הודעה מרעישה! שיווק באמצעות SMS – גם בשנת 2019!

תשכחו מכל מה ששמעתם או ממה שאמרו לכם, החדשות המרעישות של 2019 הן שהשיווק ב-SMS לא מת! למעשה, הוא חי ובועט מתמיד, וגם בשנה הבאה עלינו לטובה, הוא ימשיך להיות אחד הכלים החזקים והיעילים ביותר בעולם המרקטינג הדיגיטלי.

עם ממוצע של מעל ל-90% של הודעות הנפתחות בתוך שלוש דקות מרגע שהגיעו ליעדן, שיווק באמצעות SMS מאפשר לנו גישה נוחה ומובטחת לנמענים שלנו עם מסרים קלילים, קצרים ונגישים, בקליק אחד פשוט. יתרה מכך, בשנת 2018 בלבד, ‘בובה דיגיטל’ מבית אקטיב טרייל, שלחה מעל 16 מיליון הודעות SMS למגוון הנמענים של הלקוחות שלה וסביר להניח שאם אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם עבדה נכון עם הכלי השיווקי הזה, גם אתם ראיתם מספרים דומים.

לכן, גם בשנת 2019 שווה להשקיע במערכת לשליחת SMS שתהיה נוחה ומקצועית, תאפשר אוטומציות, תשתלם מבחינת מחיר, וכמובן- תספק את הסחורה ותעזור לשפר המרות באופן משמעותי. גם לאחר ההשקעה במערכת כזו, חשוב לדעת איך לבנות נכון את הקמפיין, כך שיניב תוצאות.

הנה כל מה שצריך לדעת כדי להפוך את השנה הקרובה לשנת ה-SMS:

1. קמפיין בהסכמה בלבד

עם כניסת מדיניות ה-GDPR החדשה לחיינו בשנה שעברה, התרגלנו לקחת בחשבון את חוקי הפרטיות החדשים, גם אם לעיתים הם מגבילים, בכל הנוגע לנמענים שלנו. גם השנה חשוב מאוד לשים דגש על הדרישות של ה- GDPR, גם בכל הנוגע לקמפיינים ב-SMS ולהקפיד שכל הנמענים שלנו אישרו ומעוניינים לקבל מאיתנו הודעות לטלפון שלהם.

שווה לבחור במערכת לשליחת SMS שתאפשר לנו לשלוח אל הנמענים שלנו הודעות לאישור והסכמה, באמצעות מענה פשוט, כך שנוכל לצרף אותם לרשימת השליחה הרגילה שלנו, מבלי חשש לפגיעה בחוקי הפרטיות. למי מאיתנו שמשתמשים במערכת CRM, מומלץ לבצע סינון בהתאם לאישורים שקיבלנו מהנמענים שלנו ולוודא שרק אלו שאישרו קבלת הודעות, אכן יקבלו אותם.

2. שפה אחת – לב אחד

גם בקמפיין ה-SMS שלנו, מומלץ מאוד לבנות שפה אחידה ועקבית ולשמור עליה לאורך הקמפיין כולו. שווה להתאים אותה לשפה שבה מדבר המותג שלנו ולשמר אותה גם בין הודעה להודעה בקמפיין ה-SMS עצמו. השאיפה היא שהנמען שלנו ידע בדיוק מי אנחנו ומה אנחנו מציעים מיד עם פתיחת ההודעה, ולפעמים עוד אפילו לפני, רק מהצצה חטופה במסך.

שפה אחידה מחזקת את המיתוג שלנו ובעיקר מחברת את הנמען אלינו- הוא מכיר אותנו ואת האופן בו אנחנו פונים אליו, הוא אוהב את המותג ומרגיש איתו בנוח, ובעיקר- הוא לא מרגיש שמוכרים לו משהו, אלא שמציעים לו בדיוק את המוצר או השירות שהיה זקוק לו.

activetrail sms marketing example image

3. כאן אסור לקדוח!

גם אנחנו לא אוהבים תוכן ארוך ולא רלוונטי. לכן, כדאי להשקיע מחשבה במספר הודעות ה-SMS שישלחו לנמען, לסנן מסרים פחות חשובים או פחות מרכזיים, ולתכנן בדיוק איזו הודעת SMS תשלח לנמען, על מה ומתי. מכיוון שמדובר במסרים קצרים ונגישים וכן בשל העובדה שאחוזי הפתיחה הם גבוהים, מומלץ לשמור על הסמסים למסרים החשובים והממוקדים ביותר שחשוב להבליט בקמפיין, כאלו שאנחנו ממש חייבים לוודא שיגיעו אל הנמען שלנו בלי הפרעות ובלי תקלות ושיניעו אותו לפעולה.

4. לינק להסרה- לא כואב כמו שזה נשמע

אחת הדרכים הכי חשובות לשדר ללקוח כנות ושקיפות מבלי להתפשר על הביטחון שלנו במותג, היא להוסיף לכל הודעת SMS גם לינק שיאפשר לנמען להסיר את עצמו מרשימת הדיוור. אז נכון, זו גם חובה, אבל אם נעשה את זה נכון ונשלב את הלינק עם תוכן מותאם, בשפה המתאימה לקמפיין, נוכל לשמור על קו אחיד מול הנמען ולשדר מקצועיות ואחריות, גם אם הוא יחליט להסיר את עצמו מהרשימה. מעבר לכך, אם נשלח SMS בלי לינק להסרה, הנמען עלול להרגיש כלוא או דחוק לקיר, כאילו אין לו בחירה או אפשרות להחליט עבור עצמו, וזו בהחלט לא תחושה שאנחנו רוצים לעורר בנמענים שלנו.

activetrail sms marketing campaign

5. זמן תנועה – הנעה לפעולה

בסופו של יום, אין קמפיין שיווקי, משום סוג, שיכול לעבוד בלי כפתור הנעה לפעולה. אם אנחנו לא נכוון את הנמענים שלנו לעבר הפעולה שאנחנו רוצים שהם יבצעו, ההמרות ישארו בגדר חלום רחוק ודמיוני והקמפיין יהפוך לכשלון חרוץ.

גם כשמדובר על קמפיין SMS חשוב להשקיע מחשבה בפעולות שאנחנו מעוניינים שהנמענים שלנו יבצעו בשיתוף פעולה עם המותג, ובעיקר לקבל החלטות חד משמעיות על הדרך שבה נניע אותם לעבר ביצוע הפעולות האלו. אפשר לשלב את ההנעה לפעולה בלינק, בהזמנה לאירוע או לביקור בחנות ובעוד דרכים רבות ומגוונות, החוכמה היא לבחור את הדרך הנכונה, שמתאימה לפעולה ולמותג עצמו.

 

6. הרקדן האוטומטי שמקל על הקמפיין

ממש כמו במערכת דיוור אלקטרונית, גם במערכת למשלוח הודעות SMS ניתן לשלב אוטומציות שהופכות את החיים לקלים ופשוטים יותר, תוך כדי שיפור וייעול משמעותי של הקמפיין. מומלץ להשתמש באוטומציות האלו כדי לתזמן משלוח של הודעות SMS ולשלב גם טריגרים שיעבירו לנמען הודעה מותאמת, לאחר שביצע פעולות או התנהגויות שונות שהמערכת זיהתה אצלו, כך גם ניצור אצלו את התחושה שאנחנו מכירים אותו, יודעים מה מתאים לו ומציעים לו בדיוק את מה שהוא צריך ורוצה.

marketing by sms via activetrail

גם בשנה החדשה, חשוב לזכור שקמפיין SMS הוא כלי יעיל, נוח, וקל לתפעול שעוזר לנו להרים קמפיינים מדוייקים וחזקים- שעובדים! קמפיינים עם הודעות SMS הם חלק בלתי נפרד מכל קמפיין שיווקי נרחב ומתאימים לכל ומוצר או שירות, ואם נדע להשתמש בהם בחוכמה- הם יספקו לנו אחוזי המרה גבוהים, קמפיינים מוצלחים ובעיקר- נמענים מרוצים.