5 דרכים ליצירת אינגייג’מנט אצל הנמענים שלכם

5 דרכים לבניית רשימת תפוצה טובה

ישנם משווקים שמתלהבים יותר מידי מהתהליך של הגדלת הרשימות שלהם וחושבים שדיוור אלקטרוני מוצלח תלוי ברשימת תפוצה ענקית. במקביל, ישנם כאלה שמאמינים באיכות ולא בכמות. הם מעדיפים רשימת תפוצה קטנה יחסית אבל מאוד פעילה ומעורבת. המשווקים מהזן השני חכמים יותר כי הם מבינים שאחוז המעורבות (= בלעז אינגייג’מנט) של הנמענים חשוב יותר ממספר אנשי הקשר ברשימה, במיוחד כשזה נוגע ליצירת רווחים.

כיצד ניתן לקבוע מהי מידת מעורבות אמיתית

לעסקים שונים יש ממוצע שונה של שיעורי מעורבות של נמענים בקמפיין הדיוור האלקטרוני שלהם. הדרך הטובה ביותר לקבוע את אמת המידה לעסק הספציפי שלכם היא על ידי מעקב אחרי מדדי המעורבות השונים ולאמוד את הממוצע של כל אחד בכדי לדעת איך כל קמפיין עומד בהשוואה לאחרים.

מהם המדדים האלה, אתם שואלים? יש שתי קבוצות שאתם חייבים להכיר מקרוב בשביל לאמוד מעורבות נמענים אמיתית. הראשונה היא קבוצת מדדי המעורבות החיובית, שכוללת שיעורי פתיחות, שיעורי הקלקה, ושיעורי מענה. המדדים האלה בעצם מראים שהנמענים נקטו בפעולות הרצויות. מדדי מעורבות שליליים מראים שהנמענים עושים את הדברים שבכלל לא ציפיתם שהם יעשו כמו לבטל הרשמה, למחוק את האימייל או לתייג אותו כספאם. סיוט לכל משווק.

כיצד לבנות רשימת תפוצה פעילה במיוחד

כשאתם בונים את רשימת התפוצה שלכם, אתם צריכים דבר ראשון להבין את החשיבות של “דיוור מותנה רשות”, התקנים החשובים בתעשייה זו וחוקי האנטי ספאם– בכדי להבטיח מידת מעורבות גבוהה יותר של הנמענים. לאחר מכן, תעקבו אחר הטיפים הבאים לאיך לבנות רשימת תפוצה של נמענים מעורבים ופעילים:

1. תשתלו טפסי הרשמה במקומות אסטרטגיים באתר 

תשבצו טפסי הרשמה בחלקים שונים של האתר בשביל לקבל את פרטי ההתקשרות של הגולשים שלכם. עצם העובדה שהם בטחו בכם עם כתובת האימייל שלהם ופרטים אישיים אחרים מראה שהם יהיו בעלי מעורבות גבוהה יותר כשיקבלו קמפיינים רלוונטיים.

אתם יכולים לשים טופס הרשמה על הסרגל הצידי בשביל אלה שמעוניינים להירשם לניוזלטר שלכם. יש עסקים שמוסיפים באנרים ופופ-אפים שקופצים בכל פעם שמבקר שנשאר בעמוד לכמות מסוימת של זמן או עומד לעזוב את האתר. תשבצו סרגל התראות בראש או בתחתית העמוד שלכם שבו אפשר להירשם להצעה שלכם. הסיכוי שלכם לקבל את כתובת המייל הנכספת של המבקרים לא צריך להיות מוגבל רק לעמוד ה”צרו קשר”.

טפסי הרשמה במקומות אסטרטגיים באתר

2. תעשו סגמנטציה לאנשי הקשר שלכם

לשלוח את המסר הנכון לנמענים זה חלק מהותי בהשגת מידת מעורבות טובה יותר, וסגמנטציה איכותית מאפשרת לכם לעשות את זה. אתם יכולים לפלח את אנשי הקשר על פי גודל החברה, התעשייה, או המיקום. תשתמשו במסע הלקוח שלכם בשביל להדריך את הסגמנטציה שלכם. תגדירו מי מאנשי הקשר שלכם נמצאים בשלב המודעות, השיקול, ההכרעה או הנאמנות ושילחו להם אימיילים ממוקדים.

דפוסי התנהגות אונליין יכולים להוות בסיס לסגמנטציה שלכם. אתם יכולים לקבץ אנשי קשר על פי ההקלקות, הפתיחות והעמודים שבהם הם צפו. שימו לב לדפוסי הרכישה שלהם בשביל לדעת אילו מוצרים מעניינים אותם ובאיזה עמוד מוצר הם מבקרים לעיתים תכופות.

קראו עוד: טריגרים מבוססי התנהגויות גולשים באתר (On-Site Triggers)

3. תתאימו את הקמפיינים אישית לנמענים

תתחברו לנמענים שלכם באופן יותר אישי באמצעות קמפיינים פרסונליים. אימיילים אישיים מספקים שיעור מכירות גבוה פי שש. מן הסתם, אתם לא רוצים להראות קריפיים, אז תנסו להגביל את הפנייה האישית באימייל לפעמיים- שלוש ולא יותר!

אתם יכולים כמובן להתחיל בפונקציה הבסיסית שהיא שימוש בשמות פרטיים בשורת הנושא, כי שורות נושא בהתאמה אישית מספקות עד ל-26% שיעורי פתיחה גבוהים יותר (!).  אתם גם יכולים ללכת רחוק יותר ולשלוח אימיילים אישיים על פי מגדר, מיקום או הרגלי צריכה. אתם יכולים לשלוח אימיילים שונים לגברים ולנשים או להציע מוצרים שונים על פי מזג האוויר באזור המגורים של הלקוח. אתם יכולים, כשאתם יודעים על הרכישות האחרונות של אנשי הקשר שלכם, לשלוח אימיילים להגברת מכירה Up-Sale או למכירה צולבת Cross-Sale בשביל לעודד רכישות נוספות. השמיים הם הגבול כשזה מגיע לפרסונליזציה!

קראו עוד על פרסונליזציה: טכניקות לפרסונליזציה של אימיילים (מעבר לשם הנמען) שחובה להכיר

פרסונליזציה

4.  תציעו תוכן רלוונטי

תפרסמו תוכן בעל ערך בבלוג שלכם באופן קבוע בשביל למשוך לקוחות פוטנציאליים. התוכן שלכם צריך להעניק פתרונות לבעיות והאתגרים שעומדים בפני קהל היעד שלכם בשביל להבטיח עניין. תנו תובנות מעשירות בשביל לבסס את הסמכות בנישה שלכם.

תוודאו שטפסי ההרשמה שלכם בולטים למראה עבור הקוראים בשביל לעודד הרשמה ותקדמו את התוכן שלכם בפייסבוק, לינקדאין, טוויטר וערוצי מדיה חברתית אחרים. זה אפילו טוב יותר אם תוכלו להיות מעורבים בקבוצות מדיה חברתית שבהן חברים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ולקדם את הבלוג שלכם שם.

קראו עוד: 3 סיבות מדוע נמענים אינם פותחים את האימיילים שלכם ואיך אתם יכולים לתקן את זה

5.  תשתמשו בעוקבים שלכם 

הנוכחות שלכם במדיה החברתית בטח העניקה לכם כמות מכובדת של עוקבים, שאותם אתם יכולים להמיר לנרשמים לדיוורים. תגרמו לקהילה שלכם להירשם לרשימת התפוצה שלכם בשביל לקבל הצעות של תוכן ייחודי, עדכונים לפני כולם או מבצעים שווים. תנו תמריצים אם יש בזה צורך. אתם יכולים גם להפוך את כפתור ה”קריאה לפעולה” (CTA) בעמוד הפייסבוק שלכם לכפתור הרשמה.

כפתור הרשמה בעמוד הפייסבוק

בנייה של רשימת תפוצה עם מידת מעורבות גבוהה של נמענים יכולה להיות מאתגרת ולעיתים מתסכלת, אבל עם פלטפורמת שיווק ואוטומציות מעולה כמו של אקטיב טרייל, המשימה תתברר לכם כדי פשוטה. בזמן שאתם מפנימים את הטיפים האלה ליצירת מעורבות עם הנמענים שלכם, שימו לב לכל הפיצ’רים המתקדמים שיש במערכת שאולי שכחתם מקיומם שיעזרו לכם ליצור קמפיינים מפעילים ומעודדי מעורבות.

עוד מאמרים שווים קריאה:

10 טיפים לכתיבת שורת נושא מוצלחת לניוזלטר שלכם

כיצד לשלוח קמפיין דיוור אלקטרוני ולהישאר בחיים

25 טיפים שיתנו לקמפיינים שלכם זריקת אנרגיה חיובית