אוטומציה שיווקית – המדריך המלא ל-2024

לא בכדי קבע הפילוסוף פרנסיס בייקון במאה ה-17 ש”ידע הוא כוח”. בייקון הבין כבר אז שמי שמחזיק בידע זוכה ביתרון על חסרי הידע ונראה שהוא גם הבין שיש הבדל מהותי בין ידע לבין מידע. 

היום, בעידן המידע (בו כמויות הולכות וגדלות של נתונים מגיעות משפע של ערוצים), למידע גולמי כשלעצמו – אין ערך. הוא רק הבסיס. כדי לטעון משמעות בזרם המידע הבלתי פוסק, צריך להפוך אותו לדאטה מבוססת. כאן בדיוק אוטומציה שיווקית נכנסת לתמונה ועושה פלאים למערך השיווק של חברות ועסקים.

אוטומציה שיווקית (Marketing Automation) לעסקים מעניקה הזדמנות לקבל תובנות מבוססות נתונים ולבנות אסטרטגיה שיווקית מולטי-ערוצית חכמה יותר. אוטומציה של השיווק יכולה לעזור לעסקים לגדול ולצמוח והיא כלי שיווקי רב עוצמה; הרעיון הוא לעזור לחברות ועסקים להפוך מידע לידע, ולתרגם את הידע הזה למקור הכנסה מניב.

earth surrounded by information network

אוטומציה שיווקית פותחת בפניכם עולם אפשרויות שלם ומאפשרת לכם בין היתר: 

  • לאסוף מידע ממספר רב של ערוצים.
  • להפוך מידע ונתונים גולמיים המגיעים ממגוון רחב של מקורות לידע בעל ערך ומשמעות.
  • להכיר מקרוב את קהל הלקוחות.
  • לפלח ולהבחין בין סוגי לקוחות שונים.
  • לעקוב אחר מסעות לקוחות.
  • ליצור חוויית לקוח מותאמת אישית.
  • שיווק באוטומוציה מאפשר לתזמן מסרים שיווקיים לזמן הנכון.

ואולי הכי חשוב: אוטומציה שיווקית היא אמצעי לשימור וטיפוח לקוחות קיימים כמו גם להעצמת מערכת היחסים בין לקוחות ומותגים. היא הבסיס לקמפיינים ממירים, להגדלת היקף הלקוחות, וסוד הקסם שלה טמון בכך שהיא הופכת משימות שיווקיות חוזרות ונשנות לאוטומטיות, מדויקות וסופר-חסכוניות, שיווק באוטומציות הוא שיווק יעיל וזה הסוד האמיתי להצלחה של עסק. 

אז איך, בתכלס, אוטומציה שיווקית חכמה יכולה להצעיד את העסק שלכם קדימה ולהביא אליכם עוד ועוד לידים  איכותיים? בואו נגלה. 

יש לכם הודעה: אוטומציה שיווקית באימייל

יכול להיות שכבר שמעתם שה-ROI באימייל מרקטינג הוא מהגבוהים בתחום השיווק הדיגיטילי, אבל גם אם לא, נזכיר שלפי חברת המחקר DMA – על כל דולר אחד שתשקיעו באימייל מרקטינג תקבלו 42 דולרים בחזרה מהלקוחות. 

ברגע שאתם מחליטים להתקדם לשנת 2024 ולהתחיל לעבוד עם אוטומציות שיווקיות גם באימייל, הרווח של ההשקעה שלכם גדל אפילו יותר – שכן שיווק אוטומציה חכמה באימייל, יכולה לחסוך לכם שעות עבודה רבות ויקרות של צוותי השיווק, כמו גם של צוותי שירות הלקוחות שלכם. 

robot hand holding light bulb lemon

יתרון אדיר נוסף שמביאות איתן האוטומציות השיווקיות במייל הוא שלא משנה איפה אתם מפרסמים ומאיפה ברחבי הרשת מגיעים הלקוחות שלכם (פייסבוק, אתר החברה, בלוגים, אינסטגרם, חנות האיקומרס שלכם, גוגל, טיק טוק, לינקדאין, יוטיוב וכו’ וכו’) – בקלות תוכלו להתחיל להעביר אותם דרך המשפך השיווקי שבניתם כחלק ממערך השיווק שלכם, בצורה אוטומטית לגמרי! 

כך למשל – תוכלו לבנות אצלנו באקטיב טרייל אוטומציית ‘ברוכים הבאים’ שעובדת ככה: הלקוחה או הלקוח שלכם נרשמים לרשימת התפוצה דרך טופס ההרשמה ששילבתם בדף הנחיתה שלכם -> המערכת מזהה את ההרשמה ושולחת מייל “ברוכים הבאים” -> המערכת ממתינה יומיים (כדי לא להעמיס על הנמענ/ת החדש/ה) -> המערכת בודקת האם הנמענ/ת פתח/ה את המייל ובהתאם לתשובה מפעילה אחד משני תרחישים: אם המייל נפתח – נשלח קופון המיועד ללקוחות חדשים -> אם המייל לא נפתח – נשלחת הודעת סמס עם קופון הצטרפות. 

welcome automation on ActiveTrail

בלב האוטומציה הזו עומדים שני עמודי תווך: טריגרים – המאפשרים לאוטומציה לפעול ולהתקדם ע”ב תזמון מדויק וסגמנטציה – בזכותה ניתן להתאים את התכנים ולהפוך אותם לפרסונליים יותר. שני אלה יחד הופכים את האוטומציה הזו ממשפך שיווקי לחץ שיווקי שלוח למטרה, כזה שיודע לא רק איך לפנות אל הלידים וללקוחות שלכם, אלא גם מתי.

עוד מיילים שתוכלו לכלול באוטומציית ‘ברוכים הבאים’ הם מיילים שנועדו לספק לנמענים החדשים שלכם מידע על השירות או על המוצרים שלכם כמו גם מיילים תפעוליים: מייל אישור הרשמה; מייל הכולל פרטי משתמש ומידע שימושי; מייל שמפנה את הלקוחות החדשים לשירות הלקוחות וגם מייל ובו הסברים מלאי תוכן על המותג או החברה שלכם – כל אלה יכולים להיכלל בקלות באוטומציה השיווקית שתבנו בתוך המערכת. 

כמובן, אוטומציית “ברוכים הבאים” היא רק סוג אחד של אוטומציה שיווקית שאפשר לבנות ולשלוח באמצעות המערכת שלנו. אבל העיקר היה ונשאר – היכולת לשלוח באמצעות המייל מסרים שיווקיים בנקודות מגע קריטיות עם הלקוחות, ללא מגע יד אדם.
אוטומציה שיווקית לעסק תאפשר לכם להרגיש כאילו יש מחלקת שיווק שלמה מאחוריכם, גם אם בפועל, רק אדם אחד עומד מאחורי מערך השיווק.

אוטומציה בוואטסאפ

 הופכים גם את הוואטסאפ לכלי מסרים פעיל בשרשרת האוטומציות שלכם.
הוואטסאפ הוא הכלי היעיל ביותר כיום לתקשורת עם הלקוחות. אם תבדקו, תגלו שכנראה 100% מאיתנו פותחים את ההודעות, גם את הפרסומות וגם את הפרטיות.
למה זה קורה בעצם? אולי אנחנו מכורים ועושים את זה בצורה אוטומטית, אולי אנחנו לא מסוגלים לפספס, שורה תחתונה, זה פשוט קורה וכדאי להשתמש בזה לטובה.
אוטומציה בוואטסאפ היא פשוטה ומגדירים אותה כחלק משרשרת האוטומציות שלכם, תפעולית היא פשוטה ורצוי לבצע אותה תחת רישיונות ולעבוד בצורה מסודרת.

אוטומציה לעסקים היא כלי שיכול לעשות שינוי, שימוש בוואטסאפ יוכיח לכם את זה היטב.
לצורך הדוגמה אתם מתחילים בשליחת מייל ברוכים הבאים, משם מציעים ללקוח מוצר, מוצר משלים, הלקוח מילא עגלה ונטש אותה, שולחים SMS תזכורת.
הלקוח רוכש אבל מוריד מוצר אחד, אתם מגדירים שבמצב הזה הוא מקבל וואטסאפ פרסונלי, שהמוצר שלו יגיע למלאי בתאריך X, אם הוא ישאיר פרטים הוא יקבל גם תזכורת אישית כשהוא יגיע.
כך מגבירים מעורבות, מחממים את הלקוח ומשתמשים בכל האמצעים כדי למקסם את האינטראקציה עם הלקוח.

אוטומציה של השיווק בוואטסאפ תאפשר לכם לסנכרן את את המסרים שלכם בצורה מושלמת,
לא חייבים להיות פאסיביים, אפשר ליצור את האינטראקציה עם הלקוח, בדיוק לפי הסגמנט שהגדרתם מראש, להציע לו את הערך הפרסונלי המתאים ולהגדיל מכירות.

אוטומציות שיווקיות שהופכות הזדמנויות – לרווח

אז כבר הבנו ששנת 2024 היא שנת האוטומציה השיווקית הגדולה, אבל מעבר לחסכון האדיר בזמן וכוח אדם, איך הופכים הזדמנויות לרווחים באמצעות הכלי החזק הזה? התשובה היא סנכרון חכם בין מערכת האימייל בה אתם משתמשים לחנות המקוונת שלכם, כזה שמאפשר לכם לשלוח אוטומציות חכמות, מפולחות ופרסונליות שמעודדות השלמת רכישה, הגדלת רכישה שכבר התקיימה וכמובן – רכישה חוזרת. 

אצלנו באקטיב טרייל, תמצאו את ActiveCommerce 2.0 – כלי האיקומרס הנפלא שלנו, שזה עתה עבר שיפור מקצה לקצה, במטרה להתאים לסטנדרטים שמשווקים נדרשים לעמוד בהם ב-2024. עם ActiveCommerce 2.0 תוכלו לממשק בין אקטיב טרייל לחנות האונליין שלכם, ואז לבנות ולהחיל מערך שלם של אוטומציות שיווקיות חכמות. 

Ecommerce colleague

קחו למשל את אוטומציית העגלה הנטושה שלנו, שמטרגטת לקוחות שנטשו את החנות רגע לפני הרכישה ומעודדת אותם לחזור ולהשלים אותה: ברגע שלקוח או לקוחה נוטשים עגלה מלאה בכל טוב, האוטומציה מזהה זאת ומופעלת בצורה אוטומטית. אתם בוחרים אילו תמריצים תרצו לתת להם (קופון הנחה, משלוח חינם, מתנה בכל רכישה וכו’), באיזה פורמט (סמס או אימייל) וכמובן – מתי תרצו שתישלח אליהם ההודעה. מפה – המערכת האוטומטית שלנו עושה את כל השאר והתוצאה היא הרבה יותר רכישות מצד לידים שבכלל עמדו לוותר על הסחורה שלכם.

דוגמה נוספת לאוטומציה שיווקית מבריקה שקיימת ב-ActiveCommerce 2.0 ונועדה לעזור לכם למכור יותר, היא אוטומציית ה”מוצרים שאולי תאהבו”. אם להיות מדויקים, האוטומציה הזו נכנסת הלכה-למעשה תחת קטגוריית “מייל מעקב לאחר רכישה”. לאור העובדה שמיילים מהסוג הזה זוכים לרייטינג גבוה במיוחד: מעל ל-70% אחוזי פתיחה (!) אלה חדשות טובות מאוד ואם תשאלו אותנו – מדובר בנדל”ן שיווקי שלא כדאי לפספס. 

you may also like these products

איך זה עובד? פשוט מאוד: ברגע שתבנו ותפעילו את האוטומציה הזו, המערכת תשלח בצורה אוטומטית לחלוטין מוצרים דומים או משלימים לאלה שהלקוחות רכשו, או הטבות והצעות ערך נוספות שיכולות להקפיץ את אחוז ההמרה שלכם לשמים.
אוטומציות שיווק הכרחיות היום ורלוונטיות לכל פעילות! בין אם אתם עמותה, בין אם אתם יבואן רהיטים, חברת הייטק עם מוצר Saas, כל שוק וכל פעילות שתדמיינו יכולה לצמוח בזכות שיווק באוטומציה.
 

ומה לגבי איקומרס?

אוטומציות איקומרס הן אולי האוטומציות המתבקשות ביותר, הן הלב הפועם של הפעילות באתרי האיקומרס והן מצליחות להגדיל את ההמרות בעשרות אחוזים.
ברוכים הבאים, מייל הטבה מוגבל בזמן, פיצולים לפי פעולות של הלקוח: פתח את המייל יקבל SMS, לא פתח את המייל יקבל מייל נוסף וכו’,
אפשרויות האוטומציה באיקומרס הן עצומות, מה שבטוח שחייבים להשתמש בכלי הזה כדי למקסם מכירות אונליין.

בכדי להצליח לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח רצוי להפעיל עוד ערוצי שיווק, כמו אוטומציה לוואצפ, שהיא מובילה את הלקוח לשיח ישיר עם נציג מטעמכם, כדי לתת שירות מכירה נקודתי במקרים מסוימים.
או לצורך העניין לקוח שחווה בעיית שירות, או בעיה עם מוצר, אוטומציה לוואצפ יכולה לאפשר שירות יעיל עם מינימום משאבים מצד שירות הלקוחות שלכם ומקסימום שביעות רצון מצד הלקוח.

קוד חכם, אוטומציה שיווקית מבריקה

עוד אוטומציה שיווקית שאפשר – וכדאי! – לשלב בפעילות האימייל מרקטינג שלכם, היא כזו שנשענת על הטמעת סמארט קוד (פיקסל). לטובת מי שלא יודעים נסביר שסמארט קוד (המכונה גם “פיקסל” או “פיקסל חכם”), הוא בעצם קטע קוד קצרצר שמערכת אקטיב טרייל מייצרת עבורכם באופן אוטומטי – ושניתן להטמיע באתר שלכם, בדומה לכל פיקסל מעקב אחר. 

את הסמארט קוד שלנו ניתן להטמיע בדפי הנחיתה שלכם, באתר שלכם, או בעמודים ספציפיים מתוכו (מחירון, דפי מוצר ספציפיים וכו’). מרגע שהטמעתם את הקוד, המערכת שלנו יודעת לבצע התאמה בין מספר הטלפון וכתובת המייל של הנמען או הנמענת, לבין ביקורים והתנהגויות שלו או שלה באתר. 

ככה מתאפשר לכם מעקב אחרי הביקורים של הנמענים שלכם באתר וחשוב מכך: מעקב אחר ההתנהגות שלהם. מאחורי הקלעים, במערכת, תוכלו לייצר סגמנטציות מדויקות ע”ב התנהגויות שונות ואז לבנות אוטומציות שיווקיות חכמות מבוססות טריגרים לפי הפעולות או תחומי העניין שלהם (לדוגמה: משתמש/ת ביקר/ה בעמוד ספציפי באתר, משתמש/ת לחצ/ה על כפתור וכו’). 

marketing automations illustration

דוגמה לאוטומציה כזו יכולה להיות: משתמש ביקר בעמוד מסוים באתר (למשל: www.sospets.co.il/cats-adoption) —> הנמענ/ת מתווספת אוטומטית לקבוצת “מתעניינים באימוץ חתולים” שיצרתם במערכת  —>  האוטומציה מופעלת ומייל תזכורת בסגנון “היי! ראינו שחשבת לאמץ חתול” נשלח אליהם תוך X שעות או ימים. 

בקיצור, אוטומציה בשיווק באימייל מאפשרת לשלוח מסרים שיווקיים דרך המייל ללא מגע יד אדם. אך אין מדובר במסר שיווקי אחד ויחיד שנשלח באופן אוטומטי לכלל הלקוחות. אוטומציה שיווקית באימייל מפלחת קהלי יעד לכדי קבוצות מזוהות בעלות מאפיינים דומים, היא מאפשרת לשווק לכל קבוצה מובחנת מסרים פרסונליים שהותאמו אישית לכל לקוח בהתאם לתחומי העניין שלו, גילו, מיקומו הגיאוגרפי, המגדר שלו ועוד, היא מאפשרת תזמון מדויק של שליחת מיילים שיווקיים למועדים שבהם כל לקוח נוטה לפנות זמן לקריאת מיילים, ולא פחות חשוב מכל אלה: היא מאפשרת לערוך ניסויים, AB Testing, על מנת לבחון אילו מסרים וקמפיינים עבדו והולידו המרות ואילו לא.
שיווק אוטומטי יכול להכיל אין סוף טריגרים שמפעילים תגובה, הוא מחולק לסוגי אוטומציות שונות, היתרון בו מובהק, היכולת לנהל את השיווק בלי להסתמך על זכרון האדם, או פעולות חוזרות ונשנות ולקצר תהליכים שיובילו לרכישה.

מי שמחפש מוצא: אוטומציה שיווקית ברשת החיפוש של גוגל

אי אפשר לדבר על אוטומציה שיווקית ב-2024, בלי לדבר על גוגל. בכל הנוגע לשיווק ברשת החיפוש של גוגל, אוטומציה שיווקית מאפשרת למשווקים להיחשף לקהל גדול יותר תוך התאמה אישית של מסרים ולהגדיל באופן משמעותי את איכות הלידים והיקף ההמרות. 

הרעיון הוא פשוט: מערכת אוטומציה שיווקית מזהה לקוחות המגיעים אל אתר האינטרנט של החברה שלכם דרך מנוע החיפוש של גוגל ו”צובעת” אותם כדי לזהות אותם בעתיד. בנוסף, המערכת אוספת מידע על מילות המפתח שהקלידו הלקוחות ושומרת אותו. כעת המערכת “מכירה” את הלקוחות ואת מאפייניהם הייחודיים, היא יכולה לעקוב אחריהם ברחבי הרשת והיא גם “יודעת” מה הם מחפשים, תודות לאיסוף מילות המפתח. מערכת אוטומציה דיגיטלית כזו מאפשרת למשווקים להתאים מסרים פרסונליים לכל קהל יעד מפולח וכך להגדיל את הסיכוי להמרות.

person holding up an ipad with google search on screen

משווקים יכולים למשל ליצור קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש) בגוגל אדס ללקוחות שכבר ביקרו באתר והראו עניין במה שיש לאתר להציע. אם הלקוחות לא רכשו באתר בביקור הראשון, מודעות פרסום “ירדפו” אחריהם, לא משנה היכן הם נמצאים ברשת, ויזכירו להם שהם התעניינו במוצר או בשירות שהוצגו באתר בו ביקרו או להזכיר להם שהם נטשו עגלה מלאה מוצרים. אם הלקוחות כן רכשו מהאתר, קמפיין רימרקטינג, המבוסס על אוטומציה שיווקית, יכול להציע ללקוחות אלו מוצרים נוספים או שירותים משלימים לאלו שכבר רכשו בעבר.

בנוסף, ניתן להשיק קמפיינים מפולחים בגוגל אדס שייחשפו בפני קהלים דומים לאלו שביקרו באתר האינטרנט של החברה וכן לקהלים שחיפשו בגוגל מילות מפתח דומות או זהות למילות המפתח שחיפשו לקוחות שביקרו באתר. 

היופי כאן הוא שבעזרתן של מערכות אוטומציה אפשר למקד את מאמצי השיווק בלקוחות רלוונטיים, שהיסטוריית ההתנהגות שלהם (הקלידו בגוגל מילות חיפוש מסוימות, ביקרו באתרים מסוים) הוכיחה שהם בעלי עניין ובעלי נכונות גבוה יותר לרכוש, ולא צריך לבזבז את משאבי וכספי הפרסום על לקוחות שהסיכוי שיירכשו הוא נמוך.

בעזרתה האדיבה של אוטומציה בדואר אלקטרוני ניתן למשל לשלוח סדרה של מסרים שיווקיים עוקבים במרחקי זמן קבועים, מסרים שהותאמו ללקוחות בעלי מכנה משותף שכבר היו באינטראקציה עם פרסומים של החברה והראו עניין קודם. ההתמדה והטפטוף הקבוע של המסרים השיווקיים מגדילים את הסיכוי שהלקוחות ישתכנעו ולבסוף גם – ירכשו.

 

עד להודעה חדשה: אוטומציה שיווקית בהודעות  SMS

שיעורי הפתיחה של הודעות SMS הם מהגבוהים ביותר, ומנתונים שפרסמה Mobile squared עולה כי 90% מהודעות ה-SMS נפתחות וגם נקראות בתוך 3 דקות! המשמעות של זה היא שלא משנה מה תשלחו ללקוח ב-SMS הוא יפתח ויקרא את המסר צ’יק-צ’ק, וזה נתון מדהים ממש. אותו נתון בדיוק, אגב, הוא זה שבגללו – למרות הסטיגמה שאולי יש לכם בנוגע לשיווק באמצעות הודעות סמס – סוג השיווק הזה מגה-רלוונטי גם בשנת 2024. 

זוכרים שעודדנו אתכם לאסוף מהלקוחות בנוסף לשם וכתובת מייל גם מספר טלפון נייד? עכשיו תבינו גם למה. כמו אוטומציה בשיווק באימייל כך אוטומציה שיווקית בהודעות SMS יכולה להביא לידים איכותיים ולהגדיל את המכירות, וגם כאן כדי להצליח צריך קודם כל ליצור רשימת תפוצה גדולה של מספרי טלפון של מתעניינים ארעיים ולקוחות קיימים איתם באתם במגע בערוצי השיווק השונים (רשתות חברתיות, בלוג, אתרי אינטרנט, גוגל, לינקדאין, יוטיוב וכו’). 

ואם כבר מדברים על עולם המסרונים, אי אפשר שלא לגעת בכוכב העולה, שיווק בוואטסאפ. אתם שואלים את עצמכם איך הערוץ הזה נכנס לתמונה? ובכן קיימת גם אוטומציה בווטסאפ שתאפשר לכם לפזר את המסרים שלכם בכל הערוצים, לפי התוכן שלהם, לפי הישירות שלהם, והמימד האישי שבהם, נותר לכם רק לבחור.

sms messages

מרגע שיש בידיכם רשימה גדולה של מספרי טלפון של לקוחות ומתעניינים – אוטומציה שיווקית בהודעות SMS נכנסת לתמונה ועושה בעצמה את כל העבודה; היא עוזרת לנהל רשימות תפוצה, היא מפלחת באופן אוטומטי לקוחות בהתאם למגדר, תחומי עניין, איזור גאוגרפי, גילאים ועוד, היא מאפשרת להתאים מסרים שיווקים אישיים לקבוצות נמענים מפולחות, וגם מאפשרת תזמון מדויק של מועד שליחת ה-SMS השיווקי.

כך למשל, באמצעות מערכת שליחת הודעות הסמס של אקטיב טרייל, ניתן לשלוח לכל לקוח ולקוחה ברכה, הטבה, מבצע או הנחה לרגל יום ההולדת שלהם. מאחר שהדאטה הכוללת את תאריכי הלידה של הלקוחות מאוחסנת באקטיב טרייל, המערכת יודעת לשלוח הודעת SMS באופן אוטומטי לכל נמען או נמענת ביום שחל יום ההולדת שלהם. כלי אוטומציה נועדו לגרום ללקוח לחזור ולקנות אצלכם, אבל הם עושה הרבה יותר מזה. הם מעבירים מסר שהלקוח באמת חשוב לחברה. במיוחד אם המסרים כוללים שימוש בפרסונליזציה שמית וכוללים ערך מוסף בדמות קופון הנחה, לינק לסרטון יום הולדת נחמד – או כל דבר דומה. 

אפשר גם לערוך סקרים ושאלונים בהודעות SMS. ניתן לבצע סקרים הנוגעים לשימוש במוצרים או בשירותים, אפשר לסקור שביעות רצון לקוחות וניתן גם לבנות סקרים שיסייעו לכם להכיר את הלקוחות שלכם יותר טוב וכך לצבור עוד ועודDATA  על הלקוחות.
כל אלה הם בדיוק הסיבה למה אוטומציות לעסקים הן משמעותיות, בין אם זה בפן השיווקי, התפעולי או השירותי.

הירשמו לאקטיב טרייל

רגע לפני שנפרדים…

בתקופה שבה הלקוחות נמצאים בכל כך הרבה ערוצי תקשורת מערכת אוטומציה שיווקית משחקת תפקיד חשוב; אוטומציה שיווקית לעסקים מאפשרת היכרות עמוקה עם קהל הלקוחות, תקשורת אישית עם מאות אלפי לקוחות בו-זמנית, היא מייצרת אחידות תדמיתית במגוון הערוצים והיא מעשיכרה ומעצימה את חוויית הלקוחות. 

לכן, במיוחד בשנת 2024, מדובר בכלי מדהים עם פוטנציאל עצום שחבל לא לממש. אוטומציות בשיווק בדיגיטל: תנו לתוצאות לדבר בעד עצמן.


נהניתם? מגניב! אולי יעניין אתכם גם: