ספוטלייט: האחים טל ומאי מור הצליחו להגדיל את מעגל הלקוחות בימי הקורונה, באמצעות מערכת אקטיב טרייל

אמנם נדמה שהקורונה איתנו כבר נצח, אבל נסו רגע להיזכר בתחילתו של המשבר: עם תחילת ימי הריחוק החברתי ומאוחר יותר – גם ההסגרים – אחד התחומים הראשונים שעברו לאונליין היה תחום הפיטנס. אלא שמי שעוקב אחרי מאי מור, מאמנת הכושר המצוינת, יודע שחידוש גדול – אין כאן. אחרי הכל, כבר לפני 5 שנים היא ואחיה החליטו לפתוח עסק משותף ולהעביר את כלל הפעילות של מאי לרשת: “בגלל שנסגרו חדרי הכושר, הרבה מאמנים עברו ללייב, אבל אצלנו זו התמחות בת 5 שנים”, סיפר לנו טל מור – אחיה של מאי ומי שניצב מאחורי המצלמה ואמון גם על עריכת הסרטונים. “מאי רגילה להיות מול המצלמה, לי יש הרבה נסיון בעבודת עריכה ועבודה גרפית – כך שהתכנים שלנו ארוזים בצורה מאוד מהודקת”.

השניים הבינו שהצעד המתבקש הבא הוא להקים אפליקציית כושר שמאפשרת למשתמשים ולמשתמשות להתאמן מרחוק בכל זמן שייבחרו וכך נולד סטודיו M3. “הנסיון שלנו לימד אותנו שמאמן כושר טוב לא רק מעביר תרגילים אלא הוא ממש מנטור לחיים ולכן אנחנו מקפידים לשלב בעבודת התוכן שלנו תכנים מעולם הפיתוח האישי, שכוללים עבודה מנטלית על חשיבה חיובית”.

כמו שאמרת, הקורונה גרמה להמון מאמנים לעבור לעבוד אונליין, אבל אתם הייתם שם הרבה קודם. באילו אתגרים נתקלתם מבחינה שיווקית? 

“תקופה ארוכה אנחנו מרגישים שאנחנו מחנכים שוק. אנשים שואלים אותנו שאלות כמו: ‘איפה אתם? איפה ממוקם הסטודיו?’ ואנחנו צריכים להסביר שהאימונים מועברים אך ורק מרחוק. חינכנו את השוק על חשבוננו ולא היה קל להוכיח שהדברים הפשוטים שאפשר לעשות בבית, בלי מכשירים, לא פחות יעילים ממה שאפשר לעשות עם מכשירים מתוחכמים. אנחנו רוצים לגרום לאנשים להבין שכושר הוא אפשרי מכל מקום וידענו שזה צריך להיות סוחף, חוויה. זה לא רק תרגילי כושר. זה צריך להיות מדויק, נכון”.

אז איך התקופה הזו, של הקורונה, משפיעה עליכם?

“התקופה חושפת אותנו להמון קהל חדש שלא הכיר אותנו לפני כן. יש הרבה יותר לקוחות מהרגיל ואני חייב להגיד שהם מגיעים עם גישה נעימה יותר; פעם הם היו באים לבדוק אותנו ועכשיו הם מבינים שזה פתרון. אנחנו אומרים כבר המון זמן, שכושר מהבית הוא אדיר ומנסים לחנך את השוק. הקורונה האיצה את התהליך עבורנו”.

הרקדנים האוטומטיים: “האוטומציות של אקטיב טרייל הופכות את העסק למכונה משומנת”

כולנו יודעים ששיווק – במיוחד בעסק קטן – הוא מטלה שדורשת זמן ותשומת לב ולכן עדיף לייעל אותה ככל שניתן. זה בדיוק המקום בו האוטומציות שלנו נכנסות ומשחקות תפקיד, כמו שסיפר לנו טל: “לפני אקטיב טרייל עבדנו עם מערכת אחרת וזה היה נורא. הבנתי שזו בחירה חשובה, אז לפני שנרשמנו לאקטיב טרייל – בחנו את המערכת באמצעות החשבון החינמי ורק אז בחרנו”.

מה בעצם גרם לכם להעדיף דווקא את המערכת שלנו? 

“אנחנו מאוד מרוצים מהמערכת עצמה, מהאוטומציות וגם מהתמיכה. אנחנו משתמשים במערכת כדי לבנות עמודי נחיתה, אבל בעיקר כדי להגיע אל הלקוחות באמצעות האימיילים והסמסים. באופן אישי, אני מת על הממשק של האוטומציות ועל זה שמעצבים אותן כמו תרשים זרימה. זה אדיר! כל פעם שאני בא לבנות אוטומציה חדשה – אני נהנה”.

אפרופו אוטומציות, באילו אוטומציות אתם משתמשים? 

“יש לנו אוטומצית ‘ברוכים הבאים’ שאנחנו כל הזמן משנים ומחדדים. שמנו לב שאם לקוחה או לקוח נרשמים ולא מקבלים את כל המידע באופן מסודר – יש ביטולים. לכן חשוב לנו שכל המסרים יעברו כמו שצריך. בעמוד ה’ברוכה הבאה’ שלנו, מיד אחרי ההרשמה, כתוב: ‘היי, שלחתי לך אימייל, תבדקי שלא הגיע לספאם’. בנוסף, מאחר ויש נרשמות ונרשמים שמזינים כתובת מייל שגויה, האוטומציה כוללת גם סמס באותו נוסח. כיום, מייל הוולקאם שלנו כולל כפתורים שמפנים לכל המקומות החשובים: מרכז ההדרכה, צרו קשר וכד’. המייל משמש בעצם כמעין תיקייה עם כפתורי מידע”.

איך דייקתם את האוטומציה הזו עם הזמן? 

“בהתחלה נהגנו לשלוח במהלך השבוע ה-1 להרשמה 7 מיילים שונים של הכנה לקראת תחילת התכנית. ראינו שהמיילים האלה לא נקראים ברצף, אז החלטנו לצמצם הכל למייל אחד עם סמס אחד שעובד הרבה יותר טוב. במייל השני שנשלח במסגרת אוטומציית הוולקאם, אנחנו מזכירים מה מספר הוואטספ שלנו לתמיכה טכנית וגם מוראלית. אחרי כמה זמן, אנחנו שולחים גם משוב. הטריק הוא המינונים ואנחנו כל הזמן מנסים לא להעמיס יותר מדי, אבל כן ליצור נקודות מגע בנקודות שבהן זה חשוב. אישית, אני מת על אוטומציות. כל שינוי קטן שאנחנו מכניסים בהן הופך את העסק למכונה משומנת וחוסך לנו זמן. התשתיות האלו הן סופר חשובות”.

לסיכום, מה הטיפ הכי טוב שתוכל לתת לבעלי עסקים דווקא עכשיו, בתקופת הקורונה? 

“להתחיל ליצור תוכן – בלי לחשוב (עדיין) על ההכנסה. זה הזמן להתחיל לאסוף אימיילים, ליצור עמודי נחיתה ולתת מתנות כמו סדרת סרטונים, או פדף שבתוכו יש המון תוכן מועיל. ככה אנחנו התחלנו: הכל היה בחינם. ברגע שבנינו את האתר והאפליקציה והיה לנו מוצר ביד, כבר היו לנו קהילה קטנה ורשימת תפוצה והיה למי לשלוח אותו. אני חושב שהקורונה היא זמן מעולה לחקור, להתכונן ולבנות את התשתיות, את היסודות של העסק. אני יודע שאנשים בלחץ על הכסף, אבל אם יש משהו יעיל שאפשר לעשות דווקא עכשיו זה ללמוד. קחו קורס אונליין, דברו עם אנשים, תבדקו איך עושים את זה ופשוט תתחילו. שאר הלמידה – תגיע תוך כדי עשייה”.


עוד בבלוג שלנו:

* 4 שאלות שכל בעלי העסקים צריכים לשאול את עצמם בזמן משבר הקורונה

* יש לכם מוצר דיגיטלי? כך תשווקו אותו נכון 

* 10 כלים דיגיטליים מעולים לבעלי עסקים קטנים