מה זה דף נחיתה ולמה אתם צריכים אותו?

whatis_landingpage_activetrail

דף נחיתה הוא למעשה העמוד הראשון אליו מגיעים לקוחות פוטנציאליים באתר שלכם. מדובר בדף אינטרנט פרסומי עם טקסט מכירתי מותאם שמטרתו ליצור עניין וכיוצא בזה גם פניות מלקוחות חדשים. לרוב, הגולשים מגיעים לדף הנחיתה דרך קמפיין ממומן בפייסבוק, גוגל, או אפיק תנועה אחר. השאיפה היא שהגולשים יבצעו באתר פעולת המרה כלשהי שמשרתת אותנו. בעידן שבו הלקוחות שלכם מקבלים אינסוף מסרים באינטרנט, דף נחיתה מאפשר לתפוס את תשומת הלב ולמקד אותם לכמה רגעים בודדים כדי להניע לפעולה הרצויה.

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל

בשנים האחרונות הוקמו לא מעט פלטפורמות המאפשרות לכל עסק לבנות דף נחיתה בקלות. למרות זאת, משווקים ובעלי עסקים רבים מתקשים להגיע לתוצאות הרצויות מעמוד הנחיתה שלהם. חוסר מיקוד לצד טעויות שונות בתוכן או בעיצוב עלולים לגרום לגולש לנטוש את דף הנחיתה באופן מיידי ולמעשה לבזבז את התקציבים הגדולים שהושקעו בפרסום דף הנחיתה מלכתחילה.

אז לאחר שהבנתם מה זה דף נחיתה, עכשיו צריך להבין איך עושים את זה נכון ואיך גורמים לגולש להישאר בדף הנחיתה שלכם ולהשאיר את הפרטים שלהם.
קבלו אותם, דפי נחיתה לדוגמה שיעוררו לכם את הדימיון וחדדו את חושי ההשראה שלכם.

למדריך המלא ליצירת דף נחיתה במערכת אקטיב טרייל הקליקו כאן >

הנה 10 דוגמאות מצוינות לדפי נחיתה ממירים שאפשר ללמוד מהם:

1. פחות זה יותר – Shopify

הנתונים מראים שכמה שפחות שדות למילוי בטופס – יותר טוב. אמנם, המספר הממוצע הוא 11 שדות לטופס, אבל צמצום השדות ל-4 יכול להגדיל את יחס ההמרה ב-120%. דף הנחיתה של Shopify שומר על פשטות ועל מראה ויזואלי נקי. הכותרת לא ארוכה מדי והעמוד באופן כללי לא עמוס במלל, אלא מעביר את המסר בצורה ידידותית ויעילה. כל מה שהגולש צריך כדי לצאת לדרך זה להכניס את כתובת האימייל שלו.
שופיפיי מוכיחה שאין צורך להתיימר להיות משהו שאתה לא, דף נחיתה באינטרנט צריך להיות ברור, מובן ומניע לפעולה. 

shopify_landingpage_activetrail

2. הבליטו את היתרונות – Muzzle

המטרה של דף הנחיתה שלכם היא לסייע למשתמשים להחליט האם המוצר או השירות שאתם מציעים באמת שווה את הזמן והאנרגיה שלהם. תצוגת תכלית קצרה ועניינית של השירות במסגרת דף הנחיתה היא דרך מצוינת לעמת את הגולשים עם הבעיה שהשירות שלכם פותר להם. אפליקציית Muzzle מציעה שירות שמשתיק נוטיפיקציות אשר קופצות על המסך בזמן הגלישה ועושה את זה נהדר באמצעות אילוסטרציית GIF משעשעת. האילוסטרציה מציגה רצף של התראות בחלק העליון של המסך. לא רק שהאנימציה מצחיקה, היא גם מספרת את הסיפור של דף הנחיתה ללא מלל מיותר ומייגע.

muzzle_landingpage_activetrail

3. ישר ולענייןLyft

דף הנחיתה של אפליקציית Lyft מציע ללקוח הפוטנציאלי בדיוק את המידע שמעניין אותו – איזה סכום הוא יכול להרוויח דרך השירות. במקביל, דף הנחיתה מאפשר לנהגים שרוצים להשתמש בשירות חישוב זריז של הסכום שיוכלו להרוויח בהתבסס על העדפות אישיות ומיקום ומציג את הסכום בדף הנחיתה עצמו, מבלי לקחת אותם לדף נוסף. היתרון הגדול של דף נחיתה כזה הוא כפול: מצד אחד החברה פונה ללקוחות פוטנציאליים שעדיין מתלבטים אם השירות מתאים להם ומצד שני היא מאפשרת רישום זריז גם לאלו שכבר יודעים ובטוחים שהם מוכנים להירשם לשירות.  

lyft_landingpage_activetrail

4. שימוש בוידאוMasterclass

מחקרים מראים ששימוש בוידאו בעמוד הנחיתה יכול להגדיל את יחס ההמרה ב-80%.

הנה דוגמה לדף נחיתה נהדר שמשלב מספר אלמנטים מנצחים. לפני הכל, החלק העליון מציג וידאו שמסכם בקצרה את המסר הכללי. בנוסף, דף הנחיתה מדגיש בדיוק את היתרונות בהם הלקוח עשוי להתעניין, כך שברור לגמרי מה הוא מקבל בעת רכישת השירות. מרכז הדף מציג תקציר תכליתי ומתומצת של הקורס, והחלק התחתון מציע תוכן נוסף שעשוי לעניין את הגולשים.
כשמדברים על דוגמאות לדף נחיתה שיש בו הכל, מדבר על הדף של מאסטר קלאס.

masterclass_activetrail_landingpage

5. אטרקטיביותGroupon

כאמור, לפעמים פחות זה יותר וגרופון מוכיחים את זה עם דף נחיתה מינימליסטי ונהדר. הכותרת פונה ללקוח באופן אישי והמסר שלה ברור – תוכלו לחסוך כסף בעיר הספציפית שבה אתם גרים. העיצוב פשוט ולא מתחכם, אך יחד עם זאת יש בו אלמנט רלוונטי ש”שובר” את המינימליזם. בגזרת השדות לא נדרש מהגולש מילוי של יותר משורה אחת – כתובת אימייל.

grouppn_landingpage_activetrail

6. השראה – Patreon

קשה להתעלם מהכותרת מעוררת ההשראה ש-Patreon בחרו לדף הנחיתה שלהם. במקום לבקש מהגולשים לתרום למטרה מסוימת, הטקסט מזמין אותם לקחת חלק בתהליך גדול בהרבה על ידי תמיכה ויצירת קשר עם האמנים בתור “פטריון של אמנות”. האימג’ המרכזי בדף הנחיתה מציג אמן בפעולה ובכך מחבר אוטומטית בין הגולש לבין הרעיון המרכזי וכפתור ההצטרפות מדבר באותה שפה של הכותרת וצבוע בכתום, כך שקשה מאוד להתעלם ממנו.

patreon_landingpage_activetrail

7. קריאה לפעולהWIX

דף הנחיתה של WIX מבליט את הפיצ’ר המרכזי של השירות – בניית אתרים, ועושה את זה עם קו עיצובי נקי שמושך את העין, עם קריאה לפעולה מאוד ברורה וידידותית. הנה שילוב מעולה של טקסט מינימלי עם עיצוב שמדגיש את הקלות שבה אפשר לבנות אתר באמצעות השירות.  

wix_landingpage_activetrail

8. ישר ולענייןSquare

הנה דף נחיתה שמכניס את הגולש היישר לחווית הרכישה שהאתר מציע, אבל לא עושה את זה בצורה בוטה, אלא מציג קולאז’ קצר של פריטים שצריך לגלול טיפה כדי להיחשף אליהם. בדרך הזו, הגולש לומד להכיר את המערכת עוד לפני שהוא נרשם לשירות עצמו.

square_landingpage_activetrail

9. בחירה – BuildFire

לפעמים הדרך הטובה ביותר ללכוד את תשומת ליבו של לקוח פוטנציאלי היא לשאול שאלה שהתשובה עליה מגולמת בשירות שדף הנחיתה מציע. במקרה הזה, הגולשים יכולים לבחור בין שתי אופציות שעוזרות להם להבין טוב יותר מה בדיוק הם צריכים. זה בסדר גמור שדף הנחיתה יוביל את הגולש לסדרה של דפים אחרים, כל עוד המסרים ברורים ומשרתים את המטרה.
מכוון הדוגמאות לדפי נחיתה הוא רחב, מגוון הביצועים שאתם יכולים ליישם הוא גדול, אתם צריכים רק לבחור את הדרך הנכונה לכם.

buildfire_activetrail_landingpages

10. ויז’ואל – Air Canada

תודו שהתמונה הזאת עושה לכם חשק להזמין כרטיס טיסה בזה הרגע. חברת התעופה הקנדית מציגה דף נחיתה שלא מצריך מהגולש לגלול כדי לחפש טיסות. תפריט החיפוש מופיע מיד, הוא ברור ומקיף ותמונת הרקע מתחלפת בהתאם לעונות השנה. ככה עושים את זה נכון.

aircanada_landingpage_activetrail

לסיכום, דף נחיתה טוב משלב ויזו’אל מושך שמספר את סיפור השירות שאתם רוצים להבליט, יחד עם קריאה לפעולה ידידותית וברורה שקשה להתעלם ממנה. רצוי לשמור על טקסט מינימלי ואפקטיבי ולהגדיר מראש את מטרת דף הנחיתה – האם אתם רוצים שהלקוח יירשם לשירות מסוים? יוריד אפליקציה? ישאיר פרטים? אחרי כל זה, חשוב לזכור שעמוד נחיתה הוא רק השלב הראשון במסע הלקוח.
מטרת דף נחיתה מקצועי היא לייצר את המעורבות הראשונית כדי לצאת למסע שבסופו הלקוח יהפוך ממתעניין לרוכש.

קראו כאן על בניית משפך ההמרה המושלם באמצעות מערכת מרקטינג אוטומיישן

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

10 דוגמאות לטפסי הרשמה שישדרגו את הפעילות הדיגיטלית שלכם

איך בובה דיגיטל הקימה מועדון לקוחות ומשפך שיווקי לחנות אונליין

איך לבחור מערכת אימייל מרקטינג אוטומטית וחכמה לצרכים השיווקיים שלכם