מותג אחד, שפה אחת: כך תכתבו סמסים שיווקיים שמצייתים לשפת המותג שלכם

אחת החוזקות המשמעותיות ביותר שלנו, הגזע האנושי, היא היכולת לתקשר אחד עם השני בצורה ברורה, מדוייקת ואפילו עמוקה ומורכבת במיוחד, להעביר מסרים, לשכנע, להציע רעיונות או הצעות ובעיקר לעורר רגשות עמוקים בכל מי שקורא. כל אלו ועוד, מתאפשרים בזכות השפה הדבורה והכתובה שלנו, ההולכת ומתפתחת על בסיס קבוע, אפילו היום, ומאפשרת לנו להביע את עצמנו באינספור דרכים.

Rawpixel

אחת הדרכים המרכזיות בהן מתפתחת השפה בימים אלו, היא כמובן תחת השפעת השימוש בסמארטפונים, שלמרבה ההפתעה, בשנים האחרונות, דווקא מושכים את כולנו יותר לעבר הכתיבה והקריאה, מאשר לעבר שיחות הטלפון. הסמארטפונים חושפים אותנו להרבה יותר טקסט כתוב, ומעודדים אותנו לכתוב גם הרבה יותר בעצמנו, ובהתאם, גם שפה חדשה, מדויקת, מתומצתת, מלוטשת ומהודקת יותר החלה להיווצר, להשפיע על מערכות היחסים, על האופן בו אנו כותבים זה לזה ועל התקשורת בינינו.

Rawpixel

כולנו יצורים סקרנים במיוחד. חשבו לרגע על הפעם האחרונה בה הסמארטפון שלכם צפצף, מה שבטוח קרה לפחות פעמיים או שלוש בשעה האחרונה, ותודו על האמת- מיהרתם להסתכל מי שלח לכם הודעה, נכון? גם הלקוחות שלכם סקרנים לקבל מידע פרסומי חדש, המותאם אישית עבורם, וזו בדיוק הסיבה שהשיווק ב-SMS עובד, והוא אפילו יעיל, חסכוני, מדויק וחכם במיוחד.

elargir-reseau-pme

גם כשמדובר במערכת יחסים עסקית ובשיווק הדיגיטלי של המוצר או השירות שאתם מציעים ללקוח, השפה מהווה חלק בלתי נפרד מהאופן בו אתם מתקשרים עם הנמענים שלכם (או למעשה, עם הלקוחות) ומעבירים להם מסרים באופן ישיר, ולכן חשוב כל כך לייצר שפה המתאימה למותג, שתהיה ברורה, מזמינה, מעניינת ואחידה. החשיבות של שפה אחת, המייצגת היטב את המותג ואת כל מה שהוא מציע, באה לביטוי אפילו יותר כשמדובר בפרסום או בשיווק ב-SMS, המגיע ישירות אל כף היד של הלקוח הפוטנציאלי, ומספק לכם הזדמנות לעניין אותו, למשוך אותו ובעיקר- לשווק בהצלחה, כך שכדאי לנצל את ההזדמנות הזו עד כמה שניתן.

אז איך עושים את זה נכון? הנה כל מה שחשוב לדעת!

מתחילים מהיסודות: מהי בעצם שפת מותג ומדוע היא כל כך חשובה?

השפה של המותג שלכם מאפיינת אותו, יוצרת את האווירה שהוא משדר, מעבירה מסרים באופן ברור יותר, מאפשרת ללקוח להתחבר אל המותג ולסמוך עליו בעיניים עצומות ומעידה רבות על המוצרים או השירותים שאתם מציעים. לכן, חשוב כל כך לתרגם את השפה הזו בצורה נכונה, אחידה וחכמה גם לשיווק ב-SMS, המספק הזדמנות מהירה, ולפעמים אפילו חד פעמית, להתחבר ישירות אל הלקוח, וליצור עמו קשר עמוק, משמעותי ובעיקר- רווחי ומשתלם.

שפת מותג

המספרים מדברים בעד עצמם! מדוע כדאי להשתמש בשיווק ב-SMS?

בימינו, כל בעל עסק או חברה יודע ששיווק ב-SMS משיג תוצאות משמעותיות, בזכות העובדה שהודעת ה-SMS מגיעה היישר אל הסמארטפון של הלקוח, מאפשרת לו להתחבר למותג בתוך רגעים ספורים, לרכוש בקלות את מה שמתאים לו ולהרגיש שגם יש לו לאן לחזור כשירצה לבצע רכישה נוספת, ואכן, במשך העשור האחרון, כמות הודעות ה-SMS שנשלחות בכל רחבי העולם, עלתה בלא פחות מ-7700 אחוזים!

תשעים ושמונה אחוזי פתיחה בסמס

בנוסף לעלייה המשמעותית, להודעות SMS יש גם אחוזי פתיחה גבוהים במיוחד- כ-98 אחוזים מכל הודעות ה-SMS נפתחות על ידי הקורא, בעוד שאי-מיילים, לצורך ההשוואה, נפתחים רק ב-20 אחוזים מהמקרים. זו ההוכחה הניצחת שכולנו מעדיפים טקסטים מדוייקים, קצרים וברורים יותר, הנגישים עבורנו ישירות דרך הסמארטפון, מתי שרק נרצה. 

הודעות SMS שיווקיות: כך תצטרפו להצלחה

הנטייה האנושית להעדיף הודעות SMS מובילה גם לשינוי משמעותי באופן בו השפה של המותג שלנו נכתבת ונקראת- אם עד עכשיו השקעתם מאמצים בפיתוח שפת מותג עשירה, ייחודית ואיכותית, המייצגת היטב את השירות או המוצר שאתם מציעים, כעת עליכם לקחת את כל המרכיבים הללו, ולהתאים אותם לעולם השיווק ב- SMS, מבלי לצאת מגבולות שפת המיתוג שלכם, כיוון שהיא מסייעת ליצור מערכת יחסים יציבה ואמינה עם הלקוח.

דוגמה להודעת סמס שיווקית

המהירות הגבוהה בה הלקוח מקבל את הודעת ה-SMS, ואז פותח, קורא ומבין אותה, היא זו שמאפשרת לנו ליצור איתו קשר ישיר, יעיל וחזק יותר, ולהעביר מסרים מתומצתים ומדוייקים, המותאמים במיוחד עבורו. זאת רק בתנאי שנקפיד על שימוש בשפה ברורה, סגמנטציה חכמה ונעימה לקריאה שתחלק את הטקסט היטב (אף על פי שהוא קצר יותר), מתן אינפורמציה באופן מהיר ונגיש יותר, שימוש בקישורים שיקלו על הלקוח להגיע בדיוק למוצר המתאים עבורו וניסוחים מלוטשים במיוחד. 

איך עושים את זה נכון: הודעת SMS בהתאמה אישית

כשאתם שולחים ללקוחות שלכם הודעות SMS שיווקיות, חשוב לנסות להיכנס לרגע לנעליים שלהם, ולדמיין כיצד הם מרגישים בעת קבלת ההודעה ובעת הקריאה שלה. כדי למקסם את ההשפעה של הודעת ה-SMS על הנמען, חשוב לקחת בחשבון את הנוחות שלו ועד כמה המוצר או השירות המוצעים מתאימים עבורו, ולכן, מומלץ שתכירו היטב את הקהל שלכם, תפלחו אותו באופן מעמיק לפי גיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין ועוד, תיעזרו בהודעות עצמן כדי לאסוף אפילו עוד יותר מידע רלוונטי עליו לשליחה של הודעות נוספות בעתיד ואפילו תבצעו A/B Testing שיאפשר לכם לקלוע למטרה באופן מדויק יותר, לשפר ביצועים ולהגיע לתוצאות גבוהות בהרבה.

Rawpixel

כדאי לחשוב גם על השעה בה אתם מבצעים את שליחת ההודעה, כדי שהנמען יוכל להתעמק בה ללא הפרעה (אז כדאי להימנע מהודעות באמצע הלילה, או בשעות העבודה, ולכוון יותר לשעות אחר הצהריים). בנוסף, מומלץ לשאוף תמיד לייצור של פניה אישית ורגשית ככל הניתן. תוכלו גם ליצור חיבור מהיר ויעיל יותר באמצעות שימוש בשם הנמען, לדוגמה, במקום בביטוי כללי כגון “לקוח/ה יקר/ה”, וגם באמצעות שפה יומיומית ונעימה, שלא תגרום לקורא להרגיש שמדובר בהודעה אוטומטית ולסגור אותה מיד לאחר הפתיחה.

דוגמה להודעת סמס שיווקית

אייקון שווה אלף מילים: אימוג’יז- כן או לא?

רבים מתלבטים לגבי שימוש באימוג’יז בהודעות SMS שיווקיות, והפתרון היעיל ביותר לשאלה זו הוא לבחון לעומק את שפת המיתוג עמה אתם עובדים בדרך כלל. גם אם היא לא מכילה אימוג’יז כלל בפלטפורמות שיווקיות אחרות, ייתכן שדווקא בפלטפורמה הזו – כדאי לשקול את האפשרות הזו לחיוב.

דוגמה להודעת סמס שיווקית

אימוג’י אחד שווה אלף מילים, וכידוע- בהודעות SMS, כל מילה נספרת. בנוסף, האימוג’יז מכניסים קצת צבע להודעה, מושכים את העין ומסייעים לבצע סגמנטציה יעילה ונוחה יותר לקריאה. אך זכרו- לא כדאי להגזים או להעמיס!

Rawpixel

אז איך מבצעים בפועל את המעבר להודעות SMS?

העברה של שפת המיתוג המשמשת אתכם באתר, בחנות המקוונת, בפרסום ובשיווק או בכל פלטפורמה אחרת, להודעות SMS, ממש לא חייבת מסובכת או קשה ובוודאי שהיא לא צריכה להעלים את הייחוד המיתוגי שלכם, ההפך הוא הנכון- היא צריכה להשתמש באותם המונחים, הרעיונות והמסרים, רק באופן ממוקד יותר, קצר, קליל ונוח לקריאה. דווקא הודעות SMS מיוחדות יותר, עם שפה אחידה המתאימה למותג, יגרמו ליותר לקוחות לרצות לקרוא ואפילו לבצע רכישה, מכיוון ששמירה על הטון הנכון בכל הפלטפורמות בהן אתם משתמשים- מייצרת יותר אמון וחוויית לקוח אישית, נעימה ומדויקת.

שליחת הודעות SMS

ישר ולעניין: מסר מדויק הוא המפתח להצלחה

חשוב שתחליטו מה המסר שהכי חשוב לכם להעביר במסגרת ההודעה, כדי לזקק אותו עד כמה שניתן ולחסוך לקורא זמן קריאה יקר. בין אם ה-SMS נועד לספר לו על מבצע חדש ומשתלם, לעדכן בשינויים כאלו ואחרים, לאחל לו מזל טוב לכבוד יום ההולדת או יום הנישואין או להזמין אותו לגלות מוצר או שירות המותאמים במיוחד עבורו- הודעות ארוכות, מסורבלות ומייגעות פשוט יגרמו לו לוותר באמצע, או כבר בתחילת הקריאה.

דוגמה להודעת סמס שיווקית

לכן, כדאי לגשת ישר לנקודה כבר בשורה הראשונה, להתחיל ברעיון הגדול ואז למקד אותו, ליצור עניין וסקרנות ולהשתמש בלינק מקוצר ונעים לעין, המאפשר לקבל פרטים נוספים באמצעות לחיצה פשוטה אחת. זו גם הזדמנות מצויינת עבורכם לפנות לשפת המיתוג שלכם, ולהשתמש בערכים ובמאפיינים שהכי חשובים לכם מתוכה- בין אם מדובר ביצירת אמון, יחס אישי, שפה צעירה, השריית תחושת ביטחון על הלקוח ועוד.

Unsplash

בשורה התחתונה

בסופו של היום, מה הלקוחות שלכם בעצם מחפשים? מענה מדויק לצרכים שלהם, שירות אישי שרואה אותם ואת התחושה שיש להם אפשרות בחירה מתוך מבחר עשיר ואיכותי. שיווק ב-SMS יכול להשיג את כל המטרות האלו, וגם הרבה מעבר, באמצעות ניסוח המניע את הנמען לפעולה, ואפילו מזרז אותו בעדינות, מעביר לו את כל הפרטים החשובים, גם אם הם יבשים, באופן מעניין ותמציתי ומאפשר לו גם לבחור באפשרות של הסרה, כפי שמחייב החוק (גם את החלק הזה כדאי לנסות ולנסח באופן יצירתי ומיוחד יותר). אך מעל לכל, כדי להפוך את הודעות ה-SMS שלכם ליעילות ומוצלחות הרבה יותר, חשוב למצוא את האיזון הנכון בין שימוש בשפת המיתוג שלכם, לבין כללי הכתיבה של הודעות SMS.


אולי יעניין אתכם גם: