פרסונליזציה: המפתח להצלחה בשיווק הדיגיטלי בשנת 2024

בשנים האחרונות, רוב העסקים כבר הפנימו את חשיבותה של פרסונליזציה בכל מה שנוגע לאסטרטגיית השיווק שלהם. שיטוט קצר בפיד הפייסבוק או ביוטיוב שלכם יבהיר כיצד שתי ענקיות כמו גוגל ופייסבוק עושות את זה יותר טוב מכולם. התעניינתם בשירות או במוצר מסוים? קבלו מודעה ממומנת בדיוק עם מה שאתם מחפשים בפיד כמה דקות אחרי זה. האזנתם לז’אנר מוזיקלי אהוב? צפו לפלייליסט אישי שמבוסס על ההעדפות המוזיקליות שלכם ביוטיוב. בסופו של דבר, פרסונליזציה משחקת תפקיד חשוב בתחום השיווק הדיגיטלי היום. כשמדובר באימייל מרקטינג למשל, מייל שיווקי שאתם מקבלים כשהכותרת כוללת את השם שלכם, הוא מפתה הרבה יותר מעוד מייל גנרי שמבטיח מבצעים אטרקטיביים והטבות ייחודיות.

אם כן, פרסונליזציה של המסר ללקוח היא כמעט הכרחית במציאות בה הלקוחות שלכם מותקפים בפרסומות מכל עבר. בהקשר של שיווק, פרסונליזציה היא פעולה של מיקוד מסע פרסום למנוי מסוים על ידי מינוף הנתונים והמידע שיש לנו עליהם. זה יכול להיות השם הפרטי שלהם, המוצר האחרון שהם קנו, איפה הם גרים, כמה פעמים הם נכנסים לאפליקציה או לאתר ועוד

מסרים עם שורות נושא מותאמות אישית הן בעלות סיכוי גבוה ב-26% להיפתח. בנוסף, הודעות מותאמות אישית מספקות שיעורי המרה גבוהים פי 6. יותר מזה, 50% מהחברות מרגישות שהן יכולות להגדיל את האינטראקציה עם הלקוח ואת המכירות על ידי התאמה אישית של הודעות דוא”ל. ומה עם חנויות האונליין שכולנו משתמשים בהן על בסיס קבוע? 45% מהלקוחות של חנויות מקוונות מעדיפים אתרים שנותנים להם המלצות מותאמות אישיות. 

פרסונליזציה בשיווק דיגיטלי

פרסונליזציה מוצלחת בשיווק הדיגיטלי ניתן להשיג באמצעות מספר דרכים. הנה מספר דוגמאות בולטות:   

הודעות מותאמות אישית – נכון, מדובר בטכניקה שקיימת כבר זמן רב, אבל העלות של דיוור אלקטרוני נמוכה מאוד וניתן להשתמש בתבניות מוכנות מראש בקלות. יתרון נוסף: דיוור אלקטרוני הוא מדיה אינטראקטיבית ודו כיוונית. לקוח פוטנציאלי שמקבל מכם מייל באמצעות מערכת Marketing Automation יכול להקליק, להגיע לעמוד נחיתה, להשיב עם שאלות והנתונים יתקבלו מיידית. 

המלצות מבוססות משתמשים – זה אולי מפתיע, אבל הטכניקה של “לקוחות שרכשו מוצר זה התעניינו גם ב…” עובדת כמו קסם, בעיקר בגלל שהיא גורמת ללקוח להרגיש חלק מקהילה גדולה יותר. מחקרים מראים שמבחינת מכירות ורווחים, פרסונליזציה מהסוג הזה היא יעילה ביותר. 

שאלון – דרך נהדרת המעניקה ללקוחות שלכם חוויה אישית ובמקביל אוספת ממנו מידע, היא שילוב שאלון ששואל על העדפות, כשבפועל המטרה היא להתאים את המוצר האידיאלי עבורו. האינטראקטיביות משחקת כאן תפקיד מרכזי, כי הלקוח מרגיש שאכפת לכם ממנו ושמתאימים עבורו מוצר באופן אישי.

אם כך, זה ברור שפרסונליזציה היא המפתח להצלחה בעולם השיווק הדיגיטלי, כעת אפשר לבחון באיזה כלים נשתמש ואיפה ניתן להטמיע אותם כדי להנות מאחוזי הצלחה גדולים יותר.

אספנו עבורכם 6 דרכים לפרסונליזציה מוצלחת בשיווק דיגיטלי:

1.  פרסונליזציה במדיה החברתית 

פלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואפילו לינקדין הפכו כבר מזמן לכלי תקשורת המאפשרים שיווק ממוקד בין המותג ובין הלקוח. פייסבוק למשל, היא מלכת הפרסונליזציה. כולנו מכירים את פיצ’ר ה-Memories שמזכיר לנו את החופשה מלפני 3 שנים בדיוק, “אנשים שאנחנו עשויים להכיר” וכמובן שגם פרסומות שמפולחות על פי גיל, מיקום גיאוגרפי ועוד. ענקית הסטרימינג “ספוטיפיי”, שגם היא רשת חברתית, מציעה לנו פלייליסט שבועי המבוסס על הטעם המוזיקלי הספציפי שלנו וזאת במקביל לפיצ’ר שמאפשר לשתף פלייליסטים עם חברים ולראות למה הם האזינו השבוע. 

 discover weekly פרסונליזציה בשיווק דיגיטלי

אספקט נוסף וחיוני של פרסונליזציה במדיה החברתית הוא בתחום שירות הלקוחות. מעניין לראות ש-73% מהלקוחות אוהבים מותג מסוים בזכות שירות לקוחות יעיל וידידותי וש-75% מהלקוחות רוצים קשר עקבי עם החברה במדיה החברתית. חברת SocialPilot מציגה דוגמה טובה לתגובה באמצעות גיף בטוויטר ללקוח שתייג אותם, מה שמעניק תחושה של שיחה ידידותית וקלילה בין חברים ולא של התכתבות עם נציג שירות לקוחות רשמי וחמור סבר. 

פרסונליזציה במדיה חברתית

2.  פרסונליזציה באימייל מרקטינג

נתחיל עם נתון שהוא אולי המשמעותי ביותר: כ-78% מהמשווקים משתמשים בשיווק באמצעות אימייל. 

כיום, כלי הפרסונליזציה הקיימים בשוק מתקדמים מאי פעם ומאפשרים לכם שיווק מותאם אישית מרמת הכותרת, דרך רכיבי התוכן ואפילו של התמונות שאתם שולחים לכל נמען או קבוצת נמענים בקלות. שילוב שמו של הנמען, כתובתו, מספר הטלפון שלו ועוד בכותרת או בגוף המייל יעניקו לו את התחושה שהמסר שלכם מופנה אליו ישירות. את הפרטים הללו ניתן לבקש מהנמענים בטופס ההרשמה לשירות או לאתר והם יתווספו אוטומטית לכותרת ההודעה, בהתאם לפרמטר שתבחרו. בנוסף, תוכלו לשלב תוכן דינמי ולצרף בלוקים אישיים או הטבות מיוחדות לניוזלטר החודשי, שיופנו אך ורק לקבוצת הנמענים שתבחרו (למשל, לעובדים של חברה מסוימת)

עוד פלטפורמה מצוינת לפרסונליזציה היא שליחת הודעות סמס. שיווק באמצעות הודעות SMS הפך לשיטת שיווק ממשית בערך בשנת 2000 והתפתח במהירות מסחררת. מאז ועד היום שליחת SMS זו הצורה הנפוצה ביותר בכל הקשור לשיווק באמצעות טלפונים ניידים. טכניקת השיווק כוללת איסוף פרטי התקשרות של נמענים ושליחה של הודעות SMS הרלוונטיות לבית העסק. מדובר בכלי שיווק אפקטיבי ביותר, מכיוון שכמעט כל מי שמקבל הודעת SMS יפתח אותה. נתונים מראים כי יותר מ-90% מהאנשים פותחים את הודעות ה-SMS שהם מקבלים בתוך מספר דקות. היתרונות ברורים: קודם כל, אפשר להעביר מסר מדויק, מהיר, עם תוצאות מיידיות. בדיוק כמו בצורות שיווק דיגיטליות אחרות, תוכן ההודעה הוא ההיבט החשוב ביותר. הוא זה שמושך לקוחות קיימים ופוטנציאליים, הופך אותם ללקוחות נאמנים ושומר אותם מעודכנים בהטבות ומבצעים. 

פרסונליזציה היא כלי יעיל גם כשזה מגיע להודעות תפעוליות. לאחר רכישה למשל, בדרך כלל נרצה לשלב מספר חשבונית או מספר אישורי קניה. דוגמה נוספת היא תהליך שחזור סיסמה בו נרצה לשלב את הסיסמה עצמה בתוך המייל שנשלח. אחד השימושים הכי פופולריים בפרסונליזציה מגיע באירועים מיוחדים שקשורים לכל נמען ברמה האישית, כמו ימי הולדת, ימי נישואין וכו’. במקרים כאלה יישלח מייל אוטומטי שכמובן מציין את שם הנמען ואת האירוע המיוחד שהוא חוגג. רצוי כמובן לשלב וידאו או גיף נחמד שיכניס קצת צבע להודעה. 

פרסונליזציה באימייל מרקטינג

פיצ’ר נוסף שיכול לעזור לכם לבצע שיווק מותאם אישית בצורה אופטימלית נקרא Just in Time והוא מאפשר לכם להופיע עם קמפיין הדיוור בתיבת הדוא”ל של הנמענים שתבחרו בדיוק במועד שהם הכי רוצים לקבל אותו. יכולות החיזוי של המערכת מאפשרות לצפות את הזמן האופטימלי לשליחת האימייל עבור כל אחד מהנמענים, מה שמעלה כמובן את אחוזי הפתיחה ואת יחס ההמרה. 

3. סקר חוות דעת 

סקרים הם אחד הכלים הטובים ביותר כדי לגלות מה באמת חושבים עליכם הנמענים, באילו תכנים הם מתעניינים ועל מה כדאי לוותר. האתגר הוא כמובן לגרום ללקוחות שלכם לפתוח את הסקר ולמלא את שאלון העדפות, אבל בסוף כולנו אוהבים לתת חוות דעת.  מעבר לפרסונליזציה המובנת מאליה – שימוש בשם הנמען – כדאי גם לתת לו את התחושה שהוא באמת תורם למאמצים שלכם. למשל – “הפידבק שלך חשוב לנו על מנת שנוכל לשפר את השירות”. טכניקה נוספת בשיווק אישי היא שימוש בשאלה בשורת הנושא. לדוגמא: “רוצה לעזור לנו לבחור מוצרים חדשים לחנות שלנו?” מומלץ לאפשר לנמענים בחירה בין אפשרויות ולא להשאיר את השאלה פתוחה ובכך להפחית את הסיכוי לשיתוף פעולה. Lyft עושים את זה מצוין.

סקרים ופרסונליזציה

קראו עוד על שימוש בסקרים במערכת אקטיב טרייל >

4. מרקטינג אוטומיישן

מערכות אוטומציה מאפשרות בניה קלה ונוחה של מסעות לקוח לצורך פרסום אישי. הן יודעות לבצע את עבודת השיווק, כולל שליחת מיילים או הודעות טקסט. מסעות לקוח פרסונליים לפי תחומי עניין יכולים להביא תוצאות מעולות. לדוגמא, לקוח שהתעניין בחופשה באיים הקריביים והשאיר פרטים בעמוד נחיתה כדי לקבל הצעת מחיר, ייכנס לרשימה אחרת לגמרי של מסע לקוח בהשוואה ללקוח שחיפש חופשה באילת. מסע לקוח מהסוג הזה ייבנה על פי קריטריונים הרלוונטיים לעולם החופשות (יוקרה לעומת לואו קוסט, ריזורטים אל מול הוסטלים ועוד). מכיוון שרשימות המיילים האלה מופיעות במסע, יהיה ניתן להשתמש בהן גם ברימרקטינג של מודעות הפייסבוק, האינסטגרם, גוגל וכו’. 

פרסונליזציה במרקטינג אוטומישן

5. רימרקטינג

ממש כמו בסעיפים הקודמים, ככל שהרימרקטינג אישי יותר, כך הסיכויים להמרה גדלים. אחד הכלים שיכולים לעזור לרימרקטינג שלכם הוא הסמארט קוד, שתפקידו לחבר בין פעילות הדיוור האלקטרוני לבין התנהגות הנמענים שלכם בעמודי האתר. המערכת מייצרת קוד קצר שניתן להטמיע באתר ובאמצעותו ניתן לעקוב אחרי התנהגות המבקר – מה הוא אוהב? כמה זמן הוא נשאר באתר? ועוד. באמצעות הסמארט קוד ניתן לשפר גם את האתר עצמו וגם את ההיכרות עם הלקוחות ועם ההעדפות שלהם. למשל, לקוח שנרשם לניוזלטר בתחום התיירות ולחץ על מודעה שמפרסמת טיסות לבנגקוק, ייכנס לרשימה שתקבל ניוזלטר או מודעת פייסבוק עם מבצע ייעודי ובמקביל גם יקבל מודעות עם מבצעים על החיפוש הספציפי שהם ביצעו. 

פרסונוליזציה רימרקטינג

6. פרסונליזציית וידאו

חושבים שרק פייסבוק יכולים לסכם תקופה או חברות באמצעות סרטון? שימוש בוידאו הוא כבר מזמן לא טכניקה בלעדית של חברות ענק. כיום, כל עסק יכול להרשות לעצמו עריכה בסיסית של סרטון מותאם אישית. הנה דוגמא נהדרת לארגון שחוקר את סרטן השד ולקמפיין במסגרתו תורמים קיבלו סרטון קצר ואישי שמכיל את השם שלהם, את פרופיל הטוויטר ותמונות מאירוע ההתרמה עצמו. הקמפיין עצמו זכה להצלחה רבה והגיע לעשרות אלפי משתמשים במדיה החברתית. 

Wear It Pink Personalised Video from EchoMany on Vimeo.

7. וואטסאפ שיווקי

השימוש באפליקציית המסרים המובילה בעולם לצורך שיווק אישי וממוקד הוא הקלף המנצח של המפרסמים בדיגיטל. היכולת להגיע ישירות לסמארטפון עם מסר ישיר, מהיר וממיר מגדילה את המעורבות של הלקוחות מול המותג בדיוק כמו אחד מאנשי הקשר הקבועים. מערכת וואטסאפ שיווקי מאפשרת שליחה של סרטונים, תמונות, מדריכים ושאר קבצים המאפשרים לשמר את הקשר החזק עם הלקוחות. ניתן גם לשלב אוטומציה מלאה בוואטסאפ ולכלול שאלות ותשובות שילוו את הלקוחות וידייקו את המסרים באופן שונה לכל לקוח. זה לא מקרי שהודעות וואטסאפ נהנות משיעור פתיחה מרשים של למעלה מ-98% בתוך 5 דקות בלבד לאחר שליחתן.

לסיכום, בעידן שבו 81% מהלקוחות מצפים ממותגים להכיר אותם ולדעת מתי ואיך לפנות אליהם, פרסונליזציה היא כלי הכרחי וחשוב במערך השיווק של כל עסק. היתרון הוא שברוב המקרים השקעה בפרסונליזציה לא עולה הרבה כסף והביצוע פשוט יחסית. מייל ששורת הנושא שלו מכילה את השם שלכם יגדיל משמעותית את הסיכויים שתפתחו אותו. נציג של נטפליקס שיגיב בטוויטר לציוץ שכתבתם על סדרה שאתם אוהבים כנראה יגרום לכם לחבב את נטפליקס קצת יותר ולהרגיש שמאחורי ענקית הסטרימינג עומדים גורמים אנושיים ולא בוטים אוטומטיים. בסופו של דבר, ככל שתכירו את הלקוחות שלכם טוב יותר, כך יהיה לכם קל יותר לפנות אליהם וכיוצא מזה גם למכור להם את השירותים והמוצרים שלכם. 

קראו מאמרים רלוונטים נוספים:

כך תשווקו את המוצר הדיגיטלי שלכם באמצעות מערכת אימייל מרקטינג

7 סיבות לשלב אימייל מרקטינג בשיווק הכנסים והאירועים שלכם

אימייל מרקטינג בעולם התיירות – שיווק ברמה של מחלקה ראשונה