איך לבחור מערכת אימייל מרקטינג אוטומטית וחכמה לצרכים השיווקיים שלכם

השלב הראשון בהצלחה בעולם השיווק הדיגיטלי הוא בחירה נכונה בין פלטפורמות השיווק המגוונות. עם זאת, כמעט לא חשוב באיזו תעשיה אתם עובדים או מה העסק שאתם משווקים – אתם כנראה צריכים אימייל מרקטינג כתמיכה בפעילות השיווקית והעסקית שלכם.

אבל מה זה אומר? האם כל עסק צריך לשווק באמצעות אימייל? האם כל איש מקצוע מוכרח להשתמש בפלטפורמת אימייל מרקטינג ולא יכול פשוט לשלוח מיילים במקבצים גדולים לקהל הלקוחות או השותפים העסקיים שלו? בגדול התשובה היא כן. כל עסק יכול למצוא ערך כלשהו (עסקי או מקצועי) במערכות אימייל מרקטינג, על אחת כמה וכמה אם מדובר במערכות אוטומטיות.

היום השוק רוויי במערכות אימייל מרקטינג וכולן מציעות פיצ’רים שונים ומגוונים כאשר התחרות על למי יש יותר כלים מתקדמים, מי נגיש יותר ועם מי יותר קל לעשות אינטגרציות חכמות – מאוד גדולה.

אז איך עושים את זה? איך תמצאו מערכת אימייל מרקטינג אחת שתצליח לענות על כל הצרכים שלכם? במאמר הזה אני מנסה לענות על השאלה הזאת באמצעות שאילת שאלות רבות נוספות עליהן תצטרכו למצוא תשובה לפני שתצאו למסע בעקבות מערכת הדיוור האלקטרוני המושלמת –

8 שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם כשאתם מחפשים מערכת אימייל מרקטינג

  1. מה גודל העסק? האם הוא נחשב עסק קטן, בינוני או אנטרפרייז?

ההחלטה הזו חייבת להיות ברורה מראש כי היא קשורה קשר ישיר לשימוש הלכה למעשה במערכת. מערכות מסוימות יכולות להיות מעולות עבור עסקים קטנים המדוורים ל-500 נמענים אבל לא יצליחו לעמוד בפעילות דיגיטל משמעותית אשר עומדת על 10,000 נמענים או בעסקים בינוניים או 100,000 נמענים.

  1. מהי כמות הנמענים שלכם ולאיזו גדילה אתם מצפים? האם יש צפי גדילה משמעותי בחודשים הבאים, בשנים הבאות? בכמה אחוזים?

אם אתם מתחילים בעולם האימייל מרקטינג מבלי שיש ברשותכם אף רשימת אנשי קשר, עליכם לחשוב ולפעול אחרת מעסקים אשר ברשותם יש רשימות ארוכות ומסוגמנטות של נמענים. כאן עליכם לקחת בחשבון את שיקולי הטמעת המערכת, האינטגרציה ל-CRM שלכם (או אפילו הצורך בהרשמה למערכת CRM במקביל) והפיצ’רים הנדרשים לכם.

  1. כמה משתמשים יהיו למערכת?

האם רק אתם תהיו אחראיים על הדיוור האלקטרוני בעבודה? האם יש מחלקת שיווק שלמה שצריכה גישה למערכת? ודאו שאין הגבלה לכמות היוזרים במערכת האימייל מרקטינג שבחרתם ואם יש הגבלה, ודאו שהיא עומדת בצרכים שלכם או בהרחבה הפוטנציאלית של הצוות.

  1. מה תרצו לעשות עם מערכת האימייל מרקטינג?

כמובן שזה נשמע ממש פשוט, אתם רוצים לדוור ניוזלטרים וחומרים שיווקיים ללקוחות שלכם. אבל היום יש כל כך הרבה יותר דברים שאפשר לעשות עם המערכת ברגע שתמצאו את הפלטפורמה המתאימה לכם.

התחילו במיפוי כל הצרכים האפשריים עליהן מערכות אימייל מרקטינג נותנות מענה – הנה מספר דוגמאות אפשריות:

אלה רק דוגמאות קטנות למגוון הרחב של האפשרויות שמערכות אימייל מרקטינג מציעות היום, עשו רשימה ארוכה של כל הפיצ’רים האפשריים שקיימים ומתוכן בחרו את הפיצ’רים ההכרחיים לכם. כך, כשתעשו את מחקר השוק שלכם, תוכלו לדעת מראש מה לחפש ואיפה.

choose email marketing

  1. האם יש לכם צורך גם בדיוור באמצעות SMS?

בישראל במיוחד, שיווק באמצעות SMS עדיין נחשב כלי חזק ויעיל אפילו שהשימוש בו קצת אחר מפעם. לא עוד דיוור קר של הודעות SMS לרשימות מספרי טלפון קנויות. היום גם את אמצעי התקשורת הפשוט הזה אפשר להפוך למתוחכם במיוחד עם רשימות נמענים מסוגמנטות, עם פניה פרסונלית, עם שליחות אוטומטיות מבוססות טריגרים התנהגותיים ועוד המון.

אז בדקו עם עצמכם, האם העסק שלכם יכול להרוויח מדיוור SMSים שיווקיים לקהל הנמענים שלכם? האם תקשורת בנייד יכולה להוסיף להמרות ולספק לכם רווח ממשי? אם כן, כדאי שמערכת הדיוור האלקטרוני שלכם תכלול גם מערכת SMS מתקדמת.

  1. מה התקציב שלכם?

עקרונית, כל מערכות הדיוור האלקטרוני נעות בטווח מחירים ממוצע למדיי. לא סביר שמערכת אחת תהיה יקרה פי שתיים ותספק את אותם הפיצ’רים פחות או יותר. עם זאת, יש לקחת בחשבון את מגוון השיקולים כאשר בוחרים במערכת ובתוך זה, צריך לכלול גם את השיקול הכלכלי. בכל זאת, לא שווה להתחיל פעילות דיגיטלית מיוחדת בהפסד כספי.

שימו לב! מערכות אימייל מרקטינג רבות מציעות חבילות תשלום זולות יחסית אבל המחיר עולה משמעותית כאשר העסק גדל (כך גם הנמענים) וכאשר רוצים לעשות שימוש בפיצ’רים המתקדמים יותר. בחרו במערכת דיוור אלקטרוני שתאפשר לכם להנות מכל הפיצ’רים המתקדמים, תמיכה טכנית אמיתית ומרכז למידה במחיר החבילה הנוח ביותר.

choose email marketing by mobile

  1. האם המערכת מאובטחת?

אם אתם מנהלים עסק בעל דאטה רגישה (בנק, בית חולים/קופת חולים, משרד עורכי דין), אתם כנראה מודעים לכך שאתם הולכים להפקיד בידי מערכת צד ג’ מידע רגיש וחסוי של לקוחות או מטופלים ולכן חשוב לוודא שהמערכת בה תבחרו תהיה מאובטחת ברמה הגבוהה ביותר.

הקליקו כאן לקריאה על תקן ISO 27001 של מכון התקנים

  1. האם אתם יודעים לנהל מערך אימייל מרקטינג?

זו שאלת השאלות. אתם יכולים למצוא את מערכת האימייל מרקטינג הטובה בעולם שעל הנייר מותאמת בדיוק לצרכים שלכם אבל בפועל, אתם צריכים לדעת איך לתפעל אותה ואיך לעשות זאת ברמה הטובה ביותר מבלי לפספס אף פיצ’ר שיכול לסייע לכם להגיע לאחוזי המרה גבוהים.

במחקר שלכם אתם מוכרחים לוודא שנוח לכם להשתמש במערכת האימייל מרקטינג שלכם, שהיא אינטואיטיבית, לא מסורבלת ופשוטה לתפעול.

וזה נכון, קיימות רמות שונות של יכולות וידע למגוון המשתמשים במערכות אימייל מרקטינג אבל המטרה של מערכות אוטומטיות מהסוג הזה היא לפשט תהליכים ולחסוך זמן עבודה מיותר.  

הקליקו כאן למרכז ההדרכה של אקטיב טרייל

sign up to email marketing

לאחר שעניתם לעצמכם על כל השאלות האלה והצלחתם למפות את כל הצרכים השיווקיים שלכם ממערכת אימייל מרקטינג, זכרו כמה פרטים חשובים שהתשובה על כולם צריכה להיות – יש לנו את זה.

  • ודאו שמערכת הדיוור האלקטרוני שלכם אמינה עם אחוז עבירות גבוה – בדקו שחברת הדיוור האלקטרוני בה אתם בוחרים היא חברה מוכרת ואמינה, כזו שעובדת גם עם מותגים גדולים ובנויה לסקיילים של שליחות גבוהות (מאות אלפי מיילים בחודש), חברות מהסוג הזה תמיד יספקו אחוז עבירות גבוה במיוחד וכך גם אתם כמותגים קטנים או בינוניים תוכלו להנות מהיתרון המשמעותי הזה.
  • ודאו שאפשר לפתוח חשבון נסיון בחינם – התנסות זה חשוב, כמעט עם כל פלטפורמה דיגיטלית עליכם להשתפשף באמת כדי לדעת אם אתם מקבלים מענה לצרכים שלכם. כמעט כל חברה תציע לכם התנסות חינם אבל זכרו, לא כל חברת דיוור תאפשר לכם לעשות שימוש במגוון הרחב של הפיצ’רים במסגרת תקופת הנסיון ורק כך תוכלו לדעת אם זו באמת המערכת עבורכם.
  • ודאו שקיימת גמישות במחירים ובחבילות הדיוור – הגמישות הזאת תעזור לכם כאשר העסק יגדל ותעזור במידה ותרצו לשנות את מערך האימייל מרקטינג. לדוגמא, במידה ויש תכנית תשלום שנתית, חשוב לוודא שאין התחייבות.
    במידה ותרצו לדוור רק אחת לחצי שנה לכמות נמענים גבוהה, חשוב לוודא שניתן לרכוש בנק דיוור ולא בהכרח לשלם על תכנית שנתית או חודשית.

אז מחקר ארוך עוד לפניכם אבל אל תאמרו נואש, בדקו כל מערכת לפי הקריטריונים המוצגים והיי, תמיד תוכלו לחזור לצ’ק ליסט הזה ולוודא שהבדיקה שלכם באמת הייתה קפדנית כמו שרציתם.

הקליקו כאן לפתיחת חשבון דמו ל-30 יום באקטיב טרייל

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

קייס סטאדי: איך בובה דיגיטל הקימה מועדון לקוחות ומשפך שיווקי לחנות אונליין בתחום האופנה תוך 3 חודשים בלבד

5 סיבות לבחור במערכת מרקטינג אוטומיישן לחנות שלכם אונליין

איך בונים משפך המרה מושלם באמצעות מערכת מרקטינג אוטומיישן?