לידים קרים הם פניות של גולשים שלא בהכרח התעניינו במוצר או בשירות שאתם מציעים אך יש לכם את הפרטים שלהם כיון שמסר מסוים שנחשפו אליו (לעיתים על ידי מותג אחר) בעבר עניין אותם. ישנן רמות שונות של לידים המחולקות על פי רמת המעורבות שלהם: למשל, גולשים שנרשמו לקבלת פרטים נוספים על שירות שאתם מציעים, הם לידים חמים – משום שמדובר במוצר ספציפי שעניין אותם עליו הם מעוניינים לקבל פרטים לעומת ליד שנרשם לחברה אחרת וזו מכרה את רשימות התפוצה שברשותה והפרטים הועברו אליכם בתשלום – השני יחשב כליד קר ותצטרכו לעבוד ככל הנראה הרבה יותר קשה ויותר זמן כדי למכור לו, מאחר והוא ככל הנראה לא “בשל” לבצע רכישה.
יצירת לידים לעסק היא תהליך מתמשך וקבוע בכל ארגון, שלא תמיד מייצר רק לידים חמים: למשל, פרסומות, דיוור באימייל וב-SMS, פופאפים וכלים אחרים יכולים לפנות אל המשתמשים בנושאים שונים ומגוונים. אדם שהשאיר את פרטיו משום שהוא מעוניין לקבל את הקטלוג שלכם לא בהכרח רוצה לקבל גם הזמנות לוובינר או אירוע שיווקי וכן הלאה. אמנם לרוב יתחברו הפעילויות שלכם לאותו משפך שיווקי, אך חשוב לדעת לפנות בצורה נכונה למשתמשים שהם לידים קרים ובתדירות האופטימלית.
אל תטעו, איסוף לידים קרים חשוב לא פחות מהשגת לידים חמים, שכן עם הפניות הנכונות תוכלו להפוך אותם ללקוחות בטווח הרחוק. עסק שידע לנהל נכון את רשימות התפוצה שלו, להבדיל בין סוגי הלידים ויתקשר איתם בהתאם, יוכל תמיד לייצר לידים קרים חדשים – לנתח אותם, ואז לפנות אליהם באופן ממוקד.