דף נחיתה בחינם: כלים וכללים לעיצוב דף נחיתה שיקלו עליך את העבודה

אגדת האופנה קוקו שאנל, טענה שכל אישה צריכה לפחות שמלה שחורה קטנה אחת בארון.
איילי-נדל”ן גורסים – בהשראת כותרת הספר של הסופר אשכול נבו – שכל בית צריך מרפסת.
ומה אומרים מומחי שיווק? ובכן, אנחנו טוענים שלכל עסק, חברה וארגון צריך להיות לפחות דף נחיתה מוצלח אחד.

למה? פשוט מאוד, כי עסקים זקוקים לזרימה קבועה ומתמדת של לקוחות כדי להתקיים.
ומאחר שבמסגרת 30 ימי ההתנסות במערכת אקטיב טרייל תוכלו לראות בעצמכם כמה קל לבנות דף נחיתה בחינם, שווה לבדוק על מה אנחנו מדברים.

 

דף נחיתה בחינם

עכשיו אתם בטח אומרים רגע, רגע, רגע, למה בעצם צריך להשקיע גם בדף נחיתה אם יש לנו אתר?
ובכן, אין זה משנה אם יש לכם כבר אתר אינטרנט תוסס, בלוג בועט, או עמוד פייסבוק או אינסטגרם שוקק חיים.

אם כך, איך בונים דף נחיתה? או ליתר דיוק: איך לבנות דף נחיתה בחינם? ובכן, נתחיל מהשלב הראשון שמגדיר את המטרה.
עיצוב דף נחיתה מאפשר לבעלי עסקים וחברות לקדם הצעות חדשות, מוצרים, שירותים, להגדיל המרות ומכירות, “לדחוף” מבצעים חמים ולאסוף מידע, וכל זאת בהשקעה נמוכה יחסית.
ואם מוסיפים לכל אלו את העובדה שכיום בניית דף נחיתה בחינם זמינה לכולם, הרי שיש כאן הזדמנות שפשוט לא כדאי לפספס.

כלי עיצוב דף נחיתה חינמיים שיקלו עליך את העבודה

הדובדבן של הקצפת בדפי נחיתה טמון ללא כל צל של ספק ביכולת לכוון את הלקוחות לבצע את הפעולה הרצויה לכם. דף נחיתה מוצלח ממקד את תשומת ליבם של הלקוחות בשירות אחד, במוצר אחד או בהצעה אחת בדרך כלל וקורא להם לבצע פעולה כלשהי (CTA): להירשם, להשאיר פרטים, לבצע רכישה וכו’, ללא הסחות דעת.

דף נחיתה הוא למעשה דף אינטרנט עצמאי לחלוטין שנבנה בעזרת מערכת לדפי נחיתה, הוא נפרד מנכסים דיגיטליים אחרים, ונועד לשרת מטרה ייחודית וממוקדת ולהוביל לקוחות לשירות, מוצר או הצעה ספציפיים. בדרך כלל מגיעים לדף הנחיתה אחרי שמקליקים על מודעת פרסום, כתבה או קישור.

ונחיתה – על שום מה? על שום שמכינים עמוד אינטרנט מיוחד וייעודי עליו הלקוחות יינחתו לאחר שהקליקו על מודעה/קישור/פרסום ויחשפו למסר השיווקי הממוקד. 

אסטרטגיית שיווק בדיגיטל? לא בלי מערכת ליצירת דפי נחיתה!

כאשר צוללים למעמקי עולם השיווק הדיגיטלי מבינים שאי אפשר לדבר היום על תכנון, בנייה ויישום של אסטרטגיית שיווק בדיגיטל ללא שילוב דפי נחיתה בקמפיינים שיווקיים. למעשה מומחי שיווק רבים מציעים להקפיד ולפרסם באופן קבוע לא רק דף נחיתה מוצלח אחד כי אם דפי נחיתה מרובים, המיועדים לקהלי יעד מפולחים ומזוהים, ולהציג לכל קהל יעד את ההצעות, המסרים, המוצרים והשירותים המתאימים ביותר עבורו. בניית דפי נחיתה חינם עושים את כל ההבדל בין המרה בטוחה להמרה מאוחרת. 

דף נחיתה בחינם


אבל איך יוצרים דף נחיתה ראוי? ואיך מתחזקים בכל רגע נתון מספר רב של דפי נחיתה מבלי לאבד את הידיים, הרגליים וחוט המחשבה?
או, טוב ששאלתם. נכון להיום עומדות בפני בעלי עסקים 2 אפשרויות עיקריות ליצירת דפי נחיתה. האחת: לעבוד ידנית, לעצב מאפס, לחפש ולרכוש תמונות בנפרד, לפתח פיצ’רים בעצמכם או בעזרת מתכנת, לכתוב, להפיק וליצור דף נחיתה אחרי דף נחיתה. 

האפשרות השנייה היא להתחבר אל מערכת ליצירת דפי נחיתה שעושה את רוב העבודה עבורכם. אצלנו באקטיב טרייל תמצאו מערכת ידידותית וחכמה, הכוללת שפע של תבניות עיצוב מוכנות מראש, כלי עריכה נוחים ומערך תמיכה בעברית. מאחר ואנחנו מציעים 30 ימים של התנסות בחינם, תוכלו להתרשם בעצמכם מנוחות העבודה עם המערכת – לא רק מבחינת העיצוב, אלא גם מבחינת איסוף הנתונים, דהיינו: דוחות מפורטים, ניתוחים סטטיסטיים ותמונת מצב בזמן אמת שמאפשרים לכם לאסוף נתונים, לעקוב ולנתח ביצועים ולמקסם את ה-ROI.

ועכשיו לתכלס: עיצוב דף נחיתה, שלב אחרי שלב

שלב ראשון ביצירת דף נחיתה מוצלח: הגדרת מטרות, קהלים ומתחרים 

בניית דף נחיתה – בחינם או בתשלום – דורשת הכנה מוקדמת. נכון שהאצבעות רוצות להתחיל לעבוד, לעצב ולכתוב אבל חשוב ראשית לענות על כמה שאלות חשובות:

  • מטרות: מה רוצים שהלקוחות יעשו בדף הנחיתה – יורידו תוכנה או ספר אלקטרוני? ימלאו פרטים אישיים? יירכשו מוצר או שירות? יירשמו לניוזלטר? ייצטרפו למועדון נאמנות? הגדירו מראש את המטרות הרלוונטיות וקחו בחשבון שעדיף להניע את הגולשים לפעולה אחת פר דף נחיתה. 
  • קהל יעד: כעת יש לענות על שאלות הנוגעות לקהל היעד שלכם – מה החלומות והשאיפות שלהם? ממה הם מפחדים? איזו תדמית הם מעוניינים ליצור? מה מדבר אליהם? מה חתך הגילים של קהל היעד? מנין הם? איזו שפה תשכנע אותם?
  • מתחרים: בשלב הבא כדאי מאוד לערוך סקר מתחרים: לבחון מה המתחרים עושים? מה עובד להם? מה מחבל במאמצי השיווק שלהם? והאם יש לכם משהו להציע שלמתחרים אין?

Chess tools by Pixabay

שלב שני בעיצוב דף נחיתה של אלופים: חידוד, שיוף והשחזת התוכן

בכל מה שנוגע לתוכן של דף נחיתה, יש כמה כללים ברורים שמקצרים את הדרך להצלחה:

  • תוכן קצר, אמין וקולע: איך עושים דף נחיתה? לפני הכל, עם תוכן איכותי, מעניין, ענייני, ממוקד, משכנע, שימושי, מעורר אמון והכי חשוב – תמציתי. אל תוסיפו שום מילה שאינה נחוצה להשגת הפעולה הרצויה, ממש כמו פה, בדף הנחיתה מבית חברת Dollar shave club, המתמחה במוצרי גילוח. שימו לב כמה מעט מילים צריך כדי להעביר מסר ברור, חד ואסתטי – 

  • נתיב פעולה ברור: הגדירו מראש את המשפך השיווקי בו אתם רוצים שהלקוחות יעברו: מהיכן הם יגיעו אל הדף הנחיתה (מודעה, כתבה וכו’) ולאן הם יועברו ממנו: לאתר, לבלוג, לחנות, לעמוד ברשת החברתית, לעמוד תשלום וכו’. 
  • הנעה לפעולה: הקפידו על קריאה ברורה לפעולה. אל תצאו מנקודת הנחה שהלקוחות יודעים מה הם אמורים לעשות. הבליטו והיו ברורים בפעולה שאתם מעוניינים שהלקוחות  יבצעו. שלבו מילים מניעות לפעולה כגון: הורידו, הירשמו, מלאו, הקליקו, התחילו לחסוך, למדו עוד, קראו או צפו בסרטון. 

קחו למשל את דף הנחיתה הזה, של חברת Gotomeeting המספקת פלטפורמה לניהול ישיבות מרחוק. אפשר לראות בקלות איזה מקום של כבוד מקבל כפתור ההנעה לפעולה: הוא גם בולט בצבעו (כתום על רקע כהה), הוא גם ממוקם גבוה מאוד בדף הנחיתה והוא גם מפרט מה מצופה מהלקוחות לבצע –

Gotomeeting landing page example

  • כותרות משכנעות: צרו כותרות שימשכו את העין ויגעו בלב. ברוב דפי הנחיתה המוצלחים הכותרת הראשית מבליטה את ההצעה, את התועלת והערך ללקוח והכותרת המשנית מתרכזת בהסבר נוסף מדוע ההצעה כל כך מדהימה וכדאית. נסו להשתמש במילים מהפנטות כמו “דמיינו” או “עוצמה” שיעניקו תחושה חוויה, תנועה ו’אקשיין’.

בואו נסתכל רגע על דף הנחיתה של חברת UBER, שנועד לגייס נהגים לשירות ההסעות שלהם. הכותרות בדף נחיתה זה שמות דגש על כך שגם ככה אתם נמצאים ברכב ונוסעים – אז למה לא לעשות מזה כסף? יתרה מכך, UBER מדגישה בדף הנחיתה שכאשר מצטרפים, העבודה היא גמישה מאוד וכל נהג ונהגת יכולים לעבוד בהתאם ללוחות הזמנים המתאימים להם. כלומר מדף הנחיתה הזה עולה תחושה של הזדמנות “לעשות כסף על הדרך” באופן גמיש ובזמן הפנוי –

Uber landing page

  • פרסונליות: השתדלו ליצור תוכן אישי שיעביר ללקוחות תחושה של אינטימיות, כאילו מדברים רק אליהם באופן אישי. מומלץ להשתמש בגוף ראשון ולתת דגש מה יש כאן עבור הלקוחות (לא עבורכם). מה התועלת שהם יפיקו, כיצד הם יצאו נשכרים ואיך חייהם ישתפרו. נסו לזכור את המשפט הזה של ג’ו צ’רנוב (Joe Chernov):

“Good marketing makes the company look smart. Great marketing makes the customer feel smart”.

דוגמה מעולה לכתיבה פרסונלית הוא דף הנחיתה הבא, מבית חברת winc המתמחה ביינות; זה מתחיל בכותרת הראשית הכוללת פעלים אקטיביים המכוונים ללקוחות –Unbox, Unlock, Enjoy (פתחו את האריזה, חלצו את הפקק ותהנו, באנגלית זה כמובן נשמע הרבה יותר טוב). וזה ממשיך עם מסרים אישיים נוספים, ביניהם: אנחנו מביאים את היין עד לסף הדלת שלך, אנחנו מעוניינים ללמוד על הטעם הייחודי שלך ביין על מנת להתאים לך המלצות וכו’ – 

Winc landing page

  • התאמת המסר בדף הנחיתה למסר במודעת הפרסום/הקישור/הכתבה: אחד התנאים הבסיסיים ליצירת דף נחיתה מוצלח הוא סינכרון מלא ועיקביות בין מודעת הפרסום/הקישור/המאמר שהובילו את הלקוח לדף הנחיתה לבין המסרים הנמצאים בדף הנחיתה עצמו. אין טעם להשקיע במודעת פרסום שהתוכן שלה מתרכז במארזי שוקולד מפנקים לחג האהבה שלחיצה עליה תעביר את הלקוח לדף נחיתה המעודד השקעות נדל”ן בטביליסי. במקרה כזה הלקוח יחוש מרומה, מתוסכל והוא ינטוש מהר מאוד את דף הנחיתה.

אתם עוד איתנו? מעולה! בואו נמשיך….

שלב רביעי בתהליך עיצוב דף נחיתה: הטוטאל-לוק 

למרות שתוכלו לבנות אצלנו באקטיב טרייל דף נחיתה בחינם ובקלות בזכות מגוון התבניות המעוצבות האדיר שלנו, אבל אתם עדיין אחראיים על ה-Look & Feel של דף הנחיתה. אז רגע לפני שאתם בוחרים את התבנית המושלמת שלכם,  וודאו שהיא מתאימה לעולם התוכן שלכם, שהמבנה שלה זורם ולא מכביד על הלקוחות, שיש בה מקום לכל המסרים שברצונכם להעביר ובקיצור – שהיא עובדת לכם. השתמשו בתמונות באיכות גבוהה, שימו לב לכל הפרטים הקטנים, ודאו שניתן לנווט בקלות בדף ונצלו בחוכמה את פריסת העמוד.

עוד כמה דברים שמומלץ לקחת בחשבון מבחינת העיצוב: 

המרה קלה: אין טעם להכביד ולהעמיס על הלקוחות שלכם. השתדלו להביא אותם מנקודה אחת לשנייה בכמה שפחות זמן ועם כמה שפחות מכשולים בדרך. אם הלקוח צריך למלא את פרטיו האישיים הכינו טופס מעוצב וזמין בדף הנחיתה ואם המטרה היא הורדת תוכנה, קורס דיגיטלי או ספר אלקטרוני הקפידו על שילוב כפתורים ברורים, בולטים, מהבהבים אפילו, ובתוכם ציינו בדיוק מה צריך לעשות.

ויז’ואלס: תמונות, סרטוני וידאו, לקוחות ממליצים, תרשימים, דיאגרמות, גרפים, חצים, צורות, או עזרים טקטיים ויזואלים אחרים יכולים להעצים מאוד את חוויית הלקוחות וליצור תחושה של אינטראקטיביות. לכן שקלו לשלב ויז’ואלס בטוב טעם, וזכרו שרק עזרים ותכליתם לשרת את המסר ולעודד את הלקוחות לבצע את הפעולה הרצויה לכם.

Casper landing page

אז מה למדנו?

גם אם אתם יוצרים דף נחיתה בחינם, עדיין יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון כדי לוודא שהוא אכן ישרת את המטרה שלכם וימיר את הלקוחות שאתם מטרגטים. המערכת שלנו באקטיב טרייל נועדה לעזור לכם להשיג את כל המטרות השיווקיות בקלות ומהירות, כך שאין ספק ששווה לקחת אותנו לסיבוב 😉


אולי יעניין אתכם גם: