעזבו מתחילת התקופה את התוצאה מחלקים במספר הלקוחות שהיו בתחילת תקופת המדידה. שיעור Retention טוב עומד על מינימום של 85% ברוב המקרים.