7 סיבות לשלב אימייל מרקטינג בשיווק הכנסים והאירועים שלכם

ארגון כנסים ותערוכות זה לא משחק ילדים. החל מהמיקום, האולם, הדוברים ושיווק ההרצאות לקהל הרחב – מדובר בפרויקט בסדר גודל עצום שלעתים מצריך חודשים ארוכים של הכנות. כדי להקל על התהליך, יש לבחון את האירוע כפי שהיינו בוחנים כל מוצר אחר לשיווק. תחילה על ידי הגדרת קהל היעד, בחינת ערוצי השיווק, כתיבת המסרים וחידוד המיתוג והפצה רחבה ככל האפשר כדי לגעת בכל לקוח פוטנציאלי, עד ההמרה. 

על פי מחקרים אחרונים, כ-40% מאנשי השיווק מאמינים שאימייל מרקטינג הוא אחד האפיקים השיווקיים הדיגיטליים המשמעותיים כיום לקידום אירועים וכנסים, וזו האסטרטגייה הטובה והזולה ביותר להגיע באופן אישי לקהל גדול ולוודא שבאירוע או בכנס שלנו, לא יישאר אף מושב ריק.

באמצעות אימייל מרקטינג ניתן להחזר על השקעה גבוה במיוחד, במיוחד בגלל העלויות הנמוכות של יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאלים באמצעות דיוור אלקטרוני ו-SMS. כדי להגדיל את ה-ROI אפילו יותר, רצוי לעשות שימוש במערכת מרקטינג אוטומיישן אשר תאפשר לכם ליצור מסע לקוח באמצעות מיילים וללוות אותו משלב המודעות וההיכרות עם האירוע והכנס שלכם, כל הדרך עד שלב ההרשמה ואף שימור הלקוחות כדי שירשמו גם לאירועים הבאים שלכם. 

כיום נדמה שכמעט בלתי אפשרי לנהל מערכת הרשמה דיגיטלית ומסודרת לכנס או תערוכה ללא ניהול ראוי של אסטרטגיית אימייל מרקטינג. ניהול הנמענים באמצעות מיילים מאפשר לכם לצבור דאטה יקרת ערך על התנהגויות הלקוחות כמו מה מניע אותם לפעולה, מה גורם להם להרשם, באיזה שלב במסע המיילים האוטומטיים הם מחליטים לרכוש כרטיסים, כמה מיילים הם צריכים לקבל עד שהם משתכנעים ועוד. 

אז הנה עוד 7 סיבות לבנות קמפיין אימייל מרקטינג מנצח לכנס שלכם

1.  הלקוחות כבר שם – רק תספרו להם! 

אחד היתרונות באימייל מרקטינג הוא היכולת להשתמש שוב ושוב אותו מאגר נמענים אשר מכירים אותנו ואנחנו אותם. בהנחה ולא מדובר ברודאו הראשון שלכם, סביר להניח שעומד מאחוריכם מותג עם קהל נמענים אשר מקבל ניוזלטר קבוע. 

באמצעות הנתונים שכבר צברתם, ניתן לפלח לקבוצות נמענים בעלי מכנה משותף ולבחור רק את הקבוצה שמתאימה בדיוק לאירוע הספציפי שאליו אתם מכוונים. בצורה זו ניתן לבנות תכנית אירוע אשר תתאים לפרופיל ולעולם התוכן הספציפי, ולכתוב תוכן נכון יותר לקהל היעד, כך להגביר את רמת ההתעניינות באירוע ואת הסיכוי שיותר אנשים ירצו לרכוש כרטיס. 

מייל של ארגון ‘מידע כנסים’ אשר נשלח לכל הנמענים שנרשמו לועידות שלהם, כולל קוד הנחה והנעה לפעולה שמחדדת את תחושת הדחיפות לאירוע:

email marketing conference הזמנה לועידה

2. עיצוב בשפת המותג – בקלות וביעילות

עיצוב נכון של מייל יעזור לכם להעביר את המסר שאתם רוצים בצורה טובה ללקוחות, ושימוש בתבנית חוזרת במיילים עוזרת ללקוח לקשר את המייל למותג במבט מהיר אחד.

בגדול, ברגע שיצרתם שפת מיתוג אחידה בחברה שלכם אשר מתכתבת עם המסרים השיווקיים בכל המדיות ועם נראות האתר שלכם, עיצוב הניוזלטר שמזמין את הנמענים להגיע לאירוע שלכם חייב להיראות בדיוק כמו השאר. 

היתרון המשמעותי הוא ההיכרות עם המותג שלכם. אם הנמענים מכירים את השפה הויזואלית שלכם, ההרגשה תהיה נעימה יותר כאשר יקבלו מייל הזמנה לאירוע אשר מזוהה איתכם. פשוט עצבו את הניוזלטר באמצעות אחת התבניות הקיימות במערכת, התאימו את הויזואל לשפת המותג שלכם ובצעו התאמות קלות לפי צרכי ההזמנה. 

conference_email_marketing_4

3. כן, דווקא אתה מוזמן – פרסונליזציה שמניעה אנשים

לעיתים קרובות אימיילים שמגיעים אלינו מרגישים אוטומטיים וקרים. בעידן שבו הכל אישי, נמענים לא רק אוהבים כשמדברים אליהם, אלא רוצים להרגיש שמדברים דווקא אליהם. פרסונליזציה באימייל מרקטינג היא הכרחית, כשמדובר בהזמנה לאירוע, אפילו שנמענים כנראה יודעים שכל רשימת אנשי הקשר שלכם קיבלו את הניוזלטר, הם עדיין ירצו לקבל יחס אישי.

היופי הוא שבאימייל מרקטינג, לעומת פרסום וקידום ברשתות חברתיות או ערוצי שיווק דיגיטלי אחרים, זה ממש אפשרי. השתמשו בשם פרטי בפנייה שלכם, אל תכתבו תוכן במין זכר אם אתם יודעים שגם נשים נמצאות ברשימת הנמענים, בצעו סגמנטציה יעילה של נמענים ופנו אליהם לפי מכנה משותף כמו איזור מגורים או תחום עיסוק רלוונטי לכנס.

למשל, אם נמענים כבר ביקרו בכנס שאירגנתם בעבר, ודאו שהם נמצאים תחת קבוצת הנמענים של ‘רוכשים’ והשתמשו בתוכן ייחודי אשר יגרום להם להרגיש שההרשמה הקודמת שלהם בעלת ערך.

דרך נוספת ליצור פרסונליזציה היא דווקא באמצעות קוד הקופון, לקוחות ‘חשבונית ירוקה’ קיבלו הזמנה לכנס ‘מדברות דיגיטלית’ והוא כלל קוד קופון יעודי אשר תואם לקהל היעד ומדבר אליהם בשפת המותג אליה הם רגילים. 

conference_email_marketing_3

4. הדגשת הערך ללקוח – שוב ושוב ושוב 

מייל זו הזדמנות נהדרת לפרט כמה שיותר בנוגע לאירוע שלכם. ניתן לעשות זאת באמצעות סדרת מיילים אוטומטית אשר תספק מדיי שבוע מידע הכרחי, מעניין ורלוונטי יותר ויותר, עד מועד האירוע עצמו. ספרו להם מה קורה באירוע, מה היתרונות שעולים מביקור בכנס, ספרו להם על שיתופי פעולה עסקיים מוצלחים שהתרחשו בכנס הקודם ועוד. 

באמצעות סדרת מיילים אוטומטית או בלשון מקצועית יותר, “מסע לקוח אוטומטי במייל”, תוכלו לייצר יותר עניין ולבנות מתח וסקרנות לאורך המסע, כך שנמען אשר לא הזמין כרטיס בניוזלטר הראשון בנושא, ישקול זאת לחיוב ככל שיקבל מיילים יותר מעניינים שיותר מעודדים רכישה.

השתמשו בשיטת הקופונים וההנחות וודאו שבמייל הנכון במסע הלקוח, הנמענים שלכם יקבלו את ההטבה הכי מתאימה, בזמן הנכון ולא יהססו להזמין כרטיס.

שימו לב לשני המיילים האלה אשר מזמינים נמענים להגיע לאותו אירוע – 

המייל הראשון נשלח בתחילת מסע הלקוח, כאשר המותג רוצה לעניין את הנמענים באירוע הקרב ובא ולספק מידע רלוונטי אך כללי יותר בכל הנוגע לאירועים. המייל השני הוא מייל שנשלח לקראת סוף מסע הלקוח, אשר מחדד את החשיבות בהגעה לאירועים ומספק מידע אשר מעודד את רכישת הכרטיסים כמו “המלאי מוגבל” ועלויות הכרטיסים – מייל Hard Sale לכל דבר.

conference_email_marketing_6

5. שיתופים ישר מהניוזלטר – הרחבת אופקים

הוסיפו כפתורי שיתוף תוכן במדיה החברתית או בWhatsApp לניוזלטרים שלכם ואפשרו לנמענים לשתף את ההזמנה לאירוע כבר מתוך המייל. דאגו לעיצוב מותאם שנראה טוב גם בפורמט של מדיה חברתית. כך, כאשר הנמענים שלכם ישתפו את התוכן, הוא ייראה מצוין ויגרום לחבריהם לעצור את הגלישה ולהתעניין יותר לעומק בתוכן. 

בנוסף, ניתן להשתמש בכפתורי השיתוף כהנעה לפעולה והצעה ליצירת קבוצת רכישה לכרטיסים לאירוע עם הנחה משכנעת ומשתלמת. 

conference_email_marketing_5

6. חיזוק המותג – גם באמצעות הזמנה לכנס

עמלתם קשה על הכנס או האירוע, הפרויקט הגדול מתקרב לסיומו ובקרוב, יהיה מאחוריכם. עד הכנס הבא, המותג שלכם צריך להמשיך לצמוח ולפרוח, להתפתח ולהישאר רווחי. ע”פ Eventbrite, ניוזלטרים להזמנת נמענים לכנסים, מגיעים לאחוזי פתיחה ממוצעים של עד 31% ואילו שאר הניוזלטרים מגיעים לאחוז פתיחה ממוצע של 17%. 

השתמשו באחוזי הפתיחה האלה כדי לחזק את המותג שלכם תוך כדי הזמנה. אמנם לא כל מי שיפתח את הניוזלטר המזמין שלכם, ירכוש כרטיס. אבל אולי הוא יוכל להרוויח ידע רלוונטי אודות המותג שלכם, על הדרך. 

7. תודה שבאתם! הדרך הכי טובה להודות למוזמנים 

הכנס עבר בשלום, הגיעה כמות יפה של מוזמנים, הצלחתם לייצר אירוע מעניין, עם מוזמנים רלוונטיים והרצאות מרתקות. אבל זה עדיין לא הזמן לנוח על זרי דפנה. באמצעות מייל תודה פשוט, אתם מחזקים את מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות אשר ביקרו באירוע ודואגים שהם יידעו כמה הנוכחות שלהם חשובה לכם ואפילו, שאתם רוצים ללמוד להיות טובים יותר להבא.

שלחו מייל תודה פשוט לכל מי שהגיע לאירוע, כ-24 שעות לאחר שהאירוע הסתיים.

הוסיפו סקר שביעות רצון כי זו הזדמנות מצוינת לצבור דאטה, דאגו לשמור טון חברותי ומזמין, בגובה העיניים, ולהזכיר להם מה הם הרוויחו מהגעה לאירוע. המייל יכול לכלול גם סיכום של ההיילייטס, או פשוט מכתב ממנכ”ל החברה, כמו כאן:

conference_email_marketing_7

לסיכום, אימייל מרקטינג זו דרך מצוינת לחזק את הנוכחות באירוע או בכנס שלכם, אם זה באמצעות ניוזלטר אחד שמכיל את כל המסרים החשובים או מסע מיילים רלוונטי שכולל מספר מסרים לאורך זמן.

בסופו של דבר, אין גבול ליצירתיות כשמדובר באימייל מרקטינג, האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות.

 

קראו עוד מאמרים רלוונטים:

איך יוצרים הזמנה מוצלחת לאירוע באמצעות דיוור אלקטרוני?

אימייל מרקטינג בעולם התיירות – שיווק ברמה של מחלקה ראשונה

10 דוגמאות לניוזלטרים אביביים ומוצלחים בתחום האי-קומרס