5 דרכים להתאים אישית את מסעות הלקוח לנמענים שלכם

https://www.activetrail.co.il/אקטיב טרייל- מסע לקוח

אם תחשבו על זה לרגע, הלקוחות שלכם באמת נמצאים במסע. מהרגע שהם שמעו עליכם עד לרכישה הראשונה, כל צעד הופך למסלול. כמשווקים, התפקיד שלכם להוביל אותם למסלול הרצוי – המסלול הממיר.

פרסונליזציה של מסע הלקוח (או בלעז: Customer Journey) מובילה לחוויה טובה יותר מהסיבה הפשוטה שמה שאתם שולחים לנמען תכלס רלוונטי לצרכים הספציפיים שלו. התוצאה היא כמובן דיוור אלקטרוני אפקטיבי עם ביצועים טובים יותר. למעשה, 94% מהארגונים מאמינים שהתאמה אישית של הניוזלטרים שלהם יכולה לשפר את ביצועי האימייל מרקטינג שלהם. שיעורי הפתיחה של אימיילים עם מסרים מותאמים אישית הוא 18.3%, לעומת 13.5% ללא כל התאמה ייחודית.

אז, כדי שתזכו לביצועים מרשימים וודאו שאתם מיישמים את הטיפים הבאים:

תשאבו מהם כמה שיותר מידע

איסוף של נתונים רבי ערך על הלקוחות שלכם צריך להתחיל מוקדם ככל שניתן, ממש מהרגע שהלקוחות נרשמים לרשימת התפוצה שלכם.

חוץ מהשם וכתובת האימייל, תבקשו מידע שיעזור לכם ללמוד עליהם יותר, כמו: מיקום גיאוגרפי, תאריך יום הולדת, תחומי עניין, עיסוק ועוד. אבל תוודאו שהכמות של המידע שאתם מבקשים בטופס ההרשמה שלכם לא מוגזמת. טופס הרשמה ארוך יכול להרתיע לקוחות.

ללקוחות קיימים, אתם יכולים לשלוח סקר קצר שמטרתו לחלץ מהם מידע נוסף. אתם יכולים לתת להם זריקת מוטיבציה באמצעות תמריצים כמו הנחות והטבות.

תשתמשו בניסיון העבר של הלקוחות שלכם

דרך יעילה אחת לדעת מה הלקוחות שלכם רוצים היא בחינה מדוקדקת של ההיסטוריה שלהם. תבדקו אינטראקציות ורכישות קודמות בשביל לגלות תבניות חוזרות.

למשל, אתם יכולים לקבוע טריגרים באוטומציות שבניתם ללקוחות שמבקרים בתדירות גבוהה בעמוד מוצר מסוים. הביקורים החוזרים שלהם מצביעים על נכונות לרכוש, ויכול להיות שכל מה שהם צריכים זו דחיפה קטנה.

אימייל מותאם אישית המכיל הצעות והנחות על המוצר שבו הם מעוניינים בו הנשלח אליהם אוטומטית אחרי, נניח, חמישה ביקורים בעמוד- יכול להיות בדיוק הדחיפה שעליה אנו מדברים…

אם אתם רוצים לעודד מכירה צולבת, תבחנו את הרכישות הקודמות שלהם בכדי לקבל מושג אילו הצעות יכולות לפתות אותם ולהתאים לצרכים שלהם.

תקשרו איתם בתאריכים חשובים (להם, לא לכם)

אנשים מרגישים מוערכים כשזוכרים אותם בתאריכים החשובים להם כמו: ימי הולדת, ימי נישואין, לידת ילדים, יום השנה בעבודה וכו’. תתייחסו לזה כהזדמנות לחזק את הקשר ביניכם.

במערכת הדיוור האלקטרוני אקטיב טרייל אתם יכולים ליצור אימייל/סמס אוטומטיים עם שלל ברכות לתאריך המיוחל. אתם יכולים אפילו להתעלות על זה עם צ’ופר כמו הנחות בלעדיות שהם יכולים לנצל רק בחודש יום ההולדת שלהם.

אתם יכולים גם להשתמש בחגים כמו ראש השנה או ט”ו באב. האפשריות הן אין סופיות.

רק תתנו להם סיבה לחגוג. 🙂

שלחו אימיילים מבוססי התנהגות

ההתנהגות אונליין של הלקוחות אומרת לנו דה-פקטו איפה הם במסע הלקוח, האם הם מוכנים לרכוש או עדיין שוקלים אופציות. עם פיצ’רים מתקדמים לדיוור אלקטרוני, כמו אלה הקיימים במערכת של אקטיב טרייל, תוכלו להוסיף נמענים למסע הלקוח האוטומטי שיצרתם המבוסס על האופן שבו הם מתקשרים איתכם והכי חשוב- לטפח אותם.

טריגר נפוץ לאתרי מסחר אלקטרוני הוא אימייל על עגלות קניות נטושות. במקרה כזה, לקוחות מקבלים אימייל קידום שמכיל מבצעים והנחות על מוצרים שהם נטשו או וויתרו עליהם.

לקוחות שמקליקים על ה”קריאה לפעולה” שלכם אתם יכולים להוסיף אוטומטית לרצף עבודה המיועד ללקוחות שמוכנים להמרה. מצד שני, ללקוחות ותיקים ומנומנמים שלא משתפים פעולה אפשר לשלוח באופן אוטומטי סדרת אימיילים שמטרתה להחזיר אותם למצב פעיל.

קראו על: טריגרים מבוססי התנהגויות גולשים באתר (On-Site Triggers)

שאלו אותם מה הם חושבים

פנייה לנמענים שלכם בבקשה שיספרו לכם מה קורה איתם היא חלק בלתי נפרד מממסע הלקוח שלהם. לקוחות מרגישים שדעתם חשובה כשאתם דואגים להקשיב.

תשתמשו בסקר אונליין ותשאלו איך הייתה החוויה שלהם איתכם. נצלו את ההזדמנות הזו לגלות איזה חלקים בעסק שלכם טעוני שיפור. אתם גם יכולים לשאול אותם אם הם מרגישים שהעסק שלכם ראוי להמלצה לחברים וקולגות. שמירה על מערכת יחסים פתוחה עם הלקוחות שלכם חשובה לבריאות העסק שלכם ולמסע שלהם.

לסיכום

אל תחששו להתנסות ולהרחיב את האופקים כשזה נוגע לשימוש בפיצ’רים מתקדמים במערכת השיווק האלקטרוני שלכם, כך תוכלו לנצל למקסימום את מידת ההתאמה אישית של מסע הלקוח וכפועל יוצא לשפר את הביצועים של הקמפיינים שלכם.

עם שימוש מספק ומדויק של נתוני לקוחות בשילוב עם אסטרטגיות ממוקדות, אתם יכולים לצאת משווקי על!

קריאה נוספת:

איך להשתמש בדיוור אלקטרוני לגיוס עובדים חדשים

אוטומציה של דוא”ל: הבחירה בין אימייל יחיד או סדרה

5 דרכים ליצירת אינגייג’מנט אצל הנמענים שלכם