5 סיבות לבחור במערכת מרקטינג אוטומיישן לחנות שלכם אונליין

מערכת אוטומציות חכמה ששולחת קמפיינים רלוונטיים לנמענים יכולה לעשות פלאים למחלקת השיווק ולהכנסות של עסק. דיוור פרסונלי, אופטימלי בזמן עם תוכן רלוונטי, הינו הכרחי למען הבולטות והנראות של כל מותג וזו גם דרך נהדרת לחסוך זמן וכסף.

אין הרגשה טובה יותר מלראות קמפיין אוטומטי מגיע ליעדים שהוצבו לו מראש במערכת המרקטינג אוטומיישן, ויחד עם מגוון ערוצי השיווק הדיגיטליים הקיימים היום בשוק, צריך לזכור שאימייל מרקטינג הוא כלי נהדר להמרה חוזרת של לקוחות ושמירה על מערכת יחסים ארוכת טווח איתם.

תעשיית האי-קומרס נהנת מממוצע של 22.5% פתיחת מיילים שיווקיים, נתון שיכול להשתפר פלאים כאשר מדובר בקמפיינים אוטומטיים כמו מייל נטישת עגלה עם 40% פתיחה וקמפיין מעקב לאחר רכישה עם 48% פתיחה בממוצע.

הנה 5 סיבות לבחור במערכת מרקטינג אוטומיישן לצרכים השיווקיים שלכם

1. מייל מעקב לאחר רכישה – לא מדובר רק במייל החשבונית שאתם מוכרחים לשלוח כדי שללקוחות יהיה מעקב ראוי אחרי מה שהם רכשו בזמן שהם ממתינים למשלוח המוצר שלכם. מערכת מרקטינג אוטומיישן מאפשרת דיוור של מייל מעקב לאחר רכישה בטווח זמן קצר לאחר ההמרה, חשוב לזכור, הסיכוי למכור לנמענים שכבר רכשו גדול ב-60% על הסיכוי להמרה של נמענים חדשים.

זה המקום ליצירתיות! מוצרים משלימים, קודי קופון לרכישה הבאה, הזמנה להירשם למועדון לקוחות וצבירת נקודות לרכישה. יש המון אפשרויות בהן ניתן לבחור כדי לעודד רכישות נוספת באמצעות מייל מעקב לאחר רכישה.

לדוגמא, Kipling שלחו מייל מיוחד יומיים לאחר רכישה עם הטבה המזמינה את הלקוח להרוויח מרכישות של חברים ומכרים. זו הזדמנות נהדרת עבור קיפלינג להרחיב את קהל הלקוחות שלהם ולדרבן את הלקוחות שרכשו, לקנות מוצר נוסף עם הנחה של 25$ לרכישה הבאה.

emails reasons activetrail kipling
2. פיקסל מעקב – באמצעות מערכת מרקטינג אוטומיישן תוכלו לעקוב אחר התנהגות הלקוחות שלכם ולפעול בהתאם. ההטמעה של הסמארט-קוד ממש פשוטה ובדיוק כמו עם פיקסל מעקב בכל קמפיין דיגיטלי אחר, היכולת לדוור לנמענים שלכם תוכן מדויק יותר שמדבר לצרכים שלהם יקפיץ משמעותית את אחוז ההקלקות וההמרות באתר.

3. מייל לקוחות רדומים – אם אתם מנהלים מערך אימייל מרקטינג של חנות אי-קומרס וצברתם קהל לקוחות רחב, סביר להניח שלא תהיה לכם אפשרות מעקב ידנית אחר כל נמען ונמען שמקבל דיוור ועובר המרה. בשביל זה יש מערכת מרקטינג אוטומיישן שתאפשר לכם לדוור באופן אוטומטי מיילים לנמענים אשר לא ביקרו באתר או ביצעו רכישה זמן מסוים שהגדרתם מראש.
יחד עם הטבה רלוונטית, תוכלו להחזיר לקהל הלקוחות את כל אותם נמענים אשר לא עברו המרה זמן מה ולהזכיר להם שדווקא אתר שלכם עונה על הצרכים שלהם.

למשל, ASOS שלחו מייל כחצי שנה לאחר שלא התבצעה אף רכישה באתר. במייל הוצעה הטבה ייחודית (20% הנחה לרכישה הבאה) ואף הצטרף סקר שמחפש לדעת את הסיבה שלא בוצעה רכישה זמן רב. כך אסוס יכולים לשדרג את חוויית הקניה של הלקוחות הרדומים עם הנחה נחמדה וגם ללמוד על פעילות השיווק של המותג ומה מניע את קהל הלקוחות שלהם.

asos activetrail example email


4. יצירת משפך המרה אוטומטי – ברוב המקרים, הנמענים החדשים שזה עתה נרשמו לקהל הלקוחות שלכם עשו זאת בעקבות קמפיין דיגיטלי שעשה עבודה טובה והעלה את המודעות למותג שלכם. הנמענים החדשים כעת מכירים את המותג שלכם אבל זה לא אומר שהם מוכנים לרכוש.

יצירת מסע לקוח במערכת מרקטינג אוטומיישן נשמע מורכב אבל למעשה מדובר בכתיבה ועיצוב הניוזלטרים המתאימים לכל שלב במסע (מודעות, התלבטות, המרה, שימור), החלטה על טווח זמן אופטימלי בין מייל למייל וחלוקת המסע ע”פ הפעולות של הנמענים.
למשל, אם לקוח פוטנציאלי עובר המרה בשלב ההתלבטות, אין סיבה להמשיך לדוור לו את אותם מסרים וניתן לכוון אותו במשפך השיווקי לכיוון של שימור לקוחות באמצעות מסרים שיווקיים מתאימים.

5. מייל עגלה נטושה – בעולמות האי-קומרס, מייל עגלה נטושה זוכה לאחוזי פתיחה פנומנליים ליד חבריו. מדובר בקהל שהיה ממש במרחק קליק מלהפוך ללקוח (או לקוח חוזר) ומשהו בתהליך השתבש. דמיינו לקוחות שמגיעים עם המוצרים שלהם עד הקופה בסניף וכשמגיע תורם, משאירים את המוצרים על הדלפק ויוצאים מהחנות.

יכול להיות שהנמענים התחרטו בגלל הסכום או מכיוון שהשתבש משהו באתר/רשת או כל סיבה אחרת, להזכיר להם שהם לקחו מזמנם, בחרו מוצרים והחליטו לוותר – זו חובה שלכם כמנהלי חנויות אי-קומרס. בסה”כ מדובר בתפעול מאוד פשוט, באמצעות אינטגרציה בין החנות אונליין למערכת מרקטינג אוטומיישן, תוכלו ליצור אוטומציית עגלה נטושה בה תקבעו מראש את טווח הזמן מרגע הנטישה ועד דיוור הניוזלטר ואת התוכן שהניוזלטר יכיל.

שימו לב למייל שנשלח על ידי SHEIN, אתר הקניות הסיני. לא מדובר במייל נטישת עגלה רגיל בסגנון “שכחת משהו בעגלה”. במקרה הזה הוחלט לנטוש עגלה לאחר מילוי פרטי האשראי וממש לפני ההקלקה הסופית על “הזמן”. במקום לשלוח מייל נטישת עגלה רגיל, הוחלט לדוור מייל בניסוח טיפה יותר אגרסיבי האומר “קיימת הזמנה, הנה המספר שלה ובמידה ולא תחזרו לאתר ותרכשו תוך 24 שעות, ההזמנה תתבטל.”

ניסוח כזה מזכיר ללקוח הנוטש שיש משהו שהוא עלול לאבד במידה והוא לא ירכוש וכן, שהוא לא רק היה בשלב ההצצה והגלישה באתר אלא התקדם לשלב הרכישה וכמעט השלים את התהליך.

shein email example

קיים מגוון רחב של סיבות להשתמש במערכת מרקטינג אוטומיישן, במיוחד כשמדובר בחנות אונליין. עולם האי-קומרס לא היה איפה שהוא היום אילולא היכולת לדוור ללקוחות ניוזלטרים מטורגטים היטב, מחולקים ע”פ סגמנטים ומעוצבים לפי שפת המותג. עם זאת, מערכות אוטומציה מאפשרות לכם לעשות כל כך הרבה יותר מהניוזלטרים הפשוטים עם הצעות הערך שמזכירות חוברות מבצעים של מותגי אשראי בשנות ה-90.

כל כך הרבה יותר קל לשכנע לקוחות לרכוש שוב ושוב כאשר מדברים אליהם בשפה שהם רוצים ושולחים להם את המסרים השיווקיים המדויקים לכם, מערכות דיוור אוטומטיות מסוגלות היום לאסוף את הדאטה הרלוונטית ולעשות את העבודה הקשה עבורכם.

לסיכום, חשוב תמיד לבחון לעומק את תוצאות הקמפיינים שלכם כדי להמשיך ולשפר את מערך השיווק האוטומטי שלכם. עשו זאת ע”י A/B testing (כדי לבחון איזה סגנון כותרות או תוכן עובד טוב יותר עבורם ולחלק לסגמנטים לפי הבחירות) וגם על ידי מערכת הסקרים (כדי ללמוד יותר על הלקוחות ולצבור דאטה רלוונטית לטווח הרחוק).

 

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

קייס סטאדי: איך בובה דיגיטל הקימה מועדון לקוחות ומשפך שיווקי לחנות אונליין בתחום האופנה תוך 3 חודשים בלבד

איך בונים משפך המרה מושלם באמצעות מערכת מרקטינג אוטומיישן?

10 דוגמאות לטפסי הרשמה שישדרגו את הפעילות הדיגיטלית שלכם