First Party Data – בעברית דאטה צד א’ ובקיצור 1P Dataהוא מידע שחברה אוספת ישירות מלקוחותיה ובבעלותה. נתונים אלה הם חלק מפסיפס הנתונים העומדים לרשותם של משווקי הנתונים. First Party Data יכול להשלים, לשפר ולהפחית את הצורך בסוגים אחרים של נתונים.
מידע על לקוחות נאסף באמצעות תוכנות ומערכות שבבעלות החברה עצמה. החברה יכולה להשתמש בנתונים אלו (אינטראקציות דיגיטליות, היסטוריית רכישות, התנהגות, העדפות וכו’) כדי ליצור מודעות, תוכן וחוויות המתאימות לתחומי העניין של הפרט.
החברה יכולה להשתמש בנתונים של צד ראשון, כולל התנהגות אינטרנט או אפליקציה לנייד, אינטראקציות בחנות או מוקד טלפוני, היסטוריית רכישות וסטטוס נאמנות כדי ליצור מודעה ממוקדת עבור לקוח בודד.
יש מספר דרכים שונות. דרך אתר אינטרנט יש צורך בקבלת אישור מהמשתמש להציב קובץ Cookie בדפדפן שלו, שלרוב מקושר למערכת CRM. לאחר מכן קובץ ה-Cookie אוסף את ההתנהגויות והפעולות של מבקר בזמן שהוא מנווט באתר.
עסקים יכולים גם לאסוף First Party Data כאשר משתמש קונה מוצר או נרשם לשירות או לניוזלטר, מכיוון שלעתים קרובות זה כרוך במילוי נתונים אישיים, כגון כתובת דואר אלקטרוני. שוב, חשוב לוודא שהתקבלה הסכמה, או שיש בסיס חוקי תקף לאיסוף ועיבוד הנתונים.
עד לאחרונה, השיווק הדיגיטלי הופעל בעיקר על ידי קובצי Cookie של צד ג’. הקבצים הקטנים האלה, שנשתלו בדפדפן של גולש ועקבו אחר הפעולות וההתנהגויות שלו נאספו והופצו לכל מי שביקש לרכוש את המידע.
חקיקת הפרטיות האחרונה (ה-GDPR באירופה ו-CCPA בקליפורניה) מחייבת כעת משווקים לשקול מחדש את אופן השימוש בנתונים. נתוני צד ג’ נחשדים בהפרת פרטיות וכל דפדפני האינטרנט הגדולים הסירו את התמיכה בקבצי Cookie של צד ג’. כעת, משווקים מנוסים מבקשים לשפר את השימוש שלהם בדאטה צד א’ שהם מורשים לעשות בו שימוש כיוון שהגולשים שלהם הסכימו לכך.
זהו מקור יקר ערך וחסכוני ביותר כדי לקבל תובנות על צרכנים. תובנות אלה חשובות מאין כמותן לאפשר לעסקים להבין טוב יותר התנהגות ספציפית ונטיות הרכישה מהצרכנים שלהם.
מכיוון שנתוני First Party Data הם מידע שנאסף על ידי חברה על לקוחותיה הפוטנציאליים – רמת הדיוק ואימות הנתונים גבוהים להפליא. זו הסיבה שהוא נחשב לסוג הדאטה המועדף ביותר.
פילוח קהלים מושכל – עוזר להגיע לקהלים שלך עם מודעות ספציפיות המתאימות להם הסגמנטציה הזו חשובה מאוד לשיווק במייל מותאם אישית. הודות למידע דיגיטלי על המשתמשים שלהם, ניתן לשלוח להם תוכן מותאם אישית, לטרגט מדיה מדויקת להם, לנקוט פרסונליזציה בשיווק ולמכור יותר.
ללא קשר לתעשייה, לרקע ולמאפיינים האישיים של הלקוחות – הרצון לחוויית לקוח חלקה, גישה אישית ליצירת קשר ומערכת יחסים הבנויה על אמון. יישום אסטרטגיית דאטה צד א’ מציע הזדמנות ייחודית: על ידי איסוף לגיטימי ועיבוד נתונים אמינים, ניתן להשיג את המידע הדרוש למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים הנכונים ולמנף את המומנטום הזה כדי להתחיל פרסום מוצלח שיניע את המכירות והשיווק של כל מותג.